Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Szpera, elektroszpera !!

vmasher - 30-03-08, 23:05
Temat postu: Szpera, elektroszpera !!
Witam, zastanawiam się poważnie nad szpera do bmw no i niewiem jak to jest w końcu! Ile procent najlepiej żeby nie przeszkadzało w codziennej eksploatacji, czy elektroszpere lepiej! Jak to dobrze zrobić, czy spawając satelity będzie oki? Czy to kiepskie rozwiązanie? Jak z wytrzymałością ? A szpera ori bmw musi być od e36, czy od e30 podejdzie? Jak to jest z tymi procentami np 40% ? Czy jak zrobię elektroszpere to mam wtedy 100% ?
Annoth - 30-03-08, 23:22

jak zaspawasz satelitki to masz 100% i kazdy zakret pokonujesz bokiem :lol: . Da sie z tym jeździć na codzień, ale ja bym chyba spasował
misza - 30-03-08, 23:25

według mnie ze 100% szpera w codziennej jeździe miałbyś szybsze zużucie opon
kostek_ja - 30-03-08, 23:25

Na co dzień najlepsze są adaptacyjne szpery, bo nie przeszkadają w normalnej jeździe, a im więcej procent tym lepiej. Ja mam adaptacyjną 100% i w niczym nie przeszkadza a zabawa jest przednia :D . Natomiast jak to zrobić, jak to działa itd. nie mam pojęcia więc nie pomogę, ale na pewno bym nie spawał.
Don.Wojciech - 30-03-08, 23:39

hehe znajomy ma zaspawany most w 125 2.0 dohc samochód jedzie albo prosto albo bokiem xD nie da sie nim normalnie skręcać i jeździć po mieście na co dzień ale zabawy jest co niemiara x)
vmasher - 30-03-08, 23:43

O co chodzi z tą szpera adaptacyjną bo nie bardzo rozumiem temat szpery , dopiero się uczę :hyhy:
czyli elektroszpera to zespawane satelitki, a szpera adaptacyjna co to takiego ??
A ori szpera bmw na czym polega i jak to działa że np mamy jakieś tam procenty ??
Tak na marginesie to za szpere oryginalną ile trzeba zapłacić - w jakich granicach cenowych??

kostek_ja - 31-03-08, 00:52

Don.Wojciech napisał/a:
samochód jedzie albo prosto albo bokiem xD nie da sie nim normalnie skręcać i jeździć po mieście na co dzień ale zabawy jest co niemiara x)


Ja mogę jechać normalnie. Moja szpera blokuje mechanizm różnicowy wtedy kiedy trzeba i w takim stopniu jaki jest aktualnie potrzebny. Pozwala na różnicę prędkości tylnych kół(oczywiście na nie za dużą). Nie doświadczyłem czegoś takiego że samochód na zakręcie jest wiecznie w poślizgu i mimo sporej mocy nie jest tak łatwo zerwać przyczepność. Kiedy chcę mogę jechać bokiem, a jak nie chcę mogę jechać normalnie. Żeby jechać bokiem muszę zerwać przyczepność (np. strzałem ze sprzęgła, bo samym gazem to tylko na 1 ewentualnie 2), a dopóki nie zerwę samochód jedzie jak gokart i rwie do przodu nawet na zakręcie bo pchają go obydwa koła.

vmasher - 31-03-08, 07:21

Napiszcie o co chodzi z ta szpera adaptacyjna, jakie były montowane fabrycznie przez bmw i czy taka szpere na "iles" % można zrobić sobie samemu??
kostek_ja - 31-03-08, 13:14

Wydaje mi się że wszystkie szpery BMW są adaptacyjne (jak się mylę proszę mnie poprawić). Z tego co czytam (na tym forum też jest o tym temat) najlepiej włożyć szperę z e36 M3 3,0 bo ponoć pasuje (tylko nie pamiętam czy ma 25% czy 50%).

Niestety nie powiem ci na jakiej zasadzie działa szpera adaptacyjna bo niestety nie wiem, ale tak jak napisałem działa to znakomicie.

vmasher - 31-03-08, 13:25

Ale jak to będzie z przełożeniem z m3 3.0? Jakie przełożenie ma 3.0, a jakie moje 1.8 ?Jak to będzie jeździć biedne 1.8 na tej szperze z m3 3.0? I sama szpera z 3.0 chyba nie będzie pasować, cały komplet tylnego napędu trzeba kupić? Tak
powiedzcie jak to jest, co to szpera adaptacyjna i na czym to dokładnie polega :mur:
czy można samemu przerobić dyfer tak, żeby zrobić inna szpere niż elektro ??

kostek_ja - 31-03-08, 13:34

Jeżeli chodzi o przełożenie to proponuję zadzwonić do serwisu BMW i się spytać, wejdą do sytemu BMW i w minutę sprawdzą.

