Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - jaki olej do M50???

eagle - 27-02-08, 21:55
Temat postu: jaki olej do M50???
witam!!!! zbiza sie u mnie wymiana oleju i stad moje pytanie jaki polecacie?? cena nie gra roli??? slyszalem o castrolu 10w 60 co myslicie na ten temat?? moj M50 ma 125tys przebiegu a germaniec lal w niego vavoline 10w 40.
Annoth - 27-02-08, 22:11

cena nie gra roli? no to dla mnie proste - Motul
eagle - 27-02-08, 22:58

a co to takiego? pierwszy raz slysze i gdzie tego szukac?
Annoth - 27-02-08, 23:05

bardzo dobre oleje. W dobrych sklepach powinieneś znaleźć (na stacjach spotkałem je tylko raz).
vmasher - 27-02-08, 23:11

eagle napisał/a:
moj M50 ma 125tys przebiegu
:oczy:
to szwab nim tylko do kościoła jeździł :haha:

a motul znajdziesz w każdym dobrym sklepie lub stacji ASO

yeahman - 28-02-08, 00:01

Jak masz kasę to kup Motul :ok:
Gonzo - 28-02-08, 04:37
Temat postu: Re: jaki olej do M50???
eagle napisał/a:
moj M50 ma 125tys przebiegu


heh, mojego kolegi m50 ma105tys przebiegu. Na liczniku . :D

Z tego co wiem motul to jedne z najlepszych olejów, używane np. do samochodów startujących w wyścigach :ok:

///ESIU - 28-02-08, 13:22

Gonzo napisał/a:
heh, mojego kolegi m50 ma105tys przebiegu. Na liczniku . :D

no właśnie na liczniku :lol: :lol:

co do oleju motul to jest to olej jak każdy inny nie wiem czemu w ostatnim czasie tak wszyscy się na niego usrali bo to taki niby wyścigowy i mało dostępny i wszyscy tylko motul i motul.
ja polecam każdy jeden aby był pełny syntetyk 5w40 np. shell, castrol itd.
i oby nie lotos i inne polskie padaczki rozlewane w piwnicy u pana kazia

cartonik - 29-02-08, 00:16

Hmmm ja Leje do Mojej Buni Titan Super Syn 5W40 Spezial Oil BMW hmmm Polecem Również mam M50 :) 178Tysiecy :)
padre - 29-02-08, 18:52

Każdy z olejów markowych jest dobry, ale najważniejsza jest regularna wymiana.
Poza tym jeżeli niemiec lał 10W40 i wóz dobrze chodził to raczej pozostałbym przy tym oleju, a nie przesadzał z wyczynowymi olejami.

cartonik - 01-03-08, 08:47

padre napisał/a:
Poza tym jeżeli niemiec lał 10W40 i wóz dobrze chodził to raczej pozostałbym przy tym oleju, a nie przesadzał z wyczynowymi olejami.


Zgadzam sie jesli byl taki lany to lepiej nie zmieniać ja miałem Plakietke taka i w książce również bylo zapisane wiec zostałem przy tym(5W40)! Pozdrawiam

norbert 320i - 01-03-08, 17:02

No ja mam w swojej castrol i naprawde tez jest oki :ok: ale tak jak kolega napisal ze jaki zalejesz to zalejesz aby byl dobry :piwo:
eagle - 01-03-08, 18:25

dzieki poszukam ten motul :) co do licznika to jestem pewien bo ona miala jednego wlasciciela ktory mial 87 lat i oddal ja do bmw by wziac nowsza... ja na jego miejscu bym sie zastanowil nie nad nowa 3 tylko nad ladnym m1 2m pod ziemia ale jego wybor :lol:
pawel3a - 01-03-08, 19:33

ja dziś zalałem lotos 10w40 i jak narazie wszystko cichutko i ładnie chodzi. wolę zalać oryginalnego lotosa niż trafić na podróbę mobila czy castrola.
pozdrawiam

