Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - zamiana silnika

piter - 09-03-08, 11:47
Temat postu: zamiana silnika
mam w e-30 coupe silnik 1,6 m-40.chciałbym zmienic moze na jakis wiekszy.czy ktos sie moze orientuje jak to wyglada?tzn chodzi mi jakie modyfikacje trzeba wprowadzic np.elektryki czy układu napedowego
lolejko - 09-03-08, 11:56

Na większy np 1.8 M40 to tylko silnik i komputer!
1.8 IS M42, chyba najlepsza opcja do twojej beemki! Komputer, wiązka, silnik z osprzętem!
O taki http://moto.allegro.pl/it...is_e36_m42.html
Skrzynia powinna pasować!

XyX - 09-03-08, 14:30

Jasne nie ma zadnego problemu :P wystarczy parenaście godzinek wolnego czasu 2osoby i można robić popdmianke :yeah: !! !!
Pawelos - 09-03-08, 20:55

Na Isa to zero prblemow skrzynia i reszta pasi. Tylko nie wiem jak wyglada sprawa z hamulcami bo np e36 316 i 318 mialy bebny z tylu a is ma tarcze.....
Annoth - 09-03-08, 20:56

większa moc = lepsze hamulce imho
lolejko - 09-03-08, 21:40

Aż takiej katastrofalnej różnicy w mocy nie ma! Żeby od razu zmieniać z tyłu na tarcze!
No, ale taki zabieg zawsze wskazany!

piter - 09-03-08, 22:25

czytałem gdzies ze isy miały dłuzsza skrzynie i dlatego wał trzeba zmieniac.Pawelos czyli twierdzisz ze jakbym chciał isa załadowac to tylko silnik i komputer??a co z elektryka?
Pawelos - 10-03-08, 08:14

piter napisał/a:
czytałem gdzies ze isy miały dłuzsza skrzynie i dlatego wał trzeba zmieniac.Pawelos czyli twierdzisz ze jakbym chciał isa załadowac to tylko silnik i komputer??a co z elektryka?


Pisz do uzytkownika trapp na http://www.bmw-klub.pl/ on robil dokladnie taka przekladke.

vmasher - 11-03-08, 22:55

niewiem jak to sie ma do praktyki, ale czytałem że silniki M40 1.6 i 1.8 można bez większych problemów i przeróbek zamienic na M42IS, ale tak jak piszę czytałem tylko o tym
///ESIU - 12-03-08, 13:41

cała wiazka elektr. musi byc od isa wiadomo ze komp też.
piter, Twój silniczek bardzo ładnie chodzi szkoda go wywalać jak chcesz więcej mocy to sprzedaj ta bawarke, napewno nie bedziesz miał problemów bo silniczek jest zdrowiótki i kup poprostu gotowe 325

lolejko - 13-03-08, 08:57

vmasher napisał/a:
ale czytałem że silniki M40 1.6 i 1.8 można bez większych problemów i przeróbek zamienic

1.6 zamienic na 1.8 to tylko komp i silnik do wymiany! Cały osprzęt zostaje stary nawet przepływomierz jest podobny!
Do iSa to już osprzęt idzie do wymiany!

seebba - 13-03-08, 15:01

:hyhy: :hyhy: no tak najlepiej byloby sprzedać i kupić mocniejszy,ale rozmawiamy tu o kosztach zmiany silnika a nie kupienie 325 za drógie takie pieniądze i niewiadomo jak dlugo pojeżdzi bo pewnie i tak ta 325 zachlastana.Esiu może coś o tym powiedzieć bo przecież taki ból miał....a najważniejsze są koszta i kompromis i o tym tu jest mowa..... :ok: :ok: na Pitera miejscu zrobiłbym zmiane silnika bo E30-che ma naprawde w zajeb...stanie i zdrową do bulu...hehe jak na swój wiek ,a M40 zawsze może sprzedać i część kaski mu się zwróci...pozdrawiam ;) :hyhy: :ok: :ok: :ok:
///ESIU - 13-03-08, 16:37

seebba, ja wyznaje taka zasade że jak swapować to na przynajmniej 2,5 bo na is'a to sie nie opłaca bo zamały przyrost mocy co to jest 20km :lol:
seebba - 13-03-08, 17:00

jakie 20 w tym przypadku 40.....no ale to twoja teoria....
Jaras E21 - 13-03-08, 17:27

jest jeden podstawowy minus takiego swapa względem ori is`a

ori is ma całą zawieche i hamulce od 325i !


