Forum BMW3ER

Felgi, Opony & Zawieszenie - dystans

chudy - 01-11-09, 13:56
Temat postu: dystans
moje pytanie jest takie...jaki musi byc dokladnie duzy dystans do e30?tzn chce zeby mi zrobil dystanse tokarz...maja miec 4cm szerokosci a jaka srednica musi byc calego dystansu i jego otworu w srodku?srodek 57,1?
krzysiek8833 - 01-11-09, 15:00

chudy napisał/a:
jaka srednica musi byc calego dystansu i jego otworu w srodku?srodek 57,1?

średnica dystansu musi byc taka sama jak to wypuklenie tarczy hamulcowej gdzie sie śruby wkręca!
środek ma być taki sam jak ten czop na piaście zeby ci koło wchodziło na dystans tak jak wchodzi na piaste

kostek_ja - 01-11-09, 15:54

chudy napisał/a:
maja miec 4cm szerokosci

A po co ci taki wielki dystans?

chudy - 01-11-09, 21:35

bo chcialem wyrownac prawie kola z nadkolem..tak mniej wiecej zeby sie chowaly ale troche odstawaly niz orginalnie
yeahman - 01-11-09, 21:45

To sobie kup lepsze felgi a nie łożyska będziesz tyrał :kij:

Powyżej 30mm musisz robić na szpilkach.
Zdejmij koło, suwmiarka i do roboty!

kostek_ja - 01-11-09, 22:50

chudy napisał/a:
bo chcialem wyrownac prawie kola z nadkolem..tak mniej wiecej zeby sie chowaly ale troche odstawaly niz orginalnie


Tylko że przy oryginalnym zawieszeniu, nawet jak felgi będą równo z nadkolem to będą wyglądały tak jakby wystawały. Ostatnio sprawdzałem u siebie.

yeahman napisał/a:
To sobie kup lepsze felgi a nie łożyska będziesz tyrał :kij:

Duża część nawet dobrych felg jest tak skonstruowana jakby miała dystans. Ważne żeby był dobrze zrobiony i z dobrych materiałów. Ale takie dystanse dobrych firm też kosztują. Ja teraz zamawiam dystanse do siebie. Oryginalne dystanse H&R na obydwie osie kosztują 1000 zł. To tak samo jak z felgami. Dobre, lekkie felgi, nawet jak są duże to nie katują łożysk i się nie gną, a chińskie podróby...

yeahman napisał/a:
Powyżej 30mm musisz robić na szpilkach.

Błąd. Od 20mm robi się dystanse przykręcane do piasty, a felgi do tych dystansów. A czy to szpili czy śruby to już żadna różnica.

chudy - 01-11-09, 22:52

to sie teraz porobilo hehe...to chyba sobie odpuszcze dystanse
yeahman - 01-11-09, 23:28

kostek_ja napisał/a:
yeahman napisał/a:
Powyżej 30mm musisz robić na szpilkach.

Błąd. Od 20mm robi się dystanse przykręcane do piasty, a felgi do tych dystansów. A czy to szpili czy śruby to już żadna różnica.


Mozna zrobić i od 10 ale czy to ma sens? Zalecenia każdego producenta dystansów to 30mm i tego sie trzeba trzymać. Zresztą na ten parametr dużą wartość ma nacisk na oś auta! W platformach przewozowych czasem wkłąda się dystans 3-6mm i trzeba już dawać szpilki!

Szpila, śruba - ja nie poruszałem tematu z tym związanego.

Enzo - 01-11-09, 23:44

Dokaldnie nie rob pzrelotowych, tak jak mowia pzredmowcy przyrkecane do piasty.

Nowych jakis H&r tez bez sensu przeplacac (chyba, ze Cie kasa swierzbi).
Uderz do PUZa on rob ibardzo fajne dystanse, wiele osob stosowal ow drifcie i nikt nei narzekal a robil irozne wielkosci 4cm to takie minimum.

ja mam 4cm dyastns i poelcam, auto jest bardziej zwarte dzieki tem uze zwiekszyl sie rozstaw osi :)

kostek_ja - 01-11-09, 23:47

yeahman napisał/a:
Mozna zrobić i od 10 ale czy to ma sens?

