Forum BMW3ER

Felgi, Opony & Zawieszenie - Dystans 4x100 na 5x120

lolejko - 19-01-10, 10:30
Temat postu: Dystans 4x100 na 5x120
Jaki dystans z rozstawem 4x100n a 5x120 najmniejszy wejdzie do E30 przy feldze 7,5 ET41, a jaki największy?
vmasher - 19-01-10, 10:35

lolo zrobię trochę mały OT ale orientowałem sie mocno w sprawie tych dystansów i sprawa wygląda tak, ze mimo tego ze zmienisz 4x100 na 5x120 to i tak koło można przykrecic tylko 4 śrubami, bo 5 sie pokryje
lolejko - 19-01-10, 10:46

No ale to nie szkodzi :) W E30 i tak 4 śrubki są :)
Wiem, że jest możliwość dorobienia dystansów 5x120 na 4x100 tylko musza być grube.




Daniel_325i - 19-01-10, 11:29

jezeli mam felge 7j to taki dystans jak na zdjeciach wyzej.??? chodzi oczywiscie o e30
lolejko - 19-01-10, 11:49

Daniel_325i, a jakie ET??
Wogóle w E30 jakie ET najmniejsze musi być by było na styk i nie obcierało przy kole 7j??

vmasher - 19-01-10, 12:18

Przy 9" ET 10 jest najlepsze bo nie trze ani o nadkola ani o lage amora
Daniel_325i - 19-01-10, 14:35

ET 24 jest na feldze napisane
vmasher - 19-01-10, 20:10

Lolo ogarniałem ten temat juz z pewnym gościem, który robi takie dystanse
pisał ze jak to ma być bezpieczne i ok, to minimalna grubość powinna być około 20-22mm zeby dystans przykrecic do piasty i koło do dystansu

ja zrezygnowałem, bo zeby potem upchać w to ładne koło graniczy z cudem
w sumie wychodzi na jedno co zawias z compacta

Daniel_325i - 19-01-10, 20:11

vmasher, czyli taki dystans bez pchania nadkoli nie ma sensu ?? ??
vmasher - 19-01-10, 20:20

zależy pod jakie koła, ja chciałem upchac takie co i tak trzebabyło pchać, a jeszcze + 22mm dystans to juz nie było opcji i dałem na wstrzymanie
ale to felg węższych dystans jak najbardziej, nawet chyba esiu na cabrio miał 15mm i 25mm, albo wszystkie 25mm jak pamiętam ;)

Daniel_325i - 19-01-10, 20:25

do e30 taki dystans 22mm i felga 7j na et24 podejdzie ?? ?
Drapek_skate - 28-01-10, 22:28

dobra panowie. tematyka podobna tylko rozstaw inny :D

4x100 -> 5x112

Chcę w piaście nawiercić i nagwintować 5x112 - wiadomo że jedna śruba w pół pokrywa się z jedną z rozstawu 4x100 więc pozostaje tylko nawiercić 4 otwory i na 4 przykręcać fele.
pytanie - czy nie wpłynie to na bicie koła, bo wtedy piasta już nie będzie symetrycznie nawiercona??

lolejko - 28-01-10, 22:42

Jesłi wywiercisz otwory symetrycznie i wysrodkujesz do środka piasty, to nie ma bata by biły. A dystansów nie lepiej dokupić?
Felgi RH?

Drapek_skate - 28-01-10, 22:53

być może że trzeba będzie dać dystans jakieś 12mm więc dystans/adapter odpada. Poza tym wolę nawiercić piastę i tak też człowiek który się tym zajmuje na cultstyle doradza :)
takie moje mazaje poglądowe:


no i właśnie piasta nie będzie do końca symetrycznie nawiercona bo 1 z 5 otworów przy 5x112 odpada, więc ciekaw jestem jak z tym biciem. Pomijam fakt że będzie koło przykręcone na 4 śruby a nie na pięć co też ma teoretyczny wpływ na bicie.

lolo - co do felg to nie RH. Ogólnie to ma być rzeźba do toledo - fele merca 8x16 :)
E30 może dopiero będzie zakupiona w wakacje - a do niej fele (borbet A 7,5 i 9x16) leżą w garażu - ale może je sprzedam. jeszcze się zastanowię :D

lolejko - 28-01-10, 23:01

źle otwory rozstawiłeś. 4x100 na 5x112 powinieneś zmieścić jak tutaj.
http://www.moto.allegro.p...y_promocja.html

Z twojego rozstawu można zastosować srubę pływajacą.

