Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Nie chce palic dlawi sie m52b28 lpg

arkosw - 23-05-18, 00:32
Temat postu: Nie chce palic dlawi sie m52b28 lpg
Witam. Mam e36 2.8 lpg sekwencja stag, odpaliłem auto wszystko było okej pojechałem do dziewczyny zgasilem, przychodzę później i kręcę a auto dopiero za 3 razem złapało, a od kad go mam to zawsze paliło na dotyk
I teraz ciągle tak pali próbowałem kilka razy, tak samo jak wjezdzalem w krzyżówki zawsze na 3biegu tak teraz auto dostaje czkawki i albo zredukuje albo zgaśnie.. zauważyłem że nie ma jednej blaszki która trzymała filtr z przepływomierzem, i oring się wysunął, czy to może być przyczyną problemu ? Nie miałem już siły dzisiaj przy tym grzebać :/

Szczurek - 23-05-18, 07:41

Objawy występują zarówno na benzynie jak i na LPG ? Autko podpiąć pod kompa zweryfikować błędy.
MIKUr1 - 23-05-18, 08:26

Na pewno nie wina blaszki ani oringu. Na benzynie jest lepiej czy tak samo?
arkosw - 24-05-18, 07:42

Na benzynie jest identycznie i może mi się tylko wydaje ale mam wrażenie że straciło na mocy, czy gdyby chodziło na 5 tlokow to miało by inny głos ? W 4 cylindrówce to słychać bardzo dobrze a nie wiem jak jest w r6.. czy mogą to być świece ? Sam nie wiem co sprawdzić
Pawel4freak - 24-05-18, 09:27

Czujnik położenia wałka rozrządu lub położenia wału? Podpięcie pod komputer prawdę Ci powie
Szczurek - 24-05-18, 10:44

Pawel4freak napisał/a:
Czujnik położenia wałka rozrządu lub położenia wału? Podpięcie pod komputer prawdę Ci powie


O tym to już wspomniałem w 1 poście :)

MIKUr1 - 24-05-18, 11:38

Jakby wypadł jeden garnek to od razu byś zauważył ;) bez kompa się chyba nie obejdzie.
PanKaszel - 24-05-18, 18:47

W momencie gdy samochód nie pali na jeden gar jest to słyszalne. Moje M52B28 traciło moc po rozgrzaniu, wina leżała w czujniku wałka rozrządu. Jeżeli byś kupował tylko Ori nowy/używka (z pewnego źródła). Problem z odpalaniem z kolei u mnie rozwiązał czujnik wału.
arkosw - 25-05-18, 12:18

Pod komputer podjadę jak skończę wcześniej pracę bo wszyscy w okolicy maja czynne do 19 a ja po 19 robotę kończę :/ ale mniejsza z tym..
Mam jeszcze pytanie czy po odpieciu czujnika walką rozrządu lub wału korbowego komputer wchodzi w tryb awaryjny jak np przy odpieciu przeplywki ? Może tak bym to sprawdził

Pawel4freak - 25-05-18, 12:26

Nie odpalisz auta.
MIKUr1 - 25-05-18, 12:36

Odpali przy padniętym jednym z nim nich. Przy padniętym czujniku wału będzie miał ciężej odpalić, ale odpali. Z reguły jak padnięty jest czujnik wału to właśnie ciężko pali i jest słaby w całym zakresie obrotów. Przy padniętym czujniku wałka pali ciut ciężej, jest mniej elastyczny i zauważalny jest spadek mocy, ale mniejszy niż w przypadku czujnika wału, do tego bardzo charakterystycznie (wyraźnie głośniej) cykają wtryskiwacze benzynowe.
arkosw - 26-05-18, 10:24

Witam, komputer pokazał sondy za katalizatorem oczywiście :15: i błędy "zapłon cylindra" 1,3,4,5,6 czyli to chyba nie możliwe żeby wszystkie się popsuły ? Czy to może być przez któryś z czujnikow ? Pan powiedział, że możliwe że te błędy są już długo i wcześniej coś było robione a ktoś nie skasował że mógłbym jeszcze raz przyjechać teraz żeby sprawić, co wu o tym myślicie ?
MIKUr1 - 26-05-18, 15:23

Kiedy świece wymieniane? Sondy za katalizatorem nie mają wpływu na regulację mieszanki.
arkosw - 26-05-18, 16:45

Nie wymieniane, a auto mam kilka miesięcy :ops:
MIKUr1 - 27-05-18, 19:33

No to na pierwszy ogień. Wszystkie M52 są czułe na zużycie świec.
arkosw - 27-05-18, 22:59

Tylko jakie bo ile osób tyle świec.. gdzieś na forum wyczytałem że "PLATYNOWE ŚWIECE ZAPŁ. BKR6EQUP" są dobre ? Jakie ty polecasz ? I wstrzymać się z tym czujnikiem aż do wymiany świec ?
Szczurek - 27-05-18, 23:16

Wziąłbym Boscha :)

Jeśli błędy masz teraz skasowane pojeździj zoabcz które błędy wrócą a świece i tak wymień profilaktycznie skoro ich nie ruszałeś :)

arkosw - 27-05-18, 23:23

Jakoś nie jestem przekonany do Bosha, no ale zaczekam jeszcze na opinie innych uzytkownikow
Szczurek - 27-05-18, 23:26

To kładź NGK :)
MIKUr1 - 28-05-18, 10:25

Bosch 0242235668. Ostatnio dużo rzadziej montuję NGK, ponieważ notorycznie odpada porcelanka z elektrody przy stosunkowo niewielkich przebiegach, zwłaszcza właśnie w świecach BKR6EK i podobnych.
Szczurek - 28-05-18, 10:35

MIKUr1 napisał/a:
Bosch 0242235668. Ostatnio dużo rzadziej montuję NGK, ponieważ notorycznie odpada porcelanka z elektrody przy stosunkowo niewielkich przebiegach, zwłaszcza właśnie w świecach BKR6EK i podobnych.


