Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - [E36] Swap

bibu26 - 31-12-09, 22:38
Temat postu: [E36] Swap
Witajcie

Mam pytanie które mnie zaciekało, a mianowicie gdy mam BMW E36 316 to jak będę chciał wymienić na silnik 2.0 lub 2.5 litrowy to czy mocowanie silnika jest takie same jak w słabszej wersji i co trzeba wymienić razem z silniejszym silnikiem. Wiem że przy wymianie na silniejszy to trzeba mieć do tego modelu silnika też skrzynie biegów i tu pytanie czy ona też będzie pasować na uchwyty/ mocowania, a oprócz skrzyni co jeszcze trzeba wymienić.

Możecie mi opisać dosyć dokładnie bo chodzę do szkoły i wybrałem kierunek " Mechanik pojazdów silnikowych" i chciał bym się dowiedzieć, bo nikt mnie nie nauczy dodatkowych rzeczy. Liczę na was :D

xxxBMWxxx24 - 31-12-09, 23:36

Prz sawapie z 316 na 320/323/325/328/M3 masz do wymiany:
-kompletny silnik
-elektryka silnika
-skrzynia (nie koniecznie)
-wał
-dyfer
-hamulce przednie i tylne
-mc persony przednie

domi500 - 01-01-10, 00:39

Cytat:
Możecie mi opisać dosyć dokładnie bo chodzę do szkoły i wybrałem kierunek " Mechanik pojazdów silnikowych" i chciał bym się dowiedzieć, bo nikt mnie nie nauczy dodatkowych rzeczy. Liczę na was :D




wielki szacun dla Ciebie za Twoje podejscie do tematu,,,,bedziesz dobrym mechanikiem.....a nie tylko takim ktory ma papier mechnika....

Szczesliwego Nowego Roku 2010[/quote]

bibu26 - 01-01-10, 01:44

Dzięki xxxBMWxxx24 czyli najlepiej znaleźć jakąś bitą BMW i po prostu poprzekładać, a ty już robiłeś coś takiego ?? ? Bo znalazłem na forum właściciela BMW E36 Compact z 316 przerobił na 328 i mnie to zaciekawił bardzo.

A co do domi500 to mam takie marzenie być dobrym mechanikiem bo to co na szkolnych praktykach mnie nie nauczą to w każdy wolny czas spędzam u zaprzyjaźnionego mechanika, którzy uznają go za najlepszego w mieście. Dlatego chciał bym pojąć różne ciekawe rzeczy ale nie wiem jak je wyszukiwać :D
No ale powoli może jakieś znajdę :D

xxxBMWxxx24 - 01-01-10, 08:34

Możesz znaleźć bitą, anglika, czy bez prawa do rejestracji lub prostu kupić komplet części. Co do przeróbki takiej nie robiłem ale akurat w e39 wymieniałem silnik z 2.0 na 4.4
racesupport - 01-01-10, 19:37

xxxBMWxxx24 napisał/a:
Możesz znaleźć bitą, anglika, czy bez prawa do rejestracji


ale on chyba pyta co przełożyć i co potrzeba a nie jak to najlepiej i nataniej zrobić :D Przynajmniej na to mi wygląda ;]

Jeżeli chodzi o Twoje pytanie, to mogę Ci powiedzieć tak ogólnie, że swapy na R6 z R4 w przypadku e36 są bardzo proste i wszystko pasuje plug&play, w pierwszym poście kolega napisał Ci co trzeba mieć, reszta mocowania, łapy itp wszystko pasuje, czasami po drodze mogą wyjść jeszcze rzeczy typu za krótki wąż od wspomagania no i to w sumie na tyle :) Oprócz tego co napisał Ci kolega wyżej trzeba też wymienić drążek stabilizatora przedni i wydech, często robiąc swap gdy wydusisz z siebie ostatnie grosiki to możesz most zostawić ten sam i hamulce też ale tylko na krótki okres czasu żeby sobie krzywdy nie zrobić :) co do skrzyni... od 1.6 do 2.5 skrzynie są takie same, 2.8 skrzynie ma już inną i ma także szerszy rozstaw szpilek na mocowaniu wału dlatego trzeba również wymienić wał, w M3 skrzynia jest jeszcze inna niż pozostałe, dłuższa i też trzeba inny wał bo krótszy, skrzynia 6b z mki jest przedewszystkim cięższa od 5b z B28 i często dają właśnie 5b z B28 do S50 żeby troche zbić wage i nie czyścić portfela :) no i elektryka... potrzebujesz do nowego silnika kostkę EWS'u (jest to kostka współdziałająca z komputerem i immobiliserem znajdująca się pod schowkiem), najlepiej kluczyk i na upartego można także zmienić stacyjkę a jak sie ma farta i stacyjka tej samej firmy to sam wkład stacyjki, wtedy nie trzeba sie bawić w przekładanie pastylki z kluczyka itp... najprostszą metodą jest usunięcie immobilisera z komputera bądź zaprogramowanie go na swój obecny kluczyk, koszt ok 150zł.

emonix - 05-01-10, 19:38

Jaki jest całkowity koszt takiej operacji? Mam okazje kupić 316i za grosze i chciałbym zrobić swap, wiec pytam, bo jestem w kropce :( (chodzi mi o koszty robocizny+ew koszty części/elementów)
xxxBMWxxx24 - 05-01-10, 21:03

swap z 316 na 328 np u mnie to 3500 czesci, 300zł plyny i oleje, robocizna 1300zł
emonix - 05-01-10, 21:24

:O spory wydatek, myślałem ze to mniej wyniesie, ale widocznie się myliłem ;(
xxxBMWxxx24 - 06-01-10, 07:18

2.8 nikt ci za darmo nie odda, pamietaz e do 316 trzeba wszytsko łacznie z hebalmi i zawiasem
OraD - 07-01-10, 21:21

Z 1.6 najprościej zmienić na 1.8is, najlepiej m44, zdecydowanie mniejszy koszt, a osiągi co do 1.6 o niebo lepsze. Skoro wcześniej miałeś 1.6 to na pewno będziesz zadowolony, przynajmniej przez jakiś czas bo is też szału nie robi, a jak koniecznie chcesz r6 to lepiej zmienić całe auto z reguły wychodzi taniej, no chyba ze masz zadbane 1.6 w idealnym stanie z dobrym wypasem i w pełnym mpaku to wtedy by się można zastanowić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group