Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - BMW e36 320i Wentylator/silnik klimatyzacji

NextCarJapanCar - 15-04-18, 19:09
Temat postu: BMW e36 320i Wentylator/silnik klimatyzacji
Panowie, jak to jest z wentylatorem/silnikiem do klimatyzacji: czy obojętne co czy każdy silnik ma inny ten wentylator. Są na alledrogo różne i różniaste i nie jest napisane z jakiego auta pochodzą a ja swój wyrzuciłem i nie mam nr starego.
Lepiej wstawić używkę czy jednak kupić nowy za 300 zł?

MIKUr1 - 15-04-18, 21:55

Wentylatory elektryczne występowały w E36 za chłodnicą i przed chłodnicą. Przed chłodnicą głównie dwa rodzaje, ale najczęściej taki z zintegrowaną obudową. Za chłodnicą występował w przypadku "młodych" egzemplarzy z silnikami 4-cylindrowymi. Ja szukałbym używki, bo są bardzo trwałe i znacznie tańsze ;)
NextCarJapanCar - 17-04-18, 19:13

MIKUr1 napisał/a:
Ja szukałbym używki, bo są bardzo trwałe i znacznie tańsze ;)


Mi chodzi o ten przed chłodnicą, raczej bez zintegrowanej obudowy bo po wyjęciu zderzaka i odkręceniu kilku śrubek wyjąłem wiatrak z silnikiem.

A jak to jest, czy z innego auta, np. z e39 podejdzie? Miałem 3 piny i znalazłem z e39 też na 3 piny. Ale nie wiem jak to wygląda z wymiarami.

MIKUr1 - 17-04-18, 20:07

Jak masz M52 to powinieneś mieć taki:

http://allegro.pl/bmw-e36...7254498915.html

NextCarJapanCar - 17-04-18, 20:13

No. mam taki. I czy z innego auta podejdzie czy nie? Nie chodzi mi o obudowę ale sam silnik. Na realoem wyskoczyło mi, że pod numerem wiatraka są auta od 316 do 328. Więc tak jakby ten wiatrak był dawany w każde auto z klimą. Chociaż jest różnica bo niektóre są na wtyczkę 2pinową a niektóe na 3. Mój był na 3 piny.
Ale na szrocie stoi e39 i się tak zastanawiam czy silnik klimy z tego auta to nie to samo...

MIKUr1 - 17-04-18, 20:36

W E39 jest chyba inny silnik. Czemu nie chcesz wsadzić takiego jak ma być? Cały kompletny da się kupić w okolicach 100zł, a nawet taniej jak ma połamaną obudowę.
NextCarJapanCar - 17-04-18, 21:27

Bo to e39 co widzę na szrocie jest młodsze a co za tym idzie są duże szanse, że zwoje są w lepszym stanie niż w e36.
maderaz - 17-04-18, 21:48

NextCarJapanCar, a dlaczego nie założysz takieog jak był ori? MIKUr1, podesłał Ci link do aukcji, gdzie masz z obudową za 150pln, myślę, że szkoda zachodu z kombinacjami, czy podejdzie, czy nie, jeżeli za takie pieniądze masz kompletny wentylator z obudową,
NextCarJapanCar - 17-04-18, 22:02

No właśnie dlatego, że zwoje mają już ze 20 lat i nikt mi nie da gwarancji, że ten silnik przeżyje nadchodzące lato. Im młodsze auto dawcy tym zwoje silnika w lepszym stanie.

W zeszłym roku kupiłem używkę, zwoje piękne miedzianego koloru. I co? Po 2 miesiącach silnik się spalił bo magnes był odklejony.

MIKUr1 - 18-04-18, 07:36

Właśnie paradoks jest taki, że te wentylatory z E39 padają znacznie częściej niż z E36 ;) To ile lat mają, jak Ty to mówisz, zwoje, nie ma znaczenia. To jest gruby miedziany drut, zaryzykowałbym stwierdzenia, że przez następne 10 lat nic by się z nim nie stało. Miałeś po prostu niefart przy zakupie poprzedniego.
NextCarJapanCar - 23-04-18, 15:19

A takie pytanie jeszcze mam odnośnie klimatyzacji: bez wentylatora klima wystartuje? Chyba powinna.
po włączeniu przycisku na panelu nie czuję różnicy w nawiewie (tu dodam, że prawdopodobnie mam elektrozawory do naprawy/wymiany bo pół auta, czasem tylko nawiew na szybę po stronie pasażera daje ciepłe powietrze). Więc skoro nie czuć różnicy to może brakuje czynnika. Na ile czynnik wystarcza, przy założeniu, że nic nie ubyło, nie ma dziur w układzie. W 2014 r. dodane było 800 g czynnika, czyli na full w moim aucie.

MIKUr1 - 23-04-18, 20:38

Wystartuje, ale wyłączy się po chwili, bo ciśnienie w układzie zrobi się za duże. Zobacz jak zachowuje się kompresor po wciśnięciu przycisku na panelu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group