|
Forum BMW3ER
|
|
Modyfikacje, Tuning & Styling - końcówka tłumnika
vmasher - 10-03-08, 08:52 Temat postu: końcówka tłumnika Mam tłumnik końcowy zakończony rurkami z kwasówki, tylko ich średnica jest strasznie mała - ktoś dobrze myślał, ale źle zrobił, bo średnica tych rurek to 2.5 lub 3cm:)
chce to wyrzucić bo strasznie śmiesznie wygląda, i kumpel mi dzisiaj będzie łatwil kwasówke, żeby zrobić większą średnicę!
I tutaj pytanie czy zrobić 2 rurki 42cm czy może 50cm! Czy jakiś inny patent doradzicie??
vmasher - 10-03-08, 08:53
A może kupić jakąś końcówkę gotowa, np jakiś Ulter
Annoth - 10-03-08, 10:50
końcowki są fe....dawaj cały wydech z kwasówy
vmasher - 10-03-08, 11:41
No chciałbym cały wydech jest to w planach, ale narazie tylko końcówka! 2 rurka, bo ta mała fifke muszę wyrzucić bo
więc napiszcie jaka średnica tych rurek 2x42, czy może 2x50
padre - 10-03-08, 14:45
Zrób dwururkę na wzór Mki.
Jeżeli będzę dziś u lakiernika to zmierzę średnicą w oryginale.
vmasher - 10-03-08, 15:27
Oki to zmierz i napisz
lolejko - 10-03-08, 16:09
vmasher, załóż końcówki o średnicy około 70mm! Ja mam chyba 60mm i mi się wydaje, że delikatnie są za małe! Te 10mm powinno pomóc!
vmasher - 10-03-08, 17:57
Lolejko ale nie mam dojścia do takiej szerokości kwasówki Chce kwasówke wspawac w tłumik i max jaką mogę załatwić to jest 50mm ale jeszcze spróbuje w innym źródle
yeahman - 10-03-08, 19:09
42mm napewno będzie za małe Seryjnie w M3 jest chyba 60mm. Jeśli możesz to wstaw 60 lub 70 ale napewno nie 42mm bo będziesz żałował
vmasher - 10-03-08, 20:51
No więc 60 czy 70
Jeszcze jedno - czy nie sądzicię że przy ori zderzaku może to głupio wyglądać, tak na wzór M3, czyli jedna trochę krótsza od drugiej Czy obydwie jednakowej długości
I jeszcze pytanko - czym podgrzac żeby koniec rurek nabrał takiego delikatnie fioletowego odcieniu
lolejko - 10-03-08, 21:04
E tam nie będzie głupio! Jak dobrze wpasujesz to musi ładnie wyglądać!
Ten efekt przypalenia to palnikiem można uzyskać! (tlen - acetylen)
yeahman - 10-03-08, 23:22
Ja bym się bał samemu fioletowić
///ESIU - 11-03-08, 10:07
jeżeli już się zastanawiasz to 70mm
rób jak w m3 ścinaj pod skosem!
ja u siebie miałem fioletowe i było git aha śr 80mm było idealnie
zobacz w mojej galerii
vmasher - 11-03-08, 10:25
Nie rozumiem jak pod skosem, czyli od góry do dołu?? W ten sposób / Nie tak |
///ESIU - 11-03-08, 17:48
przyjzyj się jak mają m3 albo ja
Annoth - 11-03-08, 21:25
pod skosem na bok zrób jak u mnie, zobacz filmik z wydechem
padre - 12-03-08, 07:08
Oryginalnie M3 ma średnicę rur 65 mm i nie występują pod skosem tylko prosto.
