Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Klin

vmasher - 07-03-08, 00:14
Temat postu: Klin
co myślicie aby rzucić na glebę sam przód -60, a na tył ewentualnie dać sportowy zawias ale bez gleby ??
piszcie swoje opinie !!

jak coś to jaki zawias wybrać do tego zabiegu ??

yeahman - 07-03-08, 00:42

Sam przód -60 a tył seryjny to nie ma opcji w ogóle. Będziesz miał tragiczną trakcję. Tylko rów pozostaje w perspektywie. Tyłem będzie Ci zarzucała jak pijana. Ale to prawda z tym tyłem bo jak do mnie wpakuje się 2 osoby na tył to tak nisko siedzi że raczej nie widzę jej obniżać.. :wstyd:
vmasher - 07-03-08, 00:55

właśnie przód jest nie proporcjonalny prześwitem do przodu, dlatego się zastanawiam co by tu wykombinować !! czyli nawet jak na tył dam twardy zawias, a przód obniże to się nie sprawdzi ?? :(
Annoth - 07-03-08, 11:21

chyba że z tyłu dasz dyfuzor. Kurde uczyłem się o tym ale zapomniałem :ops: . Jak zrobisz takiego klina powstają ogromne porblemu z opływem powietrza pod autem i przy większej prędokści można Ci się nawet wtedy tył unieść do góry, że o trakcji nie wspone
vmasher - 07-03-08, 14:45

Ale jak wyprodukowac taki dyfuzor? I co zrobić z tym tyłem! Utwardzic czy co?
Dajcie jakieś pomysły

yeahman - 07-03-08, 15:02

No tył utwardzić i obniżyć przynajmniej 20mm.
Annoth - 07-03-08, 17:19

Dyfuzor....to byś musiał daćdo speców którzy to zaprojektują (trzeba robić badania w tunelu aerodynamicznym). Wiec taniej bedzie zrobić delikatny klin czyli przód 20mm niżej od tyłu (a najlepiej wogóle bez klina)
lolejko - 07-03-08, 21:33

Przód -60, ale tył -20 i powinno być dobrze!
///ESIU - 07-03-08, 22:46

przód 60 tył 30
sportowy zawias znaczy progresywny i jak załadujesz do beemki 5ciu chłopa i worek ziemniaków to na sport zawiasie ugnie się buda dajmy na to centymetr natomiast jak załadujesz takie samo obciążenie na seryjnym zawiasie to buda siądzie np. 6 cm

Lastx - 07-03-08, 23:01

oj to będzie brzydko wyglądać taka szczała stała obok mojego domu taka beemka szalonego 19 sto latka miał właśnie takie rozwiązanie do czasu kiedy juz te auto było pokazywane palcem


jak już to ( ale nie taki tuning tylko chodzi o zawieszenie) :



p.s. yeahman Ty chciałeś usunąć listwy ze swojej bumy to tak to właśnie wygląda :) [/b]

///ESIU - 08-03-08, 08:24

ja lubie glebunek lekko klinowaty ale bez przesady!! -60 z przodu a z tyłu seria to faktycznie kiepsko wygląda u mnie koles tez miał taka coupete która zabawnie stała :lol:
zakładaj -60 / -30 czy 20

Annoth - 08-03-08, 08:32

mi sie najbardziej podoba -60/-40
vmasher - 11-03-08, 23:13

panowie nadal mam zajawke na tego klina i tak jak proponował Esiu chyba sie zdecyduję na -60/-20, ale czy wtedy wyjdzie delikatny klin - piszcie ??
napiszcie jeszcze jakie sprzęty do gleby polecacie bo ja zupełnie zielony w tych sprawach :wstydnis: i niewiem jakiego zawiasu szukać !! jakaś konkretna marka ?? !!