Jest jeszcze chyba możliwośc u ciebie zmiany piast z nowszych wyrobów VAGa

Drapek_skate - 28-01-10, 23:17

oj lolo, lolo - jak przekręcisz mój rysunek to jest tak samo jak na tej focie. Nie ma innej możliwości rozmieszczenia ;) co do śruby pływającej też nie da rady - śruba pływająca maks do zmiany rozstawu o 2,5-3mm. Więc do "napłynięcia" mam 6mm - nie ma mowy

jest możliwość zamiany piast. Tyle że można w miarę bezproblemowo zamienić 4x100 na 5x100 bo takowe wychodziły.
4x100 zamienić na piasty 5x112 to już większa rzeźba bo nic nie pasuje :(

lolejko - 28-01-10, 23:20

Cytat:
oj lolo, lolo - jak przekręcisz mój rysunek to jest tak samo jak te na focie. nie ma innej możliwości rozmieszczenia ;)

Może masz racje.
Drapek_skate napisał/a:
jest możliwość zamiany piast. Tyle że można w miarę bezproblemowo zamienić 4x100 na 5x100 bo takowe wychodziły.

TO już łatwiej zrobić nawiert na piastach 5x100 :)
Drapek_skate napisał/a:
4x100 zamienić na piasty 5x112 to już większa rzeźba bo nic nie pasuje :(

Fakt 5x112 chyba miały jakieś Audi na rarytasie.

A które felgi mietka chcesz włozyć?

Drapek_skate - 28-01-10, 23:25

łatwiej zrobić na 4x100 bo mniej dziur do wiercenia. Tylko czy to będzie bezpiecznie?! oto jest pytanie.
W 5x100 by zrobił wszystkie 5 otworów przy nawiercie 5x112. Ale przerobić 4x100 na 5x100 i nawiercać na 5x112 - daremny koszt - już lepiej modzić z dystansem/adapterem.

Co do 5x112 to z VAG'ów to audice wszelkiego rodzaju, passaty b5, transporter, skoda octavia chyba i jeszcze coś pewnie.
Ale inne mocowania zawieszeń, amorów itp, więc nie ma co - za duża rzeźba


co do felg - priorytet to słynne 15-dziurowce czyli fela z w201 i r129:


...ale ciężko je upolować. Więc bardziej prawdopodobna opcja to 8-dziurowce czyli w210, w140:

lolejko - 28-01-10, 23:31

Drapek_skate napisał/a:
Co do 5x112 to z VAG'ów to audice wszelkiego rodzaju, passaty b5, transporter, skoda octavia chyba i jeszcze coś pewnie.
Ale inne mocowania zawieszeń, amorów itp, więc nie ma co - za duża rzeźba

Tak tak, ale w Audi 80 B3 chyba czy B2 (jakaś wersja S2 czy coś takiego) były piasty 5x112 i one z tego co kiedyś kiedys czytałem pasują zamiast 4x100.
Co do nawiertu nigdy nie będzie tak bezpieczny jak ori.
Jeśłi felga jest naprawdę konkretna, to warto, ale dla zwykłych felg nie ma sensu.

Drapek_skate - 28-01-10, 23:37

jak dla mnie obie fele wyglądają konkretnie na toledo - oczywiście 15-dziurowiec konkretniej :cwaniak: Dla mnie warto - tym bardziej że może uda się zrobić nawiert czy dystans/adapter w dobrej cenie :)
lolejko - 28-01-10, 23:40

15 dziurawiec w full polerce jest git, Sam myślałem o tej feli do e30, ale kłopot taki sam jak twój mnie zniechęcił :D
Ma ktoś foty E30 na felgach 15 dziurawcowych?