sorry ale m42 i mechanika od m40 będzie śmiesznym połączeniem ;)

fabryczny is to najlepsza baza na konkretnego swapa
zwykle nie tak zakatowane jak 325i
a wszystko z wyjątkiem silnika jak w 325i.

lolejko - 13-03-08, 18:56

Jaras E21 napisał/a:
sorry ale m42 i mechanika od m40 będzie śmiesznym połączeniem ;)

Nie no wiadomo, że zawias i układ napędowy zawsze lepiej jak jest z ISa, ale zmieniając sam silnik nie ma ryzyka, że hamulce będą za słabe lub most! Co w przypadku włożenia R6 już masa i moc może sprawiać kłopoty!
Z czasem można się pobawić w zmianę tych pod zespołów!

Cytat:
fabryczny is to najlepsza baza na konkretnego swapa

Zgadza się !! !

///ESIU - 14-03-08, 13:46

seebba napisał/a:
jakie 20 w tym przypadku 40.....no ale to twoja teoria....


sebek is miał 136km

lolejko - 14-03-08, 13:53

No to i tak ze 100KM na 136KM przy takiej przeróbce to sporo!
///ESIU - 14-03-08, 17:20

tylko zawsze to pozostanie r4 :mur: :wstyd:
ac_schnitzer - 14-03-08, 17:52

///ESIU, lepszy zdrowy 4 cylindrowiec niz zajechane r6...
seebba - 14-03-08, 17:57

dokladnie :ok: a iesik też przyjemnie pracuje wiadomo niezastąpi to r6 ale dobrze gada.... :hyhy: :hyhy:
macio - 14-03-08, 18:50

Mam pytanie chcę zmienić silnik pod koniec tych wakacji z m40 na cos mocnego i tu mam dylemat czy pójść w m20b25 czy może wybrać m30b35 ?? ?? powiedzcie warto uturbiać m20-stke ?? jak by było trzeba przygotować do takiegoż zabiegu silnik ?? oczywiście zawieszenie most hamulce itd też pójdą ku lepszemu nie ma lekko :)
Annoth - 14-03-08, 18:55

Ej, ja tu chce zaturbić m20.....bierz m30 :ok:
macio - 14-03-08, 18:57

Annoth napisał/a:
Ej, ja tu chce zaturbić m20.....bierz m30


spoko to uturbie m30 :lol: a może m60b30 ?? :P

///ESIU - 14-03-08, 19:12

ac_schnitzer napisał/a:
lepszy zdrowy 4 cylindrowiec niz zajechane r6...

głupie gadanie jak dla mnie :mur:
a jeszcze lepsze zdrowe r6 od zajechanego v8 tak mozna bez końca

macio napisał/a:
i tu mam dylemat czy pójść w m20b25 czy może wybrać m30b35

nawet sie nie zastanawiaj i pakuj m30 a jeszcze lepiej m50 podobno mniej roboty bo silnik pasuje plug&play

lolejko - 15-03-08, 00:51

Wsadzaj M50!!1 Łatwiej znajdziesz w dobrym stanie i tak jak esiu mówi podobno łatwy montaż!!!1
macio - 15-03-08, 07:20

Cytat:
Wsadzaj M50!!1 Łatwiej znajdziesz w dobrym stanie i tak jak esiu mówi podobno łatwy montaż!!!


Nie wiem nie jestem przekonany zbytnio do tych nowszych... chyba że M52 :niewiem: jest to trudna decyzja bo chce coś zrobić innego niż większość...
przyznam się szczerze że myślałem nad zaturbieniem M40-tki ale to nie jest dobry pomysł :mur:
Jest też możliwość złączenia M20b25 z b27 i osiąga się też przywoite osiągi ok 190 kucyków ale do tego szukam jak takie cus mozna zrobić :D

///ESIU - 15-03-08, 08:48

macio, zabawa z etą nie jest zbyt opłacalna to juz zabytek a pamiętaj ze głowica zostaje z m20b25 która lubi pekać szczególnie kiedy dołozysz pare konie.
moim zdaniem lepiej jest wsadzić m50 i mieć z głowy do tego ten piekny dzwięk 24v :ok:

lolejko - 15-03-08, 12:53

///ESIU napisał/a:
moim zdaniem lepiej jest wsadzić m50 i mieć z głowy do tego ten piekny dzwięk 24v

I najlepszy silnik pod turbo!!!

