Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - [E36] Wymiana szyn kireunkowskazu

OBOLUK - 01-07-19, 06:46
Temat postu: [E36] Wymiana szyn kireunkowskazu
Tak jak w temacie. Mam reflektor soczewkowy BOSCH z wyłamanymi szynami/zaczepami na kierunkowskaz. Plan był kupić używany, sprawny reflektor i je podmienić ale może same szkło z sprawnymi szynami wystarczy zakupić, złożyć to ale nie jestem pewny czy szkło z reflektora bez soczewki podejdzie do soczewkowego + cała reszta z soczewkowego. Cześć obudowy reflektorów, ta z szynami, z tego co widzę to razem z szkłem są sklejone?
Twissterrr - 01-07-19, 21:11

relfektory w e36 sa na zapinki i jesli chodzi Ci o zewnetrzne szkło w boshu jest na platikowe zatrzaski w zkw bodajrze na metalowe klejone sa w srodku tylko te okragle szkla i to w nich jest róznica miedzy soczewka a zwykłym odblysnikiem . jesli chcesz zmienic sama obudowe w tym miejscu gdzie zaczepia kierunek to mozesz zmienic z takiej lampy BOSHA gdzie były zwykłe odbłysniki itak wszystko musisz przełozyc ze swoich soczewek .

Warto przy takim zabiegu pomyslec nad regeneracja odbłysników bo tak czy tak lampy rozłozyć musisz ;)

Piotr87 - 02-07-19, 14:06

"a więc":

klosze z ramkami zarówno w BOSCH-ach (soczewkowe i zwykłe) oraz ZKW (soczewkowe i zwykłe) nie są klejone do obudowy lampy.

Jeżeli masz urwane ślizgi od kierunkowskazu to masz 2 opcje:
- wymiana klosza (ślizgi są przy ramce szkła, klosze pasują zamiennie od wersji soczewkowej i bez soczewki, różnią się wewnętrznymi okrągłymi szkiełkami, nie pasują zamiennie Bosch vs ZKW).
- spawanie plastiku (wycięcie ślizgów z innej lampy i przyspawanie do Twojej ramki ze szkłem.

Co do odblasków to e36 ma super lampy w porównaniu z seriami po 2000 roku gdzie były zrobione z gównolitu (e39, e60 i nowsze wyroby samochodo-podobne). Jeżeli miałeś w miarę szczelne lampy i dekielki cały czas były na miejscu to istnieje szansa, że powłoka odblasku jest na miejscu i że ciągle będą dobrze świecić.

U mnie w razie czego znajdziesz klosze używki ładne po 80 pln/sztuka lub cała lampa za 200 (Bosch, soczewka w stanie dobrym jak najbardziej do dalszej eksploatacji).

Piotr

OBOLUK - 05-07-19, 19:12

Dziękuję panowie. Nie będę się bawić w regenerację ani klejenie niczego bo reflektory są w bardzo dobrym stanie ogólnym (jedynie ta wyłamana szyna) i ewentualnie wydmucham je w środku z kurzu, szkła i klosz przemyje i wymienię uszczelki, bo przy takiej zabawie to chyba warto? Jaki stan starych uszczelek nie wiem jeszcze ale nie sądzę, że są poparciałe, bo reflektory nie parują. Nie otwierałem tej pary także nie wiem.

Jedyne co mnie interesuje to używany reflektor taki sam, również w super stanie, z zdrowymi szynami, a najlepiej zdrowa para od razu zdjęta z tego samego auta, albo sam klosz z zdrowymi szynami. Dwa reflektory to koszt największy, potem jeden reflektor, a na końcu obudowa wraz z kloszem, albo sama obudowa w co wątpię, że trafię na rynku wtórnym.

Rozumiem w takim razie, że mogę kupić klosz wraz z obudową z szynami i obojętnie czy soczewka czy nie i czy ZKW czy BOSCH, bo szkiełka swoje mam, i przekładam. W jaki sposób jest zamocowany klosz do tej obudowy z szynami w takim razie, jeśli nie na klej? Bo chętnie bym zamienił na swój klosz + nowa obudowa ZKW/BOSCH + cała reszta moja, bo jak już wspomniałem czyste w miarę w środku wydają się, klosz bez odprysków, ładnie świecą.

Twissterrr - 05-07-19, 21:38

klosz czyli szkło ( jak dobrze zrozumiałem ) jest na spinkach/uszach plastikowych które go dociagaja do reszty lampy ( plastiku ) Miedzy zkw a bosh mogą być róznice w sródku ale reki sobie niedam uciać . Moim zdaniem lepiej poszukac boshowskich lamp i przełożć klosze z Twoich skoro sa ok . warto zmienic uszczelki przy rozbieraniu bo po tylu latach napewno niesa w takim stanie jak byc powinny .
OBOLUK - 06-07-19, 08:08

Klosz mam na myśli szklana część z kreskami/liniami i kropkami/kulkami na górze lub dole, sama zewnętrzna część reflektora na którą kamyki idą. Potem są po 2 szkiełka na lampę. Klosz z tą obudową gdzie są szyny do siebie musi jakoś być zamocowany ale na co? Klej? Potem całość do reszty jest zapinana na te spinki.