Będzie jeździć normalnie z tym że będziesz miał większą przyczepność tylnych kół. A to nie oznacza że będziesz musiał jeździć bokami wręcz przeciwnie. Auto będzie rzadziej wpadało w poślizgi niż bez szpery i będzie się łatwiej kontrolowało w poślizgu i będzie łatwiej wyprowadzić z poślizgu. Czyli w jeździ same plusy.

A jeżeli się pytasz na czym polega to chodzi ci o budowę czy o zasadę działania? Bo to drugie mogę wyjaśnić. Problem w tym że jak ja coś wyjaśniam (pisząc) to z reguły naokoło bo chcę napisać za dokładnie i cięzko mnie zrozumieć.

I nie można samemu zrobić inaczej niż zespawać.

vmasher - 31-03-08, 14:10

Kostek chodzi o budowę i zasadę działania także, nie rozumiem tego jak i kiedy taka szpera robi się aktywna, bo wiadomo , jak zaspawam to mam cały czas szpere, a taka np 50% nie do końca rozumiem na czym polega :wstyd:
Enzo - 31-03-08, 14:24

Wiec tak.

Powiem na przykladzie E30, ja u siebie w SuperEcie mailem orginalna szpere z M3 E30 o pzrelozeniu S3.25 (orginalne szpery w M3 maja spiecie 25%)
W normalnej jezdzie p omiescie, czy na trasie niczym nie roznila sie w moscie niezeszperowanym...
Dzieki szperze moglem szybciej pokonywac zakrety (bo jak wiecie szpera nie jest stosowana tylko do Driftingu)

Alpina miala dyfry 40%, wiem ,ze w wyscigach stosowano szpery o 80% speiciu, zcasem trafiajja sie na ebay.de

Ale jednak 25% okazala sie troche zaslaba, dlatego zaspawalem dyfer 4.10... Ale ja mam auto typowo do zawodow.

Autem bardz ociezk osie aprkuje, jest starszny opor... Ale da sie jezdzic, i nie tak jak psiza ze akzd yzakret bokiem... Oczywiscie tzreba znacznie wuazac... Ale idzie sie przyzywczaic (jednak do auta cywilnego niepolecam) ;)


jesli chdozi o E36 to szpera z M3 pasuje, ma 25% spiecie i pzrelozenie S3.15

kostek_ja - 31-03-08, 14:43

Ale z tego co wiem można bez większy problemów spiąć taką szperę nawet do 100%, wystarczy chyba tylko wymienić okładki cierne(tak to się chyba nazywa ;) )

Co do zasady działania. Kiedy samochód pokonuje prawy zakręt lewe koła muszą kręcić się szybciej (ponieważ samochód porusza się po łuku, a koła muszą mieć taką samą prędkość kątową, to zewnętrzne koła muszą kręcić się szybciej), adaptacyjna szpera jest tak ustawiona żeby pozwalała na dokładnie taką różnicę prędkości jaka jest potrzebna (wystarczy wyliczyć z rozstawu kół jaka ma być maksymalna ta różnica). Jeżeli różnica prędkości kuł robi się większa (czyli koło zaczyna tracić przyczepność) szpera zaczyna blokować mechanizm różnicowy żeby zmniejszyć różnicę prędkości kół napędzanych. W skrajnym wypadku szpera 100% blokuje mechanizm różnicowy w 100% i obydwa koła dostają taką samą moc i kręcą się z taką samą prędkością(ewentualnie koło o większej przyczepności dostaje 100% mocy, właśnie tego do końca nie rozumiem, czy 100% szpera w skrajnym wypadku rozkłada moc po 50% czy na koło o większej przyczepności daje 100% byłbym wdzięczny jakby wytłumaczył to ktoś mądrzejszy od mnie).

Enzo - 31-03-08, 14:49

100% czyli oba kola kreca sie z ta samo predkoscia, jak masz szpere 25% to 25% mocy pzrekazywane jest na to kolo, ktore ma mneijsza przyczepnosc ;)

Dlateg ow 100% szybciej sie zuzywaja opony, polosie, pzreguby itp ;)

vmasher - 31-03-08, 15:40

czyli elektroszpera jest zła na codzień ?? :mur: :mur:
Enzo - 31-03-08, 16:16

raczej tak...
kostek_ja - 31-03-08, 22:19

Jest zła i na co dzień i do jazdy na czas. Dobra jest tylko do driftu.
///ESIU - 31-03-08, 23:47

kostek_ja, nie wierze że Twoja szpera jest 100% bo był by to zupełny absurd!!!!!
jezeli zblokuje na 100% to właśnie wtedy wewnętrzne koło dostaje poślizgu!!! a przecież nie o to chodzi więc jednym słowem jesteś źle poinformowany o Twojej szperze.

