|
Forum BMW3ER
|
|
Mechanika & Eksploatacja - Swap M40B18 na M50B20
yeahman - 21-03-08, 14:45 Temat postu: Swap M40B18 na M50B20 Jeśli naprawa mojej Bandytki okaże się zbyt droga to w grę wchodzi swap na M50B20. Silniki takie z osprzętem są w granicach 1200zł.
Myślę o tym silniku bo:
- nie trzeba tak dużo zmieniać jak w przypadku 2.5 - zamiana nieopłacalna
- mniejsze spalanie
- przystępniejsza cena zakupu silnika 2.0 - 1200zł 2.5 2000zł
Pytanie brzmi. Czy trzeba wymieniać most tylni Przełożenie niby to same.
Kolejne pytanie to Czy taką przeróbkę można wykonać samodzielnie i czy ewentualnie mógłbym liczyć na czyjąś pomoc. Czy lepiej pojechać do mechanika (500zł).
ac_schnitzer - 21-03-08, 15:12
kurde 1200 za caly z osprzetam... ja dalem 1700 za silnik bez osprzetu M42 IS...
Pawelos - 21-03-08, 16:22
1200 z osprzetem to jest zlom a nie motor, zdrowe m50b20 bez osprzetu to jest wydatek ok 2000zl
Jak nie masz zaplecza to lepiej sie za samodzielny swap nie bierz. Caly wydech, i caly dolot. Wal dyfer i polosie musisz zmienic bo je poukrecasz. Do tego dochodzi zmiana zawieszenia i hamulcow. Lepiej sie szarpnac i wsadzic M42b18, zabieg bedzie o wiele prostszy, choc most i polosie i tak trzeba tez zmienic.
aha i jeszcze sprzeglo ale tego nie jestem pewny na 100%.
Skrzynia pasi.
yeahman - 21-03-08, 16:26
Dobra. Po diagnozie moje buni stwierdzam że raczej Swapa robić nie będę. Za duże koszta mnie wyniesie w porównaniu do naprawy jaką muszę zrobić. Wolę kupić seryjne 325 Ale temat może przyda się jeszcze komuś więc piszcie swoje uwagi
///ESIU - 21-03-08, 17:28
Pawelos, jeżeli skrzynia pasi to po co zmieniać wał i półosie? chodzi Ci o wytrzymałosć??
vmasher - 21-03-08, 18:06
Panowie do m42 skrzynia i dyfer pasi od m40, natomiast m50 ma już inne przełożenia i wiem że skrzynie należy wymienić, do tego tak jak pisaliście, zawieszenie, dolot i wydech, nie wspominając o hamulcach i obudowie visco!
Maciek - 21-03-08, 18:13
Pawelos napisał/a: | 1200 z osprzetem to jest zlom a nie motor, zdrowe m50b20 bez osprzetu to jest wydatek ok 2000zl
|
czasem mozna dorwac dobry silni za rozsadne pieniadze
zaznaczam trzeba miec fuksa albo cierpliwosc
a co do skrzyni, dyfra i polosi, to niby mozna by je wymienic, kiedy zas swapem ma poruszac sie KAT to trzeba to zrobic
osobiscie odradzam 325, chyba ze ktos plywa w paliwie, zuzycie przy dobrym motorze wacha się od 8 ( 90 na autobahnie ) do ponad 20 w miescie ( przy cieżkiej nodze)
dodatkowym argumentem jest fakt ze o DOBRE 325 strasznie ciezko, chyba ze ma się ponad 12 tysiecy wtedy perełek znajdzie się kilka
pozatym wiekszosc tych autek jest zagazowana, czyli PROFANACJA!!
Jaras E21 - 24-03-08, 08:13
Maciek
kupowałeś już silnik ?
jeśli nie to na wstępie mówie że, nie ma czegoś takiego jak zdrowy silnik za dobre pieniądze...
kupując silnik do alfy przewineło się przez warsztat kilka silników i z każdym było coś nie tak... wnajgorrszym przypadku przyjechał silnik który miał rdze na tlokach,zaworach był cały zasyfiony .. nie wiem gdzie i ile stał ten silnik ale totalna ruina...
po drugie nie słyszałem żeby b20 paliło mniej od b25 wolne żarty ... róznica 0.5-1 l na 100km to żadna róznica a masz 42km ...
|
|