Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - E36 gwint co i jak

Dragor - 04-04-20, 14:52
Temat postu: E36 gwint co i jak
Witam Panowie możecie mi powiedzieć jak to jest z Gwintem w e36 ponieważ mam zamiar kupić gwint przód i tył + cambery i co po zamontowaniu trzeba znowu ustawiać zbieżność i pochylenie koła czy jak to z tym jest bo czytam i czytam na necie i nie idzie nic z tego wywnioskować dzięki z góry:)
dyziux666x - 04-04-20, 18:06

Tak każda ingerencja w zawieszenie to ustawianie zbieżności
Nawet jak będziesz kręcił gwintem to powinno się ustawiac zbieżność za każdym razem

Dragor - 04-04-20, 19:38

Kurde A co lepiej gwint czy sportowe amory i sprężyny np -40 ?
dyziux666x - 04-04-20, 20:14

Zależy czego oczekujesz od auta jak go używasz i jaka masz kwotę na to
Dragor - 04-04-20, 20:20

Auto jako daily do pracy do narzeczonej krótsze dłuższe przejazdy ale też żeby jakoś fajnie wyglądało budżet jakieś 1100 1200 zł szału nie ma xd
Dragor - 04-04-20, 21:40

Mam do kupienia bardzo tanio gwint marki

Maxpeedingrods czy jest on coś warty ?

dyziux666x - 04-04-20, 21:45

Ja miałem też daily na gwincie skreconym na maxx z tylu betony itp i jeździłem normalnie a teraz wolę komfort i w dwóch BMW mam sprężyny

Jeśli chcesz gwint coś tańszego to mts golda bym polecił

Dragor - 04-04-20, 22:44

dyziux666x, A jakie masz teraz sprężyny i amortyzatory jeśli wolno wiedzieć :) ?
Dragor - 05-04-20, 10:03

Panowie szybkie pytanie amory przednie MTS z compacta e36 1.6 będą pasować do e36 cabrio 2.0 raczej tak ale wolę się zapytać i powiedzcie mi czy sprężyny też będą pasować dzięki :)
dyziux666x - 05-04-20, 10:49

Dragor, w e39 sprężyny No name i amortyzatory ta technix- 2 lata już je używam i jestem baaardzo zadowolony
A w E60 Eibach i amortyzatory Koni- odczucia podobne jak do E39 :D

Tak przednie amortyzatory będą pasować

Dragor - 05-04-20, 10:51

dyziux666x, A sprężyny przypasuja myślisz? :piwo:
Stalker93 - 05-04-20, 11:18

To że te amory będą pasować to jedno, a to że nie powinieneś ich zakładać to drugie. Będą pasować bo konstrukcja przód w E36 jest taka sama dla wszystkich nadwozi. Ale nie możesz (a właściwie nie powinieneś a zrobisz jak uważasz) zakładać zawieszenia z 1.6 do 2.0 dlatego że zawsze przy kupnie są one oddzielane między silnikami R4, a R6 ze względu na to, że najprościej w świecie R6 waży więcej i jest zastosowana inna sprężyna, żeby nie siadło i pracowało jak należy.
Dragor - 05-04-20, 14:12

Czyli kupować MTSY tylko żeby były od r6 bez znaczenia czy sedan czy cabrio :)
Stalker93 - 05-04-20, 19:46

Tak, musisz patrzeć żeby było od R6, reszta nie ma znaczenia jeśli mówimy o przodzie ;)
Z tyłu na pewno compact ma zupełnie co innego, reszta powinno być to samo ale nie jestem na 100% pewny.

Dragor - 06-04-20, 17:18

Panowie a mam jeszcze pytanie jeśli mam zderzak m pakiet przedni bez dokładki i od zderzaka do ziemi jest 16cm to na sportowych amorach i sprężynach -40 zejdzie do tych 11-12 cm od zderzaka do ziemi pójdzie tyle bo tyle mi pasowało najbardziej :)


PS może mi ktoś powiedzieć ile na minusie jest ten amor po prawej na zdjęciu i czy jest dobry w sensie czy to jakiś sportowy

Zdjęcie https://zapodaj.net/5aa9877b13d0d.jpg.html

Stalker93 - 08-04-20, 10:09

Teoretycznie tak to działa, że jakie obniżenie tyle idzie w dół, nie ważne względem którego punktu mierzysz. Ale trzeba też wziąć pod uwagę, że jest to podane w stosunku do fabrycznego nowego zawieszenia. Po iluś tam kilometrach/latach użytkowania ze względu na zużycie faktyczna różnica obniżenia będzie trochę się różnić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group