vmasher, szerze powiedziawszy to nie wiem czy jest sens spawać seryjny most w m40 bo i tak dobrej zabawy nie będziesz miał przez słaby silnik chyba że w skrajnych przypadkach, dlatego polecam ori szpere 25% lub lepiej 40% ale to rarytas
jesli chodzi o działanie to satelitki maja zwiększone tarcie ze sobą i półośki ciężej się kręcą co w efekcie jest łapanie dwóch kół razem.

natomiast w mocniejszym silniku do zabawy polecam właśnie elektro
do driftu najlepsze rozwiązanie do codziennej jazdy juz nie koniecznie choć dla chcącego nic trudnego.

mówisz że masz ten most na wykończeniu a masz juz drugi wiec spawaj ten i sobie polatasz troche zobaczysz jak to jest jak bedzie ciężko na codzień to przeżucisz sobie normalny

kostek_ja - 01-04-08, 00:00

Jak już napisałem moja szpera ma 100%, nie chcesz nie wierz. Z praktyki wiem że wewnętrzne koło wpada w poślizg bardzo często jak auto nie ma szpery, jeżeli nie wierzysz to wsiądź do samochodu bez szpery i sprawdź, a potem się wypowiadaj. U mnie blokuje na 100% W SKRAJNYCH przypadkch, czyli jak różnica prędkości kół jest większa od jakieś wartości ( w porsche 911 gt2 ta różnica to 28% ile jest w mojej eMce to nie wiem) np. gdy jedno koło jest na lodzie drugie na asfalcie wówczas blokuje w 100%, a kiedy dokładnie w zakrętach to nie wiem. Tylko proszę nie porównuj mojej adaptacyjnej szpery do spawanego mostu.
///ESIU - 01-04-08, 00:12

kostek_ja, wiem jak jest ze szperą a jak bez i na czym to wszystko polega ale BMW nie wyprodukuje szpery 100% bo to było by nie normalne, pomysl jedziesz po łuku zewnetrzne koło obraca się szybciej więc jak zepniesz na 100% to wewnetrzne złapie poslizg bo bedzie się musiało obracać tak samo jak zewnętrzne.
ja wierzyc nie musze to prawda ale tak byc poprostu nie moze!
nie wprowadzaj innych w błąd .
Twoja szpera napewno nie ma 100%

kostek_ja napisał/a:
nie porównuj mojej adaptacyjnej szpery do spawanego mostu.

nikt tu tego nie porównuje

kostek_ja - 01-04-08, 00:18

///ESIU napisał/a:
pomysl jedziesz po łuku zewnetrzne koło obraca się szybciej więc jak zepniesz na 100% to wewnetrzne złapie poslizg bo bedzie się musiało obracać tak samo jak zewnętrzne.


Wiem, ale pod warunkiem że wystąpi duża różnica prędkości, a podczas jazdy na łuku (o ile się nie przesadzi z gazem) ta różnica nie jest na tyle duża żeby zablokowała się na 100%.



[ Dodano: Wto Kwi 01, 08 01:06 ]
A teraz źródło:
KMH nr.6 Listopad 2007 strona 33

Co prawda dotyczy to M3 e92, ale BMW na swojej stronie podawało to o e46 (niestety już tego nie ma) i udowadniam że jest to możliwe.

[ Dodano: Wto Kwi 01, 08 01:08 ]
///ESIU napisał/a:
nie wprowadzaj innych w błąd .

I kto tu wprowadza innych w błąd?? :cwaniak:

[ Dodano: Wto Kwi 01, 08 01:18 ]
Widzę że odbiegliśmy od tematu.

Koledze vmasherowi radze kupienie używanej szpery od e36 M3 3.0 w przyzwoitym stanie oddać do regeneracji i przy okazji spiąć ją do 100%. Moim zdaniem lepiej się raczej nie da.

///ESIU - 01-04-08, 07:44

kostek_ja napisał/a:
Wiem, ale pod warunkiem że wystąpi duża różnica prędkości

taka duża róznica musiała by byc gybys jechał 140km na rądzie

kostek_ja napisał/a:
I kto tu wprowadza innych w błąd?? :cwaniak:

nie wiem jak to jest ale dla mnie jest to troche nie możliwe by taka szpera miała sens bycia. redaktorzy gazet tez sie mylą i to dosc często :lol:
ja obstawiam dalej przy swoim

kostek_ja napisał/a:
Koledze vmasherowi radze kupienie używanej szpery od e36 M3 3.0 w przyzwoitym stanie oddać do regeneracji i przy okazji spiąć ją do 100%. Moim zdaniem lepiej się raczej nie da.

hehe szpere ori spiac na 100% ?? czyli zaspawać na stałe :lol:
wiesz co to jest szpera spieta na 100%?
to jest szpera zaspawana inaczej elektroszpera

vmasher - 01-04-08, 07:55

No właśnie też tak czytam i nie czaje :)
to przecież zespawam satelitki i ją zepne na 100% i to tanim kosztem :lol:
zresztą mam 2 mosty to jeden pójdzie na elektroszpere :yeah:
teraz już niewiem czy warto kupić ta szpere z m3 czy nie!

