Forum BMW3ER

Elektryka, Car Audio, Alarmy, CB Radio - Problem z klimatyzacją (wada fabryczna mojej E36?)

Michal95 - 03-06-18, 21:42
Temat postu: Problem z klimatyzacją (wada fabryczna mojej E36?)
Witam mam problem, w mojej E36 odkad ja mam nigdy nie działała klimatyzacja, w koncu się za to wziąłem, oczywiscie podczas prób azotowych wyszło duzo nieszczelnosci(tak sie spodziewałem) Jednak w koncu sie udało klima została nabita, chłodzi i jest super.

Jednak jest problem, nie załącza mi się wentylator odrazu po wcisnięciu śniezynki, wentylator załącza sie w momencie, gdy czujnik w chłodnicy da znak ze za gorąco(Wtedy włącza się tylko na drugim, czyli szybkim biegu)
Dzis zacząłem szukac przyczyn co jest nie tak, akurat złozyło się tak, ze miałem obok siebie drugie E36 podmieniłem przekazniki od pierwszego biegu wentylatora, nic, brak reakcji, u niego przy włączonej klimie odrazu włącza wentyl, a u mnie brak reakcji, okazało się ze u mnie w BMW brakuje pinu odpowiedzialnego za załączenie wentylatora u kolegi w e36 normalnie na włączonej klimie nwentylator się włącza (masakra jakas prawdopodobnie wada fabryczna lub jakims niewiadomo jakim sposobem wypiął sie pin)

Zatem wziąłem się za rozbieranie kostki od przekaznika, doszedłem do takiego momentu jak na zdjęciu i proszę was pomozcie, jak dalej dobrac się do tej kostki by dołozyc brakujący pin oraz jesli ktoś wie co płynie danym pinem plus/minus czy sygnałowy


Ponizej podaje zdjęcie ktorego pinu w mojej beemce brakuje a w drugiej E36 owy pin znajduje się na miejscu.....

Bardzo bym prosił ogarnietych w temacie jak to ugryźć bo bez wentylatora przy klimatyzacji układ sie uszkodzi. :(



Przemek23zip - 03-06-18, 22:24

To nie wada fabryczna, a raczej efekt tego, że już wcześniej ktoś tam grzebał. Może po prostu ten pin masz wypięty/ wyrwany itp. Te gniazda są w pełni rozbieralne i można wyjmować/ dokładać piny. Wyjmij gniazdo przekaźnika i zobacz czy gdzieś dany pin się nie wala pomiędzy przewodami.
Michal95 - 03-06-18, 22:29

Przemek23zip,
Tylko teraz 2 sprawy,

1) Czy jest pewnosć ze ten pin jest od zasilenia pierwszego biegu wentylatora klimy (moze to pin od czegos innego, i np w mojej wersji wyposazenia ten pin nie był potrzebny, bo nóżka owego przekaznika ktory wchodzi w gniazgo wyglada jak nowa kazda inna nozka innego przekaznika ma ryski a ta jest jak nowa tak jakby nigdy nawet 1 dzien nie była wpięta w pin)

2) jak wyjąc gniazdo przekaznika, oto jest pytanie hehe dzis 3h nad tym siedziałem i tylko do takiego etapu udało mi się dojsc jak na zdjęciu :D

Przemek23zip - 03-06-18, 22:53

Gniazdo wyjmujesz bardzo łatwo. Wystarczy nacisnąć na zapadkę widoczną na fotce z prawej strony i gniazdo jest Twoje ;)


Czy klimę masz ori czy dokładaną? Nie możliwe, aby była to wada fabryczna jeśli przez tyle lat auto jeździło z klimatyzacją.

Michal95 - 04-06-18, 10:15

Przemek23zip, dzieki za fotkę, niestety dopiero po jutrze zagładę do auta bo teraz na 2 zmiany muszę nim jeździć do pracy :(
Michal95 - 04-06-18, 11:50

Ok. Jednak udało mi się jeszcze przed pracą sprawdzić czy jest ten pin pod gniazdem, niestety nigdzie pod gniazdem nie wala się żaden przewód mógłby ktoś sprawdzić w swoich e36 z climatronickiem działającym czy u was w puszce przekaznikow pierwszy żółty przekaźnik od podszybia posiada pin w gnieździe nr 86


Ewentualnie jak sprawdzic na krótko działanie mojego wentylatora 3 pinowego czy działa pierwszy bieg

Matiq - 04-06-18, 16:06

Siema,
w moim e36 323 1997r. pin 86 jest obłożony, poza tym musi być obłożony,bo dochodzi do niego kabel sterujący (+ po zapłonie)


Żeby sprawdzić na szybkości czy I bieg działa sprawdz czy dochodzi napiecie na piny 30 i 87 i je zmostkuj.

Wydaje mi się,że w E36 musi być rezystor odpowiadający za I bieg,więc ewentualnie wez miernik i sprawdź (tzw. piszczkiem :D ) czy pomiędzy kablem masowym i którymś plusowym jest przejście( kostka wychodząca z wentylatora). Jeśli nie ma przejścia rezystor do wymiany, pozdro :D

Michal95 - 04-06-18, 17:53

Kurde czyli rzeczywiście coś jest u mnie nie tak z wiązka a jaki kolor przewodu u ciebie idzie do tego pinu 86
Matiq - 04-06-18, 18:30

Przekaźnik I biegu wentylatora:
86- zielono-czarny cienki
86b- czarno-szary cienki
85- zielono -niebieski cienki
30- zielono-czerwony gruby
87- czarno niebieski

Przekaźnik sprężarki:
86b- niebiesko-czarny cienki
85- zielono-niebieski cienki
30-czerwono-szary
87-czarno-czerwony z żółtymi paskami

Michal95 - 05-06-18, 09:38

Po zawarciu przewodow 30 i 87 wentylator włączył się na wolnym pierwszym biegu nie wiem gdzie szukać przyczyny gniazdo wyjąłem ale nigdzie pod gniazdem nie widać wolnego kabelka
Michal95 - 05-06-18, 09:38

Po zawarciu przewodow 30 i 87 wentylator włączył się na wolnym pierwszym biegu nie wiem gdzie szukać przyczyny gniazdo wyjąłem ale nigdzie pod gniazdem nie widać wolnego kabelka.


