Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - GLEBA-jak maxymalnie można zglebić do seryjnych amorków

Kaktus - 16-03-08, 20:03
Temat postu: GLEBA-jak maxymalnie można zglebić do seryjnych amorków
Pytanie takie jak w temacie... a dokładnie w e36 w 6-cylindrowcu.Pytam bo są rozne opinie i pytam was :hyhy: ,ale spodziewam sie ze bedą rozbieżne odpowiedzi...
seebba - 16-03-08, 20:10

powiem ci tak kolego każde obniżenie zawieszenia seryjnego powinno być nie większe niż 40mm-używając samych sprężyn obniżających....
przy większym obniżeniu jak 40mm,trzeba zakładać sprtowe amory do tych sprężyn-o mniejszym skoku....
jak założysz np.do seryjnych amorów sprężyny o obniżeniu 60mm,żywotność takich amorów znacznie się skróci i szlak ich trafi prędzej niż się spodziewasz...krótsza sprężyna wymusza na seryjnym amoże mniejszą prace,mniejszy zakres pracy i lipa.....
pozdrawiam

Kaktus - 16-03-08, 21:03

w kombi tym co mam w podpisie pod postami to miałem -80/60 i na seryjnych jezdziłem pół roku i nic sie nie stało sprzedałem i koles dalej smiga bez problemu...
Don.Wojciech - 16-03-08, 21:31

większość producentów sprężyn obniżających nie zaleca stosowania serjnych amortyzatorów przy obniżeniu większym niż 40mm. zachęcam do lektory stron :

http://eibach.com/
http://www.hrsprings.com/
http://www.tein.co.jp/

tam będziesz miał informacje z pierwszej reki a nie co sie komu wydaje czy kto co słyszał ze ktoś jeździł na czymś i było dobrze.

lolejko - 16-03-08, 21:38

Przedewszystkim jak amor nie siądzie to na pewno nie tłumi drgań! Czyli jeżdzisz na spężynach, a amorek sobie tylko jest! Gleba -40 to jest max i nie w kązdym przypadku!
-30 jest takie akurat!

///ESIU - 17-03-08, 11:38

ja też sporo jeździłem na glebie z -80 i było dobrze lecz jazda jest do d...py bo samochód odbija się jak piłeczka, jak chcesz glebe to zakładaj amory sport, osobiście bez nich założył bym najwięcej -30
losiu - 17-03-08, 23:41

przylanczam sie do tem mam bilsejny amory seryjne jesli bym chcial przod -40 a tyl -20 to moga zostac te seryjne czy raczej radzili byscie zmienic??
Don.Wojciech - 18-03-08, 12:06

ja bym nie zmieniał :) o 4 cm to usiądzie jak naładujesz 4 ludzi i zalejesz do pełna :P ( poza tym to jest obniżenie od stanu prosto z salonu, no a twoje sprężyny już podejrzewam ze woje przeszły wiec już pewnie siedzą -20 :P
losiu - 18-03-08, 20:16

wlasnie chodzi o to ze tyl siedzi bo popekaly z tylu prawie po dwa zwoje i chcialem kupic troszke obnizone i utwardzone zeby przy okazji troche sztywniej bylo a nie moge calkiem na glebe posadzic bo mi na to stan drog w mojej okolicy niestety nie pozwala
Lastx - 20-03-08, 01:16

to albo gleba albo seria niestety wszystko idzie w stronę kosztów, obniżanie auta o 3-4 cm hmm nie wiem czy wogóle bym sie za to zabierał to już lepiej wsadzić 3 cale większe fele
padre - 20-03-08, 07:47

Lastx napisał/a:
to albo gleba albo seria niestety wszystko idzie w stronę kosztów, obniżanie auta o 3-4 cm hmm nie wiem czy wogóle bym sie za to zabierał to już lepiej wsadzić 3 cale większe fele


Przy felgach 17" obniżenie w granicach 4cm zupełnie wystarczy jeżeli ktoś do końca nie chce stracić komfortu, a nadkole z kołem jest wtedy fajnie spasowane.
Nie każdy ma ambicję aby wóz posłać na glebę.
Ja mam białe AC Schnitzer i zupełnie mi starcza.
Takie rzeczy to każdy musi rozpatrzyć indywidualnie.

