Forum BMW3ER

Rozmowy Motoryzacyjne - Zmniejszenie wielkości silników M...

no_limit - 28-03-08, 21:15
Temat postu: Zmniejszenie wielkości silników M...
Bmw planuje zmniejszyć wielkość silników z linii M. Jak wiemy obecnie w M6 i M5 są widlaste 'dziesiątki", włodaże Bmw planują to zmienić... Chcą zmniejszyć silniki uturbiając je by zachować osiągi... Zabieg ten ma na celu podążanie za trendem ekologicznym... Bo zmniejszony silnik to i mniejsza waga... To samo ma tyczyć się silników diesla V8 ma zostać zastąpione V6 z Twin turbo...

Co o tym sądzicie??

kostek_ja - 28-03-08, 22:46

Wątpię żeby BMW tak zrobiło. Jeżeli już to zrobią to w eMkach ze względu na zredukowanie masy żeby lepiej brały zakręty, a nie były bardziej ekologiczne.
no_limit - 28-03-08, 23:34

kostek_ja napisał/a:
a nie były bardziej ekologiczne.


I tu się mylisz... W europie jeszcze tego nie widać ale w Stanach już bardzo wyraźnie widać ekologiczny trend... Coraz więcej hybryd i samochodów na etanol się pojawia. Bmw jest marką która bardzo wyraźnie idzie w kieruku ekologii i na amerykańkskim rynku już są "zielone" bmw... Jutro może wrzuce pare art. na ten temat, jeżeli kogoś to interesuje...

A to co napisałem wyżej nie jest domysłem tylko przetłumaczonym przezemnie w dość luźny sposób wywiadem z Norbertem Reithoferem(szefem zarządu BMW) opublikowanym na łamach Auto Motor und Sport. ;)

kostek_ja - 28-03-08, 23:57

Możliwe, że mają tak zrobić, ale nie dlatego że dbają o środowisko tylko dlatego że mogą na tym zarobić, bo jak sam napisałeś ekologia jest aktualnie trendy :cwaniak:
yeahman - 29-03-08, 00:45

Ja byłbym zawiedziony gdybym miał seryjne turbo.. Chciałbym kiedyś kupić ładne M50B28 (bo to chyba najlepszy motor pod turbo) i samemu je uturbić.. Frajda jest z tego moim zdaniem.

Turbo jakoś seryjnie do BMW mi nie pasuje. Z japońcami bardziej mi się kojarzy bo tam co drugiemu to pakowali.

Ale reasumując to nie jestem zdecydowany co do serii w turbo kosztem mniejszego silnika

kostek_ja - 29-03-08, 01:33

Ja szczerze też byłem przeciwny, ale nie z faktu czy pasuje czy nie, ale nie lubię turbodziury, ale te nowe biturbo w bmw mają mniejszą turbodziurę niż wolnossące silniki (które jej wogóle nie mają :cwaniak: ), więc nie będę narzekał o ile w eMkach nie zmniejszą pojemności i wrócą do rozkładu masy 50/50.
no_limit - 29-03-08, 10:33

No właśnie twin turbo ma niwelowąć turbo dziure... Jedna mała turbina zbiera się od w miare niskich obrotów, i druga duża przy wyższych obrotach... :cwaniak2:
kostek_ja - 29-03-08, 15:12

Jeździłem 335d e92 i jest naprawdę kozak. Zero turbodziury :ok:
krzysiek8833 - 29-03-08, 19:20

no niby tak! ale dla mnie ///Mki straca dusze jak beda im zmniejszac silniki i turbo pakowac!
BMW serii ///M słynie z tego ze wyciagaja ponad 100KM z litra pojemnosci bez turbo!!!!!!!! i to jest piekne!
tez wykombinowali z ta ekologia! ferrari jakos nie zmniejsza motorów i nie narzeka na brak klientów! według mnie to stosunek ludzi do danej marki to sposób na sprzedarz a nie uturbianie silników!
ale zrobia co zechca!!!! ale moim zdaniem duuzo straca na dobrym imieniu marki!
Ja bym wolał jakby nic nie zmieniali! zamist cos cudowac w autach to naukowcy by sie wzieli raz a dobrze co zrobic z tym ocieplaniem klimatu! wszystko sie da zrobic wiec powinni cos działac a nie głosic cos zeby ludzie coraz bardziej sie kontrolowali!

no_limit - 29-03-08, 19:30

krzysiek8833 napisał/a:
tez wykombinowali z ta ekologia! ferrari jakos nie zmniejsza motoró


W Detroit debiutował Ferrari napędzany Etanolem... Pomimo że w większości miejsc gdzie Ferrari jest szprzedawane nie można kupić Etanolu to konstruktorzy stworzyli tą 430 aby pokazać że ekologia może iść z mocą...