Drapek_skate - 28-01-10, 23:48

no właśnie.. poza tym byłby pierwszy toledo na mercach w PL :yeah:

Nawet jak nawiercę przód to z tyłem może być problem bo bęben z tyłu nie jest gruby chyba na całym obwodzie - jutro muszę go zwalić i oblukać. Jeśli nie da rady nawiercić to tylko dystans - będę musiał załatwić materiał i zawieźć do jakiegoś tokarza :) Nie chcę dać za wygraną i jednak będę chciał założyć merce na toledo :)
bo na borbetach A 9x16 na tyle ciężko się jeździ - za dużo wystają :zly: trą :zly:

shark - 29-01-10, 08:41

Na dzień dobry za coś takiego nie dopuszczam z czymś takim do ruchu drogowego ;) Jesteście odważni :D
Drapek_skate - 29-01-10, 10:43

kto nie kombinuje ten nie ma :D :D

pojawił się problem - z nawiertu nici bo bęben od środka wygląda tak:


lipa :zly: :zly:
w takim razie tylko dystans w razie czego

lolejko - 29-01-10, 13:21

Drapek_skate, pakuj dystans i sie nie przejmuj. Swoją drogą te felgi w jakich rozmiarach są???
Drapek_skate - 29-01-10, 23:55

chyba trzeba będzie tak zrobić - boje się tylko czy to się nie będzie odkręcać ;(
bo kiedyś miałem dystans przykręcany na przód i mi się odkręcał - ale nie miał on fazki centrującej więc była możliwość krzywego przykręcenia felgi i z tego tak mogło się dziać. Esiu chyba też miał problem z odkręcającymi kołami jak się nie mylę bo na tym forum gdzieś to wyczytałem chyba jak mnie pamięć nie myli

Nie wiesz lolo kto w kozienicach zrobi takie adaptery? pewnie trzeba z kimś z elko zagadać?

Felgi merca to 15-dziurowce 8x16, a 8-dziurowce to 7,5x16 oraz 8x16. Jak już będę zakładał to 8x16 i kapcia 195/45 :) będzie według mnie baja :)

Drapek_skate - 09-02-10, 20:36

nie wiecie panowie kto robi takowe dystansy/adaptery??
bo z nawiertami trochę roboty i koszta. Więc może bym się skusił na te dystanse bo może wyjdzie jedna cena

lolejko - 09-02-10, 22:12

Drapek_skate, wiem, że na allegro się gościo ogłaszał i kiedyś mu maila wysyłałem z takim zapytaniem. Odpowiedział, że da radę zrobić, ale nie pamiętam kto to był. Musisz powysyłać maila do kilku sprzedawców co się trudnią wyrobem dyst. Z reguły dostaniesz odpowiedzi negatywne, ale jeden ci napisze, że jest to do ogarnięcia i ci zrobi.
Ja tak pisałem i trafiłem z tym, że projekt upadł.

yeahman - 09-02-10, 23:54

Jak dla mnie to już przerost formy nad treścią.
Drapek_skate napisał/a:
nie wiecie panowie kto robi takowe dystansy/adaptery??

Swoją drogą co drugi kowal będzie w stanie coś takiego wykonać na zamówienie, kwestia kasy i logicznego projektu żeby się nie ukręciło za szybko ;)

Drapek_skate - 10-02-10, 01:38

lolo - tak zrobiłem że powysyłałem do kilku allegrowców. Także czekam na odp. Mam niby koleszkę co robi w elko i byłby w stanie zrobić takie rzeczy ale dopiero może kwiecień/maj bo jakieś remonty mają czy coś.
Czekam na odzew allegrowców - może ktoś w normalnej cenie będzie w stanie mi to sprzedać

lolejko - 10-02-10, 07:36

Drapek_skate, jak da któryś odpowiedź to pisz co i jak.
Tomek niestety czasem trzeba iść na takie patenty.