Nie ma gdyż śruba będzie się trzymała na zbyt niewielu zwojach. Dlatego robi się dystanse przelotowe.

yeahman napisał/a:
Zresztą na ten parametr dużą wartość ma nacisk na oś auta!


Raczej jak głęboko musi wchodzić śruba. Co oczywiście zależy od typu śruby.

yeahman napisał/a:
W platformach przewozowych czasem wkłąda się dystans 3-6mm i trzeba już dawać szpilki!


Totalny bezsens. Wówczas się pourywają. Dystanse rzędu 3-6mm są o tyle kiepskie że skracają a czasami nawet eliminują pierścień centrujący.

Oczywiście dokładne wartości zależą od budowy piasty. Np. do M3 e46 dopiero dystanse od 10mm mają własne pierścienie centrujące i są to dystanse przelotowe, a dopiero od 20mm są przykręcane do piasty gdyż w cieńsze śruba mocująca felgę do piasty trzymałaby się na zbyt niewielu zwojach.

yeahman napisał/a:
Zalecenia każdego producenta dystansów to 30mm i tego sie trzeba trzymać.

H&R zaleca 20mm, chyba że chcesz mi powiedzieć że robią kiepskie dystanse ;)

kostek_ja - 01-11-09, 23:52

Enzo napisał/a:
ja mam 4cm dyastns i poelcam, auto jest bardziej zwarte dzieki tem uze zwiekszyl sie rozstaw osi :)


Ale twój samochód jest obniżony. Na seryjnym zawiasie będzie to wyglądało jakby koła wystawały.

Enzo napisał/a:
Nowych jakis H&r tez bez sensu przeplacac (chyba, ze Cie kasa swierzbi).

Ogólnie nie jest to jakaś skomplikowana konstrukcja. Pytanie tylko brzmi jakiego materiału użyć żeby był i wytrzymały i lekki. Oczywiście jakbi, ktoś ma o tym pojęcie to to zrobi, ale akurat tutaj wolę nie ryzykować i zapłacić H&R jakieś 200-300% marży, za to że mają w tym temacie doświadczenie i to przetestowali.

yeahman - 01-11-09, 23:54

kostek_ja, ja wiem swoje Ty wiesz swoje :P

Co do 3mm dystansów to piasta w platformie jest zupełnie inna niż w osobówce :ok:

kostek_ja - 01-11-09, 23:59

yeahman napisał/a:
Co do 3mm dystansów to piasta w platformie jest zupełnie inna niż w osobówce :ok:

Mogłeś to wcześniej napisać. Mógłbyś zapodać jakieś zdjęcie, bo strasznie mnie ciekawi jak to wygląda.

yeahman napisał/a:
kostek_ja, ja wiem swoje Ty wiesz swoje :P

Czysta logika. śruby muszą wejść na daną głębokość, żeby się nie pourywały. Jeżeli moje śruby wchodzą na 18mm to dystans 20mm będzie jak najbardziej ok. Chyba że tutaj też mówisz o jakoś inaczej zbudowanej piaście.

Tupac The Thug - 02-11-09, 21:29

Odradzam tak duże dystanse po pierwsze łożyska a po drugie mogą być bicia, lepiej chyba kopic felgę z innym et z jakimś rantem i będą równo
kostek_ja - 02-11-09, 21:38

tupac, a w czym niby jest lepsza np. 3 częściowa felga schnitzera z mniejszym ET od 1 częściowej z dystansem?
Tupac The Thug - 02-11-09, 21:48

Ja mowię o zwykłej jedno częściowej z innym et a jest taka różnica ze na dystansie niema idealnego połączenia i może być minimalna różnica i będzie bicie
kostek_ja - 02-11-09, 22:14

Topowe felgi takich firm jak schnitzer są wieloczęściowe. Chyba że chcesz powiedzieć że robią kiepskie felgi.

tupac napisał/a:
na dystansie niema idealnego połączenia i może być minimalna różnica i będzie bicie


To samo można stwierdzić odnośnie połączenia felgi z piastą i tego czegoś na co się tarcze montuje (na łożyska działa tak samo jak dystans).