Adam - 01-03-08, 21:41

Ja chyba też zmienię na lotosa
cartonik - 01-03-08, 23:21

Fajnie Lejcie Lotosy Lejcie :) pozdrawiam hehe :) na allegro Sa Orginalne Castrole z Niemiec One sa w 100% orginalne wiec nie wiem czego sie bac ! ale ok jak kto woli Lotosa to bym w zyciu do BMW nie Nalał ale jak kto woli :ok:
Annoth - 02-03-08, 08:08

ja obecnie mam zalanego castrola magnatec 10W40. Przy nastepniej zmianie będzie motul. Jak dotąd żadnych problemów. Do polskich olejów wole się nie zbliżać :hmm:
Gonzo - 02-03-08, 12:08

Czytałem że najlepsze są oleje nie rozlewane w Polsce takie jak: Motul, Agip, Pertro Canada, Quaker State czy Valvoline. Są mało popularne i nikt ich nie podrabia.
///ESIU - 02-03-08, 12:44

hehehe lejcie lotosa lejcie sami sie przekonacie po 15 tyś jaki macie zajebisty nagar pod deklem :ok:
shell np. nie jest rozlewany w polsce ja na takim latam i moja klawiatura wygladała tak zaraz po zdjeciu dekla

a oleju nie brała nawet kapki w dodatku używałem tej bawarki do zadań specjalnych
a co do lotosa do z doświadczenia wiem jak wygląda rozebrany silnik który jexdził na lotosie :wstyd: :wstyd:

Gonzo - 02-03-08, 15:10

Esiu ten shell na którym jeździłeś to był półsyntetyk? Bo na mineralu nie możliwe żeby taki czysty był silnik chyba.

Jak mam teraz minerał to moge zalać półsyntetyka ? Teraz jest spory syf po deklem zaworów. Półsyntetyk może to wypłukać i zapchają się kanały olejowe. Mam rację ?

///ESIU - 02-03-08, 23:17

tak to jest 10w40 ale na mineralnym shellu tez jest tak czyściutko poprostu tu chodzi o marke oleju i po lotosie jest pół centymetra nagaru :wstyd:
Gonzo, masz m20 wiec nic mu nie bedzie jak bedziesz dalej jeździł na mineralnym bo zawory masz regulowane ręcznie, ale to tez zalezy jak długo latasz na mineralnym bo jak stosunkowo nie długo to mozna spróbowac zalać półsyntetyk, zależy tez jak jeździsz bo jak uzytkujesz ja normalnie to m20 z powodzeniem bedzie latać na mineralnym podwarunkiem ze to nie lotos czy inne scierwo 'zapychacz kanałów olejowych"
zalej dobrego minerala i bedzie dobrze i wymieniaj co 7 tyś
ja pół syntetyk wymieniałem co 4 tyś. ale jazda wygladała tak ze obrotomiez był zawsze na czerwonym pasku

zbigniew - 02-03-08, 23:26

///ESIU napisał/a:
Gonzo napisał/a:
heh, mojego kolegi m50 ma105tys przebiegu. Na liczniku . :D

no właśnie na liczniku :lol: :lol:

co do oleju motul to jest to olej jak każdy inny nie wiem czemu w ostatnim czasie tak wszyscy się na niego usrali bo to taki niby wyścigowy i mało dostępny i wszyscy tylko motul i motul.
ja polecam każdy jeden aby był pełny syntetyk 5w40 np. shell, castrol itd.
i oby nie lotos i inne polskie padaczki rozlewane w piwnicy u pana kazia


a czemu nie Lotos...bardzo dobry olej....wlasnie inne oleje jak Mobil czy Castrol sa podrabiane

///ESIU - 03-03-08, 10:05

zbigniew napisał/a:
a czemu nie Lotos...bardzo dobry olej....

