Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - TURBO A KOMPRESOR.....

seebba - 05-10-09, 17:15
Temat postu: TURBO A KOMPRESOR.....
Witam...jak w temacie ..interesują mnie wszystkie informacje , ciekawostki i oczywiście koszta w tych sposobach podniesienia mocy..... :hyhy:
kostek_ja - 05-10-09, 17:28

Też myślę nad doładowaniem swojej eMki. Ogólnie różnice można opisać tak:
1. Kompresor jest tańszy i wymaga mniejszych przeróbek.
2. Kompresor pompuje od niźszych obrotów (lepsza elastyczność)
3. Turbo ma lepszą sprawność (więcej mocy)
4. Kompresor nie lubi wysokich obrotów.

Jeżeli już się ktoś bawi w indywidualne modyfkacje to moim zdaniem kompresor będzie tańszy i fajniejszy. Ale jeżeli myślimy o jakimś zestawie to zależy od tego co jest na rynku. Dlatego mnie aktualnie najbardziej interesuje zestaw turbo od hpf.

Annoth - 05-10-09, 18:18

Turbo zwiększa awaryjność. Co do kompresora to niestety nie wiem.
pigmey - 05-10-09, 18:29

Tutaj masz troszkę na temat zasady działania... ;) (proponuję przeczytać komentarze bo tam też jest sporo info)

http://www.technikajazdy....o-vs-kompresor/

///ESIU - 05-10-09, 19:03

za prosty zestaw turba trzeba liczyć od 15 tyś w góre i ciągłe grzebanie w warsztacie
samo w sobie świetna sprawa jesli się ma duuuużo czasu i kasiory
ze wzgledu na radość jazdy wybrał bym turbo, jeśli stawiasz na bezawaryjnośc załuż kompresorek

seebba - 05-10-09, 20:26

;( ;( ;( no raczej napewno rozchodzi sie obezawaryjność.......
i oczywiście o jak najmniejsze koszta.......przy turbo raczej vanos odpada...a kompresor?

CalibraFan - 05-10-09, 20:32

Ja osobiście - turbo.


Widziałem też gdzieś na sr.pl jedno 328i kompresor.



Ale jak ma być mocno i relatywnie bezawaryjnie to swap na Sxx :P

Annoth - 05-10-09, 21:40

///ESIU napisał/a:
za prosty zestaw turba trzeba liczyć od 15 tyś w góre i ciągłe grzebanie w warsztacie


Troche przesadziłeś, mi powiedziano 10 tys i zapewne 3-4 razy w miechu wizyta w warsztacie :D . Żeby nie było turbo bardzo fajne, chciałbym miec, ale na to trzeba mieć gruby portfel i drugie auto na codzień :wstydnis:

Enzo - 06-10-09, 09:12

Moim zdaniem mozna juz za 10 tys uturbic m50/m30, oczywiscie duzo rzeczy robiac samemu ;)
CrazyKrulik - 06-10-09, 11:50

///ESIU napisał/a:
za prosty zestaw turba trzeba liczyć od 15 tyś w góre i ciągłe grzebanie w warsztacie

Nie zgodze sie, mój kumpel do e30 2.7 eta załozyli turbine od Iveco :D w domu w garazu i koszt wyniósł około 5tys zł i wtedy mozna powiedziec ze bedzie jeszcze duzo grzebania itd

A jak ktos montuje turbo za 15tys to juz jest porządne i wszystko co potrzebne bedzie i nic do poprawiania

seebba - 06-10-09, 12:55

ogromną wage odgrywa tu stan silnika...a wiadomo zaturbianie jest w efekcie końcowym takie że jak porządnie niezakujesz to i porządnie niepojeżdzisz.....z regóły jest tak że zakładaja-uturbiają '' domowymi '' sposobami i owszem to jeżdzi ale jak długo.....
dobre zaturbienie to koszt 20 tysi i w góre.......
to i tak delikatnie powiedziane...
kompresor będzie wiadomo tańszy i zdrowszy dla silnika..a co najważniejsze normalnie użytkowany na codzień .........fajnie na czymś takim się jeżdzi bo pompuje od samego dołu,a turbina lubi wysokie obroty.....co nie zazdrowe jest dla silnika po przebiegu i znowu koszta....ech
co do kompresacjii TAKIE rozwiązanie mnie raczej zainteresuje..... :hyhy: ....
taki mały przelocik znalazłem
http://www.youtube.com/wa...feature=related