Współ miałem o bsh ale kolega stwierdził iż nie ma do nich zaufania P Osobiście latam już kilka lat na niejednym komplecie świec właśnie tej firmy i nie mogę złego słowa powiedzieć :)

i_g - 28-05-18, 11:58

arkosw napisał/a:
Witam, komputer pokazał sondy za katalizatorem oczywiście
Przecież w M52 nie ma sond za katem... Jedna jest do cylindrów 1-3, druga 4-6. No chyba, że M52TU, ale ten nie występował w E36 fabrycznie.

Co do świec to ja do swojego B25 z LPG zdecydowałem się na jednoelektrodowe denso k20tt. Przy okazji zmniejszyłem od razu minimalnie przerwę i jestem mega zadowolony, a te świece są tanie jak barszcz. Warto jeszcze się przyjrzeć fajką i samym cewkom.

MIKUr1 - 28-05-18, 15:10

K20TT żywotność na gazie 20tyś km - żenada. Bosch robi spokojnie 2x tyle i nie wykazuje objawów zużycia.
arkosw - 28-05-18, 22:06

Witam ponownie, więc tak zmieniłem świece na BKR6EQUP platinum ngk, wczesniejsze to byly te felerne (wedlug internetu) BKR6EK i nie ukrwyam moja bmw czekala na to i to z niecierpliwością bo auto chodzi lepiej, silnik troche ciszej i pali bez mojej pomocy (pedałem gazu), jednak dalej to nie jest to co było, nie pali na dotyk tylko trzeba troche pokrecić, niby nie szarpie juz na niskich obrotach, ale nadal ma tego muła, jest słabsza nie czuć tego wciskania w fotel i nie wkręca sie na obroty jak wczesniej i pewny nie jestem, ale mam wrazenie jakby wtryski glosniej chodzily (moze mi sie tylko wydawac) (wiadomo jak włącze na gaz to te od gazu sa jeszcze glosniejsze.. )
O tak to pali i sie (nie)wkreca na obroty
https://youtu.be/1iZCj6T_mUo
Co teraz wymienić? Czujnik wałka rozrządu ?
a temp wyzsza bo troszke mu pogazowalem na postoju ale wiatrak juz walczył z chłodzeniem :)

MIKUr1 - 28-05-18, 22:34

Objawy pasują do czujnika wałka.
arkosw - 28-05-18, 23:03

Jutro zamawiam używke (pewne źródło) w środę pewnie będzie więc napiszę po wymianie czy to to :)
arkosw - 30-05-18, 22:53

Witam. Czujnik niestety nie dotarł, ale nudziło mi sie wiec wyciagnąłem stary i myśle, że nic wiecej nie musze mówic, zobaczcie na zdj ;)
https://zapodaj.net/images/7d0214eff6e62.jpg

Szczurek - 31-05-18, 09:37

Troszkę zmęczony :P
MIKUr1 - 31-05-18, 11:54

Standard ;)
arkosw - 31-05-18, 18:51

Myślałem że go kawalek rozizoluje i dolutuje nowe kabelki ale one całe takie spekane jakby je jakiś samuraj pocial mieczem :lol: :lol:
PanKaszel - 08-06-18, 00:37

Taka ciekawostka. U mnie na gazie samochód 0-100 rozpedza się w zabójcze 11.2s, a na benzynie 7.4( zszedłbym do fabrycznych 7.3, ale spaliłem troche start) w moim przypadku podobnie właśnie samochód się wkręca na gazie ze wzgledu na słabe wtryski.
arkosw - 10-06-18, 20:43

Witam ponownie, autko śmiga wszystko powymieniane i naprawione oprócz elektrozaworu ogrzewania, ale nie mialem zbytnio na niego czasu, a pozniej jeszcze trzeba odpowietrzać..
Przyczyną był czujnik położenia wału, po wymianie auto znowu pali na dotyk, ogromne podziękowania dla pana MIKUr1 który wszystko dokładnie powiedział co gdzie jest, na co zwracac uwage, co wymienić.. Wielkie dzięki :padam:
PanKaszel, moja przed tym jak przestala odpalać jezdzila praktycznie identycznie na lpg jak i na benzynie, zeby zobaczyć różnice w przyspieszeniu trzeba było odpalać stoper chociaż różnice były tak małe, że można je uznać za błędy pomiarowe..
Po wymianie świec i filtra powietrza na wkładke gąbkową na niskich obrotach strasznie szarpie i się dławi, ale w tygodniu podjade do pana który mi wkładał instalacje i myślę, że wróci do tego co było :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group