Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Obniżenie zawieszenia E46 330d sedan

bajan4 - 22-12-18, 01:55
Temat postu: Obniżenie zawieszenia E46 330d sedan
Witam. Zastanawiam się nad obniżeniem auta. Jako, że posiadam pełen M-pakiet (zawieszenie również), chciałbym jeszcze zejść w dół, tylko pojawiają się schody, bo do 330d sprężyn np Eibach sportline nie ma, H&R obniżają przód o 55mm i tył 30mm, a to już tylna opona będzie wchodzić w nadkole, może gwint będzie lepszym rozwiązaniem? Biorę pod uwagę dwie firmy, MTS i AP, tylko pytanie, czy na AP lub MTS nie będę miał problemu z efektem "piłeczki"? Jakieś rady? Propozycje?
Qczy - 23-12-18, 16:03

Nie masz się co sugerować jeśli piszą w charakterystyce ,że pasują do R4 diesel'a albo R6 benzyna.
Ewentualnie odrobine niżej (1-2mm) zejdzie Ci auto.

Dla mnie gwint jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem - sam sobie decydujesz jaka ma być japa na której osi. Skoro interesuje Ciebie MTS czy AP to w tym samym przedziale hajsu polecę bardziej MaxpeedingRods. Są to dość miękkie gwinty, więc totalnej gleby nie ustawisz ale na co dzień rozwiązanie optymalne.

bajan4 - 23-12-18, 22:37

Śmigasz na gwincie MaxpeedingRods?
Jeżeli chodzi o obniżenie, to chciałbym ustawić rant blotnikow na równo z opona :)

Qczy - 23-12-18, 23:25

bajan4 napisał/a:
Śmigasz na gwincie MaxpeedingRods?
Nie nie nie :P
Piszę, że skoro pytasz o TAT albo MTS to z tej półki lepszy jest już ten zestaw.

bajan4 - 23-12-18, 23:45

Jeszcze mam pytanie, napisałeś, że totalnej gleby nie ustawie, ale spokojnie zejdę żeby opona byla równa z nadkolem z przodu i z tylu? :hyhy:
Rozglądałem się i są w różnych kolorach, czerwony, pomarańczowy i zielony, na wszystkich aukcjach identyczne parametry, może orientujesz się, czy jedynie kolor jest efektem wizualizacji, czy innych parametrów?

Globi - 24-12-18, 12:54
Temat postu: Re: Obniżenie zawieszenia E46 330d sedan
bajan4 napisał/a:
Witam. Zastanawiam się nad obniżeniem auta. Jako, że posiadam pełen M-pakiet (zawieszenie również), chciałbym jeszcze zejść w dół, tylko pojawiają się schody, bo do 330d sprężyn np Eibach sportline nie ma, H&R obniżają przód o 55mm i tył 30mm, a to już tylna opona będzie wchodzić w nadkole, może gwint będzie lepszym rozwiązaniem? Biorę pod uwagę dwie firmy, MTS i AP, tylko pytanie, czy na AP lub MTS nie będę miał problemu z efektem "piłeczki"? Jakieś rady? Propozycje?


Osobiście mam zawieszenie MTS'a i można naprawdę nisko zejść bez kombinowania, kolumna ma możliwość regulacji wysokości i naprężenia sprężyny.

bajan4 - 24-12-18, 14:29

A jak komfort? Tłumi mniejsze nierówności?

P.S. Zamówiłem Gwint jaki polecił Qczy, MaxPeedingRods kolor pomarańczowy, wleci pewnie do auta z końcem zimy :cwaniak2:

Qczy - 25-12-18, 11:37

MaxPeedingRods niby mają możliwość regulacji siły tłumienia ale (też niby) działa to na pół gwizdka.
24-stopni a odczówalna faktycznie 4-5 :hm:

Z tego co jest na rynku w przedziale 1200-1500 CBL to bym wziął właśnie te - może w innym kolorze tylko :lol:

bajan4 - 25-12-18, 12:08

Wybór padł na Pomarańczowy, ponieważ wszyscy YouTuberzy mieli zestawy pomarańczowe do E46 i nawet wyglądało :P
Napisz mi jedną rzecz, czy pod tylne sprężyny do tego gwintu trzeba wkładać podkładki gumowe które są seryjnie w E46?