Jaras E21 - 20-03-08, 18:32

widze że, niezłe druciarstwo się tutaj uprawia... :no: :no:

jeśli ktoś mysli że, za kilkaset złotych kupi komplet sprężyn obniząjących wsadzi je do auta i tym samym będzie się cieszył LEPIEJ PROWADZĄCYM SIĘ i bardziej sportowo wyglądającym samochodem


TO JEST W BŁĘDZIE !! !! !!


już ja widze e36 na seryjnych amorach z krótkimi twardymi sprezynami ... życze powodzenia i wielu odmówionych paciorków przy szybszej jeździe po zakrętach :coo: ... :no:


dla mnie ładowanie sport sprezyn z seryjnymi amorkami to coś NIEDOPUSZCZALNEGO

pozytywne efekty daje:
założenie sportowych amorów do seryjnych sprężyn
założenie sportowych sprężyn z sportowymi amorkami



także jak bawicie się w zawieszenia to róbcie je z głową i zrozumcie że, auto ma przedewszystkim bezpiecznie się prowadzić ...a to kosztuje i nie uznaje pól środków...

Lastx - 20-03-08, 18:34

popieram całkowicie !!
cartonik - 20-03-08, 18:54

Jaras E21 napisał/a:
widze że, niezłe druciarstwo się tutaj uprawia... :no: :no:

jeśli ktoś mysli że, za kilkaset złotych kupi komplet sprężyn obniząjących wsadzi je do auta i tym samym będzie się cieszył LEPIEJ PROWADZĄCYM SIĘ i bardziej sportowo wyglądającym samochodem


TO JEST W BŁĘDZIE !! !! !!


już ja widze e36 na seryjnych amorach z krótkimi twardymi sprezynami ... życze powodzenia i wielu odmówionych paciorków przy szybszej jeździe po zakrętach :coo: ... :no:


dla mnie ładowanie sport sprezyn z seryjnymi amorkami to coś NIEDOPUSZCZALNEGO

pozytywne efekty daje:
założenie sportowych amorów do seryjnych sprężyn
założenie sportowych sprężyn z sportowymi amorkami



także jak bawicie się w zawieszenia to róbcie je z głową i zrozumcie że, auto ma przedewszystkim bezpiecznie się prowadzić ...a to kosztuje i nie uznaje pól środków...


I popieram w 10000000000% ja Robie u siebie zawias na Wiosne i chyba wsadzę Bilsteina B6 cały zestaw!! Choć może Kupie jakiegoś dobrego Gwinta Co polecacie z Gwinta za 1500zł? stwierdziłem ze Felgi Poczekają wsadzę sobie do moich Felg Oponki 225/55 R15 i Dobry zawias! Do tego może dystanse i bedzie cacy :D :cwaniak2: :D

Annoth - 20-03-08, 18:55

za 1500 nie kupisz dobrego gwinta, sorry. ja wydalem tyle na b6 po regeneracji i sprezyny H&R
losiu - 20-03-08, 19:11

ale ja wlasnie pytam bo nie wiem czy to jest sens czy lepirj zainwetowac w amory i sprezyny bo duzo nie chce obnizac max 50, 60 mm a gwinta nie zaloze bo jezdzilem golfem i mi sie nie podobalo lubie sztywno ale bez przesady
Annoth - 20-03-08, 19:13

to amory + spreżyny. teraz mam sztywno ale auto nie zachowuje sie jak piłeczka na drodze.
losiu - 20-03-08, 19:17

amortyzator bilsteina np ile moze kosztowac sportowy?? jaki koszt kompletu takiego zawieszenia
Enzo - 21-03-08, 15:56

losiu napisał/a:
amortyzator bilsteina np ile moze kosztowac sportowy?? jaki koszt kompletu takiego zawieszenia


zalezy jaki bilstein b4, b6, b8 itd

cartonik - 21-03-08, 17:17

mnie interesuje B6 Koszta? Potrzebuje Również B6 do E30 również koszta
Annoth - 21-03-08, 17:50