dobry??? widziałem jak wyglada nie jeden silnik po tym oleju centymetr nagaru to norma, dla tego mówie ze lotos to schit, i moge go zalać do żuka czy nysy

zbigniew napisał/a:
wlasnie inne oleje jak Mobil czy Castrol sa podrabiane

ja bym tego nie zalał a juz napewno nie mobila z allegro :lol:

ja kupuje shella i jest plabowany za granicą mam pewnośc że nie jest chszczony.

lolejko - 03-03-08, 10:20

Też bym do swojej nie zalał Lotosa! Olej to podstawa, nie ma co oszczędzać!
pawel3a - 03-03-08, 19:02

moje wrażenie po zalaniu lotosem półsyntetykiem są znacznie lepsze niż na poprzednim oleju - mobil też półsyntetyk. nie pracował zbyt kulturalnie, teraz jest w miarę spoko - no nie licząc grzechotki przy vanosie ale to inna sprawa.
Gonzo - 03-03-08, 22:35

///ESIU napisał/a:
Gonzo, masz m20 wiec nic mu nie bedzie jak bedziesz dalej jeździł na mineralnym bo zawory masz regulowane ręcznie, ale to tez zalezy jak długo latasz na mineralnym


Właśnie nie mam pojęcia ile silnik latał na mineralu ale sądząc po grubości nagaru pod deklem to raczej długo :zly:

Na liczniku jest 220 kkm, silnik był wymieniany, podobno u Niemca, wcześniej było 1.8.

Nie jeździłem jeszcze 2.0 z takim powerem, odcinke na 4-ce łapie moment na 16 felgach.
Slnik używany raczej ostro, częste odcinki ale bez upalania laczka.

Zaleję dobry minerał to myślę że krzywdy nie będzie :) Boję sie że zabije taki silnik półsyntetykiem...

Annoth - 03-03-08, 22:37

hmm...moje m20 jest zalewnae połsyntetykiem i poza cykaniem zaworków brak innych objawów jakis problemów :ok:
///ESIU - 04-03-08, 09:20

Annoth, m20 powinien latac na półsyntetyku
Annoth - 04-03-08, 09:52

To dobrze, że nie dałem się namówić na mineralny :hmm:
///ESIU - 04-03-08, 10:14

Annoth napisał/a:
To dobrze, że nie dałem się namówić na mineralny :hmm:

jak nie bierze to jeździj jak najdłużej na 10w

Annoth - 04-03-08, 10:37

no właśnie bierze troche. Uszczelniacze pod zaworami do wymiany a z tego co wiem taka naprawa to ponad 1000 zeta :coo:
lolejko - 04-03-08, 11:43

A ja z tego co wiem to uszczelniacze są tańsze! Strzelam jakieś 15 zł sztuka!
Chyba, że na robociźnie ktoś sporo przytnie!

Annoth - 04-03-08, 11:46

Właśnie o robcizne chodzi, same uszczelniacze tanie. Trzeba ponoć głowice ściągać (ponoć da sie bez ściągania, ale nie znalazłem nikogo kto by się tego podjął)
lolejko - 04-03-08, 11:47

EE tam od razu głowice! Wałek rozrządu i tyle!
Annoth - 04-03-08, 12:05

Znasz kogoś kto by to zrobił? bo mnie wkurza ten niebieski obłoczek dymu jak schodze z wysokich obrotów (dolewanie olju tez wkurza)
padre - 04-03-08, 13:08

Niebieski obłoczek to już chyba nie tylko uszczelniacze zaworowe, ale wskazuje na panewki, pierścienie.
Annoth - 04-03-08, 13:26

tez tak poczatkowo myslałem, ale wszyscy mówią, ze to uszczelniacze. Chyba trzeba będzie zrobic remont silnika jak to pierścienie będą:/ (albo kupic m20b25)
padre - 04-03-08, 13:31

od uszczelniaczy to przy ostrym przegazowaniu kolor idzie bardziej w czarny, ale zacznij od tego bo na dzień dzisiejszy generalka się nie opłaca, lepiej kupić inny motor
Annoth - 04-03-08, 13:33

orientujesz się ile biorą mechanicy za wymiane tych uszczelniaczy?
padre - 04-03-08, 14:51

