Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - M52B28 problem z mocą/obrotami

PanKaszel - 12-02-18, 20:16
Temat postu: M52B28 problem z mocą/obrotami
Witam serdecznie, silnik jest zamulony, nie bardzo, ale jest. Wymienione świece na nowe, filtr powietrza nowy, samochód jest po remoncie całej góry silnika i regeneracji vanosa. Po kupnie był strasznie zamulony jakby miał 100km, po wymianie czujnika położenia wału (zamiennik) problem ustał. Na wolnych czasem faluje, obroty stałe na poziomie 550-580. Powyzej 3k ciągnie jak należy, do 3 tysięcy czuć zamulenie. Od niedawna (5 dni) mam gaz i słyszalne jest na nim coś a'la niedopalanie mieszanki, wydobywa się takie charakterystyczne pufpuf (wiem, genialne). Czy może być to wina zamiennika czujnika położenia wału? Może macie pomysł co jeszcze może być do wymiany? Na kompie pokazuje błąd elektrozaworu przepustnicy. Pomóżcie odmulić moje kochanie :(
spinaczo - 12-02-18, 21:38

Na jakim kompie pokazuje ten błąd? Jaki to numer błędu? Masz Inpę? Oczywiście problem może leżeć po stronie chińskiego czujnika. W porównaniu do siemensa :wstyd: to trochę odstają jakością i powtarzalnością produkcji.
PanKaszel - 12-02-18, 23:48

Ostatnim razem, przed wymianą czujnika miałem podpinane 2 kompy i nie pamiętam czy to na inpie było. W środę podepne znowu, gdyż jutro mam pilny wyjazd i nie będę miał kiedy tego zrobić. W dalszym ciągu czekam na ciekawe sugestie :)
spinaczo - 13-02-18, 00:31

Czujnik temperatury, czujnik wałka, czujnik wału, nieszczelność, sondy, cewki lub ich fajki.... i tak mogę sugerować bez końca. Czekamy na komputer.
buff3 - 13-02-18, 10:13

Jak ja miałem strzały z wydechu i problemy z mocą to u mnie padł czujnik walka rozrzadu, mimo że nie miałem od niego błędu.. jak Ci faluje na wolnych to może być lewe powietrze, krokowiec, przepływka, sondy itd :)
PanKaszel - 15-02-18, 16:19

Błąd czujnika recyrkulacji spalin i przepływki
Szczurek - 15-02-18, 17:17

PanKaszel napisał/a:
Błąd czujnika recyrkulacji spalin i przepływki



Dobrze byłoby podmienić od kogoś na dobry i sprawdzić co będzie się dziać bo przyadki np z przepływomierzem są często różne jak np sparciała guma stąd lewe powietrze...

PanKaszel - 15-02-18, 17:47

Podmieniam prawdopodobnie w sobote rano czujnik wału i przepływke. Mam nadzieje, że to pomoże.
Szczurek - 15-02-18, 18:57

PanKaszel napisał/a:
Podmieniam prawdopodobnie w sobote rano czujnik wału i przepływke. Mam nadzieje, że to pomoże.


Na pewno wyjaśni się w czym problem :ok:

PanKaszel - 22-02-18, 17:19

Pany i Panewki. Nowe świece, przepływka, używany oryginalny czujnik położenia wału. Obroty nie świrują, silnik pracuje równo, ale w dalszym ciągu odcina mu moc jak się nagrzeje. POMOCYYYYYYYY :(
Pawel4freak - 22-02-18, 17:39

Może vanos źle złożony i źle ustawione wałki?
Szczurek - 22-02-18, 17:58

Przejedź się z komputerem zrób live date...
PanKaszel - 22-02-18, 20:03

Pawel4freak napisał/a:
Może vanos źle złożony i źle ustawione wałki?


I na zimnym by pracował jak należy, a po nagrzaniu by mu się coś działo??

sigo - 22-02-18, 23:36

czunik wału, nadal
disu - 23-02-18, 00:17

PanKaszel napisał/a:
Pawel4freak napisał/a:
Może vanos źle złożony i źle ustawione wałki?


I na zimnym by pracował jak należy, a po nagrzaniu by mu się coś działo??


miałem tak jak czujnik wału był walnięty, ale sprawdź też czujnik temperatury płynu i powietrza w dolocie

PanKaszel - 25-02-18, 23:10

Słyszałem, że takie zachowanie jest związane również z niedziałającym czujnikiem położenia wałka. Czy podpięcie ponowne pod inpe teraz wskaze przyczyne? Jeżeli tak to jakich odczytów szukać?
Szczurek - 26-02-18, 12:33

na kompie przede wszystkim trzeba zweryfikować :)
PanKaszel - 02-03-18, 13:15

Komputer nie pokazał błędu czujnika wałka, czujnik wału jest sprawny. Odczyt z czujnika wałka rozrządu był. Mechanik powiedział, że odczyt z wałka jest w stopniach i podawał 0.60 stopnia.
PanKaszel - 05-03-18, 22:59

Pany i Panewki czujnik wałka wymieniony. Tutaj mam pytanie, czy w waszych M52B28 na dolocie Ori M52! Jest różnica w dolnym zakresie obrotów, a powyżej 3k? Mam porownanie tylko do pracy 2.8 na dolocie z M50 i różnica i ogromną i nie wiem, czy to ja mam dalej coś nie tak, czy tak 2.8 ma chodzić, że do 3k sobie biegnie, a od 3k łapie sprint jak ten Bolt zczaicie porównanie.
PanKaszel - 08-03-18, 23:20