u mnie wyszło 1500. ale amorki były po regeneracji
cartonik - 21-03-08, 17:59

no to dosyć drogo ja mam za 1700 i je chyba będę brał ! pozdrawiam
Annoth - 21-03-08, 19:21

znaczy 1500 mnie wszystko wyniosło :haha: czyli amorki, sprezyny i zamontowanie. Sorki za nieścisłość
cartonik - 21-03-08, 19:46

looooz :D
Jaras E21 - 22-03-08, 10:25

jeśli bile to polecam WWW.ZERKOPOL.PL

generalnie fachowcy ;] a jak zabierasz się za B6 i wiesz co chcesz to na wstepie jest możliwość wyregulowania twardości na tych amorach ;)

Annoth - 22-03-08, 11:27

no ja mam po regulacji twardosci....przod moze na 1 cm ugniesz :haha: . Nie powiem, jeździ się fajnie. Jutro test - w ciągu dnia zrobie około 1000km
cartonik - 22-03-08, 14:02

no na nie sie własnie porwę :D :D B6 i nic wiecej :)
Jaras E21 - 22-03-08, 22:36

b6 to rewelacja teraz planuje isę przesiąśc na b8 albo jeden amor na przód >800zl na tył >700zł sporo kasy...

:brawo:

SID - 05-05-08, 22:30

Dołączę się do tematu, chciałbym obniżyć zawieszenie o 40mm i chodzi oto że szkoda mi kasy na cały zawias do sedana 1.8. Myślałem kupić same sprężyny ale czytając powyżej to chyba niedobry pomysł? Dodam że mam fele 17 oponki 225/45, czy kupić używany zawias ale że mam ograniczone fundusze jak na razie :mur: to też nie za dużą kaskę i jaki byście polecili i za ile szukać aby sie nie rozsypał po roku.

Dodam że na zdjęciu wygląda chwila obecna , jak widać przód wygląda tragicznie!

Don.Wojciech - 06-05-08, 07:42

kup używane firmowe sprężyny ( h&r, Apexi,bilstein,eibach) i zakładaj ci co tak marudzą to nigdy nie obniżali, owszem szybciej sie wytłukują amortyzatory ale to jest nieuniknione :( no ale równie dobrze możesz załatwić amortyzator jednym strzałem na serjnych sprężynach.

ja mam Apexi -60/-40 i to jest maksymalne obniżenie ponieważ krótsze sprężyny nie był by w stanie rozprężyć sie w mc personie tak aby nie wypadły. auto trzyma sie drogi jak by było przyklejone ( opony F1 225 na 17", rozporka wichersa, wymienione wszystkie gumki)

SID - 06-05-08, 08:43

Czyli spokojnie mogę kupić sprężynki 40/40, ewentualnie później kupie używane sportowe amortyzatory. Czy na przód dać 60 i czy to nie będzie zbyt wiele do seryjnego bo chyba 40 za dużo nie da? to znaczy dalej będzie duża przestrzeń miedzy kołem a nadkolem?
Hubabuba - 06-05-08, 10:43

Wygląda to następująco :

Jeżeli założysz -60 do seryjnych amorków - to możesz jeździć spokojnie, ale jak będziesz wjeżdzał w każdą wielką dziurę i skakał po wszystkim, to amory będą dobijały co zaowocuje ich szybkim wykończeniem.

Annoth - 06-05-08, 12:15

Więc nie rób tak bo sam doskonale wiem jakie są drogi w okolicach mrągowa. Ciekawe ile moje tam wytrzyma.......
Don.Wojciech - 06-05-08, 14:16

no przy -60 z przodu koło jest lekko schowane w nadkole( minimalnie) wiec jeśli wsadzisz - 40 to będzie mała szpara.
SID - 06-05-08, 14:17

W takim razie zostanę przy 40/40. Dzięki za rady i poświęcony czas :piwo:

