Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - końcówka tłumnika

vmasher - 10-03-08, 08:52
Temat postu: końcówka tłumnika
Mam tłumnik końcowy zakończony rurkami z kwasówki, tylko ich średnica jest strasznie mała - ktoś dobrze myślał, ale źle zrobił, bo średnica tych rurek to 2.5 lub 3cm:)
chce to wyrzucić bo strasznie śmiesznie wygląda, i kumpel mi dzisiaj będzie łatwil kwasówke, żeby zrobić większą średnicę!
I tutaj pytanie czy zrobić 2 rurki 42cm czy może 50cm! Czy jakiś inny patent doradzicie??

vmasher - 10-03-08, 08:53

A może kupić jakąś końcówkę gotowa, np jakiś Ulter ??
Annoth - 10-03-08, 10:50

końcowki są fe....dawaj cały wydech z kwasówy :yeah:
vmasher - 10-03-08, 11:41

No chciałbym cały wydech jest to w planach, ale narazie tylko końcówka! 2 rurka, bo ta mała fifke muszę wyrzucić bo :wstyd:
więc napiszcie jaka średnica tych rurek 2x42, czy może 2x50 ??

padre - 10-03-08, 14:45

Zrób dwururkę na wzór Mki.
Jeżeli będzę dziś u lakiernika to zmierzę średnicą w oryginale.

vmasher - 10-03-08, 15:27

Oki to zmierz i napisz
lolejko - 10-03-08, 16:09

vmasher, załóż końcówki o średnicy około 70mm! Ja mam chyba 60mm i mi się wydaje, że delikatnie są za małe! Te 10mm powinno pomóc!
vmasher - 10-03-08, 17:57

Lolejko ale nie mam dojścia do takiej szerokości kwasówki !! Chce kwasówke wspawac w tłumik i max jaką mogę załatwić to jest 50mm :( ale jeszcze spróbuje w innym źródle !!
yeahman - 10-03-08, 19:09

42mm napewno będzie za małe !! Seryjnie w M3 jest chyba 60mm. Jeśli możesz to wstaw 60 lub 70 ale napewno nie 42mm bo będziesz żałował :cwaniak:
vmasher - 10-03-08, 20:51

No więc 60 czy 70 ??
Jeszcze jedno - czy nie sądzicię że przy ori zderzaku może to głupio wyglądać, tak na wzór M3, czyli jedna trochę krótsza od drugiej ?? Czy obydwie jednakowej długości ??
I jeszcze pytanko - czym podgrzac żeby koniec rurek nabrał takiego delikatnie fioletowego odcieniu ??

lolejko - 10-03-08, 21:04

E tam nie będzie głupio! Jak dobrze wpasujesz to musi ładnie wyglądać!
Ten efekt przypalenia to palnikiem można uzyskać! (tlen - acetylen)

yeahman - 10-03-08, 23:22

Ja bym się bał samemu fioletowić :cisza:
///ESIU - 11-03-08, 10:07

jeżeli już się zastanawiasz to 70mm
rób jak w m3 ścinaj pod skosem!
ja u siebie miałem fioletowe i było git aha śr 80mm było idealnie
zobacz w mojej galerii

vmasher - 11-03-08, 10:25

Nie rozumiem jak pod skosem, czyli od góry do dołu?? W ten sposób / ?? Nie tak | ??
///ESIU - 11-03-08, 17:48

przyjzyj się jak mają m3 albo ja
Annoth - 11-03-08, 21:25

pod skosem na bok zrób jak u mnie, zobacz filmik z wydechem
padre - 12-03-08, 07:08

Oryginalnie M3 ma średnicę rur 65 mm i nie występują pod skosem tylko prosto.
///ESIU - 12-03-08, 10:02

w e36 jest prosto tylko rórki sa zakończone pod skosem tzn. sa podciete pod skosem
vmasher - 12-03-08, 10:37

Tak mi namieszaliscie w głowie że ja już zupełnie niewiem jaka ta końcówka ma być :(
///ESIU - 12-03-08, 10:56

jescze raz powoli hehehe

rórki wychodzą z tłumika na wprost do tyłu powinny być równolegle do poziomu ziemi a nawet leciutko zadarte ku górze i zakończone (ucięte) pod skosem tak jak w mojej galeri zobacz sobie

padre - 12-03-08, 11:03

Ja mam oryginał i nic nie idzie pod górę ani po skosie, są po prostu różnej długości.
Zrobię zdjęcie.

yeahman - 12-03-08, 11:14

Tutaj jest taki wydech.