Don.Wojciech - 01-04-08, 08:27

z tego co wiem to szpera adaptacyjna w zależności od potrzeby ( otwarcia przepustnicy i paru innych rzeczy których pilnuje cała masa elektroniki bardziej zaawansowanej niz w statku kosmicznym) zmienia % spięcia zależnie od potrzeby czyli np przy starcie na prostej mamy moc przekazywana na obydwa kola niezależnie od poślizgów, przy jeździe po łuku (spokojnej) satelitki są rozpinane.

co do szpery jeśli masz dwa mosty to zaspawa i bzdura ze w m40 nie ma sensu, jak już pisałem znajomy ma w dużym fiacie ( no owszem trochę lżejszy jest) i cieka nie miłosiernie a ma 118km wiec tyle co m 40 :)

Ps. Też jestem dyslektykiem ( także dysortografikiem i dysgrafikiem- i mam na wszystko papiery ) ale staram sie pisać poprawnie- mam słownik :)

vmasher - 01-04-08, 08:48

I tak zrobię, zespawam 1 most i się pobawie :) cóż to za problem most zmienić i pojeździć sobie trochę :)
choć chętnie bym kupił taka ori szpere, ale myślałem że to trochę inna zasada działania, ale skoro twierdzisz że steruje tym elektronika to lipa!

Annoth - 01-04-08, 10:45

w tej adaptacyjnej to elektronika, w ori do e36 raczej nie ma tak skomplikowanych rozwiązań :wstydnis:
no_limit - 01-04-08, 11:42

Po za tym niedługo nie będzie już M40...

I proszę userów o nie wytykanie innym błędów bo to nie ma sensu. Napisz PW co tego co źle napisał żeby zedytował, bądź do moda i on zedytuje...

vmasher - 01-04-08, 11:45

Cytat:
Po za tym niedługo nie będzie już M40...


dokładnie :yeah: :yeah: :yeah: może już w tym tygodniu :yeah:

///ESIU - 01-04-08, 12:53

Don.Wojciech napisał/a:
i bzdura ze w m40 nie ma sensu

no wiesz dla mnie np. m40 nie jedzie wogólez ale pamietam czasy jak mercedesem dieslem postawiłem leciuteńki boczek i juz sie tym jarałem że na rondzie mi sie tylne koło uslizneło.
wszystko zalezy kto czego oczekuje i jakich wrazeń szuka w samochodzie

vmasher, normalnie do m40 polecam iri szpere 25% czy 40% ale skoro masz dwa mosty to nie wiem wogóle nad czym ta dyskusja :lol:
spawaj i już :cwaniak2:

aha szpera z e36 nie posiada zadnej elektroniki dla sprostowania ;)

vmasher - 01-04-08, 13:14

Tylko że ja jestem strasznie leniwy i nie będzie mi się chyba zmieniać mostów co chwila chciało :)
no_limit - 01-04-08, 13:23

Ale to sobie zobaczysz jak jest i wtedy zadecydujesz... :cwaniak:
///ESIU - 01-04-08, 13:32

tez polecem tym bardziej że bedzie is ;)
wtedy zobaczysz jak sie fajnie dymi z obydwuch kół :yeah:

vmasher - 01-04-08, 14:21

jakie przełożenie ma most w 1.8 M40 ??
jak to jest jak kupię szperę z M3 przełożenie 3.23.

napiszcie jak to jest z przełożeniami, jaki wpływ będzie to miało na jazdę jak włoże z większym lub z mniejszym ??

[ Dodano: Wto Kwi 01, 08 14:47 ]
jak to jest, im mniejsze przełożenie tym lepsze przyspieszenie czy prędkość max.
czy moje 1.8 ma przełożenie powyżej 4, to jak włożę most z przełożeniem 3.25 lub 3.15 to teoretycznie co powinno sie zmienić - predkość max czy przyspieszenie ??

czy przełożenie powinno się odczytać z jakiejs tabliczki czy wytłoczeniu na moscie ??