Jaras E21 - 15-03-08, 18:00

niemcy m30 do e30 ładują od kiedy pojawiło sie na rynku e30 ;) także w polsce jest sporo osób któe mają ten temat ogarnięty ;]

faktem jest że, jeśli tylko m30 nie bedzie paliło oleju i bedzie miało kompresje równą to ten silnik przezyje kilka e30 ;)

co do m50 -bardzo fajne mocne motory dla ludzi z wiekszym budżetem ...
raczej dla tych co lubią widok plastiku pod maską :P który mnie niespecjalnie przyciąga ;P
no i podstawa do turbo ;] które też mnie nie pociąga ;]

dla mnie podstawowa zaleta m30 to
-dużo Nm rozwijanych bardzo harmonijnie co bardoz pomaga przy ślizganiu się ;)
-drugie to wieksza odpornośc silnika na pałowanie ;]
no i nie trzeba strzelac ze sprzegła żeby przypalić gume na 2 biegu :D

330Nm to także górna granica dla fabrycznych s50 i s38 ;) !

vmasher - 15-03-08, 18:08

napisze troche w temacie moj kolega ma własnie m30 i naprawdę jak sie przejechałem to byłem pod wrażeniem dynamiki !!
silniczek ładnie ciągnie i to od samego dołu, a kumpel buja sie nim już 2 lata(kręci często do maxa) i wszystko chodzi pieknie bez większych awarii !!
chyba sam wolałbym m30 niż m50 :hmm:

macio - 15-03-08, 19:02

vmasher napisał/a:
moj kolega ma własnie m30 i naprawdę jak sie przejechałem to byłem pod wrażeniem dynamiki


brat ma taki w e30 i raczej postawie na ten silnik ma największy moment obrotowy z tych co tak by wchodziły w gre, a ja fanem plastyku pod maska nie jestem ;) i do tego pasuje e30m30 :lol:

rnrn - 15-03-08, 19:20

M20 i M30 to starocie.. M52 2.8 jest bardzo fajnym swapem bo dostajemy mniej więcej podobnie szybkie jak 335 M30B35 i w dodatku znacznie lepiej się prowadzi z powodu aluminiowego bloku. Generalnie najlepszy wg mnie swap do E30 to M54B30 - nowy silnik z małym przebiegiem, znacznie bardziej ekonomiczny od tych starych, aluminiowy blok (waga silnika tylko nieznacznie większa niż M40) co daje super prowadzenie no i osiągi równe M3 E46:

http://pl.youtube.com/watch?v=3N3_MHimPwQ

Koszt takiego swapa to minimum 8-10 tysięcy (zależnie od tego za ile kupimy części no i czy użyjemy starszej skrzyni np od M50 czy nowej) ale to i tak sporo taniej niż uturbianie jakiegokolwiek silnika. No i po lekkich modach wolnossących można stosunkowo łatwo dobić do 260-270 koni.

Jak ktoś ma mniej kasy to ja bym szedł w M50 a nie w M20 czy M30.. Ale to kwestia gustu. Ja lubie "plastik" M50 bo jest szybki i bezawaryjny i niezniszczalny niemalże :D

Jaras E21 - 15-03-08, 23:33

m50 niezniszczalny ? :D

to w m30 lejesz 15W50 i 15w40 i to m30 robiło ponad 1 000 000km bez generalki !

zresztą jak się uprzeć to za remont m30 zabierzesz się sam a za m50 ... ?

proszę o podanie Nm
-m50b25
-m52b25
-m54b30


i odbiegając od tematu :
m30 to niewątpliwie bardzo ciężki silnik ale od razu mówie

jeździłem zdrowym e30 325i i miałem okazje jechać e30 318is

i powiem tylko tyle że, moje e21 na bilach b6 z m30b35 pod maską pozwalało na pokonywanie zakrętów ze zdecydowanie większymi prędkościami mimo konstrukcji zawieszenia z przełomu lat 60i70tych.

