Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja -

malitekoner - 23-10-18, 08:51

Witam, to mój pierwszy post na forum, jestem świadomy że takie tematy już były ale żaden nie jest w stanie konkretnie mi pomóc
Posiadam E36 coupe m52b25 i mam problem z dwumasa, mechanik twierdzi że jeszcze na nim pojeżdżę ale nie mogę już znieść tego jak ciężko ono chodzi , codziennie stoję w warszawskim korku ok 1h więc to nie może tak być. Otóż wybór padł na LUK'a tylko jednomas
z lekkim kołem czy dwumas , zależy mi na dynamicznej jeździe ale słyszałem o wadach jednomasu, pytanie do ludzi co mieli z tym styczność , czy przy ruszaniu rzeczywiście trzeba dać więcej gazu bo auto nie ma siły żeby wstać ? Często jeżdżę w trasie i ponoć problem też jest z jazdą na wysokim biegu tj mało mocy na dole i duży hałas , chciałbym usłyszeć Opinie ludzi którzy mają w tym temacie doświadczenie bo odpowiedzi jakie czytałem są różne i jedna potrafi być całkowicie sprzeczna do drugiej... dodam że Jednomas zostałby złożony prawidłowo przez człowieka z doświadczeniem a że mam dojścia do hurtowni sporo taniej by mnie to wyniosło niż dwumasa . Teraz kolejne pytanie chce zalozyc sprzęgło od 2.8 ponieważ w przyszłym roku planuje swapa na dokładnie ten motor , czy skrzynia od 2.5 jest ta sama co w 2.8 i i czy sprzęgło podejdzie p&p ?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie. Pozdrawiam ! :bmw:

Przemek23zip - 23-10-18, 23:05

Witamy na forum :piwo:
Na Twoim miejscu zostawilbym jednak dwumas. Poczatkowo w tych silnikach byly montontawane te sprzegla co w 2.8 tzn 240 mm. Nowsze wersje mialy juz 228 mm. Skrzynia w 2.8 jest inna niz w 323 ale ta Twoja spokojnie podejdzie. Jesli chcesz zmianiac skrzynie to do wymiany masz wal oraz wybierak, wiec skrzynie mozesz zostawic.
Jezdzilem autem 325 z lekkim kolem i majac porownanie do np 323 czy 328 ze standardowym sprzeglem- wybor pada na dwumas.

PS zmien nazwe tematu nie uzywajac polskich znakow :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group