Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Metalowe opiłki pod korkiem oleju

NextCarJapanCar - 22-10-19, 18:21
Temat postu: Metalowe opiłki pod korkiem oleju
Mam metalowe opiłki pod korkiem oleju. Olej wymieniany kilka miesięcy temu, 10w40.
Panewki?

Dav - 22-10-19, 20:12

Panewki, pompa oleju, koła od łańcuszków. Wszystko w zasadzie. Kontrolka ciśnienia oleju szybko gaśnie po odpaleniu zimnego silnika?
NextCarJapanCar - 22-10-19, 21:14

Kontrolka gaśnie do 4sekund. Jak świeci się do 4sekund to na zimnym silniku po wciśnięciu gazu auto się dławi, dusi, spadają obroty prawie do 0 ale nie gaśnie i słychać metaliczne stukanie w silniku.
Aha, kopci na niebieskawo. Ale nie ubywa mi oleju. Przynajmniej nie jakoś drastycznie. A robię w miesiącu ok. 2tys km z czego połowa trasy to 5.500 - 6000 tys obrotów.

Co mogę sprawdzić sam i jak?

Chris850 - 23-10-19, 19:46

Powinna zgasnąć w ciągu sekundy.
5,5 -6 tys obrotów ? :O Po torze na Miedzianej jeździsz czy jak? :D

Ja bym tam nic nie sprawdzał tylko szukał drugiego silnika.

NextCarJapanCar - 23-10-19, 22:49

Nie, po ekspresówce cisnę vmax.

Drugi silnik.... gdzie dziś znajdę dobry silnik do tego auta? Wszystko zajechane.

lukiz3000 - 01-11-19, 17:25

NextCarJapanCar, to praktycznie p&p wsadzisz m52b25 czy m52b28,
Dav - 01-11-19, 21:46

Późne gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju to może być wina zużytego zaworka zwrotnego w podstawie filtra oleju. Zużyty zaworek po zgaszeniu silnika zamiast trzymać olej w podstawie filtra to puszcza go do misy olejowej. Po chwili od zgaszenia wszystko ci skapuje do misy i pompa przy rozruchu musi napełnić całą podstawe filtra olejem na nowo. Przerabiałem to u siebie na zaworek od M44, zrobiłem to zgodnie z sztuką na frezarce cnc, wszystko pasowało ciasno i solidnie ale lampka jak późno gasła tak i się nic nie zmieniło. Może to pompa oleju, panewki nie wiem, nie biorę już tego do głowy. Jak się pogorszy poszukam innego silnika albo oddam to na złom. Remont M52 to raz ze spore koszta, dwa nie kazda jednostka będzie się do tego nawet kwalifikować, trzy trzeba znaleźc kogoś kto się na tym zna. Trzeba poszukać na forach lub w grupach gdzie ludzie zajmują się ściąganiem aut na części, czasem idzie coś upolować dobrego ale w większości to jak piszesz same zajechane jednostki. Ot taki urok jazdy starym bmw. Możesz szukać też M54 albo M52tu to chociaż normalnie da się wyremontować, bo nie było nicasilu.
NextCarJapanCar - 12-11-19, 22:00

lukiz3000 napisał/a:
NextCarJapanCar, to praktycznie p&p wsadzisz m52b25 czy m52b28,


Ta... trzeba mieć kanał, żurawia i jakieś inne rzeczy, których nie mam.
Auto jest do zajeżdżenia. potem żyletki. trudno, za dużo rzeczy do robienia, coraz więcej rdzy a podłoga niby cała ale zostawia wiele do życzenia.

Dav napisał/a:
Ot taki urok jazdy starym bmw


Dzięki chłopaki za info.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group