Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Dziwne stuki w E36 318i

SID - 28-02-08, 11:30
Temat postu: Dziwne stuki w E36 318i
Witam! Mam problem mianowicie chodzi o dziwne stuki czy pukanie tak jakby stukanie palcem w deskę rozdzielczą, dźwięk pochodzi jakby za deską rozdzielczą naprzeciw zegarów? Ogólnie słychać to w środku auta na postoju jak sie naciśnie pedał hamulca to czuć te stukanie na nodze jest to regularne co parę sekund ale dopiero kiedy się silnik nagrzeje! Dodam ze to na pewno nic w silniku bo pracuje cicho i elegancko! Podczas jazdy tego nie czuć ani nie słychać a wszystko zaczęło się dziać po jakimś czasie kiedy dolałem płynu do chłodnicy może to jest przyczyna? Byłem u mechanika i jak pech chciał u niego przestało pukać! A jak wróciłem na chacjende to znowu pukało! Nie mam pojęcia co jest? Potrzebuje opinii kogoś kto sie zna na BMW! Dodam ze to jest moja pierwsza BEEMKA więc dopiero się uczę o jej anatomii :D więc wybaczcie moją nieudolność! Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI za POMOC! Pozdrawiam!
Pawelos - 29-02-08, 00:11

Nie wiem co Ci doradzic zbytnio, ale ja bym sprawdzil mocowania przewodow hamulcowych idacych od serwa.
SID - 29-02-08, 14:31

Pawelos, Dzięki za poradę! Sprawdzę na pewno mam nadzieję że to będzie to jak nie to będę szukał dalej. Z Góry wielkie dzięki za poświęcony czas!
SID - 03-03-08, 21:30

Sprawdziłem kable i wszystko ok! wystąpił inny problem że znika mi płyn od chłodnicy nie mogę znaleźć wycieku a pod autem niema plam może przelałem i gdzieś wybiło i to jest przyczyną stuków? A teraz nie mogę znaleźć tego wycieku dolałem trochę płynu i trochę gdzieś uszło może w przewody kupiłem nowy i zalałem i na razie jest ok zobaczę jutro jak zrobię parę kilometrów może ktoś tez miał taki problem i może coś podpowiedzieć?
robsonk - 03-03-08, 21:41

a nie masz przypadkiem bialej kremowej mazi na bagnecie i pod korkiem oleju?
jesli masz i znika ci plyn to najprawdopodobniej jest to uszczelka pod glowica!
moze to sprawdz i jesli to sie wyeliminuje to bedziemy myslec dalej.

SID - 04-03-08, 17:34

robsonk napisał/a:
a nie masz przypadkiem bialej kremowej mazi na bagnecie i pod korkiem oleju?
jesli masz i znika ci plyn to najprawdopodobniej jest to uszczelka pod glowica!
moze to sprawdz i jesli to sie wyeliminuje to bedziemy myslec dalej.


Sprawdziłem i nic nie znalazłem korek i bagnet są czyste poszukałem czy niema gdzieś indziej i też niema, w chwili obecnej to znaczy od wczoraj co dolałem do dłuższej kreski tylko nie wiem czy to jest max czy min? Ponieważ nie znam się za bardzo na niemieckim zeszło 2 kreski i jak na razie nic nie ubywa przejechałem 10km nie wiem czy dolać więcej płynu czy poczekać sprawdzając czy będzie nadal ubywać?

SID - 04-03-08, 18:33

Odnośnie założonego tematu "Dziwne stuki w E36 318i" poszukałem troszkę i wyszło że to stukają elektrozawory, pewna osoba określiła ze jest to standard w E36 i że można to naprawić ale i tak po jakimś czasie zaczną stukać. A jeszcze jedno nie wiem czy trzeba zakładać nowy temat z problemem o ubywaniu płynu z chłodnicy czy można to kontynuować na tym?
lolejko - 04-03-08, 18:41