Enzo - 01-04-08, 20:40

bedzie wolniej przyspieszac ale v-max wiekszy
kostek_ja - 01-04-08, 21:29

To zależy. Nie wiem jak w 318, ale w sportowych samochodach tak się dobiera przełożenie żeby na najwyższym biegu osiągał V-max, i w którą stronę by nie zmienić będzie miał mniejsze V-max.
///ESIU - 01-04-08, 21:56

czym wieksza cyfra to szybsze przyśpieszenie ale mały Vmax
kostek_ja - 01-04-08, 23:24

Zgodzę się. Ale aby osiągnąć realny V-max trzeba to dobrze dobrać, bo jakby wystarczyło zmienić przełożenie to i maluch pojechałby 400km/h. Moim zdaniem spadnie i przyśpieszenie i V-max, jakbyś zmienił w drugą stronę to wzrosłoby przyśpieszenie, a spadł v-max.
Enzo - 02-04-08, 10:45

kostek_ja napisał/a:
Zgodzę się. Ale aby osiągnąć realny V-max trzeba to dobrze dobrać, bo jakby wystarczyło zmienić przełożenie to i maluch pojechałby 400km/h. Moim zdaniem spadnie i przyśpieszenie i V-max, jakbyś zmienił w drugą stronę to wzrosłoby przyśpieszenie, a spadł v-max.


Kostek tu prawa fizyki.... I nie tylko... Testowalem to!
Mialem u sibie w 335i najpeirw dyfer 3.125 a terazm am 4.10 (zalezalo mi na krotkich biegach, ale za to niskim v-mnaxie, specjlanei do driftu)

I... teraz na 4.10 auto o wiele lepiej sie zbiera, ale odcina juz przy 210km/h, awczesnie jrozbujealem do 250 i jeszcze dociecie nie bylo... Fakt wolniej sie rozpedzal

kostek_ja - 02-04-08, 13:01

W twoim przypadku się zgadzam. Tak jak ty to zrobiłeś jest ok bo zwiększyłeś kopa kosztem V-max, ale w drugą stronę to nie działa, pogorszy się jedno i drugie. Żeby podnieść V-max to poza przełożeniem trzeba wzmocnić silnik.
vmasher - 02-04-08, 13:26

juz mi sie wszystko pomieszało - muszę wszystkie posty od 1 strony przeczytać!!
a ta moja M40 jakie ma w końcu (seryjnie) przełożenie ktoś wie, bo na dyfrze zero informacji :no: :zly:

Enzo - 02-04-08, 14:42

kostek_ja napisał/a:
W twoim przypadku się zgadzam. Tak jak ty to zrobiłeś jest ok bo zwiększyłeś kopa kosztem V-max, ale w drugą stronę to nie działa, pogorszy się jedno i drugie. Żeby podnieść V-max to poza przełożeniem trzeba wzmocnić silnik.


Kostek mieszasz ;)
Czyli jak spowrotem wloze 3.25 nie bedzie jzu jechac 250km/h? bzdura!

Dziala w ta i w ta!
To sa prawa fizyki... W srodku sa:
Mniejsze zebatki - mniejsza liczba pzrelzoenia - czyli auto ma dluzsze biegi, co daje wieksza predkosc maxymalna... Ale wolniej przyspiesza...

Wieksze zebatki - wieksza liczba pzrelozenia - czyli auto ma krotsze beigi, mniejsza predk. max, ale lepsze przyspieszenie...


Zreszta necie gdzies jest liczni kznajac zprelozenia oblcizysz v-max dla kazdego biegu, bo w sumie mechanika to nci innego jak matematyka :ok:

jak znajde ten progra mto wam wysle linka ;)


PS: Jak mowisz, ze w druga strone to nie dziala to pwoiedz dlaczego?

vmasher - 02-04-08, 14:46

Enzo napisał/a:
Kostek mieszasz ;)
Czyli jak spowrotem wloze 3.25 nie bedzie jzu jechac 250km/h? bzdura!

Dziala w ta i w ta!


no właśnie jak może działać w jedną, a w drugą już nie!! jak w jedną to i w drugą!!
dlatego właśnie mi się pomieszało to wszystko !!

Don.Wojciech - 02-04-08, 15:55

no to ja wtrącę swoje 3 grosze. w druga stronę nie zawsze działa ponieważ opory są zbyt duże by z 'niskiej" prędkości obrotowej silnik mógł sie wkręcić na wyższa prędkość np: na seryjnym moście przy prędkości 250 mamy 6,5tys obrotów a przy zmianie przełożenia na ostatnim biegu mamy już 5 tys i mamy za mało mocy przy takowej prędkości obrotowej by móc pojechać szybciej( testowane na mz;cie :hyhy: )

ale w praktyce jak często jeździmy ponad 200 ?? wydaje mi sie ze lepiej zrezygnować na rzecz lepszego przyśpieszenia z prędkości maksymalnej. tracimy nie więcej niż 30km/h

niestety zakładając z m'ki 3 litrowej stracisz na przyśpieszeniu :(

natomiast przełożenia w normalnych mostach są następujące:

