Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - 320d m47n wylatuj± b±ble z odpowietrznika mimo zakręcenia

nicko999 - 16-12-18, 17:09
Temat postu: 320d m47n wylatuj± b±ble z odpowietrznika mimo zakręcenia
Witam Panowie proszę o pomoc Od wakacji tzn od wymiany przewodów elastycznych przednich + przednich tłoczków a potem zacisków(dodam płyn nie uciekł ze zbiorniczka)mam problem z hamulcem.. ci±gle jest taki gumowy niby hamuje ale czuć,że wchodzi trochę jak w masło po czym oczywi¶cie abs zadziała jak się depnie do końca ale jest taki efekt=sprężynowania jedynym słowem gumowy

Odpowietrzane były wiele razy.Postanowiłem podjechać do serwisu nieautoryzowanego bmw i mini.Za 147zł został wymieniony płyn ate sl6(2l) 1l wlany a jeden litr na dokładne wypłukanie układu.Podejrzewam,że robili to maszyn± specjaln±.Po wyjechaniu z serwisu hamulce takie same jak i po moim zwykłym odpowietrzaniu to samo...

dzisiaj mówię odpowietrzę samemu jeszcze raz i Panowie nie wiem co się dzieje otóż odpowietrznik jest zakręcony,kolega pompuje pedałem a przewód od odpowietrznika wsadzony do naczynia z płynem jest.Jak pompuje po kilka razy np 5,6razy i stop to nic nie zauważyłem.Ale kazałem mu dłużej około 20 razy i szok jakim cudem płyn zacz±ł wypływać tak jak na filmie,który nagrałem:

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be



wpadłem w szał tyle się człowiek urobił ,zimno i dalej zle w akcje desperacji postanowiłem poluzować przewody powrotne na pompie i na agregacie DSC nic to nie dało też.Więc wzi±łem ista + d w DSC MK6 odpowietrzanie i tam s± 3 opjce

1.po wymianie cylinderków
2.po wymianie pompy DSC
3.Po wymianie płynu

ale praktycznie jeden kij co się nie wybierze.Ja wybrałem opcję nr 2.Cóż z tego skoro pisze w instrukcji co¶ o 2Bar pewnie urz±dzenie takie trzeba mieć i dopiero test wykonać.Ja go wykonywałem bez urz±dzenia na otwartym odpowietrzniku to praktycznie kilka ml płynu przepłynęło gdy pompa się uruchomiła.

Efekt taki sam. Na dodatek dodam je¶li odpowietrzam np tylne koło to z pocz±tku wylatuj± b±ble.. po około 3,4 seriach odpowietrzania nic już nie wylatuje.Ale co z tego skoro wystarczy i¶ć do drugiego kola i tam poluzować odpowietrznik gdy pomocnik trzyma hamulec i mimo usunięcia b±bli np z tylnego lewego koła to jak wrócę znów do tylnego prawego to znów wylec±.. mimo,że przed zakręceniem nie było już.I tak można w koło Macieju.Odpowietrzam zacisk,wylatuj± b±ble.Po 3,4 razach nie wylatuj± już tylko płyn.Ide do drugiego koła tam to samo.I teraz gdy wróci się z ciekawo¶ci do koła poprzedniego to znów wylec± b±ble.. brak sił
Dodam to z tym zaciskiem co pokazałem na filmie to nie dzieje się z jednym.Przednie dwa tak samo się zachowywały.Gdy kolega pompował pedałem,krótko tak z 5,6 razy i stop to zawsze było ok.. ale wystarczyło,żeby 20razy pod rz±d pompował i wylatuj± b±ble..jak by odpowietrznik przepu¶cił.Kupiłem nowe odpowietrzniki ATE.To samo.Więc zakupiłem dwa zaciski w stanie idealnym dla testu.Efekt? to samo.Dzieje się to głównie gdy wkręci się nowy odpowietrznik.Mimo,że jest oryginalny.Stare przyrdzewiałe jak siedziały to nie puszczały nic..

Płynu nie ubywa ani grama nie wiem co już robić kiedy¶ hamulec był na dotyk.Lekkie naci¶nięcie i auta stawało.A teraz takie sprężynowanie.

Zdjęcia odpowietrznika


https://zapodaj.net/2501cf32a04e0.jpg.html


https://zapodaj.net/c8dcd07688bd9.jpg.htm

whitedevil - 16-12-18, 18:16

Ľle odpowietrzony układ
zaczynasz od najdalszego koła czyli prawy tył póĽniej lewy tył prawy przód i lewy przód.
proponuję też odpowietrzyć pompę ABS DSC.
Jak chcesz to dobrze zrobić odpowietrzaj koła na odpalonym silniku tak aby serwo pracowało (będzie ci¶nienie większe w układzie).

nicko999 - 16-12-18, 19:21

a czy to moze być o zły odpowietrznik?
whitedevil - 17-12-18, 13:46

nicko999 napisał/a:
a czy to moze być o zły odpowietrznik?


oczywiscie ze tak

nicko999 - 17-12-18, 17:44

hciałem spytać czy odpowietrzanie na odpalonym silniku będzie lepsze od odpowietrzania za zapłonie?

TYLKO,że nie mam kobyłki żadnej bo robię to na lewarku i na odpalonym silniku to mi auto poleci

whitedevil - 20-12-18, 09:31

nicko999 napisał/a:
hciałem spytać czy odpowietrzanie na odpalonym silniku będzie lepsze od odpowietrzania za zapłonie?

TYLKO,że nie mam kobyłki żadnej bo robię to na lewarku i na odpalonym silniku to mi auto poleci


a w jaki inny sposób chcesz odpowietrzyć auto jak na nie zapalonym silniku??
zawsze ospowietrza sie układ chłodzenia na odpalonym silniku

Pawel4freak - 20-12-18, 11:17

whitedevil napisał/a:
zawsze ospowietrza sie układ chłodzenia na odpalonym silniku

może dlatego że odpowietrza układ hamulcowy ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group