|
Forum BMW3ER
|
|
Blacharstwo, Lakiernictwo & Kosmetyka - Lewarek w progu e36 Coupe
MethooD - 22-03-18, 10:40 Temat postu: Lewarek w progu e36 Coupe Cześć ! Jestem posiadaczem e36 coupe z 97r i cała buda jest w naprawdę ładnym stanie oprócz tylnych miejsc na oryginalny lewarek. Z prawej strony sytuacja nie jest jeszcze tragiczna, chociaż rdza zaczyna już wychodzić dość poważnie w miejscu "korka" od progu, z lewej strony natomiast ostatnio stała się tragedia, oryginalny lewarek wszedł w "górę" progu. Wygląda to tak:
Chciałbym to zrobić porządnie ponieważ wiążę z tym samochodem dłuższą przyszłość. Progi od dołu nie wyglądają źle, da się normalnie podnieść zwykłym podnośnikiem, przód również jest dobry. Proszę o rady na co zwrócić uwagę i podpowiedź co zrobić z tym "wyciągnietym" elementem. Samochód oczywiście będę oddawać do blacharza ale chciałbym mieć pojęcie jak to powinno być fachowo zrobione.
Szczurek - 22-03-18, 13:43
Czeka Cię dużo pracy
Progi do wymiany a jak już będą zdemontowane to oglądnąć dokładnie całą podłogę bo przy takim progi nie wydaje mi się aby coś więcej nie wyszło
MethooD - 22-03-18, 16:15
Szczurek napisał/a: | Czeka Cię dużo pracy
Progi do wymiany a jak już będą zdemontowane to oglądnąć dokładnie całą podłogę bo przy takim progi nie wydaje mi się aby coś więcej nie wyszło |
Może cię zaskoczę ale podłoga naprawdę jest ok, ostatnio ściągałem wykładzinę i od środka też nic się nie "czai", jest trochę rdzy w miejscach mocowania baku no i wózek cały rudy ale to będę nie długo robić przy okazji wzmacniania podłogi w miejscach mocowania wózka.
Szczurek - 22-03-18, 16:54
Wzmacniaj wózek wzmacniaj dobry pomysł
No to wymieniaj progi zrób to zgodnie ze sztuką jest na forum dość obszerna fotorelacja z zabiegu wymiany progów
Dav - 22-03-18, 19:21
Trzeba ciąć cały próg i spawać żeby było dobrze. Odbudować wzmocnienia i porządnie to zabezpieczyć. Polecam reperaturki Klokkerholm w wersji wzmacnianej 1mm grubości. Koszt około 250zł za komplet no i trochę pracy. Jedyna wada to, że nie mają otworów na nakładki progowe.
Chris850 - 22-03-18, 20:36
Dav napisał/a: | edyna wada to, że nie mają otworów na nakładki progowe. |
Jest jeszcze jedna wada ,kolega napisał ,że ma coupe, a polecasz progi od sedana
W sobotę wieczorem postaram się zamieścić fotorelację z mojej walki z progami,może się komuś przyda.
Szczurek - 22-03-18, 20:49
do którejś wersji nadwozia pamiętam że był problem...
C0rvette - 22-03-18, 21:42
Do Qp/cabrio nie ma gotowych reperaturek progów w zamienniku. Tylko Ori ale chora kasa.
Ale z sedana przerabiaja pod QP.
i_g - 22-03-18, 23:18
A jak wygląda sprawa w przypadku compacta? Czytałem, że progi z sedana/touringa do coupe/cabrio ogarnie każdy lepszy blacharz;) Czy do kompota jest podobnie?
Szczurek - 23-03-18, 07:43
Do któregoś nadwozia trzeba było ciąć progi właśnie nie wiem czy nie do kompota :] Ale nie jestem pewny...
ksx9 - 23-03-18, 21:05
C0rvette napisał/a: | Do Qp/cabrio nie ma gotowych reperaturek progów w zamienniku. Tylko Ori ale chora kasa. |
1979zł za stronę
Progi z sedana do compacta będą miały odpowiednią długość i otwory na podnośnik też są w tym samym miejscu jak wnętrze pasuje to nie wiem
A progi do coupe trzeba docinać bo są krótsze niż w sedanie
Szczurek - 23-03-18, 22:24
Ta cena to chyba z ASO oridżinal próg
C0rvette - 23-03-18, 22:45
Do qp cabrio progi tylko w ASO
Pawel4freak - 23-03-18, 23:44
Modyfikuje się progi z sedana i pasują do QP.
Szczurek - 24-03-18, 11:32
Pawel4freak napisał/a: | Modyfikuje się progi z sedana i pasują do QP. |
Dokładnie tak to jest to właśnie o czym wspominałem powyżej tylko nie kojarzyłem z którego nadwozia do którego
Od razu Ci podpowiem iż musi to robić ogarnięta osoba która ma doświadczenie w temacie modelu e36 bo spierdzielić to jest też bardzo łatwo
PoliniSpeed - 25-03-18, 01:13
Mam zdrowe progi do coupe oraz do cabrio.
W cabrio jesli nie zzarło wnętrza co rzadko się zdarza bo tam blachy mocne jak w czołgu to "próg" mowa o wizualce jest tylko poszyciem.
Szczurek - 25-03-18, 16:13
Rozbiórka weryfikacja i do dzieła
Misiowaty44 - 25-03-18, 22:55
U siebie sam przerobiłem temat Z zewnątrz wyglądało bardzo ładnie i nie zapowiadało się że będzie tak kiepsko, masz na fotkach jak u mnie wyglądało U Ciebie korozja wdała się aż ponad rurkę, i musisz to wyżej rozciąć i dorobić te wzmocnienie wewnętrzne, kurcze gdybyś miał bliżej to bym Ci ogarnął bo polubiłem taką robotę, a myślę że za drugim razem wyszło by już dużo lepiej
Blacharzem nie jestem ale reperaturkę progu dorobiłem sam i wszystko idealnie pasuje Co do wzmocnień pod lewarek to starałem się zrobić coś na wzór ori,ale ciężko się robi nie tnąc całego progu, już na zaś robiłem z blachy 2 mm i zalałem wsio konserwacją Myślę że troszkę wytrzyma
MethooD - 26-03-18, 01:41
Dobra robota ! Ja niestety nie mam warunków do takich akcji więc muszę oddać to komuś. Nie długo będę się rozglądać za sumiennym blacharzem z okolic Białegostoku
Dav - 26-03-18, 11:19
Blacha 2mm powinna przeżyć drugie tyle co ma samochód
Szczurek - 26-03-18, 13:21
I na tym powinien wzorować się gość który Ci będzie to robił bo jest to zrobione zgodnie ze sztuką i myślę że lata spokoju kolega będzie mieć
PoliniSpeed - 31-03-18, 02:55
Dlatego warto wjechać w próg endoskopem, nawet takim tanim od chińczyka. Ja przed większym inwestowaniem w auto własnie tak zrobiłem
Szczurek - 31-03-18, 12:12
Jeżeli rdza jest powierzchownie to na 99% dalej lepiej nie będzie
|
|