///ESIU - 12-03-08, 10:02
w e36 jest prosto tylko rórki sa zakończone pod skosem tzn. sa podciete pod skosem
vmasher - 12-03-08, 10:37
Tak mi namieszaliscie w głowie że ja już zupełnie niewiem jaka ta końcówka ma być
///ESIU - 12-03-08, 10:56
jescze raz powoli hehehe
rórki wychodzą z tłumika na wprost do tyłu powinny być równolegle do poziomu ziemi a nawet leciutko zadarte ku górze i zakończone (ucięte) pod skosem tak jak w mojej galeri zobacz sobie
padre - 12-03-08, 11:03
Ja mam oryginał i nic nie idzie pod górę ani po skosie, są po prostu różnej długości.
Zrobię zdjęcie.
yeahman - 12-03-08, 11:14
Tutaj jest taki wydech.
///ESIU - 12-03-08, 11:32
padre, ale lepiej jak dwórórka lekko sie zadziera ku górze niż w dół bo wtedto straszna lipa
e36 jest jedna krótsza dróga dłuzsza ale idą równolegle tzn prossto do tyłu bo w eo były pod skosem w lewa strone.
zresztą jak vmasher, bedziesz bardzo chciał to poszukasz w sieci jak wygląda m3 e36
padre - 12-03-08, 12:40
///ESIU napisał/a: | padre, ale lepiej jak dwórórka lekko sie zadziera ku górze niż w dół bo wtedto straszna lipa |
Nikt nie mówił aby rurka szła w dół, a co do zadarcia w górę to kwestia gustu, mi się akurat nie podoba.
Gusta są różne. Ja wyznaję akurat oryginalne rozwiązania
///ESIU - 12-03-08, 12:58
padre, nie chodzi mi tutaj żeby rurki szły w góre tylko jezeli już to tak leciutko prawie nie zauważalnie poprostu tak z taka tendencją do góry
padre - 12-03-08, 13:13
Vmasher pewnie sam wybierze co mu najlepiej będzie odpowiadać
yeahman - 12-03-08, 14:40
Ale ja i tak uprzedzę że sama końcówka to pierdzi a nie ładnie pomrukuje.. Odradzam
padre - 12-03-08, 14:52
Nie wiem czy sama końcówka pierdzi, ale ja mam cały wydech z baranami i niezauważyłem aby pierdział, a mruczy u mnie motor
yeahman - 12-03-08, 14:53
No cały wydech i do tego barany to dzwięk jest już fajniusio milusi
///ESIU - 12-03-08, 15:43
yeahman napisał/a: | Ale ja i tak uprzedzę że sama końcówka to pierdzi a nie ładnie pomrukuje.. Odradzam |
pierdzenie nie zalezy od końcówki absolutnie raczej od przepalonoeg tłumika, koncówka moze jedynie przybasować dzwięk o ile jest na tyle długa i jest dospawana bezpośrednio do puszki
lolejko - 12-03-08, 19:17
No jak pierdzenie to tylko jak wydech źle zespawany i końcówka tyrkoce!
Bezpośrednio do puszki przyspawać i musi być dobrze!!!
vmasher - 12-03-08, 19:21
u mnie ktos modził cos na wzór M3, ale wyszła mu straszna lipa, bo srednica rurki to 38mm
ale mimo tego że smiesznie wygląda nie dzwoni, nie tyrkoce itp.
kurcze mam problem nie mogę znaleźć kwasówki większej niż 50 mm
///ESIU - 12-03-08, 19:24
musisz pojeździc po różnych hurtowniach stali i metali kolorowych
50mm to wygląda jak psi wentyl
vmasher - 12-03-08, 19:25
///ESIU napisał/a: | 50mm to wygląda jak psi wentyl |
lepiej żebys nie widział jak 38mm wyglada
mam jeszcze kwasówkę 80mm ale to juz zbyt duża będzie!!
lolejko - 12-03-08, 19:41
vmasher, na spota jak przyjedziesz to moze cos pogadamy na temat kwasówki!
Możliwę że może coś będę mógł skombinowac, ale to na spocie!