Teraz popatrzyłem i zastanawiam sie czy tył obniżać? dodam ze mam ET35 i jak wsiądzie mi do tyłu 2-3 osoby to nie będzie obcierać po obniżeniu?

lolejko - 06-05-08, 14:19

SID, nie dygaj -80/-60 zakładaj!!! Ja do swojej następnej założe na bank najmniej -60/-40! Jak glebić to na całość!
Annoth - 06-05-08, 14:40

chcesz zeby zderzaki stracił? tam są naprawde kiepskie drogi
SID - 06-05-08, 14:49

Annoth i tu z tobą sie zgadzam, tu jest tragedia ale ostatnio coś tam działają z tym :D W niedziele byłem w Mikołajkach i zrobili drogę pikuś! Na szerokich oponkach prowadzi sie nieźle jechałem bez trzymanka nic nie ściąga, mnóstwo zakrętów dla fana Driftu :D a co do sprężynek to kupie 40/40
Don.Wojciech - 06-05-08, 22:42

obcierać nic nie może :O sprężyny progresywne maja taka samo ilość zwojów wiec przy dobiciu samochód nie opada niżej niż na serjnych sprężynach( dlatego odradzam ja kies takie no name byallegro bo z tym to nic nie wiadomo!!) jesli teraz ci nic nie obciera to po obnizeniu nie zacznie.

Lolejko w e36 nie da rady obniżyć bardziej niż 60/40 na serjnych amortyzatorach ponieważ sprężyna mogła by wyskoczyć z gniazda przy maksymalnym rozprężeniu. Te moje springi apexa są idealnie na styk :)

lolejko - 06-05-08, 23:02

Don.Wojciech napisał/a:
Lolejko w e36 nie da rady obniżyć bardziej niż 60/40 na serjnych amortyzatorach ponieważ sprężyna mogła by wyskoczyć z gniazda przy maksymalnym rozprężeniu. Te moje springi apexa są idealnie na styk :)

Nie no ja mówię o kompletnym zawiasie! Przy springach -60 to tłumienie amorek jakieś musi mieć, więc seria odpada! Gwint to najlepsze rozwiązanie na nasze drogi, ale drogie!
Chociarz FK były na allegro za 1600zł, i to dobra firma jak za tą kasę!

Enzo - 07-05-08, 22:45

lolejko napisał/a:
SID, nie dygaj -80/-60 zakładaj!!! Ja do swojej następnej założe na bank najmniej -60/-40! Jak glebić to na całość!


No tak ,ale z adekwatnym ido tego wtardymi amorami

lolejko - 08-05-08, 10:40

Enzo napisał/a:
No tak ,ale z adekwatnym ido tego wtardymi amorami

Nie no ja mówię tylko i wyłącznie o zawiasie kompletnym!

Don.Wojciech - 08-05-08, 14:42

to proszę nie off topic !! ! temat jest głębienie na serjnych amorach/ amorach m technik

:ot:

Jaras E21 - 08-05-08, 21:40

podsumowując
jakiekolwiek ładowanie nizszych sprezyn do seryjnych amorów jest bezsensem

jak nie ma funduszu to nie kupuj samych sprezyn... lepiej jeźdizć tak jak jest...
poczekaj aż zbierzesz fundusz i zainwestuj w dobry zawias ktory poskutkuje super prowadzeniem, wyglądem, trwałością i bezpieczeństwem.

lolejko - 08-05-08, 21:58

Jaras E21 napisał/a:
podsumowując
jakiekolwiek ładowanie nizszych sprezyn do seryjnych amorów jest bezsensem

jak nie ma funduszu to nie kupuj samych sprezyn... lepiej jeźdizć tak jak jest...
poczekaj aż zbierzesz fundusz i zainwestuj w dobry zawias ktory poskutkuje super prowadzeniem, wyglądem, trwałością i bezpieczeństwem.

No i tutaj się zgodzę! Nie idź na żadne półśrodki tylko rób jak należy!

SID - 08-05-08, 22:49

W takim razie odłożę to i wezmę się za inne rzeczy, po prostu chciałem żeby to jakoś wyglądało :( najwyżej kupię używany zestawik! Dzięki!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group