Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - dolot/wydech

Bialass - 04-02-18, 13:05
Temat postu: dolot/wydech
Witam, pytania kieruje do osób ogarniających temat mianowicie 1.8is co podziałać z wydechem i dolotem żeby podnieść jej moc? Proszę bez zbędnych komentarzy żeby zmienić silinik itp musisz być is i nic tego nie zmieni :)
The Polak - 04-02-18, 14:43

Z tego co się kiedyś orientowałem to na seryjnym kolektorze nie było zbytnio z czym podziałać. Grzebałem w m42, nie wiem co tam u Ciebie jest. Ja wywaliłem tylko podgrzewanie przepustnicy i włożyłem stożek. Ale wątpię, że on coś daje poza dźwiękiem. U mnie był wymuszony przez brak miejsca. Wszelkie info jakie znalazłem odnośnie grzebania w isie jest na m42club. Podobno można coś pokręcić wałkami i to dopiero daje odczuwalne efekty.
Bialass - 05-02-18, 22:47

Skoro tak to jaki kolektor dolotowy można założyć żeby coś podziałać?
The Polak - 06-02-18, 07:57

itb, albo od razu turbo.
potejtos - 06-02-18, 12:59

Poszukaj na stronie BMW challenge jest opisane jak dojść do 160km = ostre wałki + program.
Modyfikacje dolotu / wydechu inne niż ori zazwyczaj działają w drugą stronę niż oczekiwana.
Jeśli dolot to tylko odizolowany termicznie. Zmiany długości/średnicy raczej na minus. Wydech - zbytnie odprężenie silnika przez wycinkę tłumików/kata też na minus.
Jak już zrobisz wałki i będzie mało, można zmienić kompa, wywalić przepływkę i stroić ponownie na Ecu Masterze. Można też zwiększyć pojemność zmieniając wał+tłoki.

Wałki - ok. 2000pln
Program - ok. 600-1000pln
Ecu Master - 800pln + montaż + strojenie
ITB Dbials - 1500 EUR

http://www.dbilas-shop.co...6_282_6046.html

Alternatywna droga to montaż turbo lub kompresora.

Inne mody, które można wykonać we własnym zakresie, w miarę tanim kosztem, ale nie spodziewaj się cudów:
- wywalenie przewodów zapłonowych i ich zastąpienie cewkami z M52/M50 itd.
- wywalenie wisko i jego zastąpienie elektrycznym wiatrakiem,
- jeśli jest to zmiana dwumasy na lżejsze, sztywne koło z M40,
- wywalenie podgrzewania przepustnicy,
- podkładka pod kolektor dolotowy,
- kombinacji z przestawianiem wałka nie polecam, motor źle pracuje na wolnych (faluje, gaśnie), różnicy w osiągąch nie odczułem.

Szczurek - 07-02-18, 15:58

apetyt rośnie w miarę jedzenia...
potejtos - 09-02-18, 10:34

http://www.zibisoft.pl/index.php?ida=31

Tutaj spec. innego silnika zbudowanego przez K.Walendę:

Silnik 1,8 is o mocy 209 KM i 217 NM obr max 7400 /min, 4 przepustnice DBilas Dynamic, sterowanie silnika Ecumasterem, strojenie na hamowni w firmie PROMOTOR, układ wydechowy 4w1 przelotowy ze stali nierdzewnej 2,5”

Wykres w linku:
http://www.gieldaklasykow...0-pln-warszawa/

Maro328i - 16-02-18, 19:57
Temat postu: is
hej , tylko czasem nie próbuj zamieniać oryginalnej puszki filtra na stożek ;) strata momentu gwarantowana - sprawdzone
Kamilczan - 22-02-18, 15:58

Jest jeszcze jeden patent, można doprowadzić do seryjnej puszki dodatkowe zimne powietrze np. ze zderzaka. Daje to jakiś przyrost w górnej granicy obrotów. Jeśli to m44 można powiększyć przepustnice o 1 mm.
Tylko że takie modyfikacje raczej odczuwalnych przyrostów Ci nie dadzą.

potejtos, zainteresowałeś mnie tym ustawieniem wałków, dałbyś radę na pw opisać to dokładniej? Czytałem coś o 5 stopniach na ssącym.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group