///ESIU - 12-03-08, 19:52
80mm nie bedzie zaduże ja miałem w 30 i wydaje mi się że było idealnie
vmasher - 12-03-08, 19:59
Moim zdaniem, 60-70 będzie oki, 80 to już za duże, ale to moje zdanie
vmasher - 12-03-08, 20:03
No oki lolejko pogadamy, ale wstyd mi będzie się pokazać z takim tłumikiem, a do niedzieli chyba już nic nie wyczaruje innego
///ESIU - 12-03-08, 20:12
60 to zdecydowanie za mało uwierz mi, 70 będzie optymalnie.
nie przejmuj sie spotem bedziemy nastawieni ze masz psie wentyle z tyłu
vmasher - 12-03-08, 20:21
To dobrze się nastawcie , może takiego wielkiego śmiechu nie będzie
już wiem - żeby odwrócić wasza uwagę od wydechu obkleje samochód logami ///M3
Annoth - 12-03-08, 20:40
a tylko spróbój
Kuba3er - 13-03-08, 13:01
A ja dziś zapodałem coś takiego:
Nie chciałem nic ciąć,więc rozstaw jest 165mm.W końcu to klekocik
///ESIU - 13-03-08, 13:14
krynek_2004, a nie żuca sadza na zderzak?? bo sam bede cos spawał
Kuba3er - 13-03-08, 14:19
Jak narazie nie zauważyłem.Końcówki są ścięte więc dym mam nadzieję poleci nieco w dół.Zrobię lepsze foto z boku...
///ESIU - 13-03-08, 15:35
no właśnie ciekaw jestem jak wygląda z boku.
ale martwi mnie to ze będzie kopcić na zderzak tym bardziej po czipsie
Kuba3er - 14-03-08, 12:48
///ESIU dla ciebie:z boku i z góry.Sporo dziś jezdziłem i nic nie zauważyłem aby coś się osadzało na zderzaku.Generalnie prawie u mnie nie leci dym...:
///ESIU - 14-03-08, 13:06
no u mnie chyba zaczne dymić, hehe che LECIUTKO przekroczyć 500NM
vmasher - 14-03-08, 15:55
mój tłumik wygląda tak
niewiem kto go tak skrzywdził, ale lipa totalna, jak to Esiu napisał - "psi wentyl"
dzisiaj wyciąłem gada i dałem 2 końcówki, których średnicy nie znam, wyglada nawet oki ale jest masakra - dźwięk porażający i przeszywający
potrzebuję kwasówkę 70 mm
///ESIU - 14-03-08, 17:30
spadłem z krzesła
wyobrażałem sobie że wygląda nie ciekawie ale coś takiego??
lolejko - 14-03-08, 17:46
vmasher, trzeba było fotkę wkleić w tuning negatywny!!!
Trzeba ci się postarać o tą kwasówę! Bo poziom nam na forum ta rurka zaniża
W sumie tak patrzę i patrzę, ale ta rurka coś w sobie ma
vmasher - 14-03-08, 18:39
Rurkę już dzisiaj wyciąlem i wymodzilem inny patent, wizualnie trochę lepiej wygląda, ale kwasówka nadal potrzebna:)
a te 2 rurki to nawet mnie doprowadzały to niezłej polewy
vmasher - 15-03-08, 09:56
na chwilę obecna coś takiego zrobiłem żeby koledzy nie śmiali się ze mnie:
efekt nadal nie zadowalający :niepasi: ale kosztowało mnie to w sumie 40 zł plus moja robota no i trochę lepiej wygląda chyba
Helberstam - 17-03-08, 05:33
wyglada jak silnik odrzutowy z tym sitkiem
vmasher - 17-03-08, 11:24
Helberstam napisał/a: | wyglada jak silnik odrzutowy z tym sitkiem |
powiem że w porównaniu do tamtch wentyli wygląda przyzwoicie, ale strasznie głośno gada
Hubabuba - 27-08-08, 11:58
Mam zamiar kupić jakąś końcóweczkę (2 x 76 mm) z nierdzewki.
