Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - SWAP e36 2.0 coupe na 3.0 e46

anhulo - 23-12-19, 13:37
Temat postu: SWAP e36 2.0 coupe na 3.0 e46
Witam,
Przymierzam się do wymiany mojego 2.0 na 3.0 z e46. Silnik już zakupiony.
W mojej 320 mam automat.
Chcialem się poradzić co bedzie mu jeszcze potrzebne. Czy ktoś taki SWAP robił i może pomóc?

Silnik z wiązką i ze sprzęglęm i ECU e46 mam
Skrzynie chciałem zostawić automat ta co jest z e36 2.0
Dyfer mała głowa zostaje z 2.0 e36
Półośki zostają z 2.0 e36

Mam następujące pytania:
Czy łapy silnika muszą być z e46 czy mogą zostać moje z 2.0 e36?
Rozumiem że do wymiany cały wydech, od kolektorów po końcowy?
Zamierzam kupić taki zestaw lecz czy to wszystko będzie pasowało? Czy muszę osobno kolektor wydechowy pod e46 a środkowy i końcowy może zostać z e36?

https://www.schmiedmann.c...product=SCM5254


Wiem że pedał gazu do wymiany, tu nie powinno być większego problemu.

Przy okazji hamulce przód zamieniam na te z e46 330
Hamulce tył zostają z e36 2.0

Z góry dziękuję za pomoc.

Twissterrr - 23-12-19, 22:10

proponuje zrobić to z głową . czyli jak chcesz wsadzić b30 to juz zadbaj o to żeby mógł sprawnie przenieść naped bo moga Ci długo te półoski niewytrzymać nie bez powodu w b28 i b30 były grubsze . przepustnica w m54 niejest na linke tak jak u Ciebie w m52 wiec potrzebujesz jeszcze pedał z m54 . Hemulce wstawiaj z przodu z b30 a z tyłu z b28 wtedy daje Ci rozklad sily hamowania 62% do 32% czyli praktycznie idealnie ( bo w Twoim przypadku bedziesz hamował samym przodem :ok: ) Jak cos mam zestaw po regeneracji jeszcze nieużyty ani razy do sprzedania .
anhulo - 13-01-20, 16:10

łapy silnika z e36 m52b20 będą pasowały pod m54b30?
anhulo - 13-01-20, 16:12

I jakie najlepiej dac kolektory wydechowe? czy te z e36 2.8? czy lepiej dedykowane do e46 m54b30?
Przemek23zip - 14-01-20, 19:48

Po co Tobie automat skoro masz już silnik z E46 ze sprzęgłem z manuala? Jak chcesz w ogóle połączyć ten silnik ze skrzynią? Nie mówię tutaj o mechanicznym połączeniu. Proponuję wrzucić tutaj skrzynię manualną. Nie koniecznie musi być to tzw duży ZF, ale jak coś robić to dobrze. Chyba, że chcesz ciąć koszty- wówczas możesz spokojnie zakładać skrzynię Getrag. Do wymiany na pewno wał napędowy ze względu na różnice długości skrzyni automatycznej/ manualnej. I tutaj drobna uwaga. W zależności czy zastosujesz ZF czy Getrag wały będą różniły się wielkością krzyżaka. Łapy silnika najlepiej zostaw te z M52. Kolektory wydechowe także. Te co podałeś w linku są także świetne. M54B30 świetnie spisuje się z układem wydechowym z E36 2.8, ale kupić to w dobrej kasie graniczy z cudem. Wydech z E46 pasuje po drobnych przeróbkach. Kolektory wydechowe M52 są takie same w 2.0 jak i 2.8 :) Co do układu hamulcowego mój poprzednik się wypowiedział. Na dobrą sprawę mógłbyś nawet zostawić przód/ tył ten co masz. Przecież praktycznie to samo siedzi w 2.8 z tą różnicą, że tył był wentylowany.
Czeka Cię także modyfikacja wiązki, ale schemat jak to zrobić znajdziesz także na naszym forum.
Co do dyfra i półosi: proponowałbym mimo wszystko zmianę na dużą głowę. I chyba najbardziej optymalnym wyborem przełożenia jest tutaj ori 2.93.

anhulo - 07-03-20, 20:51

A w kwestii hamulców, na realoem widziałem ze w e36 328 były pełne 280mm lub wentylowane 276mm. Czy któreś z nich sprawdzają się lepiej.
Na przód daje te z e46 330i 325mm
Tył chciałem dać te pełne 280mm a nie te wentylowane.
Sprawdzi się to dobrze? Co myślicie?

Saymon - 08-03-20, 20:26

na tył daj 294mm z e46 328i pprzy tym zestawieniu. Podchodzi bez modyfikacji ręcznego.
Przemek23zip - 09-03-20, 15:14

Jeśli o tym większym hamulcu na tył mowa to identycznej wielkości ale w niższej cenie kupisz od 2.0 D polift (150 km), od 325 E46. Od 2.8 wiadomo, że musi być drożej :hyhy: ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group