Jeśli klosz mogę na swój zamienić, to nie będę musiał rozglądać się już za reflektorem w całości w super stanie bo to 200PLN minimum tylko byle jaki, BOSCHA soczewka/bez soczewki, byle zdrowe szyny były i bawię się w przekładanie?

Piotr87 - 08-07-19, 12:51

PANOWIE:

ZKW i BOSCH mają zupełnie inne środki (odbłyśniki, dekielki, instalację elektryczną) i zupełnie inne klosze (system montażu do obudowy lampy) nie są one zamienne!

Można wykorzystywać zamiennie elementy z lamp soczewkowych i zwykłych H7.

Nowy Bosch kosztuje w tej chwili okolicy 1500 brutto/sztuka za soczewkowy reflektor. Klosze też są dostępne po około 450 brutto/strona.

Lampy przednie w dobrym stanie kosztują w tej chwili od 400-500 para w górę. W przypadku używek trzeba mieć świadomość ile te lampy mają lat i po jakich są przebiegach także jeżeli ktoś chce lampy w super stanie to trzeba za nie zapłacić dużo bo są praktycznie jak Yeti.

OBOLUK - 10-07-19, 05:00

A w jaki sposób mocowany jest klosz do obudowy z szynami? Jakoś siedzieć muszą ze sobą, skoro dostaje propozycję zmiany klosza na mój + używana i sprawną obudowa z szynami.
Twissterrr - 10-07-19, 22:47

Piotr87 o tym własnie mówilem ze bosh z boshem sa zamienne a zkw tylko z zkw.
OBOLUK, klosz jest montowany do obudowy na zapinki jak podniesiesz maske to widzisz na szkle 3 takie uszy plastikowe które go trzymaja sa 3 u góry 3 u dołu i po jednym z boku jak dobrze pamietam i tyle .

Piotr87 - 11-07-19, 14:24

OBOLUK, klosz jest montowany do obudowy na zapinki jak podniesiesz maske to widzisz na szkle 3 takie uszy plastikowe które go trzymaja sa 3 u góry 3 u dołu i po jednym z boku jak dobrze pamietam i tyle .[/quote]

Strasznie mieszasz. Bosch ma 5 zapinek (3 u góry klosza i 2 od spodu, żadnej z boku). ZKW ma 4 blachy (2 u góry i 2 u dołu) plus po dwie zapinki z boku lampy z każdej ze stron.

Operacja rozłożenia lampy możliwa tylko na wyciągniętej z auta. Na aucie rozebrać się ich nie da ze względu na "nosek"/grill i umiejscowienie dolnych zaczepów.

OBOLUK - 13-07-19, 00:18

Rzeczywiście troszku namieszałem ale nie do końca sam. Klosz do obudowy z szynami w reflektorach BOSCH mocowany jest za pomocą małych klipsów metalowych tak jak to pokazałem na zdjęciu poniżej, zaś obie te rzeczy do całej reszty reflektora mocowane są na plastikowe zatrzaski.


OBOLUK - 13-07-19, 16:13

Reflektorów ciąg dalszy....
Jesteście po części w błędzie. Rozebrałem reflektor. Klosz do obudowy z szynami siedzi na 4 spinkach metalowych oraz jest on przyklejony. Po zdjęciu metalowych spinek kosz nadal twardo siedzi i widzę czarny silikon/klej dookoła klosza. Tak samo wygląda sytuacja przy reflektorach TYC oraz ZKW - klosz też jest klejony. Mam wszystkie 3 pary w/w reflektorów. Tak samo jak dwa szkła w środku od krótkich i długich, też są klejone. Każde szkło jest klejone w reflektorach BOSCH a klej tak ładnie i równiutko jest położony, że śmiem wątpić aby ktoś tu wcześniej coś grzebał i samemu sklejał.




OBOLUK - 15-07-19, 18:09

Głupoty gadacie panowie. Rozebrałem na części pierwsze najpierw reflektor ZKW, a potem BOSCH i mam wszystko przed sobą. Klosz do obudowy z szynami nie siedzi na żadne spinki (nie wiem po co te metalowe na zdjęciu wyżej bo nic nie dają) tylko jest klejony na klej do szyb. Prawie niemożliwe jest rozdzielenie tego bezinwazyjnie. Może po konkretnym wygrzaniu w piecu i rozpuszczeniu kleju by puściło. Wyciąłem cały klej nożykiem i poczyściłem a dziadostwo trzyma jak cholera. Ani drgnie. Tyczy się to obydwu marek. W reflektorze ZKW wygląda to jeszcze gorzej niż w BOSCH. Prędzej pęknie Wam klosz aniżeli uda Wam się go rozdzielić. To tyle w temacie.
Piotr87 - 16-07-19, 10:32

Kolego obaj piszemy o sytuacji kiedy zdejmujesz klosz z ramką od obudowy lampy gdzie siedzi odblask!!!