Prawda jest taka że ekologia jest teraz modna... Wszyscy producenci samochodów zwracają na nią uwagę... Ostatni widziałem gdzieś ekologicznego Hummera...

krzysiek8833 - 29-03-08, 19:49

no niby tak! ale do mnie nie przemawiaja inne paliwa niz PB i ON! moze dlatego ze juz sie przyzwyczaiłem! :D
Jaras E21 - 29-03-08, 22:33

to będzie bmw bez jaj ;]

liczy się pojemność
liczy sie moment
liczy się dzwięk

a nie wiatraczki w dolocie i silnik V6 które można spotkać w co drugim oplu vw czy renault.



widac że, konstruktorzy silników bmw już by nie mieli co robić gdyby nie ekologia ;] :haha:


wyważenie to zaleta bmw bez względu na to ile waży fabryczny motor pod maską ;]

no_limit - 29-03-08, 22:33

krzysiek8833 napisał/a:
no niby tak! ale do mnie nie przemawiaja inne paliwa niz PB i ON! moze dlatego ze juz sie przyzwyczaiłem! :D


Ale jak wiesz one się kiedyś skończą...

Jaras E21 - 29-03-08, 22:36

;] a co powiesz kolego o syntetytycznie wytwarzanej "bezołowiówce" ?
jest trochę droższa ale...

jak ceny podbiją do 5 zł za litr to znów się tym tematem zainteresują ;)

krzysiek8833 - 29-03-08, 22:38

ale za mojego życia pewnie ich jeszcze nie braknie( na szczęście)
a co do tej ekologi i rodzajów paliw stosowanych w ekologicznych autach: to jak juz robia te auta to niech chociarz nie daja takich ogromnych cen za nie bo jakby sie tradycyjne paliwko skonczyło to mnie na taki wóz najnormalniej było by nie stac! a musice przyznac ze ceny do średnich nie sa zaliczane! :hyhy:

no_limit - 29-03-08, 22:38

Jaras E21 napisał/a:
a co powiesz kolego o syntetytycznie wytwarzanej "bezołowiówce"


Wiesz koncerny pójdą za tym co da im największe zyski... i my niestety jesteśmy tylko od nabijania im kabzy... :D

krzysiek8833 napisał/a:
przyznac ze ceny do średnich nie sa zaliczane!


bo teraz to jest trend... a jak przyjdzie konieczność to wtedy stanieją... :P

krzysiek8833 - 29-03-08, 22:42

no ja myślę... :D
kostek_ja - 30-03-08, 00:05

Jaras E21 napisał/a:
silnik V6 które można spotkać w co drugim oplu vw czy renault.

Pewnie wrócą do R6, a to są kozackie silniki :D

krzysiek8833 - 30-03-08, 09:35

dokładnie!
według mnie R6 brzmi lepiej niz V6! a co do odgłosów V to juz od V8 to juz pieknie gra!
hehe R6 sa kozackie bo jest w twojej ///M-ce, i wogole w mkach i maja wspaniałe osiagi!

Enzo - 31-03-08, 16:20
Temat postu: Re: Zmniejszenie wielkości silników M...
no_limit napisał/a:
Bmw planuje zmniejszyć wielkość silników z linii M. Jak wiemy obecnie w M6 i M5 są widlaste 'dziesiątki", włodaże Bmw planują to zmienić... Chcą zmniejszyć silniki uturbiając je by zachować osiągi... Zabieg ten ma na celu podążanie za trendem ekologicznym... Bo zmniejszony silnik to i mniejsza waga... To samo ma tyczyć się silników diesla V8 ma zostać zastąpione V6 z Twin turbo...

Co o tym sądzicie??


prosze ojakeis fakty b ocos m isie nie chce wierzyc. Skad te plotki?

Annoth - 31-03-08, 16:28

jak zmniejszą to będzie chyba pierwszy przypadek, że starsze silniki bedą lądować w nowych autach :lol:
no_limit - 31-03-08, 16:56

Enzo napisał/a:
prosze ojakeis fakty b ocos m isie nie chce wierzyc. Skad te plotki?


no_limit napisał/a:
A to co napisałem wyżej nie jest domysłem tylko przetłumaczonym przezemnie w dość luźny sposób wywiadem z Norbertem Reithoferem(szefem zarządu BMW) opublikowanym na łamach Auto Motor und Sport.