Czy sama końcówka w ogóle zmieni dzwięk/ barwe / głośność ?
np. taka :
vmasher - 27-08-08, 12:07
Huba jeżeli końcówka będzie z dyfuzorem, to coś tam zmieni, al eto zawsze nie to jak tłumik kompletny
dla lepszego efektu wspawaj końcówkę w puszkę tłumika, będzie lepszy efekt
Hubabuba - 27-08-08, 12:12
Myślałem nad opcją kompletnego tłumika, ale takiego który podkreśli 6 cylindrów, ale nie będzie urywał głowy.
Co polecacie z tłumików / końcówek / inne propozycje
Pytam bo ja o tłumikach to wiem tyle co o golfach czyli NIC
lolejko - 27-08-08, 12:32
Hubabuba, zajrzyj do galerii Esia jaki piękny wydeszek na E34 miał.
Dźwięku taka końcówka nie bardzo zmieni. Tylny końcowy wydech to tylko jakiś dedykowany bo rzeczywiście łeb ci urwie.
Hubabuba - 27-08-08, 12:53
W takim bądz razie trzeba będzie taką końcówkę wspawać w puszkę.
Niech chociaż lepiej wygląda niż seria, a z tego co czytałem posty Esia to sam stwierdził na którymś z for " i tu cytuje"
Cytat: | jak chce mięć ładniejszy dzwięk w aucie to wywalam kata daje strumienie, do końcowej ori puszki dospawuje dwurórke i pozamiatane, aha warunek jeden wiadomo silnik 6 gornków i więcej |
czyli trzeba zrobić jak powyżej
SID - 27-08-08, 15:28
Rafal325i ostatnio przerabiał wydech na przelotowy bez strumienic i wyszło bosko lepiej mu idzie i ten dźwięk końcowy tłumik przelotowy do tego środkowe teraz ale jakieś takie inne zamawiał skądś tam nie pamiętam jaką dawał średnice ale wyszło wszystko pozytywnie
Rafal325i - 27-08-08, 22:00
Kombinujemy z bratem z wydechami,nawet do Matiza robiliśmy,żadnych strumienic,strumienice to pic na wode,wymysł który sie sprzedał,wolny wydech ale nie pusta rura!(w wolnossącym niemożebyć za luzny wydech) Naprawde możemy zrobić wydech pod klijenta i bedzie super,narazie testujem na własnych autkach(2xe36 325i)a wcześniej (maluch,Jetta,e30 320,Tigra,Astra i pare innych),jak ktoś chce to zrobimy wydech (zakład ślusarki w Marcinkowie koło Mrągowa)ceny promocyjne.Tel 665-218-453. Narazie robimy do swoich autek na pokaz.
Enzo - 28-08-08, 09:31
Ze strumienicami to nie masz racji, jako ze robisz tlumiki powienienes o n ich troche wiedziec.
Jest z nimi podobnie jakz wydechami, owszem te z allegroz a 100zloty sa niczego nie warte, ale sa strumienice wyczynowe, ktore jak najbardziej daja przyrosty
Rafal325i - 28-08-08, 20:33
Enzo napisał/a: | Jest z nimi podobnie jakz wydechami, owszem te z allegroz a 100zloty sa niczego nie warte, ale sa strumienice wyczynowe, ktore jak najbardziej daja przyrosty | Pewnie masz racje,niemiałem okazji testować takich strumienic,ale pewnie kosztują kupe kasy i trzeba obliczać gdzie mają być zamontowane a nie wspawane na pałe. I pewnie raczej montowane są do silników wysilonych osiągających wysokie obroty. może sie myle,narazie testuje na swoim autku, Jestem zadowolony z wydechu,jak skończe prace(siadła uszczelka pod głowicą )to wstawie filmik.
Enzo - 29-08-08, 07:11
Nie sa tanie, ja mam takie u siebie, jedna mnie kosztowala 80 euro
///ESIU - 29-08-08, 18:34
o ile sie nie myle to michel produkuje prawdziwe strumienice
|
|