kostek_ja - 06-10-09, 14:23

Niby dlaczego kompresor ma być zdrowszy dla silnika?
Enzo - 06-10-09, 14:27

Dobre zaturbienie zrobione w firmie tak to nazwij.
Bo tak samo jak dobry swap tak i dobre turbo mozna wykonac w stodole za dwa razy mniej, trzeba miec po prostu pojecie pewne na ten temat...

///ESIU - 06-10-09, 14:58

chciał bym zobaczyć ile przejedą bebechy na takim zestawie za 5 tyś zł :lol:
o czym my tu mówimy :lol:





Seba filmik już jest, trzeba się kiedy spyknąć na obejzenie :hyhy:

CrazyKrulik - 07-10-09, 11:16

///ESIU napisał/a:
chciał bym zobaczyć ile przejedą bebechy na takim zestawie za 5 tyś zł

Jak narazie jezdzą chłopaki jakies pół roku i jest ok :) na Skarbimierzu sporo aut pogonili :D między innymi e46 330 260KM, Grand Cheroki 5.7 Hemi :) A bączki piękne kręci na półgazie :D

Enzo - 07-10-09, 13:03

CrazyKrulik napisał/a:
///ESIU napisał/a:
chciał bym zobaczyć ile przejedą bebechy na takim zestawie za 5 tyś zł

Jak narazie jezdzą chłopaki jakies pół roku i jest ok :) na Skarbimierzu sporo aut pogonili :D między innymi e46 330 260KM, Grand Cheroki 5.7 Hemi :) A bączki piękne kręci na półgazie :D


na pol gazie to nie uturbione 2.7l juz kreci baczki ;)
Moim zdaniem moze latac dlugo i bez awaryjnie

CrazyKrulik - 09-10-09, 12:40

Zalezy jak beda użytkowac :D ale locha niezła jest tam naprawde :D maska sie niedomykała to musieli dziure w masce robic :P
Dresik.PL - 19-10-09, 17:21

Generalnia cała ta dyskusja sprowadza się do tego samego.. I to i to jest dobre jak fachowo założone ale w obu przypadkach za ową fachowość trzeba niestety słono zapłacić. W większości przypadków (o ile nie wszystkich) jest to sztuka dla sztuki. Taniej, łatwiej, szybciej itd.. jest po prostu kupić mocniejszy samochód np M-kę.
Jeżeli owa modyfikacja wynika z samego "bzika" to ja bym się skłaniał w kierunku kompresora albo do tzw. "soft turbo" Niestety z reguły samo zwiększenie mocy to raptem początek. Potem mocniejsze skrzynie, wały, połosie, dyfer, hamulce itp.. a i spalanie w obu przypadkach wzrasta o zużyciu opon nie wspomne:-)
Po prostu jak się ma marzenia to trzeba mieć i pieniądze..

Pozdrawiam

P.s. Jedno w tym wszystkim jest najlepsze. Ile by ktoś KM nie miał to i tak ma za malo:-)

vmasher - 19-10-09, 17:25

Dresik.PL napisał/a:
P.s. Jedno w tym wszystkim jest najlepsze. Ile by ktoś KM nie miał to i tak ma za malo:-)


i ten tekst mi się najbardziej podoba - świetna puenta :9: :pijaki:

seebba - 19-10-09, 20:08

....jest pieniądz jest zabawa........ :cwaniak2:
Annoth - 19-10-09, 20:10

:hm: ot prawda, polać mu.
Sebastian12345 - 26-08-14, 00:28

Też myslalem nad zwiekszeniem mocy w moim 330i ;) Panowie ze tak powiem konkrety: jaki koszt zestawu kompresora by kosztowal?;)
DaRo25 - 26-08-14, 23:03

ostatni post w tym temacie 19-10-09, 20:10

REKORDZISTA TEGO ROKU kotlet 5 cio letni ,, prawie :yeah: :yeah:

G1 ROCK - 26-08-14, 23:10

DaRo25 napisał/a:
ostatni post w tym temacie 19-10-09, 20:10

REKORDZISTA TEGO ROKU kotlet 5 cio letni ,, prawie :yeah: :yeah:


X2

:piwo:

KajocinA - 26-08-14, 23:39

o panie trzeba to w kalendarzu zapisać hehe
KonradGT - 27-08-14, 07:59

Jakbym był moderem już byście dostali zpp na tydzień. Co z tego ze kotlet? Lepiej nowy temat miał założyć? Ten pomimo że z 09 to nadal aktualny jest w 100%.

Rozumiem dodać sobie ze odkopales temat ale najpierw coś rzeczowo odpowiedzieć. A nie 3 posty bez sensu. :kij:

Co do kompresora. M54 jest problematyczne w doladowaniu, kompresor na gotowo około 6-8 tysięcy...

Sebastian12345 - 27-08-14, 11:33

Problematyczne? Rozwin sie ;)
whitedevil - 27-08-14, 11:40

Sebastian12345 napisał/a:
Problematyczne? Rozwin sie ;)


bo jest to siemens oporny na jakiekolwiek modyfikacje ponadto caly silnik to amelinium panie wiec malo odporny

KonradGT - 27-08-14, 11:59

To, że aluminiowy to pół biedy. Gorzej z elektroniką, a mianowicie strojeniem. Leo z tym walczy mocno, podobno ma ogarnąć jakiś wsad do kompa który pozwoli na prawidłowe strojenie przez DET3. Przy kompresorze i delikatnym turbo da radę całość ogarnąć, ale przy doładowaniach powyżej 0,5 bara robi się problem. Na turbobmw.pl i bmw-sport jest temat user Leo, polecam każdemu kto chce uturbić M54, pewnie 99% ludzi się podda ;) Wolałbym sprzedać chyba M54B30 i wsadzić po prostu żeliwne M50 z turbem na 400 koni do budy E46 - są już w PL takie projekty i robią konkretny burdel na drodze :cwaniak2:
whitedevil - 27-08-14, 12:03

dokłądnie tak jak piszesz KonradGT, albo można pójść na łatwizne i założyć coś takiego : http://k64.fm.interia.pl/...te46m54m52.html
sam się nad tym zastanawiam jak dotre już silnik albo sprzedam m54 i wleci serce sxx

Sebastian12345 - 27-08-14, 14:06

Ciekawe jak ten zestaw w praktyce sie sprawdza ;)
Sebastian12345 - 27-08-14, 14:08

KonradGT ,- Sebastian12345 to ja (dzida);)
KonradGT - 29-08-14, 13:16

Zakładaj temat o czarnej ;)
Sebastian12345 - 29-08-14, 13:37

Zaloze ;) juz zdj zrobione tylko chwile czasu znaleźć musze ;)
Dresik.PL - 15-09-14, 19:44

Sebastian12345 napisał/a:
Też myslalem nad zwiekszeniem mocy w moim 330i ;) Panowie ze tak powiem konkrety: jaki koszt zestawu kompresora by kosztowal?;)


powiem Ci tak. Miałem kiedyś kompresor w 330ci E46. Gdzies na forach znajdziesz kompresor Dresika. Wydalem rownowartosc samochodu (owczesna;)) auto dobrze nie jeździło praktycznie nigdy. Od początku wariowała przepustnica wywalając błąd przez to rozłączała DSC. Temat nie rozwiazany nigdy. Pozniej rozleciał się pasek, później to i tamto. Same drobnostki ale przy okazji auto paliło jak smok i przestalo nadawac sie jako na jedyny samochod w domu. Osiągi miało a i owszem. O ile dobrze pamietam dmuchane bylo 0.55 Bara i jak mierzyłem chałpniczym sposobem (G-tech) przyspieszenie to w 5.5s setkę robił.

