Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - silnik elektryczny zamiast viska w e36 IS TI

ac_schnitzer - 15-03-08, 22:04
Temat postu: silnik elektryczny zamiast viska w e36 IS TI
wiem ze mam glupie pomysly, ale czy ktos ma jakies doswiadczenei w tej kwesti ??

akurat pracuje i gazuje compakta 1.6i i zauwazylem ze ma on elektryczny silnik na chlodnicy zamiast wiska i tego duzego tunelu...


nie wiem czy to oryginal czy samorobka, ale pasuje jak by bylo od tego...

czujnik temperatury ma wkrecony w chlodnice po lewej stronie stojac na wprost auta.


Kiedys zaglebialem sie w ten temat i doszedlem ze wisco zabiera nawet 6KM podczas pracy ;) a jak wiadomo kazdy KM sie liczy.

co o tym myslicie, skad wziasc czesci, najlepiej oryginalne. z elekryka nei powinno byc problemu, czujnik, przekazniki i powinno dzialac.

ale czy to ma wogole jakis sens ??

vmasher - 15-03-08, 22:09

jest to oryginalny wentylator elektryczny - nie jakas samoróbka , występowały one najczęściej w wersjach z klimatyzacją i tutaj już niewiem czy nie palne głupa, ale zaczęły występować w młodszych rocznikach od 94 lub 95 !!

w kazdym razie kolega włożył zamiast visco elektryczny(jak visco padło), koszta całkowite go wyniosły coś około 200zł i wszystko działa jak należy !! :ok:

ac_schnitzer - 15-03-08, 22:12

noo ja mam rok produkcji 1995 i mam wisko, a z checia bym sie go pozbyl ;) iwstawil elektryka,podwarunkiemze zmieszczesie powiedzmy w 300-400zl z czesciami...

wlasnei przegladam allegro i szukam czesci..jak znajde to dam znac jak to wyglada finansowo i technicznie


edit:
hmm a mzoesz dowiedziec sie co kupil i gdzie ?? oraz czy czuc ta moc ;) czyli zaoszczedzone 3-6KM ??

vmasher - 15-03-08, 22:18

kupił na szrotowisku, czujnik + wentylator, montował całość elektryk(podobno banalnie prosta przeróbka) i wiem że go wyniosło 200zł za wszystko - a co do mocy nic mi nie wiadomo :hyhy:
Don.Wojciech - 15-03-08, 22:43

ja mam wiatrak na silniczku bez visca, mój rok to 97 i mam klima tronik -oczywiście mam to fabrycznie:] co do przeróbki to banalnie proste :P trzeba czujnik wstawić w chłodnice ( jest w chłodnicy nawet otwór na niego i doprowadzić zasilanie do wiatraka :]
ac_schnitzer - 15-03-08, 22:48

no owiem ze proste ;) trzeba tylko dobrymi kabelkami to pociagnac, zeby nic sie nie upalilo ;)

ale nurtuje mnie kwestia tego, czy to cos da w silniku ?? tzn czy odciazy silnik ?? czy to tylko zbedny elektryczny bajer i pozostac przy oryginalnym wisku ?/

vmasher - 15-03-08, 22:51

napewno nie zbędny - lepsze rozwiazanie niż visco,
czy cos da cięzko powiedzieć, a jeżeli nawet to sądzę że róznica będzie nie odczuwalna !!

Don.Wojciech - 16-03-08, 13:10

co do obciążenia silnika to sprawa wygląda tak gdy visco jest sprawne i odłączanej sie gdy temperatura pracy nie wymaga chłodzenia wiatrakiem chłodnicy to w stracie mocy nie ma żadnej różnicy, silnik elektryczny podobnie obciąża silnik tylko poprzez alternator :P jakieś odchylenia kilku % mogą być ale przy mocy naszych silników nie ma to żadnego znaczenia :P

Jednak ten wygląd pod machą bez śmigła na końcu silnika chyba jednak wart jest tej zabawy ;] i nie szumi nam samochód przy starcie ( a szumi jednak zawsze w porównaniu z elektrycznym silnikiem- już sie trochę nasłuchałem poczciwych m 40 :] )

wydaje mi sie ze najlepiej poszukać na jakimś szrocie bemy po dachowaniu czy coś, bo kupowanie z allegro może drogo wyjść :(

Enzo - 16-03-08, 13:34

wywalic Visco :oczy: po co :oczy:

Doda 6KM wywalenie... bzdura :no:

Po za tym elektryczny wiatrak nigdy nei schldozi tak silnika jk VISCO.
Jakby tak chlodzil to by producenci nie montowali VISCO tylk oelektryczny

Don.Wojciech - 16-03-08, 13:54

Enzo napisał/a:
wywalic Visco :oczy: po co :oczy:

Doda 6KM wywalenie... bzdura :no:

Po za tym elektryczny wiatrak nigdy nei schldozi tak silnika jk VISCO.
Jakby tak chlodzil to by producenci nie montowali VISCO tylk oelektryczny


no u mnie producent jakoś zamontował elektryczny, starsze is miały visco. to ze zabiera z 6km to sie zgodzę ze bzdura. a to ze nie schłodzi tak jak wiatrak z wału to dopiero bzdura :P w końcu wiatrak nie będzie sie kręcił szybciej niż wał, a stojąc w korku elektryczny silnik sam sobie reguluje prędkość obrotowa. a w trakcie szybkiej jazdy i tak sie nie włącza bo po co, chłodnica jest chłodzona pędem powietrza.

