Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - E36 za niskie obroty

Dragor - 15-12-19, 10:12
Temat postu: E36 za niskie obroty
Cześć mam mały problem z silnikiem m52b20 w e36 trzyma za niskie obroty jak zimny zapale ładnie chodzi 1000-900 Jak się rozgrzeje to właśnie tak kuleje 550-600 czasami ma jakieś 750 no i problem jest gdy jadę naciskam sprzęgło dojeżdżam do skrzyżowania a on potrafi zgasnac ale to na LPG na benzynie nie gaśnie ale ma za niskie obroty i nie chodzi on tak równo w sensie słychać jak by tak przerywał co 2-3 sekundy takie coś jak leciutkie strzały czy jakieś przeskakiwanie nie wiem może ktoś miał coś podobnego to by podpowiedział co i jak
Dav - 15-12-19, 11:48

U mnie chodzi podobnie, inpa pokazuje 750 obr na wolnych a na zegarach około 600 wyświetla i to jest w normie. Jak chcesz to posprawdzaj szczelność przewodów w dolocie (polecam pryskać samostartem takim do kosiarek w spray na zimnym silniku i słuchać czy nie zmieniają się obroty podczas psikania) oraz wyczyść silniczek krokowy.
Dragor - 15-12-19, 12:39

Silniczek wymieniłem jakiś czas temu na używke chodziło dobrze po wymianie jakieś 3 dni potem to samo a co myślisz o Sondzie jak można by ja sprawdzić odłączyć i pojeździć?
Dav - 15-12-19, 14:31

Lambdzie? Najlepiej podpiąć inpe i zobaczyć jakie podaje wartości. Tak samo przepływomierz.
Dragor - 15-12-19, 22:30

Dziś jeździłem było około 7 stopni na + i auto ładnie chodziło dużo gorzej chodzi gdy jest na polu zimniej czy któryś czujnik lub coś może wariowac na zimnie ?
NextCarJapanCar - 16-12-19, 00:22

A sprawdzałeś przepływomierz? Odpenij najpierw i zobacz czy będzie tak samo silnik się zachowywał w trasie. Jak masz skąd to podmień na inną. Bo jak dla mnie to przepływka wariuje.
Dragor - 16-12-19, 13:10

Przepływke odłączyłem jak auto chodziło i zgasło to raczej jest dobra chyba że się myle :)
NextCarJapanCar - 17-12-19, 17:08

Tak? no nie wiem... auto wtedy nie powinno zgasnąć. Na wolnych obrotach powinno chodzić tak samo. Ale niech się wypowie ktoś kto się na tym zna lepiej.
Twissterrr - 19-12-19, 23:46

po odłaczeniu przepływki auto powinno kulec a u Ciebie zgasło możliwe dlatego ze podwoiles mu problem . Przepływka raczej git . sonde mozesz sprawdzic inpa wartosci powinny w miare płynie sie zmieniac a nie 0-1 . Sprawdz szczelnosc dolotu wydechu jak tu wszystko jest dobrze to podmien krokowy na inny moze ten który kupiłes uzywany poprostu sie skonczyl . Kiedy wymieniane swiece ? filterek od gazu ?
Dragor - 20-12-19, 21:04

Świece wymieniane jakieś pół roku temu filterki wymieniłem ale nie pamiętam dokładnie kiedy będę je wymieniał na dniach a krokowy jak sprawdzić?

Sondy na interfejsie od LPG pokazują po nagrzaniu 0.54 i 0.55 to chyba dobrze czy za mało?

Twissterrr - 20-12-19, 23:08

wartosci na sondach powinny swobodnie sie zmieniac nie być ciagle jednakowe , z krokowca mozesz odpiac wtyczke jak sie ustabilizuja obroty to prawdopodobnie krokowiec wyczyc go dobrze (tylko nie wd40) podepnij i przekrec zapłon i zobacz czy chodzi jak nic to niedało to trzeba drugiego .
Dragor - 21-12-19, 22:15

Twissterrr, Odpiąłem krokowy jak zalecałeś i normalnie trzymał obroty na LPG czyli prawdopodobnie on będzie do wymiany tylko dlaczego na benzynie trzyma obroty jak jest wpięty A na LPG gdy jest jeszcze nie rozgrzane nie trzyma wychodzi na to że LPG jest bardziej wyczulone na takie rzeczy zgadza się?
Twissterrr - 22-12-19, 09:03

Rozpiales krokowy i na obu paliwach jest dobrze ? Jesli tak to ewidentnie winny krokowy :piwo:
Dragor - 22-12-19, 10:32

Twissterrr, Tak rozpialem i na LPG trzymał normalnie obroty bo na benzynie trzymał jak był też podpięty ale na LPG nie a po rozpięciu trzymał też na LPG ;)
Twissterrr - 22-12-19, 21:47

Jak masz możliwość po na poczatek podmien krokowy na taki ktoryw innym aucie pracowal bez problemu i sprawdz wtedy czy jest tak jak byc powinno na benzynie i na lpg .
Dragor - 22-12-19, 21:59

Twissterrr, No właśnie z tym jest problem A myślisz że jak kupię nowy na alledrogo to będzie sprawny czy też może się zdarzyć że będzie nowy już walniety ?
Twissterrr - 23-12-19, 22:27

Niechce Ci zle doradzic dlatego proponowałbym znależc kogos z kim mógłbyś podmienić , ewentualnie jak masz w okolicy szrot to wyciagnać ze dwie sztuki moze bedzie któras sprawna ale to też taka loteria w ostatecznosci spróbuj go przemyc w srodku najelpiej zanurz w nafcie pózniej zmywaczem do hamulców , co do nowych czesci ja tylko aso albo uzywki ori . Jak go wyciagniesz to mozesz mu jeszcze zmierzyc oporność jak sie niemyle w m52 powinno byc na styku 1-3 40 ohm a na styku 2-1 20 ohm .
Dragor - 24-12-19, 15:35

Twissterrr, Wczoraj zauważyłem jeszcze jak ściągnąłem rurkę od odmy że w odmie jest masło czy to ma też wpływ na nie równa pracę silnika i rurkę też mam poklejona bo jest popekana
Twissterrr - 26-12-19, 12:29

Odma tez mana to wplyw . Ogarnij odme wpierwszej kolejnosci .
Dav - 30-12-19, 16:38

Dragor napisał/a:
i rurkę też mam poklejona bo jest popekana

No to ci na pewno lewizne ciągnie taką poklejoną rurą. Droga nie jest bo występuje jako zamiennik.

Dragor - 30-12-19, 21:29

Panowie po wymianie Odmy trzeba coś z nią jeszcze robić czy tylko wymienić i tyle ?
Dav - 31-12-19, 19:05

No jak nowe to nowe, nic więcej nie potrzebujesz robić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group