Problem w tym, że niestety w dalszym ciągu nie jest to Mka. Brak szpery przy wyzszych obrotach juz sprzegło popuszczalo (przy ruszaniu trzeba bylo uwazac) itd.. Niestety kazda wizyta w warsztacie napawa lękiem. Po pierwsze żeby nikt tym nie jeździł i nie katował po drugie przyjeżdżasz wymienić olej maska do góry widzą że "dłubany"=milioner i zaczyna sie koncert życzeń.
Osobiście może już skapcaniałem ale NIKOMU nie doradzę modyfikacji. Zmodyfikować to można sobie wydech (choć i to jest sztuką, której wiekszość zakładów nie rozumie i mało kto liczy przepływy opory itp) Jak pisałem już wcześniej miałem 231km (zakladam serie pewno bylo mniej ale nie o tym mowa) pocieszyłem sie ze 3 miechy (przesiadka z compacta 106KM) i zacząłem studiować fora o ulepszeniu. Osiągnąłem ok 340KM to dalej było nie tak różowo bo chciałoby sie Mki objeżdżac (niestety nie bylo mi dane z żadną na poważnie się sprawdzić)
Apetyt rosnie w miarę jedzenia ale niestety koszty rosną .. Lepiej kupić Mkę i nadwyżki kasy wpompować w naprawy:) Niestety mowie z własnego doświadczenia. U mnie skończyło sie remontem silnika, roczną przerwą w używaniu samochodu, weekendowymi powrotami do domu i siedzeniem w garażu żeby wszystko poskladać do kupy. Mam polowę części w piwnicy bo mechanicy bawili się w co raz to inne diagnozy. Sam zdemontowałem kompresor, powróciłem do serii przy pomocy inpa/ YT/ zagranicznych for BMW i do dziś cieszę sie swoją bunią. Przepraszam ją co dziennie za to, że chciałem z niej zrobić inną bunię niż się "urodziła" Pokochajcie swoje albo ożeńcie się z innymi;)

Gdyby ktoś chciał jakieś szczegóły to pytajcie. Ale proszę nie o to ile pali i jak szybko jeździ ;)

whitedevil - 15-09-14, 19:54

Dresik.PL napisał/a:
Sebastian12345 napisał/a:
Też myslalem nad zwiekszeniem mocy w moim 330i ;) Panowie ze tak powiem konkrety: jaki koszt zestawu kompresora by kosztowal?;)


powiem Ci tak. Miałem kiedyś kompresor w 330ci E46. Gdzies na forach znajdziesz kompresor Dresika. Wydalem rownowartosc samochodu (owczesna;)) auto dobrze nie jeździło praktycznie nigdy. Od początku wariowała przepustnica wywalając błąd przez to rozłączała DSC. Temat nie rozwiazany nigdy. Pozniej rozleciał się pasek, później to i tamto. Same drobnostki ale przy okazji auto paliło jak smok i przestalo nadawac sie jako na jedyny samochod w domu. Osiągi miało a i owszem. O ile dobrze pamietam dmuchane bylo 0.55 Bara i jak mierzyłem chałpniczym sposobem (G-tech) przyspieszenie to w 5.5s setkę robił.

Problem w tym, że niestety w dalszym ciągu nie jest to Mka. Brak szpery przy wyzszych obrotach juz sprzegło popuszczalo (przy ruszaniu trzeba bylo uwazac) itd.. Niestety kazda wizyta w warsztacie napawa lękiem. Po pierwsze żeby nikt tym nie jeździł i nie katował po drugie przyjeżdżasz wymienić olej maska do góry widzą że "dłubany"=milioner i zaczyna sie koncert życzeń.
Osobiście może już skapcaniałem ale NIKOMU nie doradzę modyfikacji. Zmodyfikować to można sobie wydech (choć i to jest sztuką, której wiekszość zakładów nie rozumie i mało kto liczy przepływy opory itp) Jak pisałem już wcześniej miałem 231km (zakladam serie pewno bylo mniej ale nie o tym mowa) pocieszyłem sie ze 3 miechy (przesiadka z compacta 106KM) i zacząłem studiować fora o ulepszeniu. Osiągnąłem ok 340KM to dalej było nie tak różowo bo chciałoby sie Mki objeżdżac (niestety nie bylo mi dane z żadną na poważnie się sprawdzić)
Apetyt rosnie w miarę jedzenia ale niestety koszty rosną .. Lepiej kupić Mkę i nadwyżki kasy wpompować w naprawy:) Niestety mowie z własnego doświadczenia. U mnie skończyło sie remontem silnika, roczną przerwą w używaniu samochodu, weekendowymi powrotami do domu i siedzeniem w garażu żeby wszystko poskladać do kupy. Mam polowę części w piwnicy bo mechanicy bawili się w co raz to inne diagnozy. Sam zdemontowałem kompresor, powróciłem do serii przy pomocy inpa/ YT/ zagranicznych for BMW i do dziś cieszę sie swoją bunią. Przepraszam ją co dziennie za to, że chciałem z niej zrobić inną bunię niż się "urodziła" Pokochajcie swoje albo ożeńcie się z innymi;)