Do końca nie wiem bo ja bazuję trochę na innych cenach u znajomych.
U mojej Kobiety w Audi jakiś czas temu dałem do wymiany to robocizna wyszła 80zł, ale tu jest trochę więcej zaworów no i nie wiem czy znasz ludzi, czy dajesz obcym.

Annoth - 04-03-08, 15:08

80 zł? a mi mówią o sumach rzędu 1000 zł :coo:
Gonzo - 04-03-08, 15:19

Annoth napisał/a:
80 zł? a mi mówią o sumach rzędu 1000 zł :coo:


Drogich masz mechaników :O , pytałeś w autoryzowanym serwisie BMW czy gdzie ??

Z tego co wiem jeśli uszczelniacze są do wymiany to kopci na zimnym silniku a później przestaje.

padre - 04-03-08, 15:20

1000zł za wymianę gumek?
To jak dla mnie jest dużo gdyby było to robione ze ściągnięciem głowicy.

padre - 04-03-08, 15:24

Podam Ci przykładowo co ja miałem robione z poprzednim motorem M50B25
Uszczelka cieńka pod głowicę Getz
Gumki zaworowe Getz
Uszczelka pod pokrywę
Uszczelki pod kolektor
Olej Shell 10W40- 7 litrów
Filtr oleju
Płyn chłodniczy Petrygo- 10 litrów
Filtr Powietrza
Szlif zaworów
Frezowanie gniazd
Wymiana dwóch szklanek
Planowanie głowicy
Całkowity koszt 730 zł.

Annoth - 04-03-08, 15:45

Mógłbyś się dowiedzieć ile by policzyli za to w M20B20?
///ESIU - 04-03-08, 17:46

lolejko napisał/a:
EE tam od razu głowice! Wałek rozrządu i tyle!

nie zawsze sie daje bez ściagania głowicy jak mówisz,
to zalezy czy uszczelniacze sa głeboko w głowicy i od paru innych wzgledów.

akurat w m20 raczej da sie bez sciągania ale za to trzeba wyciągać chłodnice i grill bo wałek nie wyjdzie :lol:

Annoth, jeżeli bez sciągania głowicy bedzie to 300zł to wyjdzie przynajmniej u mnie

Annoth - 04-03-08, 18:44

To może się umówimy jakoś na wizytacje? :hyhy:
///ESIU - 07-03-08, 23:05

czemu nie?
Annoth - 08-03-08, 14:47

jak odłoże troszke gotówki to sie zgłosze ;)
eagle - 06-06-08, 14:53

olej wymienilem z 10w 40 vavoline na 10w 60 castrol edge. z pol na pelen syntetyk. po przejechaniu ok 1500km zero ubytku zero wycieku :D nie slysze roznicy w pracy silnika...
2.5 z vanosem 130 tys przebiegu 93r

///ESIU - 06-06-08, 15:18

eagle napisał/a:
130 tys przebiegu 93r


hehe to ten samochód całe swoje życie musiał stać w garażu :lol:

vmasher - 07-06-08, 12:18

mój ma 170tys, jeden helmut nim jeździł i jeden polak przede mną, niby udokumentowany przebieg :lol: , ale różnie to bywa :hyhy:
mam olej 10W40 TEXACO, jaki wlać przy wymianie ??
co polecacie ??
ubytków nie zaobserwowałem !!

sebo - 14-12-08, 19:55

a ja mam lotosa moj ojciec testuje oleje na hamowni np na silniku mercedesa wyniki zajebiste to samo jak mobil
:hm:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group