Drapek_skate - 11-02-10, 13:51

no więc jak narazie odzew pozytywny od jednej firmy z allegro. Nick " TGauto". Widać że robią porządnie te adaptery ale dopiero w lipcu będą takowe mieli - grubość minimum 27mm, cena 700-750zł, felga przykręcana na wszystkie 5 śrub czyli git malina, tylko cena wysoka jak diabli.

Drugi namiar to koleszko z cultsyle, "djbros", z Radomia. Tylko że on robi takie adaptery że felga przykręcana jest na 4 śruby, cena 450-500zł.

Dawałem jeszcze znać kolesiowi co robi w elko i powiedział że byłby w stanie zrobić takie adapterki, nawet te z jedną pokrywającą się śrubą (śruba w śrubie) ale dopiero gdzieś w kwietniu no i ceny nie zdradził jak narazie.

lolejko - 11-02-10, 14:09

To cena konkret. Najlepiej finansowo wyjdziesz jak dasz wlasnie tokarzowi.
yeahman - 11-02-10, 23:44

Drapek_skate,

Tutaj wyszukałem coś taniego zadzwóń sobei do nich i podpytaj.

http://www.mapet-tuning.c...products_id=120

:ok:

:bmw:

Drapek_skate - 12-02-10, 01:32

niestety mapet też nie robi takich rzeczy. 5x112 może zrobić na inną piastę 5x...

Więc pozostają na tą chwilę albo te osoby/firmy które wymieniłem wcześniej albo jakiś dobry tokarz z elektrowni :)

lolejko - 12-02-10, 07:33

Drapek_skate, na fachowców w elektrowni też trzeba brać poprawkę :)
Potrafią spierniczyć prostą robotę.
Daj dokładny rysunek z wymiarami, a spróbuje coś wykombinowac.

Drapek_skate - 12-02-10, 20:06

zależy na którego fachowca. Kiedyś mój tata miał tam znajomego tokarza co robił wszystko bardzo dokładnie. dorabiał nam tulejki, pierdołki, wały pod łożyska itp i wszystko było lala.

dobra lolo - postaram się zrobić rysunek porządny i dam znać. ale to muszę śrubę imbusową pomierzyć dokładnie. albo dać grubszy dystans i otwory ze stożkiem. pomyśle i dam znać

lolejko - 12-02-10, 20:34

Drapek_skate, pomyśl porysuj i się obada.
yeahman - 13-02-10, 12:57

Napisz do ///Adi - on ma podkładki 6mm które robił na zamówienie :ok:
///ESIU - 13-02-10, 14:17

na fachowców z elektrowni kozienice trzeba brać bardzo duuuużą poprawke :lol:
seebba - 14-02-10, 10:37

no poprawke trzeba brać,ale zależy kto ma jakiego fachowca......
nierozkminiłem tematu..ale też moge sobie ogarnąć dystanse......

///ESIU - 14-02-10, 11:40

może gdyby tyle wódki nie pili na robocie wiedzieli by co robią :lol:
Drapek_skate - 17-02-10, 10:06

dobra panowie - adaptery ktoś tam zawsze wytoczy. Tylko problem jest jeszcze ze śrubami imbusowymi M12x1,5 klasy minimum 10.9 i gwintem długości 20-25mm.
Jakby ktoś miał namiar na jakąś hurtownię która takowe sprzedaje po normalnej cenie niech daje tu znać. Jedna hurtownia mi odpisała że można kupić takie u nich tylko z gwintem długości 30mm w cenie 7,98zł sztuka/netto :no: :no: :no: podziękowałem :zly:

Enzo - 17-02-10, 10:41

Ja kupilem szpilki z nakretkami i je dalem tkoarzowi i wszytsko ladnie zrobil ;)
Drapek_skate - 17-02-10, 15:04

ze szpilki i nakrętki zrobił śrubę na imbus?? to chyba nieopłacalny interes bo zapłacić tokarzowi za zrobienie 16 takich śrub, kupić szpilki z gwintem M12x1,5 i nakrętki to wyjdzie tyle co gotowe śruby.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group