///ESIU - 12-03-08, 11:32

padre, ale lepiej jak dwórórka lekko sie zadziera ku górze niż w dół bo wtedto straszna lipa :wstyd:
e36 jest jedna krótsza dróga dłuzsza ale idą równolegle tzn prossto do tyłu bo w eo były pod skosem w lewa strone.

zresztą jak vmasher, bedziesz bardzo chciał to poszukasz w sieci jak wygląda m3 e36

padre - 12-03-08, 12:40

///ESIU napisał/a:
padre, ale lepiej jak dwórórka lekko sie zadziera ku górze niż w dół bo wtedto straszna lipa :wstyd:


Nikt nie mówił aby rurka szła w dół, a co do zadarcia w górę to kwestia gustu, mi się akurat nie podoba.
Gusta są różne. Ja wyznaję akurat oryginalne rozwiązania

///ESIU - 12-03-08, 12:58

padre, nie chodzi mi tutaj żeby rurki szły w góre tylko jezeli już to tak leciutko prawie nie zauważalnie poprostu tak z taka tendencją do góry
padre - 12-03-08, 13:13

Vmasher pewnie sam wybierze co mu najlepiej będzie odpowiadać :hyhy:
yeahman - 12-03-08, 14:40

Ale ja i tak uprzedzę że sama końcówka to pierdzi a nie ładnie pomrukuje.. Odradzam :no:
padre - 12-03-08, 14:52

Nie wiem czy sama końcówka pierdzi, ale ja mam cały wydech z baranami i niezauważyłem aby pierdział, a mruczy u mnie motor :cwaniak2:
yeahman - 12-03-08, 14:53

No cały wydech i do tego barany to dzwięk jest już fajniusio milusi ;)
///ESIU - 12-03-08, 15:43

yeahman napisał/a:
Ale ja i tak uprzedzę że sama końcówka to pierdzi a nie ładnie pomrukuje.. Odradzam


pierdzenie nie zalezy od końcówki absolutnie raczej od przepalonoeg tłumika, koncówka moze jedynie przybasować dzwięk o ile jest na tyle długa i jest dospawana bezpośrednio do puszki

lolejko - 12-03-08, 19:17

No jak pierdzenie to tylko jak wydech źle zespawany i końcówka tyrkoce!
Bezpośrednio do puszki przyspawać i musi być dobrze!!!

vmasher - 12-03-08, 19:21

u mnie ktos modził cos na wzór M3, ale wyszła mu straszna lipa, bo srednica rurki to 38mm :wstyd:
ale mimo tego że smiesznie wygląda nie dzwoni, nie tyrkoce itp.

kurcze mam problem nie mogę znaleźć kwasówki większej niż 50 mm :(

///ESIU - 12-03-08, 19:24

musisz pojeździc po różnych hurtowniach stali i metali kolorowych
50mm to wygląda jak psi wentyl :lol:

vmasher - 12-03-08, 19:25

///ESIU napisał/a:
50mm to wygląda jak psi wentyl :lol:


lepiej żebys nie widział jak 38mm wyglada :)


mam jeszcze kwasówkę 80mm ale to juz zbyt duża będzie!!

lolejko - 12-03-08, 19:41

vmasher, na spota jak przyjedziesz to moze cos pogadamy na temat kwasówki!
Możliwę że może coś będę mógł skombinowac, ale to na spocie! ;)

///ESIU - 12-03-08, 19:52

80mm nie bedzie zaduże ja miałem w 30 i wydaje mi się że było idealnie
vmasher - 12-03-08, 19:59

Moim zdaniem, 60-70 będzie oki, 80 to już za duże, ale to moje zdanie
vmasher - 12-03-08, 20:03