Zaraz poszukam gdzieś tego textu... ;)

Lastx - 08-04-08, 18:13







BMW serii 7 Hydrogen


W Los Angeles BMW zaprezentowało pierwszą seryjnie produkowaną limuzynę o napędzie wodorowym: BMW serii 7 Hydrogen.
Produkcja aut już ruszyła, a pierwszych 100 egzemplarzy dotrze do wyznaczonych klientów w 2007 roku. BMW serii 7 Hydrogen wykorzystuje technologię spalania wodoru w silniku benzynowym, przy czym system automatycznie przestawia się na spalanie benzyny po wykorzystaniu zapasów wodoru. Samochód może więc być bez przeszkód wykorzystywany w codziennej eksploatacji poza zasięgiem sieci oferujących tankowanie ciekłego wodoru. W celu zapewnienia możliwie najdłuższego zasięgu BMW serii 7 Hydrogen wyposażone jest w tradycyjny 74-litrowy zbiornik paliwa benzynowego oraz w dodatkowy zbiornik o pojemności 8 kg ciekłego wodoru. Zbiornik wodorowy ma podwójn ściany ze stali nierdzewnej o grubości dwóch milimetrów oraz z 30-milimetrowej próżniowej warstwy izolacyjnej pomiędzy wewnętrzną a zewnętrzną częścią zbiornika. Taka konstrukcja redukuje przenoszenie ciepła do minimum, przy czym warstwa wewnętrzna zapewnia taką izolację, jak 17-metrowy styropian. Izolacja termiczna jest na tyle skuteczna, że jeśli taki zbiornik wypełniony byłby wrzącą kawą, to dopiero po 80 dniach ostygłaby ona na tyle, by można ją było wypić. Dzięki doskonałej izolacji termicznej ciekły wodór może być przechowywany pod ciśnieniem 3–5 bar, w stałej temperaturze ok. –250°C.

Zasięg benzynowo-wodorowego BMW 7 wynosi ponad 700 km (kilometrów w trybie wodorowym oraz kolejne 500 kilometrów na paliwie benzynowym).
BMW zapewnia, że spalanie wodoru ma tę wyższość nad ogniwami paliwowymi, że uzyskiwana jest większa moc. Napędzany wodorem dwunastocylindrowy silnik BMW Hydrogen 7 posiada moc 260 KM, która pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 230 km/h.
Podobnie jak inne modele BMW serii 7, 6 i 5 nowy model z napędem wodorowym produkowany jest w zakładach BMW w Dingolfing, a jego silnik – wzorem wszystkich silników dwunastocylindrowych BMW – pochodzi z zakładów produkcji silników w Monachium. Podstawą wodorowego silnika spalinowego jest benzynowa jednostka BMW 760i, oferująca między innymi w pełni adaptacyjny napęd zaworów VALVETRONIC czy zmienną regulację faz rozrządu Double VANOS. W trybie benzynowym paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio, a wodór poprzez zintegrowany z układem ssącym silnika przewód zasilający. Spalający się do dziesięciu razy szybciej niż tradycyjne paliwo wodór jest jednak o wiele bardziej wydajny. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, jednostka napędowa V12 z BMW serii 7 Hydrogen wymagała zastosowania wyjątkowo elastycznego systemu zarządzania pracą silnika, jaki zapewniają VALVETRONIC i Double VANOS, gdzie wymiana ładunku i rytm wtrysku paliwa mogą być dostosowywane do specyficznych cech mieszanki wodorowo-powietrznej. Umieszczenie dodatkowych elementów w tylnej części pojazdu spowodowało modyfikacje ustawień zawieszenia i amortyzatorów BMW serii 7 Hydrogen, ale pomimo większej masy tylnej osi zarówno stabilność, jak i komfort jazdy pozostały na tym samym poziomie. BMW serii 7 Hydrogen zostało również standardowo wyposażone w elektroniczny układ stabilizacyjny AdaptiveDrive z regulowanymi i przystosowanymi do charakterystyki pojazdu amortyzatorami. Karoseria BMW serii 7 Hydrogen została zmodyfikowana tak, by kompensować przyrost masy pojazdu spowodowany nową technologią napędu, a tym samym spełniać wszystkie wymogi norm pasywnego bezpieczeństwa. Zastosowanie tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi (CFK) zapewnia jeszcze większą wytrzymałość i bezpieczeństwo w razie zderzenia, pomimo niewielkiego przyrostu masy. Spalający wodór BMW serii 7 Hydrogen emituje prawie wyłącznie parę wodną. Warto przy tym zaznaczyć, że zasoby wodoru są praktycznie nieograniczone, bo można go odzyskiwać z biomasy lub za pomocą energii słonecznej, wietrznej lub wodnej. W razie konieczności wodór można również wytwarzać przy wykorzystaniu naturalnego gazu, biogazu lub innych podstawowych źródeł energii.

W celu promocji wykorzystania wodoru jako źródła energii firma BMW Group podpisała porozumienie z koncernem Total, dostawcą paliw i olejów mineralnych, który od roku 2004 prowadzi w Berlinie zintegrowaną dystrybucję paliw tradycyjnych i wodorowych.
W marcu 2006 r., znów w nawiązaniu do inicjatywy CEP, Total otworzył kolejną stację paliw wodorowych w stolicy Niemiec.

Pod koniec roku 2006 Total zamierza wybudować nowe zintegrowane stacje paliw wodorowych w Monachium, a, koncerny BMW Group i Total zawarły umowę na otwarcie kolejnej zintegrowanej stacji z paliwem wodorowym w jednym z większych miast Europy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group