316i (M43) - 3,38
316iA (M43) - 4,44
318i - 3,45

318iA - 4,45

318i (M43) - 3,38

318is/ti - 3,45

318is/tiA - 4,44

318is/ti (M44) - 3,38

318is/tiA (M44) - 4,44

320i - 3,45

320iA - 3,45

323i - 2,93

323iA - 2,93

323ti - 3,07

323tiA - 3,23

325i - 3,15

325iA - 3,15

328i - 2,93

328iA - 3,07

M3 - 3,15

M3 (S50B32) - 3,23

318tds - 2,79

325td (ab 3.92) - 2,56

325tdA - 3,23

325tds - 2,56

325tdsA - 2,56

kostek_ja - 02-04-08, 16:01

Dzięki Don.Wojciech, chyba wyjaśniłeś to lepiej.
Enzo napisał/a:
To są prawa fizyki...

Zanim zaczniesz mówić o prawach fizyki to się ich naucz, albo chociaż pojeździj rowerem z przerzutkami ;)

Enzo - 02-04-08, 17:24

No wlasnie rowerem z pzrezutkami jest idealnym przykladem....
Im wieksza zebatka, tym szybciej przyspieszae, im mneisjza tym wolneij !! !

Wlasnie opory toczenia slabszy silnik, chodzi wam o to, ze niekazdy silnik dokreci do konca obrotow...! NP M40 raczej nie rozpedzi sie do tych 250km/h. Ale np. na hamowni, na rolkach juz tak... A tekie M4 0z dyfrem 4.10 juz nie

Ale mwoimy o dyferach, ze jest taka mozliwosc.

///ESIU - 05-04-08, 11:40

Enzo, enzo dobrze gada wiadomo ze nie chodzi o moc silnika tylko o możliwości przełozenia.
KOSTEK nie potrzebnie namieszałes

kostek_ja - 05-04-08, 15:42

Potrzebnie, bo taka zmiana przełożeń pogorszy koledze i kopa i V-maxa.
///ESIU - 05-04-08, 16:34

jak zmieni na wieksze przełozenie to czemu ma pogorszyc kopa? bzury gadasz!! jak załozy np. 4,19 to bedzie miał odejscie ale mniejszy v max i tyle
kostek_ja - 05-04-08, 16:46

vmasher napisał/a:
czy moje 1.8 ma przełożenie powyżej 4, to jak włożę most z przełożeniem 3.25 lub 3.15 to teoretycznie co powinno sie zmienić - predkość max czy przyspieszenie ??

Enzo napisał/a:
bedzie wolniej przyspieszac ale v-max wiekszy

Nie wiem jak się oznacza przełożenia(czy jak większa liczba to silnikowi lżej, czy odwrotnie), ale tak wywnioskowałem z powyższej odpowiedzi Enzo.
Napisałem że jak zmieni sobie przełożenie na większego V-max to w rzeczywistości spadnie mu i V-max i przyśpieszenie, a jak zmieni w drugą strone to będzie miał lepszego kopa kosztem V-maxa.
Więc się zdecydujcie czy zmniejszenie przełożenia to lepszy kop czy nie?

///ESIU - 05-04-08, 17:03

przeciez cały watek jest o tym ze czym cyfra wieksza tym przyspieszenie wieksze a mniejszy v max
i w przypadku kolegi wyjdzie mu to tylko na dobre a nie odwrotnie

vmasher - 05-04-08, 17:36

Tak już mi namieszaliscie, że gubie się o czym był temat :mur:
///ESIU - 05-04-08, 18:10

vmasher, jezeli masz most przypuśćmy te 3,5 i jak załozysz np 4.10 to bedziesz miał lepsze przyśpieszenie a mniejszy v-max
vmasher - 05-04-08, 19:10

No dobra, ale jak z powrotem włoże most załóżmy 3.5 to będzie tak jak było !!
Czyli jak to tylko w jedną stronę musi działać- skoro w 2 działa!

///ESIU - 06-04-08, 00:11

vmasher napisał/a:
No dobra, ale jak z powrotem włoże most załóżmy 3.5 to będzie tak jak było !!

no oczywiscie że bedzie tak jak było hehe :lol: :lol: nie dygaj :ok:

Andrew E36 - 10-04-08, 14:25

Ja mam takie refleksje na temat spawania mostu: :hm:

Jeździłęm na elektroszperze około miesiąc, felfa 17" przód tył 15" do wykończenia gum

Jazda po mieście --> bez problemu, dużo ludzi teoretyzuje na temat elektroszpery że łatwo się zabić i wogóle hardkore, mam inne zdanie...