Qczy - 26-12-18, 09:15

bajan4 napisał/a:
Napisz mi jedną rzecz, czy pod tylne sprężyny do tego gwintu trzeba wkładać podkładki gumowe które są seryjnie w E46?
Możesz - nie musisz. Chociaż wątpię byś miał tam na tyle miejsca...
bajan4 - 26-12-18, 11:20

Ok. Dzięki :ok:
Globi - 26-12-18, 17:40

"MaxPeedingRods" poważnie to montujecie do auta którym, osobiście się poruszacie :oczy: naprawdę jestem w szoku... parzcież to nawet badziewiem ciężko nazwać.. pomyśleć jakie komponenty muszą być użyte, aby móc stworzyć taki zestaw w takiej cenie????
bajan4 - 26-12-18, 20:55

Tylko przy Ta Technix, czy MTS, płaci się za homologację na drogi publicznie, czego "MaxpeedingRods" nie posiada, na resztę znasz odpowiedź :15:
Globi - 27-12-18, 13:10

Niestety ja uważam, że również płaci się za komponenty... Przykładowy MTS ma sprężyny Eibacha co również wpływa na jakość finalnie produktu.
bajan4 - 27-12-18, 16:11

Globi, również uważam, że znane marki typu Eibach, KW, AP są wysoko cenione nie tylko przez użytkowników, ale żyjemy w XXI wieku i ja lubię nowości i nie zamykam się tylko i wyłącznie w jednej klatce i nie patrzę na inne produkty z góry, jestem obiektywnym człowiekiem i póki nie przetestuję, nie spróbuję, to nie wyrażam opinii na dany temat produktu, bo po co skreślać coś, czego nie znam?
Co do ceny, którą lubisz mieć wyższą, to możesz kupić identyczny zestaw, z tymi samymi parametrami pod nazwą Turboworks za 2.5k :yeah:
Bądźmy ludźmi i nie oceniajmy przez pryzmat "droższe jest lepsze" z góry, obiektywizm, tego Ci życzę ;)

Globi - 29-12-18, 17:07

bajan4, spoko Twoja sprawa, ja się nie zamykam na "nowości" ale jednak ufam sprawdzonym markom. Zestaw o którym piszesz za 2.5k jest również wyposażony w sprężyny prosto z chin. To oby służyło zawieszonko jak najdłużej.
bajan4 - 03-01-19, 18:47

Globi "Made in China", sprawdź produkty których używasz z takim wpisem i jak najszybciej się ich pozbądź, bo są prosto z Chin :9:

Przechodząc do sedna, co chciałem zrobić, to podzielić się pierwszymi wrażeniami po rozpakowaniu pudła z zawieszeniem, wygląda solidnie na pierwszy rzut oka, plusem dużym jest, że posiada odboje, osłony, gotowy do montażu, odezwę się jak wrzucę na auto i zrobię kilkanaście kilometrów :hyhy:

Warg - 03-01-19, 19:52

lepiej kilka setem, ja na bilsteinach b12 na pierwszych km czułem grubiej namalowane pasy na drodze a po kilkuset km zrobiło się znośnie
bajan4 - 03-01-19, 21:23

Warg, dzięki za radę, na pewno skorzystam ;)
bajan4 - 05-01-19, 15:04

Po 200 km mogę trochę napisać o zawieszeniu, w porównaniu do TA TECHNIX które miałem w Audi A3, jest o wiele bardziej komfortowe i nie skacze jak taczka, tylko dobrze tłumi nierówności, nie mogę porównać do marek KW itp. Bo nie miałem styczności, ale przez te parę chwil użytkowania w różnych terenach, jestem mile zaskoczony :cwaniak:


Edit:
Po 2 miesiącach zajrzałem jak wygląda zawieszenie, na gwintowanych elementach amortyzatorów pojawia się rudy nalot, właściwości jezdne bez zmian, przyjemnie jeździ, sprężyny i pozostałe elementy bez oznak nalotu rudej. Będę aktualizować co jakiś czas informację :P

bajan4 - 09-05-20, 15:34

Aktualizacja: Po roku i 4 miesiącach (tj ok 12 tysięcy kilometrów) padl tylny amortyzator, wylał się, za takie pieniądze, długo wytrzymał.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group