Odkryłem dzisiaj coś ciekawego. Kiedy sezonie się do podłogi to motor się zamula. W przypadku kiedy przyspieszam na polgazie samochód przyspiesza o niebo lepiej i sie nie dławi, na dniach ściągam przepustnice i sprawdzam czy tam się nie kryje przyczyna.
disu - 13-03-18, 19:22

ściągać to sobie możesz, podpięcie na komputer i sprawdzenie parametrów czyli tps i przepłwka
ewentualnie lewe powietrze moze byc

bartolomeorts - 12-04-18, 15:59

Zamiast robić nowy temat może podłącze się pod ten bo problem podobny.
Od jakiegoś czasu mam wrażenie że samochód ma mula do tych 3, 3/5k obrotów, strzela z wydechu czasem po puszczeniu gazu i ciężej odpala na ciepłym.
Na komputerze wyskoczyly następujące bledy:
65- czujnik położenia wałka rozrządu
201- Lambda regulacja Bank 2 przed kat
203- Lambda regulacja Bank 2 za kat
212- VANOS Bank 1 -mechaniczne

Od czego proponujecie zacząć?

Szczurek - 12-04-18, 18:13

Skasuj błędy i sprawdź czy wrócą te same ;)
MIKUr1 - 12-04-18, 20:28

Wrócą na pewno. Lambdy wywaliło przez nieprawidłowy kąt wałka ssącego. Albo padnięty Vanos generuje błąd czujnika, albo padnięty czujnik powoduje błąd Vanosa. Wtryski głośno cykają? Błędy skasować i obserwować, czy najpierw pojawia się błąd wałka czy Vanosa.
Adikocw - 13-04-18, 00:03

Szczelanie z wydechu to obstawiam któryś z wtysków Ci szwankuje. Nie trzęsie Ci delikatnie budą na biegu jałowym ?
bartolomeorts - 13-04-18, 09:44

MIKUr1 napisał/a:
Wrócą na pewno. Lambdy wywaliło przez nieprawidłowy kąt wałka ssącego. Albo padnięty Vanos generuje błąd czujnika, albo padnięty czujnik powoduje błąd Vanosa. Wtryski głośno cykają? Błędy skasować i obserwować, czy najpierw pojawia się błąd wałka czy Vanosa.


No trochę za głośno chyba pracują.. do tego czasami nagle zaczynają falować obroty jak stanę na światłach itp, no i przy niskiej prędkości gdy wcisnę sprzęgło obroty czasem potrafią bardzo spaść, ze dwa razy nawet auto mi zgasło.

Adikocw napisał/a:
Szczelanie z wydechu to obstawiam któryś z wtysków Ci szwankuje. Nie trzęsie Ci delikatnie budą na biegu jałowym ?


Na gałce widać jakieś tam drżenie. Do tego przy odpaleniu potrafi dosyć mocno zaśmerdzieć paliwem.

MIKUr1 - 13-04-18, 10:27

Chyba to za mało ;) Jak znasz auto to powinno to być dla Ciebie WYRAŹNIE cykanie. Komp --> kasowanie błędów --> obserwacja, który błąd pojawi się pierwszy. Tak czy siak, albo do wymiany czujnik wałka, albo Vanos do regeneracji.
Dav - 13-04-18, 10:43

Kurde też mam podobne objawy, daje z wydechu niedopalonym paliwem zaraz po odpaleniu i lekkie wibracje na gałce zmiany biegów, w dodatku trzyma wolne obroty na poziomie 500obr/min chociaz moze to przekłamane wskazanie zegarów. Tak czy inaczej żadnych błędów nie wywala, ani lambd ani czujnika położenia wałka. Na ciepłym pali jak szalony. Chyba sprawdzę jeszcze raz live data na inpie może czegoś się dopatrzę. Jakby co to zaśmiecę temat screenami :D Z moim szczęściem to sie zaraz okaże, że to niedomykające się zawory albo mała kompresja na któryś garach :lol:

Edit:

TP położenie za co odpowiada?




bartolomeorts - 19-04-18, 12:14

Czujnik wałka lepiej kupić używkę ori czy zamiennik? Bo gdzieś tam słyszałem że zamienniki niby nie działają prawidłowo?
Czy jednak zostaje zakup nowego ori za około 400-500zł?

Szczurek - 19-04-18, 14:09

Ja bym poszedł w używkę bo nie słyszałem aby jakiś zamiennik był dobry.
MIKUr1 - 19-04-18, 19:51

W przypadku używek trzeba obowiązkowo sprawdzić jak kable wyglądają pod gumką od strony wtyczki.
Dav - 19-04-18, 20:19

Zdecydowanie używka jak już ciężko ci przełknąć wydatek 400zł. Jeszcze nie słyszałem żeby w m52 zamienniki osprzętu dobrze się sprawdzały.
PanKaszel - 24-05-18, 18:42

Trochę mnie nie było, dlatego piszę co zrobiłem i jak się to skończyło. Początkowo: gasnący motor przy obciążeniu pompy wspomagania, czasami gasnący silnik na światłach, ale to ma ścisły związek z problemami związanymi z obrotami, brak mocy po rozgrzaniu, problemy z odpalaniem ciepłego silnika. Wymienione: świece, przepływka, czujnik wału, wałka. Rezultat - 0-100 fabrycznie 7.3 osiągnięte. Dziękuję wszystkim za pomoc, każda opinia się przydała. Kolejne 2.8 odżyło :yeah:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group