podsumowując jak ktoś nie zrobił takim cudem większego przebiegu to takie wypowiedzi można między bajki włożyć. w tym wypadku dociążenie tyłu powoduje dodatkową nadsterowność !

dla potwierdzenia prosze podać masy silników które podałem powyżej (dostępne na beemka-klub?) to że silnik ma blok alu to słaby argument bo róznica w masie całego motoru jest zaledwie kilku procentowa...

nikt nie bierze pod uwage też podatności m30 na podkręcanie ... ;)
zastosowanie fabrycznego wałka od b28, baranów, i fajnej aczkolwiek rzadkiej rzeczy jaką jest kolektor dolotowy z przepustnicami od hartge pozwala chwalić się mocami rzędu 250-270km i momentem 400Nm... bawić się również można chipami ...a to wciąż beztroska jazda na paliwku 95 i zwykłym mineralnym oleju i bez zwiększonego zapotrzebowania na paliwo ! ;) :brawo:

prehistoria prehistorią ale niech sobie ktoś zoabczy jak długo montowano m30(koniec lat 60tych ? do 93r. ? a jak długo np. m50 :dewil:

TO ŻE SILNIK JEST NOWSZY I MA MNIEJSZY PRZEBIEG NIE JEST DLA MNIE ŻADNYM POZYTYWNYM ARGUMENTEM !! !
DLA MNIE OSOBISCIE JEST TO RÓWNOZNACZNE Z
-TYM ŻE, NIEZROBIE GO SAM!
-TRUDNIEJSZYM MONTAŻEM - silnik jest mniejszy i łatwiej go włozyć ale potem weź wszystko podłącz żeby to chciało ryrać jak trzeba ...
-WYŻSZYMI KOSZTAMI EKSPLOATACJI
-MNIEJSZĄ WYTRZYMAŁOŚCIĄ
-WIĘKSZYM SKOMPLIKOWANIEM KOSTRUKCJI I WIEKSZĄ PODATNOŚCIĄ NA AWARIE
-MNIEJSZYM MOMENTEM -WIEKSZE WYSILENIE JEDNOSTKI Z MNIEJSZEJ POJEMNOŚCI
-PROJEKT ROZWOJOWY TYLKO W JEDNĄ STRONE PRZEZ WIĘKSZE WYSILENIE = jedyna sensowna droga do większej mocy to turbo które nie jest dla mnie atrakcyjne ze względu na wrażliwośc silnika i dostępność mocy... w m30 można bawić się mechaniką mozna pozbyć isę wtrysku i zapodać z powodzeniem gaźniki i można też ten motor z powodzeniem uturbić...
(norwegia+e28+m30b35+turbo=650PS i udokumentowane 30tys przebiegu na seryjnym dole !! ! ... co na tego typu przeróbke to moim zdaniem wyczyn


zamiłowanie do youngtimerów zobowiązuje :wstyd:

padre - 16-03-08, 00:09

Jest noc więc napiszę krótko swoje zdanie.
Miałem wozy z motorami: M30, M50 i M52.
Jeżeli ktoś chce robić swap przy ograniczonych środkach to najlepszym rozwiązaniem będzie M50B25 bez vanosa, który faktycznie przy prawidłowej eksploatacji jest dożywotnim silnikiem, gdyż późniejsze modele z vanosem lubią płatać figle, a średnio po przejechaniu 200 tyś. słychać już vanosa i zestawik do wymiany. Ten motor dobry jest też do wszelkiego rodzaju przeróbek w stylu kompresor lub uturbienie. Najważniejsze to dostać motor w dobrym stanie.
Faktycznie M30 to super motor, ale to przestarzała technologia.
Ja już swapowałem na M52B28, a teraz jedynie poszedłbym w kierunku M54B30 lub M-Power.

rnrn - 16-03-08, 00:52

Ja miałem już 3x M50B25 - jedno E34 z vanosem (z vanosem ten silnik nie jest taki fajny jak bez), E30 coupe M50B25 bez vanosa (poezja), teraz E36 M50B25 91' bez vanosa się właśnie zaturbia w garażu.