Natomiast z parkowaniem jest ciężko, trzeba się przyzwyczaić...
Jak skręca się na betonie kostce itp. to opony piszczą, a ludzie jak na debila się patrzą o co chodzi...
Przy wolnych skrętach strasznie auto chamuje na na zakrętach

Natomiast przy prędkościach rzędu 60 czy 140 po mieście, zakrętach łukach, nie miałem przykrych niespodzianek, jeździło się naprawdę spoko

Ale wystarczy że nadmuchało się 3,5 bar na tylną opone i wtedy zaczynał się szał zakrętów !! !!

Po miesiącu jazdy na elektroszperze już czułem luzy na półosiach (przeguby wewnętrzne) i na wale (na frezie i na krzyżaku)
Zdemontowałem ją ponieważ już szkoda mi było już autka, opony już też nie bardzo wyglądały jak opony po wieczornych zabawach :hyhy:

Założyłem z powrotem normalny dyfer i już luzów przy jeździe nie wyczówam jak było to na zblokowanym dyfrze :D


A i jeszcze start z 5000obr./min. na szutrze albo na mokrym --> poprostu bajka, piszczy, rzuca trochę dupcią ale leci do przodu ostro a nie jak na seryjnym moście że stoi w miejscu, mieli jednym kołem i nic...

vmasher - 14-05-08, 18:26

Koledzy kumpel ma e36, 325i w automacie i sądzimy że ma ona szpere, ale do końca nie jesteśmy pewni, bo auto aktualnie nie jeździ! Jak to sprawdzić! Podnieść oba koła i co dalej ?? Ktoś powiedział że jeżeli ma automat to jest duże prawdopodobieństwo że szpera jest, bo np wszystkie 7er w automacie miały szpere, bo była niezbędna do prawidłowego działania "czegoś tam" przy automacie!
Napiszcie jak to sprawdzić w niejeżdżącym e36, bo gdyby faktycznie była szpera to już jeździłaby w moim aucie :lol: :)

kostek_ja - 14-05-08, 18:34

vmasher napisał/a:
bo np wszystkie 7er w automacie miały szpere,


Nie wiem kto ci takich bzdur nagadał. Ja mam 750iL e38 i szpery na pewno nie ma.

Możesz to sprawdzić w ten sposób że jak obydwa koła będą w górze to zakręć jednym i jak drugie będzie się kręcić w tą samą stronę to szpera jest, a jak w przeciwną to jej nie ma.

lolejko - 14-05-08, 18:43

I jeszcze jak weźmiesz go do góry to spróbuj przekręcić w tym samym czasie oba koła tylko że jedno do przodu drugie do tyłu! Jeżeli nie przekręcisz to znaczy, że masz szpere!
Napisik na szperze S ułatwi ci zadanie, niekoniecznie musi być!

vmasher - 14-05-08, 19:52

Jutro sprawdze i napisze co i jak !
///ESIU - 14-05-08, 20:26

literka S nie zawsze jest
a tak to jak koledzy wyżej opisali
tylko musisz oba koła podniesc do góry

vmasher - 14-05-08, 21:37

I jeszcze jedno pytanie, może głupie ale się nie orientuje :wstyd:
kołem mam kręcić na 'luzie' ??

padre - 14-05-08, 22:22

jak najbardziej na luzie
lolejko - 14-05-08, 22:24

padre napisał/a:
jak najbardziej na luzie

Nawet możesz sobie zajarać :pijaki: :lol: :lol:
Na luzie bo inaczej nie obrócisz kół!

///ESIU - 15-05-08, 08:49

teraz sie tak zastanawiam i moim zdaniem wystarczy jedno kolo podnieśc do góry, jak bedzie się kręcic z naprawde duzym oporem to znaczy że jest 'S' :yeah:
Enzo - 17-05-08, 20:22

///ESIU napisał/a:
teraz sie tak zastanawiam i moim zdaniem wystarczy jedno kolo podnieśc do góry, jak bedzie się kręcic z naprawde duzym oporem to znaczy że jest 'S' :yeah:


Jak bedzie szpere, a podneisiesz jedno kola to nei da rady ni mzakrecic.
Bo jesl idrugie bedzie na ziemi, a mechnizm jest zblokwoany to nei zakrecisz

vmasher - 17-05-08, 21:39

Z waszych opisów wynika że jednak nie było szpery! Podniosłem cały tył do góry i kręciłem jednym, a drugie się nie kręciło wcale, potem zacząłem kręcić jednym do przodu, a kolega drugim do tylu - więc z tego wychodzi że ze szpery 'dupa' :mur:
///ESIU - 18-05-08, 13:12

ehhhh co za pech
w e30 nie miałem szpery i jakos tam dawałem rade ale tutaj szpera jest i teraz wiem jaka jest kolosalna róznica
vmasher, koniecznie zakładaj szperunek :ok:

lolejko - 18-05-08, 16:34

No, a już myślałem że będziesz mieć szperunek! :niepasi:
Szukaj nadal może ci się trafi!