Aha dodam ze auto jest po swapie z M43 na M52, wczesniej tez był elektryczny wentylator, jednak znajdował się on za chłodnicą przed silnikiem, teraz jest załozony przed chłodnicą, równiez 3 pinowa wtyka, moze gdzies tu siedzi problem..

Matiq - 05-06-18, 12:25

Czyli wentylator sam w sobie jest sprawny. Według schematu ten + powinien wychodzić z bezpiecznika F16 5A
Michal95 - 05-06-18, 12:31

Matiq, Masz moze jakis schemat, kolejna zagadka doszła, u mnie w puszce bezpieczników w ogole nie ma bezpiecznika(ani jego gniazda/ blaszek go trzymających) odpowiedzialnego za wentylator klimy (nr48)
Matiq - 05-06-18, 12:54


Matiq - 05-06-18, 12:56

https://ibb.co/cuL43T

btw bezpiecznik F48 powinien znajdować się pod kierownicą

Michal95 - 05-06-18, 13:12

Przepraszam źle napisałem chodziło mi o bezpiecznik 41
Matiq - 05-06-18, 13:16

instalacja wentylatora pozostała z m43? Przed swapem wentylator smigał czy nie sprawdzałeś?
Michal95 - 05-06-18, 13:37

Tak instalacja została z m43 raczej działał ale pewności 100 procentowej nie mam
Szczurek - 05-06-18, 14:11

Michal95 napisał/a:
Tak instalacja została z m43 raczej działał ale pewności 100 procentowej nie mam



no właśnie pewności nie masz.. A na zasadzie spekulacji to raczej słabo...

Matiq - 05-06-18, 14:43

Schemat dla R6


Schemat dla R4

Michal95 - 05-06-18, 16:16

Zaczynam zauważać różnice w mojej wiązce ale mógłby ktoś podpowiedzieć co konkretnie muszę dołożyć do siebie żeby to działało :piwo:
maderaz - 05-06-18, 19:14

Michal95, Pewnie już widziałeś, ale w tym temacie http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=36289 założonym przez timi91 zostały wyjaśnione chyba wszystkie wątpliwości związane z montażem/instalacją klimatyzacji. Różnice pomiędzy R6, a R4, więc myślę, że powinieneś znaleźć tam odpowiedź dotyczącą Twojego tematu.
Naprawdę kopalnia wiedzy :ok:

edit
Na pierwszej stronie jest informacja, iż sterowanie biegami wentylatora R4 jest inne, niż R6, tylko, że linki nie działają :no:

Ps Matiq skąd bierzesz te schematy? Masz może jakiś plik z ich zbiorem? Super sprawa przy doposażaniu pojazdu.

Matiq - 05-06-18, 19:56

maderaz napisał/a:


Ps Matiq skąd bierzesz te schematy? Masz może jakiś plik z ich zbiorem? Super sprawa przy doposażaniu pojazdu.


Klik

Matiq - 05-06-18, 22:31

Nie wiem dokładnie jak jest zrobiona instalacja po swapie.
Generalnie chodzi o to,że w R4 wentylator uruchamia sygnał z komputera, a w R6 sygnał z czujnika ciśnienia na osuszaczu i czujnika temperatury wody(zabezpieczenie przed przegrzaniem). Są to dwa niezależne od siebie sygnały.
I teraz tak na sam początek na pin 86 MUSI dochodzić + po zapłonie.
Najprościej bedzie zrobić tak: wyciągasz gniazdo przekaźnika i jakieś 10cm od gniazda obcinasz kabel dochodzący do gniazda przekaźnika ,do pinu 85 (to ten co wychodzi ze sterownika silnika). Następnie podajesz na niego masę (do kabla dochodzącego do gniazda przekaźnika). Po podaniu + na 86 i - na 85 wentylator ma chodzić na I biegu(oczywiście przekaznik ma byc na miejscu), jezeli tak będzie to musisz ten obcięty kabelek wychodzący z gniazda przekaźnika połączyć z kabelkiem dochodzącym do czujnika ciśnienia na osuszaczu (według schematu będzie to kolor czarnobrązowy(sw/br)) i wtedy będzie działać wentylator po załączeniu klimatyzacji. Potem pozostanie temat czujnika temperatury wody,ale poki co nie jest to potrzebne.
Nie wiem czy jest to do konca zrozumiale, starałem się jak moglem :D

Michal95 - 05-06-18, 22:38

Super!!!!!! Jutro zdam relacje wieczorem, dokłądnie o takie wytłumaczenie mi chodziło, jak to zadziała to wysyłaj dane na priv wysyłam krate browara :piwo: :ok:
Matiq - 05-06-18, 22:54

Trzymam kciuki :P
Michal95 - 06-06-18, 22:16

Matiq, wentylator włącza się po kliknięciu sniezynki, nie wiem jak mam się odwdzięczyć.
:piwo: :piwo:

Można oznaczyć jako rozwiązany i gdzieś ten temat podpiąć bo na pewno jeszcze ktoś będzie miał taki problem po swapie a info jakby nie patrzyć na necie jest mało! :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group