Ty chcesz wymienić samo szkło z plastikowej ramki także życzę powodzenia bo w warunkach domowych jest to trudne a tym bardziej jeżeli ma być wykonane estetycznie i szczelnie :hyhy:

Oczywiście da się to zrobić ale potrzebne jest know-how i narzędzia.

OBOLUK - 21-07-19, 22:38

Najwidoczniej tak. Opisałem wszystko jak dziecku z elementarza a i tak dostawałem błędne informacje. Tak czy siak, już doszedłem samemu co i jak. Co do szyn to spróbuję zrobić własne rozwiązanie, które będzie w miarę wyglądać, chociaż tego i tak widać nie będzie, a przede wszystkim będzie trzymać kierunkowskaz na miejscu. Kawałek plastiku po resztkach szyn jest, smykałka i narzedzi mnóstwo a jak nie to się kupi, także jest do czego zrobić własny profil z metalu. Szkoda mi mojego klosza bo prawie bez odprysków. Jak ni da rady to jakaś zdrową parę znajdę, a jeśli nie, to zabule 8 baniek na nowy.
zenlos - 22-07-19, 07:46

OBOLUK napisał/a:
Najwidoczniej tak. Opisałem wszystko jak dziecku z elementarza a i tak dostawałem błędne informacje. Tak czy siak, już doszedłem samemu co i jak. Co do szyn to spróbuję zrobić własne rozwiązanie, które będzie w miarę wyglądać, chociaż tego i tak widać nie będzie, a przede wszystkim będzie trzymać kierunkowskaz na miejscu. Kawałek plastiku po resztkach szyn jest, smykałka i narzedzi mnóstwo a jak nie to się kupi, także jest do czego zrobić własny profil z metalu. Szkoda mi mojego klosza bo prawie bez odprysków. Jak ni da rady to jakaś zdrową parę znajdę, a jeśli nie, to zabule 8 baniek na nowy.


Brawo ty - chyba też poszedłbym tą drogą - zwłaszcza, że jest to taki element który można wykorzystać z innych modeli samochodów.
Koszt, nie jest jakiś ekstremalnie wysoki - a przynajmniej nie powinno być problemu ze znalezieniem czegoś w miarę w rozsądnej cenie.
Proponuję tutaj jeszcze sprawdzic: https://motoszef.pl/
Witryna na której można znaleźć trochę więcej info z tego zakresu.

OBOLUK - 23-07-19, 22:07

W szczególności, że ~95% używanych reflektorów BOSCH na Allegro na dzień dziś ma wyłamane szyny, pęknięty klosz albo taki(e) odprysk(i), że kawałka szkła brakuje i to jeszcze za kilkaset PLN. Przeglądałem wszystkie aukcje (w sumie około 450) i 3/4 reflektorów to ZKW, Hella albo DEPO, które nie są zbyt interesujące (no może poza ori ZKW ale musiałbym i tak kupić P+L). Co dziwne, nowe zamienniki klosza wraz z szynami występują do ZKW (DEPO i Hella też bazują na ZKW), a do BOSCH nie znalazłem ani jednego poza ASO. Pytałem i nikt nic nie wie o zamiennikach.
OBOLUK - 19-09-19, 14:16

Witam ponownie.
Orientuje się ktokolwiek czy szkło + obudowa z szynami z Anglika podejdą do EUR? A tak w ogóle to co może różnić się w tych dwóch wersjach reflektorów? Promień padania światła, tylko? Reszta ta sama? Ciężko dla mnie ,auważyć różnice w wyglądzie po zdjęciach. Zależy mi tylko na szkle + zdrowych szynach bo z moimi jeszcze na chwilę obecną nic nie próbowałem z racji tej, że auta nie mam pod ręką i nie wiem czy w ogóle da radę wyrzeźbić coś.

OBOLUK - 15-10-19, 19:34

Serio? Nie ma nikt nic do powiedzenia nt. ostatniego postu?
Czesiu - 16-10-19, 00:26

OBOLUK, klosz zewnętrzny będzie pasował z anglika. W lampach z soczewką różnica jest w samej soczewce, natomiast w przypadku zwykłych lamp różnica leży po stronie odbłyśnika jak i szkiełka wewnętrznego które sobie przełożysz ze starych lamp.
OBOLUK - 17-10-19, 18:03

Dziękuję Ci bardzo :piwo: W takim razie jest dokładnie tak jak podejrzewałem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group