|
Forum BMW3ER
|
|
Mechanika & Eksploatacja - uszczelka pod pokrywa zaworów co i jak..
SzY3ki88 - 16-04-18, 18:41 Temat postu: uszczelka pod pokrywa zaworów co i jak.. witam mam kilka pytan,chcialbym sie dowiedziec jakiej firmy uzyc komplet uszczelek pod pokrywa zaworów i paste/silikon. silnik m52b25 98r. przy dokreceniu 15 niuta pokrywy jest wystarczajaca? jak macie link do uszczelek to mozna podac
Dav - 16-04-18, 19:41
W sumie to Victor Reinz albo Elring jak chcesz cos lepszego to już tylko originał ale o tych dwóch firmach złego słowa nie mozna powiedzieć. Do tego kup komplet uszczelek do śrub pokrywy zaworów nr 9 na schemacie.
http://www.realoem.com/bm...&diagId=11_6149
MIKUr1 - 16-04-18, 19:48
Weź Victora. Według mnie jest nieco lepiej zrobiony niż Elring. Nie wiem jakim momentem dokręcać, ja zawsze robię na wyczucie Tak jak Dav napisał, dobrze wymienić też te uszczelki okrągłe i też występują w zamienniku
C0rvette - 16-04-18, 20:11
Jeszcze nigdy nie widzialem zeby ktos pokrywe zaworow dokrecal dynamometrykiem xd.
Od siebie polecam Victora. Uszczelki pod sruby obowiazkowo.
Dav - 16-04-18, 20:29
No właśnie dynamometr to już takie bardzo ksiązkowe podejście w przypadku pokrywy. Stosuj dokręcanie na krzyż i wszystko będzie git na wyczucie.
Pawel4freak - 16-04-18, 20:40
i bez sylikonu, tylko dobrze odtłuścić.
C0rvette - 16-04-18, 21:21
Sylikon warto dac w miejsca zalecane przez producenta.
Pawel4freak - 16-04-18, 21:22
Da się bez tego żyć i też nie cieknie.
SzY3ki88 - 16-04-18, 21:25
silikon pewnie uzyje ale nie znacznej ilosci i przy vanosie. mysle ze dostane caly komplet ze wszystkimi uszczelkami, chyba ze macie link do kompletu
MIKUr1 - 16-04-18, 22:00
Pawel4freak, dużo tych uszczelek wymieniłeś, skoro takich rad udzielasz?
Pawel4freak - 16-04-18, 22:37
MIKUr1, a ile trzeba wymienić, żeby Cię zadowolić?
MIKUr1 - 17-04-18, 07:41
Jak dla mnie to ani jednej Zadowoli mnie za to jak będziesz na forum dawał porady jak POPRAWNIE i ZGODNIE ZE SZTUKĄ dokonuje się napraw. W przypadku M52 jest 6 miejsc, które nawet w fabryce były posmarowane uszczelniaczem. Założenie nowej uszczelki, bez użycia silikonu w tych miejscach, skutkuje w większości przypadków poceniem się, mimo zastosowania nowej uszczelki i wiem to z DOŚWIADCZENIA. Jeśli zakładałeś na sucho i nie ma śladu oleju, to po prostu masz szczęście
disu - 17-04-18, 09:34
słuchajcie MIKUr1, bo wie co pisze...
sad_madman - 19-04-18, 23:14
Tutaj macie speca:
https://www.youtube.com/w...LzgSLDgc&t=789s
A tak na poważnie - jak pierwszy raz w życiu zakładałem uszczelkę pod pokrywę to nie stosowałem silikonu - pociło się, za drugim razem poleciałem po całości bardzo cienko - było w porządku ale kiepsko to wyglądało. Za trzecim razem zrobiłem jak być powinno - czyli smarowanie tylko w punktach zalecanych przez producenta - było i jest OK.
wryl - 20-04-18, 09:46
ja robiłem ostatnio tak jak tutaj tylko w m54
http://www.beisansystems....es/image066.jpg
m52 ma podobnie
https://res.bmwcats.com/tis/1015579.png
https://res.bmwcats.com/tis/1015578.png
NextCarJapanCar - 23-04-18, 13:57
Podepnę się pod temat.
Mam olej w gniazdach świec. Winna uszczelka? W kilku miejscach się poci. Czy ten olej w gniazdach to jeszcze inna przyczyna?
MAJSU - 23-04-18, 14:43
Uszczelka tudzież pięknięty dekiel zaworów albo niedokręcona świeca.
NextCarJapanCar - 23-04-18, 15:14
Dekiel cały jest. Niedokręcona świeca? Czyli 6 sztuk by było niedokręconych? No nie wiem.... Inaczej to napiszę: to nie tak, że olej jest w gniazdach świec, to świece pływają w oleju;-)
zmienię uszczelkę i zobaczę co z tego wyjdzie.
Aha, szklanki mi klekoczą więc może to coś z tym jest związane.... chociaż nie wiem.
C0rvette - 23-04-18, 18:56
Jak zdejmiesz dekiel masz uszczelki w kolo otowrow na swiece. Czesto sa juz jak "plastik". Jak dekiel jest caly to wymiana uszczelki pomoze.
|
|