kostek_ja - 18-05-08, 22:01

///ESIU napisał/a:
i teraz wiem jaka jest kolosalna róznica


Jak się tego raz spróbuje to już się nie chce jeździć bez ;)

///ESIU - 19-05-08, 14:57

kostek_ja napisał/a:


Jak się tego raz spróbuje to już się nie chce jeździć bez ;)


o tak swięte słowa

nie wyobrazam sobie bez

kostek_ja - 20-05-08, 20:15

Wracając do tematu mojej szpery.
Szpery w eMkach (zaczęto montować takie od M3 e46) potrafią spiąć się nawet do 100%. Tak pisały różne gazety motoryzacyjne i mówią o tym w Top Gear. Co ciekawe nie ma tam żadnej elektroniki. Część osób stwierdziła że to niemożliwe, więc znalazłem opis działania tej cudownej szpery:
http://www.unofficialbmw.com/images/e46m3diff.pdf ;)

lolejko - 20-05-08, 20:53

To coś chyba działa na zasadzie jak sprzęgło wiskotyczne i jest realne że spina na 100%.
Chyba w mercedesie 124 była nawet taka szpera stosowana 0 elektroniki!

kostek_ja - 06-07-08, 00:40

Znalazłem dowód że jest 100%:

Cennik e46 ;)

lolejko - 06-07-08, 07:48

kostek_ja, to teraz niedowiarkom gęby poopadały :D
///ESIU - 06-07-08, 09:35

szperun 100% to jest to :ok:
x_e_o_n - 23-07-08, 12:47

jest na zasadzie wiscozly taka sama byla montowana w IX np E30 totalna porazka po wlozeniu do auta nie wiadomo kiedy zlapie i kiedy odpusci zero kontroli :( nie wime czy dobrze widze ale cos sie tam mam dzic jeszcze z cisnienim oleju w dyfrze wiec nie wiadomo czy tez nie jest sterowana pompka oleju ktora jest zamontowana w dyfrze jesli tak to czym wieksze nagle cisnienie tym bardziej spina oprocz tego widac ze jest normalna szpera plytkowa LSD sprostowanie do wypowiedzi z pierwszej strony w E30 ///M szpera wynosila 40 % a nie 25%

W E34 540 mialem bardzo fajna szpere zalaczala sie w momencie naglego dodania gazu i zawszena wsteczny wylaczala sie powyzej 60 km/h dzialal podobnie jak wiskotyczna tylko zalaczala sie odrazu po naglym dodaniu gazu przy lekkim nie zalaczala nie mialem ochoty rozbierac mostu zeby sprawdzic i zaluje zwykla plytkowa LSD znam na pamiec

kostek_ja - 24-07-08, 03:10

Ja właśnie kocham swoją emkę za to że dokładnie wiadomo kiedy złapie, a kiedy puści ;)
Enzo - 24-07-08, 08:07

E ja kocham swoja 335i, ze nigdy nie pusci :hyhy: ;)
x_e_o_n - 24-07-08, 09:11

no tak to jest wlasnie najwazniejsze ze wiadomo kiedy nie pusci a w przypadku szper wiskotycznych lub dzialajacych na zasadzie sily odsrodkowej czy zapinanych olejem tak naprawde nie wiadomo , jedno jest pewne blokada ploytkowa LSD potocznie szpera jest najlepszym wynalazkiem jaki istnieje :) reszta to półprodukty
Enzo - 24-07-08, 13:34

x_e_o_n napisał/a:
no tak to jest wlasnie najwazniejsze ze wiadomo kiedy nie pusci a w przypadku szper wiskotycznych lub dzialajacych na zasadzie sily odsrodkowej czy zapinanych olejem tak naprawde nie wiadomo , jedno jest pewne blokada ploytkowa LSD potocznie szpera jest najlepszym wynalazkiem jaki istnieje :) reszta to półprodukty


no tak tu sie z toba zgodze, jeszcze jak traktowalem E30 jako normalne auto mialem szpere 25% z M3 i zawsze lapala :)

Co do mojej poprzedniej wypowiedzi to powiedzialem to w formie zartu, bo teraz mam spawany dyfer :hyhy:

kostek_ja - 24-07-08, 19:33

x_e_o_n napisał/a:
w przypadku szper wiskotycznych lub dzialajacych na zasadzie sily odsrodkowej czy zapinanych olejem tak naprawde nie wiadomo


To raczej kwestia jakości szpery, a nie samego rozwiązania. Moja adaptacyjna szpera chodzi cudnie ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group