Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Co wsadzić do 1.8 e36?

Marcing607 - 04-03-19, 23:47
Temat postu: Co wsadzić do 1.8 e36?
Siema.

Pany pacjent e36 318.
Jaki motor zeswapować żeby auto nabrało zycia? 2.0 jakoś dla mnie nie jedzie.


Eaentualnie co procz silnika trzeba przełożyć i jakie koszta?

dyziux666x - 05-03-19, 08:07

No jak to co mityczne 2.8 najlepiej 😁
Patryk7250 - 05-03-19, 08:49

wszystko zależy jaki masz budżet, m52b28, m54b30 bądź ewentualnie jak mniejszy budżet to m54b25
Marcing607 - 05-03-19, 20:24

Jakie są koszta swapu? Samej roboty?
Marcing607 - 05-03-19, 20:26

I tutaj jeszcze wał trzeba zmieniac dyfer?
trivetto - 06-03-19, 19:07

Miałem kiedyś m40b18 i robiłem swap na m50b25, ogólnie w przypadku 6 cylindrowych powinny być koszty podobne czy to m50 czy m52.
Silnik kompletny z wiązka i osprzętem
Wał krótszy
Wybierak biegów krótszy
Licznik
Tył hamulce i przód z 6 cylindrowej
Wydech kompletny
Stabilizator przód

I to chyba tyle aby jeździć. Oczywiste można zmieniać poloski dyfer skrzynie aku do bagażnika chłodnice itp

Przemek23zip - 07-03-19, 07:29

Osobiście wybrałbym swap na M54B30. Ceny tych silników znacząco spadły, a zakres prac do wykonania porównywalny jak w przypadku M52B28. Mechanicznie tak naprawdę taki sam. Przy M54 nieco więcej zabawy z elektryką, ale nie jest to zbyt trudne do ogarnięcia.
W obu przypadkach musisz zmienić przednie zawieszenie, wydech, warto przenieść akumulator do tyłu aby wszystko było jak najbliżej oryginalnej wersji. Zegarów nie musisz zmieniać- wystarczy przeprogramować na 6 cylindrów jeśli tylko masz kabel.
W przypadku obu silników warto zastosować wydech ten od M52B28, podobnie sprawa wygląda ze sprzęgłem. Tutaj także stosujesz komplet od M52B28. Warto pomyśleć także o zmianie skrzyni biegów na model ZF, który pasuje od E36 328, E36 323 (w pierwszych latach produkcji), E36 325 (bez Vanosa), E46 328, E46 330 (5 biegowa), E39 528 oraz 530, a także od E38 modele 728 oraz 730. Twoja skrzynia to Getrag, która także może zostać.
Na upartego na początek możesz zostawić obecny dyfer oraz półosie, ale w przyszłości lepiej zmienić na tzw "dużą głowę", czyli typ 188. To już zależy od Ciebie, czy chcesz zmienić wszystko od razu czy etapami.
Nie wiem jaką masz chłodnicę, czy masz klimatyzację, ale warto zmienić chłodnicę na tą od wersji z klimatyzacją.
O takich rzeczach jak uszczelnienia silnika, materiały eksploatacyjne także należy pamiętać.
Musisz także zmienić cały dolot. W przypadku M52 nie będzie problemu- wrzucasz oryginalny i po problemie. W przypadku M54 zdobycie puszki filtra powietrza od Z3 z tym silnikiem graniczy z cudem., ale tej metody raczej nikt nie stosuje. Zerknij na foty po swapie tego silnika do E36.
Oczywiście w obu przypadkach modyfikacji potrzeba przy wiązce elektrycznej. Przy M52 znacznie mniej.
Do tego dochodzą do zmiany łapy silnika- takie same dla obu silników.
Co do kosztów. Tutaj ceny są bardzo zróżnicowane. Największy wydatek to oczywiście silnik. Rozrzut cen naprawdę spory. I tak dla przykładu ceny M54 zaczynają się od ok 3 000 zł, do nawet 5 000 zł. Dyfer, w zależności od przełożenia dyferencjału ceny powiedzmy od ok 300 zł do ponad 2000 za dyfer ze szperą. Podobnie w przypadku sprzyni, półosi, zawieszenia, Rozbieżność cen dość spora.
Jeśli posiadasz pewne zaplecze, trochę zdolności to taki swap jesteś w stanie wykonać sam. Trochę cierpliwości i samozaparcia i dasz radę.
Jeśli chodzi o firmy zajmujące się takimi usługami to przykładowa cana za swap: https://allegro.pl/oferta/swap-m50b25-m52b28-m54b30-bmw-e30-e28-e24-7832797600

Mam nadzieję, że nieco rozjaśniłem temat ;)

Pawel4freak - 07-03-19, 19:00

Najlepiej i najtaniej finalnie Ci wyjdzie kupić drugie auto z docelowym silnikiem (jakiś anglik lub auto po stłuczce) i wszystko przełożyć, a potem nie potrzebne części sprzedać lub wszystko wywieźć na złom.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group