Annoth - 12-03-08, 07:56

zależy od kasy wszystko. spreżyny HR + Bilstein to chyba dobre połączenie ale dosyć drogie. Zawsze też o gwint możesz się pokusić (Weitec, D2, KW, itp)
lolejko - 12-03-08, 08:49

Ja bym polecił H&R spręzyny te niebieskie nie są tak twarde i amorki nie B6 tylko B8! B6 to są o takim skoku co oryginał! B8 są twardsze i nadają sie do obnizenia!
///ESIU - 12-03-08, 10:01

lolejko, bilstein mowszem ale jaka to kasa
vmasher, jesli chcesz tansza glebe kupuj FK zestaw kosztuje 1200zł

vmasher - 12-03-08, 10:05

Dzisiaj mi kolega powiedział że on poprostu skręcił sprężyny takimi specjalnymi uchwytami po 2 na jedną sprężyne i jest gleba i jest oki! Ale czy to faktycznie daje radę to niewiem! I moim zdaniem zbyt bezpieczne to chyba nie jest ??
///ESIU - 12-03-08, 10:22

vmasher napisał/a:
Dzisiaj mi kolega powiedział że on poprostu skręcił sprężyny takimi specjalnymi uchwytami po 2 na jedną sprężyne i jest gleba i jest oki! Ale czy to faktycznie daje radę to niewiem! I moim zdaniem zbyt bezpieczne to chyba nie jest


dawno dawno temu sam miałem takier rozwiązanie w golfie. to tak jak bys obcioł sprężyny niczym sie to nie różni i do tego moze ta klamra strzelic w najmniej oczekiwanym momęcie.
co do samej jazdy to porazka po całości
vmasher, tylko zeby Ci przez myśl nie przeszły takie zaciski na springi :krzeslo:

vmasher - 12-03-08, 10:29

Nie przeszły, bo sam miałem wątpliwość co do wytrzymałości klamry i bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy! Tak pytałem tylko czy ktoś się spotkał z takim pomysłem!
Zresztą na moich oponach 215/45 samochód stał się wozem drabiniastym ostatnio, i jakoś ciężko mi się przestawić :(

///ESIU - 12-03-08, 10:31

na klamrach twardziej nie było tylko samochód zachowywał sie jak piłeczke pinpongowa tak się odbijał jak by mial całkowice padnięte amortyzatory to było bardzo niebezpieczne
vmasher - 12-03-08, 10:34

A jak będę zmieniał zawias to trzeba sprężyny i amory także ?? Tak, bo ja się zupełnie nie orientuje ??
///ESIU - 12-03-08, 10:58

jak chcesz wiecej obniżyć jak 30mm to powinieneś założyć też amory krótsze bo inaczej samochód zachowuje sie jak piłeczka pinpongowa i szybko zuzywaja sie amortyzatory seryjne

jak chcesz miec poządna glebe to musisz zestaw 4 amorów i sprężyn.

same spręzyny to nie jest rozwiazanie

lolejko - 12-03-08, 19:12

Dokładnie tak jak esiu mówi! Springi i amorki zakładaj!
FK Automotiv 1200zł!!!!!

vmasher - 15-03-08, 12:07

http://allegro.pl/item326...do_bmw_e36.html

co myślicie o tych sprężynach ??
kurcze to będzie moja pierwsza gleba w życiu i niewiem czego i jak szukac ?? HELP !!

///ESIU - 15-03-08, 13:02

no eibach to naprawde pozane springi, ja własnie sprzedałem takie tylko do a4 hehe.
jeśli sugerowąć się tym zdjęciem czerwonej to w miare ładnie sidzi. zobacz ile takie nowe kosztuja bo podejrzewam że 600zł a on za uzywki chce 500zł

vmasher - 15-03-08, 13:09

Cytat:
jeśli sugerowąć się tym zdjęciem czerwonej to w miare ładnie sidzi


właśnie zdjeciem sie sugerowałem, ciekawe jak to w rzeczywistości będzie !!
poszukam nowego zestawu !!
a może macie namiar na jakis sklep z rzeczami tego typu !!
słyszałem od kogoś że w Piasecznie mozna poszukać ??

Lastx - 16-03-08, 16:39



tak wycudowałem rok temu i było git felgi przykładowe założone na 10 minut ( auto po lewej ) teraz w mojej 2 giej bmw bedzie płyta metalowa zaezpieczająca miske i inne takie bedzie to gleba max !! !!!! :p :hyhy: ;) :cwaniak: :lol: :cwaniak2: :dewil: :brawo:

Klakier - 16-03-08, 21:45

vmasher, ja tez mialem ten sam problem co Ty. niewiedzialem jaki zawias wlozyc i zdecydowalem sie na -60 i -40 i powiem Ci ze jest zajebiscie tylko ze ja mam komplet amorow ze sprezynami FK i wcale nie zachowuje sie pilka pimpongowa. Jezdzi sie zajebiscie a dodam ze mam profil gumy 45mm wiadomo ze troche badziej czuc dziury ale to wtedy jedzie sie wolniej:)
vmasher - 03-04-08, 11:44

jak to by było, gdybym na przód założył spręzyny WAITEC -40mm do standardowych amorów ?? a tył zostawił serię :hmm:
Enzo - 03-04-08, 13:24

vmasher napisał/a:
jak to by było, gdybym na przód założył spręzyny WAITEC -40mm do standardowych amorów ?? a tył zostawił serię :hmm:


krotko mowiac starsznie :krzeslo:

vmasher - 03-04-08, 13:35

Cytat:
krotko mowiac starsznie


ale pod jakim względem ?? :krzeslo:

Enzo - 03-04-08, 13:37

Pod wgzledem wyglada m. in. tyl bedzie sterczal (mowiles o seryjny mzawieszeniu), pzrod oczywiscie zejdzie na glebe.

Po drugie zakladajacy niski zawias i seryjen amortyzatory, ktore sa przystoswane do miekkich sprezyn bardzo szybko sie zuzyja, mysle, ze ok. 1 ro kjazdy na polskich drogach je wykonczy

vmasher - 03-04-08, 14:14

Ale jak dam sprężyny -20 przód to chyba nie będzie to bardzo odczuwalne ??
Bo tylu nie chce ruszać, tylko przód obniżyć niewiele!
Wie ktoś czy sprężyny przód od e30 podejda do e36 ??

Enzo - 03-04-08, 20:34

po za tym t osie nei bedzie prowadzic, zapomnij o szybkiej jezdzie...
vmasher - 03-04-08, 21:43

No bez przesady że jak dam -20 to będzie taka tragedia !!
Enzo - 04-04-08, 00:33

Dobra jak chcesz to zmieniaj :O
Klakier - 04-04-08, 21:46

vmasher napisał/a:
No bez przesady że jak dam -20 to będzie taka tragedia !!

Enzo napisał/a:
Dobra jak chcesz to zmieniaj :O

:) :) vmasher, ja słyszałem za na serie mozna dawac spowodzeniem -40 bo -60 to juz amorki moga sie rozleciec w dos szybkim czasie. ale mysle ze sam przód to bedzie troche nie za fajnie. ale jak dasz z przodu -40 i tyl -20 to trche bedzie twardziej ale bez przesady. tylko oczywiscie jak widzisz ze masz amorki juz na wykonczeniu to tylko szkoda Twojej kasy na te sprezyny. :foch:

vmasher - 04-04-08, 21:54

Amorki mam nowki sztuki, sprężyny zresztą też bez zarzutu, ale przód mi się nie podoba, bo za duży przeswit jest:( tył najchętniej bym zostawił bo jest :ok:
Klakier - 05-04-08, 04:32

to skoro amorki masz nowe to spoko. ja tez tak kiedys myslalem jak Ty bo wlasnie tyl orginalnie fajnie siedzi bo tak ok 30mm- mierzac od nadkola do opony. a przód wiadomo conajmiej 60mm wiec jak zjedziesz sam przod te -40 to mysle ze fajnie sie wyrówna i przod bedzie siedzial tak samo jak przod. Łukasz zapodaj jak masz okazje to zapodaj te same sprezyny na przod -40 i zobaczysz jak bedzie to wygladalo ale mysle ze nie najgorzej a jakby co to zawsze mozesz dokupic na tyl sprezyny -20 i wymienic je doslownie w godzinke samemu ;)
lolejko - 05-04-08, 07:00

Ja mam z przodu niby -40! Niby bo siadła mi -25! I w prowadzeniu jest o wiele lepiej! Amorki miałem takie już zroczne i nic się nie dzieje! Klina minimalnego dostała! Prawie nie widocznego ale dostała :D
Annoth - 05-04-08, 08:34

kurde, wy chcecie klina a ja sie właśnie go pozbyłem :haha: Nie trafiam w mode :haha:
bibi - 05-04-08, 20:53

A ja będę chyba musiał zmienić te moje niby -80 na coś wyższego ,bo boje się ,że jak zona wsiądzie to daleko nie zajedzie ... no może i zajedzie ale bez oleju w silniku ;) ehh

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group