No oki lolejko pogadamy, ale wstyd mi będzie się pokazać z takim tłumikiem, a do niedzieli chyba już nic nie wyczaruje innego :(
///ESIU - 12-03-08, 20:12

60 to zdecydowanie za mało uwierz mi, 70 będzie optymalnie.
nie przejmuj sie spotem bedziemy nastawieni ze masz psie wentyle z tyłu :lol: :ok:

vmasher - 12-03-08, 20:21

To dobrze się nastawcie , może takiego wielkiego śmiechu nie będzie :)
już wiem - żeby odwrócić wasza uwagę od wydechu obkleje samochód logami ///M3 :D :D :D

Annoth - 12-03-08, 20:40

:kij: a tylko spróbój :kij: :haha:
Kuba3er - 13-03-08, 13:01

A ja dziś zapodałem coś takiego:


Nie chciałem nic ciąć,więc rozstaw jest 165mm.W końcu to klekocik :ok:

///ESIU - 13-03-08, 13:14

krynek_2004, a nie żuca sadza na zderzak?? bo sam bede cos spawał
Kuba3er - 13-03-08, 14:19

Jak narazie nie zauważyłem.Końcówki są ścięte więc dym mam nadzieję poleci nieco w dół.Zrobię lepsze foto z boku...
///ESIU - 13-03-08, 15:35

no właśnie ciekaw jestem jak wygląda z boku.
ale martwi mnie to ze będzie kopcić na zderzak tym bardziej po czipsie :(

Kuba3er - 14-03-08, 12:48

///ESIU dla ciebie:z boku i z góry.Sporo dziś jezdziłem i nic nie zauważyłem aby coś się osadzało na zderzaku.Generalnie prawie u mnie nie leci dym...:

///ESIU - 14-03-08, 13:06

no u mnie chyba zaczne dymić, hehe che LECIUTKO przekroczyć 500NM
vmasher - 14-03-08, 15:55

mój tłumik wygląda tak :wstyd:
niewiem kto go tak skrzywdził, ale lipa totalna, jak to Esiu napisał - "psi wentyl"
:wstyd:
:wstyd:
dzisiaj wyciąłem gada i dałem 2 końcówki, których średnicy nie znam, wyglada nawet oki ale jest masakra - dźwięk porażający i przeszywający :(
potrzebuję kwasówkę 70 mm !! !! !!

///ESIU - 14-03-08, 17:30

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
spadłem z krzesła :lol: :lol:
wyobrażałem sobie że wygląda nie ciekawie ale coś takiego??
:lol: :lol: :lol: :lol:

lolejko - 14-03-08, 17:46

vmasher, trzeba było fotkę wkleić w tuning negatywny!!! :lol: :lol:
Trzeba ci się postarać o tą kwasówę! Bo poziom nam na forum ta rurka zaniża ;) !!
W sumie tak patrzę i patrzę, ale ta rurka coś w sobie ma :hyhy:

vmasher - 14-03-08, 18:39

Rurkę już dzisiaj wyciąlem i wymodzilem inny patent, wizualnie trochę lepiej wygląda, ale kwasówka nadal potrzebna:)
a te 2 rurki to nawet mnie doprowadzały to niezłej polewy :D

vmasher - 15-03-08, 09:56

na chwilę obecna coś takiego zrobiłem żeby koledzy nie śmiali się ze mnie:



efekt nadal nie zadowalający :niepasi: ale kosztowało mnie to w sumie 40 zł plus moja robota :pijaki: no i trochę lepiej wygląda chyba ?? !!

Helberstam - 17-03-08, 05:33

wyglada jak silnik odrzutowy z tym sitkiem ;)
vmasher - 17-03-08, 11:24

Helberstam napisał/a:
wyglada jak silnik odrzutowy z tym sitkiem ;)


powiem że w porównaniu do tamtch wentyli wygląda przyzwoicie, ale strasznie głośno gada :wstyd:

Hubabuba - 27-08-08, 11:58

Mam zamiar kupić jakąś końcóweczkę (2 x 76 mm) z nierdzewki.