Miałem też 2xM20 (bardzo złe doświadczenia), 2x M60 V8 w E34 (bardzo przyjemne) i M54B30 w X5 (fajne tylko buda ciężka, automat i 4x4 zamula). Możecie mówić że nie wiem co mówię, ale nowe silniki to nowe silniki. W różnych firmach różnie, ale bmw nie zmienia na gorsze. Przy obecnych cenach silników M50 i M52 tylko z pobudek 'fanatycznych' pchałbym się w stare M20 czy M30.

padre - 16-03-08, 01:11

rnrn napisał/a:
Ja miałem już 3x M50B25 - jedno E34 z vanosem (z vanosem ten silnik nie jest taki fajny jak bez), E30 coupe M50B25 bez vanosa (poezja), teraz E36 M50B25 91' bez vanosa się właśnie zaturbia w garażu.

Mądrego i miło posłuchać.
Wie co mówi, polać mu :pijaki:

macio - 16-03-08, 07:25

M30 jest i może przestarzałe m50 jest i może nowszy ale to nie zmienia faktu że jednak bardziej zależy mi na momencie obrotowym które m30 ma ponad 300Nm a m50 nie :) ... A może pójde drogą extrme i wsadze V8 na przyszły rok M60B30 lub 40 :hyhy: jest to trudna decyzja jak dla mnie bo jednak koszty się też dla mnie liczą (jeszcze się ucze) każda osoba ma swoje zdanie i to jest ważne dla mnie :piwo:
Jaras E21 - 16-03-08, 09:28

;) wszystko fajnie pięknie troche się wczesniej rozpisałem ;]

podsumowując uważam m30 za bardzo wdzięczne bezproblemowe motory
ale jeśli jeszcze pare osób zdobędzie się na wrzucenie m54 lub m60 i bedą mieli równie bezproblemowe swapy albo w prosty sposób utorują drogę dla kolejnych swapowiczy ...

to czemu nie ;] bratu moze do obecnego mojego e21 wrzuce takie v8 ;)
m50 i póżniejsze małe szóstki nie pociągają mnie wcale... ;]

macio - 18-03-08, 18:28

a silnik m44 lub m42 wejdzie bez problemu na skrzynie z m40?? pojechał bym dużo po kosztach i wydał wtedy na coś innego do autka :cwaniak:
renoraines - 19-03-08, 15:18

Jaras E21 napisał/a:


proszę o podanie Nm
-m50b25
-m52b25
-m54b30




m50b25 192KM/6000, 245Nm/4700

m52b25 170KM/5500, 245Nm/3950

m54b30 231KM/5900, 300Nm/3500

Jaras E21 - 19-03-08, 17:17

no to m30b35 w zależności od wersji 211/218km i 310/330Nm

na tym samym bloku są potem

s38b35 M5 e28/e24 286ps
s38b36 M5 e34 315ps
s38b38 M5 e34 345ps

wszystkie te motory mają moment obrotowy nieznacznie większy niż m30b35
i pasują bezproblemowo ;)

Gonzo - 19-03-08, 19:56

macio napisał/a:

przyznam się szczerze że myślałem nad zaturbieniem M40-tki


dobre :yeah:

Moim zdaniem najlepszy na swam do e30 jest m52b28. Pasuje bez problemu, nie trzeba kombinować z łapami i serwem. No i jest lżejszy od m20. Jechałem cabrio z takim silnikiem i jest masakra przyznam że miałem trochę lęki chociaż driver był bardzo dobry. Wystarczy powiedzieć że na 4-ce stawia bokiem na mokrym asfalcie...

M30 jest tańszy i prawie nie do zajeżdżenia ale wg mnie za ciężki do e30, chyba że ktoś chce mieć utylizatora opon. :)

M50 ? M52 niewiele droższy, większy moment i wchodzi bez kombinacji.

Jaras E21 - 20-03-08, 18:08

utylizatory opon górą :D :brawo: :brawo: :brawo:
yeahman - 22-03-08, 01:56

Panowie doceniam Waszą głęboką wiedzę ale potrzymajmy się bardziej tematu :ok:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group