A może ci gdzieś przy nagrzewnicy leci płyn!
SID - 04-03-08, 19:08

Sprawdzę to z samego rana ewentualnie pojadę gdzieś na kanał może uda mi się coś wypatrzeć bo pod autem nadal niema żadnych plam, sprawdzam za każdym razem kiedy wsiadam jak chwilkę postoi.
robsonk - 04-03-08, 19:37

Najprawdopodobnie jest zle odpowietrzony uklad chlodzenia.Kiedy odkrecasz korek pewnie plyn ci sie cofa w obiegu,a tak nie powinno byc. W ogole to korek od plynu chlodniczego mozna odkrecac i sprawdzac stan plynu na zimnym silniku. Teoretycznie na cieplym silniku kiedy odkrecisz korek to plyn powinien wybijac na zewnatrz, a nie cofac sie w uklad.
Dobre odpowietrzenie powinno zalatwic sprawe

SID - 05-03-08, 18:44

robsonk napisał/a:
Najprawdopodobnie jest zle odpowietrzony uklad chlodzenia.Kiedy odkrecasz korek pewnie plyn ci sie cofa w obiegu,a tak nie powinno byc. W ogole to korek od plynu chlodniczego mozna odkrecac i sprawdzac stan plynu na zimnym silniku. Teoretycznie na cieplym silniku kiedy odkrecisz korek to plyn powinien wybijac na zewnatrz, a nie cofac sie w uklad.
Dobre odpowietrzenie powinno zalatwic sprawe

Wygląda na to ze to będzie przyczyna kiedy rano sprawdzałem poziom płynu było mniej kiedy silnik się nagrzał poziom wzrósł ale tylko do połowy pojemnika(1 kreskę przed połową) zastanawiam się czy pojemnik powinienem zalać to pełna i odpowietrzyć czy zrobić to teraz a potem dolać płynu?

robsonk - 05-03-08, 19:26

nalezy zalac do pełna i dopiero odpowietrzac. musisz miec kogos kto bedzie ci trzymal obroty w granicach 2000 i pamietaj zeby wlaczyc ogrzewanie na full i na max obroty dmuchawy bo musi sie nagrzewnica napelnic cieplym plynem.
odpowietrzasz dopuki przez korek do odpowietrzenia nie bedzie uciekal plyn bez babelkow powietrza.
ale z tego co piszesz to objawy masz prawidlowe.
kiedy na zimnym silniku odkrecisz korek to plynu powinno byc na kresce (czyli mniej niz na cieplym) ,a kiedy na cieplym silniku bys odkrecil korek to poziom plynu sie podnosi ze wzgledu na cisnienie jakie sie wytwarza w ukladzie chlodzenia pod wplywem podgrzewania plynu.

SID - 06-03-08, 19:44

No to z samego rana biorę się za to! I zobaczymy czy będzie wszystko ok? Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI! ZA POMOC! :piwo:
Maniek - 06-03-08, 21:51

W sumie jak by byl zapowietrzony to by sie cholernie mu grzał....a jak z temp silnika???

To ze wzrosnie plynu to norma bo przy temperaturze ciecz sie rozszeza.....


A moze nie wrzuca do oleju ani nie cieknie tylko pali chodz w tedy wyrzucalo by plyn......

A ogrzewanie grzeje??

Myslalem ze jak temat o stukach to przypomanilem sobie znajomkow z 2 e30 i jednego e36 z silnikami 1.8 i kazdy mial stuki w e30 sworzen korbowodu wybity a w e36 gniazdo zaworowe wybite......

robsonk - 07-03-08, 07:26

wcale nie koniecznie musi sie grzac. ja po wymianie termostatu mialem taki objaw ze na cieplym silniku mialem duzo plynu w zbiorniczku,ale jak tylko odkrecilem korek to plyn zasysyalo w uklad i zawsze sie wydawalo ze jest go malo. samochod wcale mi sie nie grzal, tylko ogrzewanie grzalo letnim powietrzema,a nie cieplym.
podjechalem do mechaniora i mi go dobrze odpowietrzyl za 10 zl i teraz jest git!

