Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Skrzynia zf M52B28 e36

PanKaszel - 24-05-18, 12:30
Temat postu: Skrzynia zf M52B28 e36
Witam, mam pytanie dotyczące dziwnego zachowania w skrzyni biegów. Zacznę od tego, że problem zaczął się niedawno, lecz w obecnym miejscu nie mam możliwości sobie tego sprawdzić, a w domu będę dopiero za tydzień i będę mógł sobie to ogarnąć. Przechodząc do sedna. Gdy olej w skrzyni się zagrzeje i jest wbity bieg, w momencie gdy odpuszcza się pedał gazu skrzynia wydaje dźwięk jakby odrzutowiec startował. Po rozgrzaniu też czasami ciężko wchodzi 1 bieg. Może to być wina zużytego oleju/niskiego poziomu w skrzyni? Czy po prostu skrzynia już jest szrot? Na początku miałem taki objaw tylko na 4 biegu, a teraz jest tak na każdym biegu, jak się zagrzeje. Skrzynia z olejem ATF. Dodam, że sam drążek też ma duży luz.
manio12dzik - 24-05-18, 22:10

ja bym obstawiał koniec sprzęgła, po nagrzaniu się może uślizgiwać się tarcza, może nie ograniać też sam docisk lub łożysko oporowe, dlatego ciężko może wchodzić zwykle 1 bieg. Ale oczywiscie warto też sprawdzić stan oleju w skrzyni :) ale jeśli skrzynia nie ma wycieków to nie ma co się przyczepiać.
PanKaszel - 26-05-18, 20:17

Mam wrażenie jakby skrzynia się właśnie nieco pociła.
MIKUr1 - 27-05-18, 19:31

Wydaje mi się, że skrzynia powoli mówi PAPA. Jeśli dźwięk nie jest obecny na wszystkich biegach, to sprzęgło jest mało prawdopodobne.
PanKaszel - 08-06-18, 00:33

Na początku było to słychać tylko na 4tym biegu, później zaczęło się ze wszystkimi biegami.
PanKaszel - 25-06-18, 22:38

Pany i panewki odświeżam temat, mam pare dodatkowych pytań. Sprawdziłem ATF, miał brak rzędu 200ml, wylałem stary, dolałem nowy, oczywiście nic to nie zmieniło. Żeby sprecyzować może jeszcze raz dziwne głosy w mojej głowie :D wygląda to tak. Temp powyżej 90 st ( jakiś czas po nagrzaniu silnika) po odpuszczeniu nogi z gazu dźwięk a'la tarcie, po wciśnięciu sprzęgła cichnie, aczkolwiek przy długich dystansach nawet po wciśnięciu sprzęgła dźwięk jest nieco słyszalny, aczkolwiek znacznie ciszej niż jeżeli sprzęgła bym nie wcisnął. Biegi również wchodzą lepiej na "zimnej skrzyni" niż na zagrzanej. Dodatkowo, na drążku wyraźnie czuć moment zdjęcia nogi z gazu, ponieważ drążek tak jakby mocno się poruszał bodajże do przodu (wysłużona poduszka????). ALERT! Dodam, że mam wrażenie, jakby przy maksymalnym wciśniećiu sprzęgła nie wysprzęglał się do końca bieg i pomimo to samochód powolutku toczył się do przodu.

P.S.@@@@@@ Czy wymieniając sprzęgło z 2masy na 1 mas wystarczy tylko po prostu zestaw jednomasy założyć czy potrzeba jest do tego zastosować inne mody?

Po moim powrocie zza zachodniej granicy będzie wszystko zdejmowane. Aczkolwiek temat tak bardzo mi nie daje spokoju, że chciałbym mieć już jasność, czy to sprzęgło, łożysko oporowe, czy sama skrzynia. Pozdrawiam was i niech los wam sprzyja Bawarskie świry

disu - 26-06-18, 11:11

jak chcesz mieć spokój i nie zagłębiać się w to niepotrzebnie to komplet nowego sprzęgła polecam LUK no i nowe poduszki skrzyni Lemforder + cały zestaw gum na lewarek zmiany biegów :ok:

ja miałem kiedyś tak że nie wysprzęglało na wysokich obrotach = pęknięty docisk

PanKaszel - 26-06-18, 15:44

disu napisał/a:
jak chcesz mieć spokój i nie zagłębiać się w to niepotrzebnie to komplet nowego sprzęgła polecam LUK no i nowe poduszki skrzyni Lemforder + cały zestaw gum na lewarek zmiany biegów :ok:

ja miałem kiedyś tak że nie wysprzęglało na wysokich obrotach = pęknięty docisk


Więc wychodzisz z założenia że wina leży w sprzęgle, a skrzynia może być ok?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group