Forum BMW3ER

Blacharstwo, Lakiernictwo & Kosmetyka - Lewarek w progu e36 Coupe

MethooD - 22-03-18, 10:40
Temat postu: Lewarek w progu e36 Coupe
Cześć ! Jestem posiadaczem e36 coupe z 97r i cała buda jest w naprawdę ładnym stanie oprócz tylnych miejsc na oryginalny lewarek. Z prawej strony sytuacja nie jest jeszcze tragiczna, chociaż rdza zaczyna już wychodzić dość poważnie w miejscu "korka" od progu, z lewej strony natomiast ostatnio stała się tragedia, oryginalny lewarek wszedł w "górę" progu. Wygląda to tak:




Chciałbym to zrobić porządnie ponieważ wiążę z tym samochodem dłuższą przyszłość. Progi od dołu nie wyglądają źle, da się normalnie podnieść zwykłym podnośnikiem, przód również jest dobry. Proszę o rady na co zwrócić uwagę i podpowiedź co zrobić z tym "wyciągnietym" elementem. Samochód oczywiście będę oddawać do blacharza ale chciałbym mieć pojęcie jak to powinno być fachowo zrobione. :ops:

Szczurek - 22-03-18, 13:43

Czeka Cię dużo pracy ;)


Progi do wymiany a jak już będą zdemontowane to oglądnąć dokładnie całą podłogę bo przy takim progi nie wydaje mi się aby coś więcej nie wyszło :) :cwaniak:

MethooD - 22-03-18, 16:15

Szczurek napisał/a:
Czeka Cię dużo pracy ;)


Progi do wymiany a jak już będą zdemontowane to oglądnąć dokładnie całą podłogę bo przy takim progi nie wydaje mi się aby coś więcej nie wyszło :) :cwaniak:


Może cię zaskoczę ale podłoga naprawdę jest ok, ostatnio ściągałem wykładzinę i od środka też nic się nie "czai", jest trochę rdzy w miejscach mocowania baku no i wózek cały rudy ale to będę nie długo robić przy okazji wzmacniania podłogi w miejscach mocowania wózka.

Szczurek - 22-03-18, 16:54

Wzmacniaj wózek wzmacniaj dobry pomysł :)


No to wymieniaj progi zrób to zgodnie ze sztuką jest na forum dość obszerna fotorelacja z zabiegu wymiany progów ;)

Dav - 22-03-18, 19:21

Trzeba ciąć cały próg i spawać żeby było dobrze. Odbudować wzmocnienia i porządnie to zabezpieczyć. Polecam reperaturki Klokkerholm w wersji wzmacnianej 1mm grubości. Koszt około 250zł za komplet no i trochę pracy. Jedyna wada to, że nie mają otworów na nakładki progowe.
Chris850 - 22-03-18, 20:36

Dav napisał/a:
edyna wada to, że nie mają otworów na nakładki progowe.

Jest jeszcze jedna wada ,kolega napisał ,że ma coupe, a polecasz progi od sedana :)

W sobotę wieczorem postaram się zamieścić fotorelację z mojej walki z progami,może się komuś przyda.

Szczurek - 22-03-18, 20:49

do którejś wersji nadwozia pamiętam że był problem...
C0rvette - 22-03-18, 21:42

Do Qp/cabrio nie ma gotowych reperaturek progów w zamienniku. Tylko Ori ale chora kasa.

Ale z sedana przerabiaja pod QP.

i_g - 22-03-18, 23:18

A jak wygląda sprawa w przypadku compacta? Czytałem, że progi z sedana/touringa do coupe/cabrio ogarnie każdy lepszy blacharz;) Czy do kompota jest podobnie?
Szczurek - 23-03-18, 07:43

Do któregoś nadwozia trzeba było ciąć progi właśnie nie wiem czy nie do kompota :] Ale nie jestem pewny...
ksx9 - 23-03-18, 21:05

C0rvette napisał/a:
Do Qp/cabrio nie ma gotowych reperaturek progów w zamienniku. Tylko Ori ale chora kasa.


1979zł za stronę :D

Progi z sedana do compacta będą miały odpowiednią długość i otwory na podnośnik też są w tym samym miejscu :) jak wnętrze pasuje to nie wiem

A progi do coupe trzeba docinać bo są krótsze niż w sedanie :P

Szczurek - 23-03-18, 22:24

Ta cena to chyba z ASO oridżinal próg :D
C0rvette - 23-03-18, 22:45

Do qp cabrio progi tylko w ASO
Pawel4freak - 23-03-18, 23:44

Modyfikuje się progi z sedana i pasują do QP.
Szczurek - 24-03-18, 11:32

Pawel4freak napisał/a:
Modyfikuje się progi z sedana i pasują do QP.


Dokładnie tak to jest to właśnie o czym wspominałem powyżej tylko nie kojarzyłem z którego nadwozia do którego :)


Od razu Ci podpowiem iż musi to robić ogarnięta osoba która ma doświadczenie w temacie modelu e36 bo spierdzielić to jest też bardzo łatwo :cwaniak:

PoliniSpeed - 25-03-18, 01:13

Mam zdrowe progi do coupe oraz do cabrio.

W cabrio jesli nie zzarło wnętrza co rzadko się zdarza bo tam blachy mocne jak w czołgu to "próg" mowa o wizualce jest tylko poszyciem.

Szczurek - 25-03-18, 16:13

Rozbiórka weryfikacja i do dzieła :)
Misiowaty44 - 25-03-18, 22:55

U siebie sam przerobiłem temat ;) Z zewnątrz wyglądało bardzo ładnie i nie zapowiadało się że będzie tak kiepsko, masz na fotkach jak u mnie wyglądało ;) U Ciebie korozja wdała się aż ponad rurkę, i musisz to wyżej rozciąć i dorobić te wzmocnienie wewnętrzne, kurcze gdybyś miał bliżej to bym Ci ogarnął bo polubiłem taką robotę, a myślę że za drugim razem wyszło by już dużo lepiej ;)













Blacharzem nie jestem ale reperaturkę progu dorobiłem sam i wszystko idealnie pasuje :) Co do wzmocnień pod lewarek to starałem się zrobić coś na wzór ori,ale ciężko się robi nie tnąc całego progu, już na zaś robiłem z blachy 2 mm i zalałem wsio konserwacją ;) Myślę że troszkę wytrzyma

MethooD - 26-03-18, 01:41

Dobra robota ! Ja niestety nie mam warunków do takich akcji więc muszę oddać to komuś. Nie długo będę się rozglądać za sumiennym blacharzem z okolic Białegostoku
Dav - 26-03-18, 11:19

Blacha 2mm powinna przeżyć drugie tyle co ma samochód :ok:
Szczurek - 26-03-18, 13:21

I na tym powinien wzorować się gość który Ci będzie to robił bo jest to zrobione zgodnie ze sztuką i myślę że lata spokoju kolega będzie mieć :)
PoliniSpeed - 31-03-18, 02:55

Dlatego warto wjechać w próg endoskopem, nawet takim tanim od chińczyka. Ja przed większym inwestowaniem w auto własnie tak zrobiłem ;)
Szczurek - 31-03-18, 12:12

Jeżeli rdza jest powierzchownie to na 99% dalej lepiej nie będzie :cwaniak:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group