Maniek - 07-03-08, 09:03

No dokladnie ja mam zalozone odpowietrzniki od ranowki na ogrzewaniu i caly zabieg u mnie trwa 5min:)
SID - 07-03-08, 22:43

robsonk zrobiłem jak pisałeś i wszystko ok! chociaż nie leciały żadne bąbelki tylko obrazu płyn może samo się odpowietrzyło bo po zalaniu do pełna i rozgrzaniu silnika 2 godzinki później wybiło trochę płynu na dole zbiornika, może skutki ciśnienia i teraz nie leci nic i jest wszystko w najlepszym porządku :yeah: No i szybciej nagrzewa sie powietrze niż wcześniej! DZIĘKI WIELKIE!!!
SID - 07-03-08, 22:55

Maniek napisał/a:


Myslalem ze jak temat o stukach to przypomanilem sobie znajomkow z 2 e30 i jednego e36 z silnikami 1.8 i kazdy mial stuki w e30 sworzen korbowodu wybity a w e36 gniazdo zaworowe wybite......


To mówisz ze te stukanie to jednak nie elektrozawory? Teraz to już sam nie wiem? Znajomy mechanik tez nie wie ale on nie zajmuje się BMW! Po prostu chciałbym zlikwidować te stuki :zly:

robsonk - 08-03-08, 11:26

nie ma sprway.
a te stuki masz caly czas???
nie jestem pewien,ale przez te elektrozawory chyba wlasnie przeplywa plyn chlodzacy i jak one byle zapowietrzone to chodzily na sucho i moze kazde otwarcie badz zamkniecie tego zworu generowlo stuk?
dlatego przy odpowietrzaniu nalezy wlaczyc dmuchawe na full i na cieple powietrze zeby one sie otwarly zalaly cieplym plynem z ukladu chlodzenia.

SID - 08-03-08, 15:31

stuki zaczyna słychać dopiero jak sie silnik nagrzeje na postoju, podczas jazdy nic ponieważ nie są one takie głośne. A z układem chłodzenia jest teraz wszystko ok! Zrobiłem tak jak pisałeś a o elektrozaworach to nie jestem pewien czy to na pewno ich wina bo to wyczytałem z innego forum, więc nie jestem pewien na 100% ;(
robsonk - 08-03-08, 17:41

to moga byc elektrozawory!
z tego co pamietam sa umieszczone na scianie grodziowej miedzy kabina i silnikiem.
kiedys czytalem ze trzeba je wykrecic i przeczyscic i bedzie git.
tez mnie to kiedys interesowalo,ale okazalo sie ze moje stuki sa spowodowane czyms innym.

SID - 09-03-08, 00:40

Mam jeszcze jedną prośbę odnośnie dokładnej lokalizacji :( to bym się od razu za to wziął chyba że znajdę w książce "Sam naprawiam samochód" robsonk jeszcze raz DZIĘKI WIELKIE ZA POMOC! i dobrą radę! Jak zacznę to robić to postaram się to zamieścić na forum z opisem i zdjęciami krok po kroku dla innych potrzebujących w potrzebie! Na przyszłość!
robsonk - 09-03-08, 10:25

powinno byc w ksiazce.
skoro piszesz ze te stuki sa co kilka sekund to na 90% beda te elektrozawory.
one sa umieszczone gdzies w oklolicy serwa wspomagania na scianie grodziowej.
sa dwa i dochodza do nich kabelki elektryczne.
wjdz na www.realoem.com
znajdz swoj model i tam gdzies w czesciach i schematach powiniennes znalezc jak bys nie mogl znalazc w ksiazce. :ok:

SID - 09-03-08, 11:39

Dzięki za wskazówki i stronkę! W tygodniu się tym zajmę. :padam:
Maniek - 10-03-08, 21:24

Wez ta nagraj i zobaczymy bedzie najprosciej:)
SID - 17-03-08, 12:09

Niestety robótkę muszę przełożyć z powodu braku czasu i pogody! Tak to jest gdy sie niema garażu :mur:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group