Ja zamówiłem dystanse H&R 20mm przykręcane do piasty na przód i 10mm przelotowe na tył. Poprzymierzam i pewnie jeszcze coś domówię do zimówek. Jak pojeżdżę to napiszę jak się sprawują.

A nawet jakbym chciał to nie ma felg o takim wzorze, szerokości i ET jakbym chciał.

P.S
Coś takiego jak ideał nie istnieje.

Tupac The Thug - 02-11-09, 23:42

kostek_ja ehh nie kapujesz kupujesz inną felgę z innym ET i mniejszy dystans i jest git bo duże dystansy nie są ogólnie wskazane to jest jak z kijkiem daj na koniec wiadro z woda to się wygnie a jak dasz bliżej reki to będzie się trzymał kapujesz

ps.
Cytat:
Chyba że chcesz powiedzieć że robią kiepskie felgi.

nie wiem gdzie coś takiego napisałem niepotrzebny Text

kostek_ja - 03-11-09, 06:11

Po pierwsze weź pod uwagę że przy małych dystansach pojawia się problem z pierścieniem centrującym.

tupac napisał/a:
to jest jak z kijkiem daj na koniec wiadro z woda to się wygnie a jak dasz bliżej reki to będzie się trzymał kapujesz

Kompletnie nie trafne porównanie. Owszem są felgi które przy mniejszym ET mają inną konstrukcję. Np. u mnie w tylnych felgach ramiona wchodzą do środka. Ale bardzo dużo felg ma taką konstrukcję jakbyś dołożył dystans. Nawiązując do twojego porównania to wygląda to tak że felga z dystansem to twój przykład z wodą na końcu wiadra, a wiadro bliżej ręki to felga bez dystansu która chowa się nam w nadkolach. Felga z mniejszym ET to w twojej metaforze byłoby wiadro którego uchwyt wchodzi w środek kija i jest to stałe połączenie. Siły działające na kij będą takie same.

Enzo - 03-11-09, 10:39

tupac napisał/a:
kostek_ja ehh nie kapujesz kupujesz inną felgę z innym ET i mniejszy dystans i jest git bo duże dystansy nie są ogólnie wskazane to jest jak z kijkiem daj na koniec wiadro z woda to się wygnie a jak dasz bliżej reki to będzie się trzymał kapujesz


Bzdura to dlaczego w sporcie stosuja nawet po 10cm dysnanse i nie ma zadnego bicia?
Wszytsko zalezy od wykonania i spasowania

Tupac The Thug - 03-11-09, 21:14

Ale ja nie mówimy o sporcie tylko o masówkach inne wykonanie
kostek_ja - 03-11-09, 22:08

tupac napisał/a:
Ale ja nie mówimy o sporcie tylko o masówkach inne wykonanie


Szukasz dziury w całym. Dobrze wykonany dystans z dobrego materiału nie będzie w żaden sposób negatywnie wpływał na samochód. Dystanse mają złą opinię z tego samego powodu co duże felgi. Większość ludzi kupuje najtańsze i potem się dziwią że jest to badziewie. Oczywiście że najdroższe nie zawsze znaczy najlepsze i nie należy przepłacać, ale jednak cena w jakiś sposób mówi o jakości.

Enzo - 04-11-09, 10:21

kostek_ja napisał/a:
tupac napisał/a:
Ale ja nie mówimy o sporcie tylko o masówkach inne wykonanie


Szukasz dziury w całym. Dobrze wykonany dystans z dobrego materiału nie będzie w żaden sposób negatywnie wpływał na samochód. Dystanse mają złą opinię z tego samego powodu co duże felgi. Większość ludzi kupuje najtańsze i potem się dziwią że jest to badziewie. Oczywiście że najdroższe nie zawsze znaczy najlepsze i nie należy przepłacać, ale jednak cena w jakiś sposób mówi o jakości.


Dokladnie.
Mi zrobil znajomy co pracuje w firmie "MEGA" co robi naczepy do tirow.
i nic mi nie bije.
Kiedys tez bylem przeciwny dystansom, ale naprawde lepiej mi sie z dystansami lata


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group