Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja -

VanQueL - 13-08-18, 08:27

Witam, mam problem z silnikiem M43 B18 mianowicie ostatnio pękł mi króciec wody nr. porównawczy 11 53 1 714 738. Po wymianie zalałem płyn odpowietrzyłem układ wszystko ok wskazówka pion, pojeździłem 2 dni i nagle temperatura zaczęła iść w górę po otwarciu maski zauważyłem że wąż od góry chłodnicy jest twardy i gorący a od dołu nie. podejrzenie padło na termostat który wyjąłem. Na dużym obiegu temperatura szybko szła w górę po przejechaniu niecałego kilometra już podchodziła pod czerwone pole. Zatrzymałem się odkręciłem odpowietrznik było duże ciśnienie, po odpaleniu silnika zaczyna lecieć para przez odpowietrznik a po odkręceniu korka widać jak płyn buzuje tak jakby od dołu szło powietrze po czym wywala płyn. Nie wraca on górą do zbiorniczka. Jeżeli wszystko pozakręcam to tworzy się ciśnienie i z pod wymienionego króćca też wyrzuca. Dodam też że raz jest obieg przez chłodnicę a za chwilę nie ma i jest zimna. I tu jest dylemat czy pompa wody, chłodnica, zbiorniczek czy już uszczelka pod głowicą dokonała żywota i robi ciśnienie w układzie? Dziś odpaliłem auto temperatura po przejechaniu 400 metrów pokazała pion a silnik zimny.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group