Gdyby ktoś chciał jakieś szczegóły to pytajcie. Ale proszę nie o to ile pali i jak szybko jeździ ;)


ciekawe co piszesz kolego lecz jak sam napisałeś robiłeś to jakiś czas temu a od tamtego czasu się już pozmieniało trochę rzeczy np taki o to zestaw
http://k64.fm.interia.pl/...te46m54m52.html
i bardzo wazne dmuchane 0,5 bara żeby włąsnie nie wariował

Sebastian12345 - 15-09-14, 23:29

Ten zestaw k64 zastanawia, ale to jest temat rzeka , co będzie sie działo itp ;)
KonradGT - 16-09-14, 09:37

Imo lepiej zeswapować N54B30, do tego lepszy IC, wydech i mamy okolice 380 koni :D

A już są takie swapy nawet w PL, więc temat ogarnięty :P

whitedevil - 16-09-14, 09:39

KonradGT napisał/a:
Imo lepiej zeswapować N54B30, do tego lepszy IC, wydech i mamy okolice 380 koni :D

A już są takie swapy nawet w PL, więc temat ogarnięty :P


wszystko zależy od funduszy ja np jak bede teraz robil swapa to tylko na Sxx
ja się zastanawiam nad tym zestawem z k64 tym bardziej ze moje m54 jest po kapitalce i wychodzi taniej jak swap

KonradGT - 16-09-14, 09:50

Z drugiej strony w tej lub niższej cenie można zaturbić M50 na ponad 400 koni... A przy naszych zglebowanych wozach na niskoprofilowych oponach to tej mocy i tak będziemy używać tylko na bardo równych drogach :D
Joe330 - 16-09-14, 15:16

Rozmawialem niedawno z k64 o tym zestawie kompresora to odradza bo m62 jednak jest za slaby do tego silnika, trzeba cos rownie malego ale o wiekszej wydajnosci do b30.
M54B30 super silnik na codzien i trase ale do kilowania M i dlubania sa lepsze silniki.

lukiz3000 - 16-09-14, 15:27

Dresik.PL napisał/a:
Pokochajcie swoje albo ożeńcie się z innymi;)

:ok:
pod Turbo idealnie podobno nadaję się M50B25, jest kilka projektów. Naprawdę dają rade :)

powro01 - 16-09-14, 19:21

bo m50 to na żeliwnym bloku chyba, więc trwalszy :)
elmo0104 - 16-09-14, 19:37

M45B30 z jakimkolwiek doładowaniem na seryjnym sterowniku nie jest jeszcze ogarnięte w 100% w PL. Zostaje zakup Aftermarketowego sterownika silnika np EMU i wtedy można coś z tego silnika wycisnąć. Obecnie nie ma się co pchać w doładowane M54 bez worka pieniędzy jeśli chce się osiągnąć więcej niż 300 koni. Najwięcej info w tej materii posiada Leo bo Kamil składał takie M54 jakiś miesiąc temu i się poddał bo nic z tego nie wyszło. W efekcie zeswapowali M50 do E46 ale nadal chyba ma sterować tym sterownik z M54 więc nie wiem co z tego wyszło :wstyd:
lukiz3000 - 17-09-14, 17:33

