Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Swap M40B18 na M50B20

yeahman - 21-03-08, 14:45
Temat postu: Swap M40B18 na M50B20
Jeśli naprawa mojej Bandytki okaże się zbyt droga to w grę wchodzi swap na M50B20. Silniki takie z osprzętem są w granicach 1200zł.

Myślę o tym silniku bo:
- nie trzeba tak dużo zmieniać jak w przypadku 2.5 - zamiana nieopłacalna
- mniejsze spalanie
- przystępniejsza cena zakupu silnika 2.0 - 1200zł 2.5 2000zł

Pytanie brzmi. Czy trzeba wymieniać most tylni ?? Przełożenie niby to same.
Kolejne pytanie to Czy taką przeróbkę można wykonać samodzielnie i czy ewentualnie mógłbym liczyć na czyjąś pomoc. Czy lepiej pojechać do mechanika (500zł).

ac_schnitzer - 21-03-08, 15:12

kurde 1200 za caly z osprzetam... ja dalem 1700 za silnik bez osprzetu M42 IS...
Pawelos - 21-03-08, 16:22

1200 z osprzetem to jest zlom a nie motor, zdrowe m50b20 bez osprzetu to jest wydatek ok 2000zl

Jak nie masz zaplecza to lepiej sie za samodzielny swap nie bierz. Caly wydech, i caly dolot. Wal dyfer i polosie musisz zmienic bo je poukrecasz. Do tego dochodzi zmiana zawieszenia i hamulcow. Lepiej sie szarpnac i wsadzic M42b18, zabieg bedzie o wiele prostszy, choc most i polosie i tak trzeba tez zmienic.

aha i jeszcze sprzeglo ale tego nie jestem pewny na 100%.

Skrzynia pasi.

yeahman - 21-03-08, 16:26

Dobra. Po diagnozie moje buni stwierdzam że raczej Swapa robić nie będę. Za duże koszta mnie wyniesie w porównaniu do naprawy jaką muszę zrobić. Wolę kupić seryjne 325 :D Ale temat może przyda się jeszcze komuś więc piszcie swoje uwagi :ok:
///ESIU - 21-03-08, 17:28

Pawelos, jeżeli skrzynia pasi to po co zmieniać wał i półosie? chodzi Ci o wytrzymałosć??
vmasher - 21-03-08, 18:06

Panowie do m42 skrzynia i dyfer pasi od m40, natomiast m50 ma już inne przełożenia i wiem że skrzynie należy wymienić, do tego tak jak pisaliście, zawieszenie, dolot i wydech, nie wspominając o hamulcach i obudowie visco!
Maciek - 21-03-08, 18:13

Pawelos napisał/a:
1200 z osprzetem to jest zlom a nie motor, zdrowe m50b20 bez osprzetu to jest wydatek ok 2000zl


czasem mozna dorwac dobry silni za rozsadne pieniadze ;)

zaznaczam trzeba miec fuksa albo cierpliwosc

a co do skrzyni, dyfra i polosi, to niby mozna by je wymienic, kiedy zas swapem ma poruszac sie KAT :hyhy: to trzeba to zrobic

osobiscie odradzam 325, chyba ze ktos plywa w paliwie, zuzycie przy dobrym motorze wacha się od 8 ( 90 na autobahnie ) do ponad 20 w miescie ( przy cieżkiej nodze)

dodatkowym argumentem jest fakt ze o DOBRE 325 strasznie ciezko, chyba ze ma się ponad 12 tysiecy wtedy perełek znajdzie się kilka

pozatym wiekszosc tych autek jest zagazowana, czyli PROFANACJA!! :no:

Jaras E21 - 24-03-08, 08:13

Maciek

kupowałeś już silnik ?

jeśli nie to na wstępie mówie że, nie ma czegoś takiego jak zdrowy silnik za dobre pieniądze...

kupując silnik do alfy przewineło się przez warsztat kilka silników i z każdym było coś nie tak... wnajgorrszym przypadku przyjechał silnik który miał rdze na tlokach,zaworach był cały zasyfiony .. nie wiem gdzie i ile stał ten silnik ale totalna ruina...


po drugie nie słyszałem żeby b20 paliło mniej od b25 :haha: wolne żarty ... róznica 0.5-1 l na 100km to żadna róznica a masz 42km ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group