Enzo - 16-03-08, 18:17

Don.Wojciech napisał/a:
Enzo napisał/a:
wywalic Visco :oczy: po co :oczy:

Doda 6KM wywalenie... bzdura :no:

Po za tym elektryczny wiatrak nigdy nei schldozi tak silnika jk VISCO.
Jakby tak chlodzil to by producenci nie montowali VISCO tylk oelektryczny


no u mnie producent jakoś zamontował elektryczny, starsze is miały visco. to ze zabiera z 6km to sie zgodzę ze bzdura. a to ze nie schłodzi tak jak wiatrak z wału to dopiero bzdura :P w końcu wiatrak nie będzie sie kręcił szybciej niż wał, a stojąc w korku elektryczny silnik sam sobie reguluje prędkość obrotowa. a w trakcie szybkiej jazdy i tak sie nie włącza bo po co, chłodnica jest chłodzona pędem powietrza.


To powiedz jak to wylumaczysz, ze jak wkaldaja 3.5l do e30 to zazwyczaj wkladaja bez Visco bo sie nie miesci... Zakladaja wiatrak elektryczny przed chlodnica...
gdy sie jezdzi spokojnie jest spoko, ale ja kzaczniesz palowac to sie gzreja...

Ja zrobilem z Visco i jeszcze m isie nie zagrzala (ostatnio bo wlasnie Visco padlo)

Don.Wojciech - 16-03-08, 19:01

za mało wydajny silnik napędzający :]
ac_schnitzer - 16-03-08, 19:24

lub za male smiglo ;)
lolejko - 16-03-08, 19:44

Don.Wojciech napisał/a:
a stojąc w korku elektryczny silnik sam sobie reguluje prędkość obrotowa

Visco w korku też reguluje sobie prędkość obrotową!

Enzo - 16-03-08, 20:18

Don.Wojciech napisał/a:
za mało wydajny silnik napędzający :]

to znajdz mi n pwydajniejszy niz ten z klimy z E32

Don.Wojciech - 16-03-08, 21:50

lolejko napisał/a:
Visco w korku też reguluje sobie prędkość obrotową!


no ale raczej nie będzie sie kręcić szybciej niż wał, ewentualnie wolniej :P

Cytat:
to znajdz mi n pwydajniejszy niz ten z klimy z E32


na pewno by sie coś znalazło, skoro podmieniłeś silnik to wymiana silnika elektrycznego nie będzie dla ciebie problemem.


zresztą nie ma sensu sie kłócić co jest leprze, bo to dwa rożne rozwiązania jednego problemu, ja mam elektryczne i visca na pewno nie będę zakładał :P jeszcze nie zdążyło mi sie żebym zagrzał moja baware a często nie ma lekko.

Enzo - 16-03-08, 23:21

Mam oprocz vsico elektryczny na wszelki wypadek, ale Visco daje rade
yeahman - 18-03-08, 00:39

Moim zdaniem przeróbka zbyt kosztowna co do korzyści jakie z niej można odnieść.
vmasher - 18-03-08, 06:38

yeahman napisał/a:
Moim zdaniem przeróbka zbyt kosztowna co do korzyści jakie z niej można odnieść.


zgadzam się , jeżeli chcesz przerobić, o tak na "widzi mi się" to nie ma sensu !!
ja jeżeli miałbym włożyć elektryczny, to ewentualnie gdyby visco odmówiło posłuszeństwa !!
kumpel tak zrobił i go wyszło taniej niz nowe visco !!
a co do wentylatora elektrycznego żadnych problemów z temperaturą nie miał jak narazie

Klakier - 18-03-08, 21:48

ja tam visko i napewno bym sie nie podjął zeby go wyrzucić! bo jak sie fura zagrzeje to podoba mi sie ten gwizd silnika :cwaniak: a w miescie to az sie ludzie ogladaja:) taki dodatkowy lansik :)
losiu - 18-03-08, 21:59

Klakier napisał/a:
taki dodatkowy lansik
szczegolnie jak sie ja zaspawa wtedy naet 1.6 jak 3.0 odglos wydaje :lol:
vmasher - 18-03-08, 22:03

Mnie kiedyś padło visco i zrobiłem go na krótko, czyli kręciło się co do obrotów silnika, jak miałem 3000obr to dopiero ludzie się oglądali, aż kurz spod auta wywiewało!
Ale to było tak na chwilę, dopóki visca nie zmieniłem, bo raz że pompa dostaje po du... a 2 że były przypadki iż wiatrak w chłodnicy zostawał :)

Klakier - 18-03-08, 22:04

losiu napisał/a:
wtedy naet 1.6 jak 3.0 odglos wydaje :lol:

zgadza sie. mIalem rabniete wisko i na zimnym silniku gwizdalo :) ale wkoncu zmienilem bo dlugo trwalo zeby silnik sie nagrzal do optymalnej temp. Dla mnie osobiscie visko jest :ok:

krzysiek8833 - 22-03-08, 20:26

nie ma sie co kłucic co jest lepsze! oba rozwiazania sa dobre bo inaczej inzynierowie nie montowali by tych rzeczy!
a elektryczne moze to juz idzie z duchem czasu i jest jak w wiekszosci aut!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group