Leo ma u siebie M54B30 turbo, ale nie wiem na jakim sterowniku
temat jego e46 http://www.bmw-sport.pl/v...2765&start=3000

Dresik.PL - 21-09-14, 11:27

Tak jak pisałem wcześniej. Ja to przerobiłem na własnej skórze. Chcecie się łudzić, że 3 lata poźniej juz jest super. Wydacie 8k i będzie malina? Wasza sprawa i Wasze pieniądze. Moje zdanie wyraziłem i nic go nie zmieni;) 330ci jest super do jazdy na co dzień niestety do "osiągów" są inne auta i inne silniki.
Masters - 21-09-14, 11:56

Dresik.PL napisał/a:
Tak jak pisałem wcześniej. Ja to przerobiłem na własnej skórze. Chcecie się łudzić, że 3 lata poźniej juz jest super. Wydacie 8k i będzie malina? Wasza sprawa i Wasze pieniądze. Moje zdanie wyraziłem i nic go nie zmieni;) 330ci jest super do jazdy na co dzień niestety do "osiągów" są inne auta i inne silniki.


Jak ktoś nigdy nie przecierał szlaków, to tego nie zrozumie, ja Cię rozumiem w 100%, dalej walczę o swój swap i też mi sił brakuje, ale za wszelką cenę osiągnę to co chcę :) Tylko fajnie jak ktoś ma 2 auta i tym jednym się bawi, więc polecam robić coś takiego, ale wcześniej kupić sobie drugie auto :P

Sebastian12345 - 21-09-14, 12:16

330i jak na serie ma dobre osiagi ;) myslalem ze nie jest to az tak skomplikowane (turbo/kompresor) , a jednak ;) ale dobrze ze juz ktos tego probowal i odradza zeby nie pchać sie w koszty i tracic nerwy :ok:
elmo0104 - 24-09-14, 09:53

Można to zrobić dobrze ale nie na seryjnym sterowniku silniku tylko na jakimś AEMie, Megasquircie lub EMU jako StandAlone. Inaczej to będą problemy niestety w trakcie eksploatacji.
Mario4812 - 13-08-17, 10:17

Czy ktoś z was ma wiedzę co do kompresora G-power w e46 330i?
Szczurek - 13-08-17, 13:38

Myślę że na forum turbobmw dowiesz się więcej jak tutaj...
raffikki - 13-08-17, 15:00

na fb podbij do kmturbo wszystkiegosie dowiesz sam u niego montowałem compresor jestem zadowolony
raffikki - 13-08-17, 15:02

na fb podbij do kmturbo wszystkiegosie dowiesz sam u niego montowałem compresor jestem zadowolony
Mario4812 - 13-08-17, 15:26

Kurcze przeszukałem fora, i bardzo mała wiedza jest udostępniona na ten temat,

Dzięki Panowie za podpowiedzi

Ja właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem kitu g power, ale teraz czeka mnie poskładanie puzli:)
Pozdrawiam
Jak to złożę to spróbuję przedstawić to na forum.

Szczurek - 13-08-17, 17:47

Nie dziękuj a kliknij pomógł :)


Na turbobmw w galeriach przeróżnych projektów znajdziesz naprawdę wiele cennych informacji ;) ;)

Mario4812 - 14-08-17, 23:56

Szczurek
Dzięki za podpowiedź
Brak jest informacji klarownych na temat montażu G powera do e 46 330, bardzo dziwne.
Czy jest to kiepskie, czy tak dobre że nikt się nie chce pochwalić, jak zamontować, albo to montaż dla laików , ja co prawda takim laikiem jestem, dobrze znam się na wznoszeniu budynków.
Może ktoś zna jakiś link do detali montażu G power-a w e46 330?
Pozdrawiam :bmw:

Pawel4freak - 15-08-17, 01:36

Mario4812, napisz do Brodera, nie wiem czy jest na tym forum, na maxbimmer na pewno.
4Navig8 - 30-09-17, 22:43

Zastanawia mnie zestaw kompresora dający moc około 306 koni. Czy naprawdę potrafi być bez inwazyjny?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group