Czy sama końcówka w ogóle zmieni dzwięk/ barwe / głośność ?

np. taka :


vmasher - 27-08-08, 12:07

Huba jeżeli końcówka będzie z dyfuzorem, to coś tam zmieni, al eto zawsze nie to jak tłumik kompletny !!
dla lepszego efektu wspawaj końcówkę w puszkę tłumika, będzie lepszy efekt !!

Hubabuba - 27-08-08, 12:12

Myślałem nad opcją kompletnego tłumika, ale takiego który podkreśli 6 cylindrów, ale nie będzie urywał głowy.


Co polecacie z tłumików / końcówek / inne propozycje :D

Pytam bo ja o tłumikach to wiem tyle co o golfach czyli NIC ;)

lolejko - 27-08-08, 12:32

Hubabuba, zajrzyj do galerii Esia jaki piękny wydeszek na E34 miał.
Dźwięku taka końcówka nie bardzo zmieni. Tylny końcowy wydech to tylko jakiś dedykowany bo rzeczywiście łeb ci urwie.

Hubabuba - 27-08-08, 12:53

W takim bądz razie trzeba będzie taką końcówkę wspawać w puszkę.

Niech chociaż lepiej wygląda niż seria, a z tego co czytałem posty Esia to sam stwierdził na którymś z for " i tu cytuje"

Cytat:
jak chce mięć ładniejszy dzwięk w aucie to wywalam kata daje strumienie, do końcowej ori puszki dospawuje dwurórke i pozamiatane, aha warunek jeden wiadomo silnik 6 gornków i więcej


czyli trzeba zrobić jak powyżej ;)

SID - 27-08-08, 15:28

Rafal325i ostatnio przerabiał wydech na przelotowy bez strumienic i wyszło bosko lepiej mu idzie i ten dźwięk :D końcowy tłumik przelotowy do tego środkowe teraz ale jakieś takie inne zamawiał skądś tam nie pamiętam jaką dawał średnice ale wyszło wszystko pozytywnie
Rafal325i - 27-08-08, 22:00

Kombinujemy z bratem z wydechami,nawet do Matiza robiliśmy,żadnych strumienic,strumienice to pic na wode,wymysł który sie sprzedał,wolny wydech ale nie pusta rura!(w wolnossącym niemożebyć za luzny wydech) Naprawde możemy zrobić wydech pod klijenta i bedzie super,narazie testujem na własnych autkach(2xe36 325i)a wcześniej (maluch,Jetta,e30 320,Tigra,Astra i pare innych),jak ktoś chce to zrobimy wydech (zakład ślusarki w Marcinkowie koło Mrągowa)ceny promocyjne.Tel 665-218-453. Narazie robimy do swoich autek na pokaz.
Enzo - 28-08-08, 09:31

Ze strumienicami to nie masz racji, jako ze robisz tlumiki powienienes o n ich troche wiedziec.

Jest z nimi podobnie jakz wydechami, owszem te z allegroz a 100zloty sa niczego nie warte, ale sa strumienice wyczynowe, ktore jak najbardziej daja przyrosty ;)

Rafal325i - 28-08-08, 20:33

Enzo napisał/a:
Jest z nimi podobnie jakz wydechami, owszem te z allegroz a 100zloty sa niczego nie warte, ale sa strumienice wyczynowe, ktore jak najbardziej daja przyrosty
Pewnie masz racje,niemiałem okazji testować takich strumienic,ale pewnie kosztują kupe kasy i trzeba obliczać gdzie mają być zamontowane a nie wspawane na pałe. I pewnie raczej montowane są do silników wysilonych osiągających wysokie obroty. :piwo: może sie myle,narazie testuje na swoim autku, :yeah: Jestem zadowolony z wydechu,jak skończe prace(siadła uszczelka pod głowicą :O )to wstawie filmik.
Enzo - 29-08-08, 07:11

Nie sa tanie, ja mam takie u siebie, jedna mnie kosztowala 80 euro
///ESIU - 29-08-08, 18:34

o ile sie nie myle to michel produkuje prawdziwe strumienice

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group