|
Forum BMW3ER
|
|
Paliwa & Spalanie - [E46] Problem z LPG 320i M52 POMOCY
wojtek1303 - 17-04-10, 11:09 Temat postu: [E46] Problem z LPG 320i M52 POMOCY Witam. Zalozylem nowa instalacje gazowa oczywiscie sekwencyjna. PRoblem jest taki ze :
1) wyrzuca kontrolke silnika (zbyt uboga mieszanka)
2) w jezdzie w korku i przy parkowaniu auto gasnie przy delikatnym ruszaniu 1. bieg i wsteczny
3) falujace obroty jak zejda na biegu jalowym (zafaluja i stabilizuja sie)
Gazownik twierdzi ze zrobi wtrysk gazu kolo wtrysku benzyny zeby powietrze nie dlawilo silnika. Jestem umowiony na srode. Po tej operacji gasniecie zaniknie i praca silnika bedzie ok.
Teraz pytanie: Czy sondy cewki oraz katalizator nie ulegna uszkodzeniu przez to ze swieci kontrolka silnika, czy moge tak jezdzic (ew demontaz zarowki z kontrolki silnika). Prosze o pomoc bo naprawde nie wiem co robic ? Gaz jest nowy na gwarancji i oczywiscie w jej ramach gazownik bedzie robil blizszy wtrysk gazu. Glownie chodzi mi o ta kontrolke bo nie chce niczego uszkodzic pozdrawiam i rosze o POMOC !
info o instalacji:
Elektrozawor ET98
Wielozawor Tomasseto
reduktor/parownik Zavoli
urzadzenie wtrysku gazu Valtek Rail
syste wtrysku lub kontolki Lambda ESGI 2
Czujnik cisnienia P1/MAP Typ 01
ppatryk - 17-04-10, 11:49
po pierwsze valteki w Twoim silniku to porażka,
reduktor oraz sterownik też nie za dobre
staraj się jak najmniej jeździć bo silnik ma pewnie za ubogo
nic się nie stanie przez te parę dni. ale ten gazownik powinien od razu w dobrym miejscu zrobić nawierty
ile dałeś za instalcję? i gdzie ją robiłeś?
wojtek1303 - 17-04-10, 12:57
Za instalacje dalem 2700zl. Robilem we Wrocławiu u goscia ktory zakladal juz u znajomych w e39 528 i e38 740 i jest git. Czy po zrobieniu nawiertow bedzie wszystko ok?? czy kontrolka bedzie sie zapalala?? on mi wspominal ze m52 tak podobno reaguja. Bardzo interesuje mnie ta kontrolka bo boje sie ze cos moze ulec uszkodzeniu :/. Dlaczego Valteki sa zle i jakie powinny byc?? Nie znam sie za bardzo na tematach gazu dlatego tak dociekam.
pawelaspl - 17-04-10, 13:03
wojtek1303, słuchaj jednym słowem powiem tak nie poptrzebnie się pośpieszyłeś jedno jest pewne
nic takiego nie powinno się dziac a jesli gazownik bedzie sie upierał ze to normalne zjawisko przy sekwencji to powiedz mu niech zdemontuje i wyrzuci odda PIENIADZĘ
po pierwsze wtryski smieciowate!!!
po druge jaka długoś węzyków od wtryskiwaczy do wkrętki w kolektorze
po trzecie jak nawiercony kolektor
po czwarte ciekawe czy zbierał i ustawiał mapy czy tylko po samokalibracji
po piate najlepiej zrób fotki spod maski i wrzuć jak to wszystko wyglada
zaden chek silnika nie ma prawa sie palić !
wracam dopiero w poniedziałek nie martw się napewno cos poradzimy
dlaczego walteki złe- chyba najgorszy szajs moim zdaniem wolne i nieprecyzyjne w dawkowaniu gazu ja mam takze m52 i wszystko jest git zaden check sie nie pali nic nie faluje wszystko jest ok polecam jak dla mnie stosunek cena do jakości to wtryski matrix do twojego auta moga być dwie listwy hd344
wojtek1303 - 18-04-10, 01:06
Ogolnie sprawa wyglada tak, ze:
Bylem dzisiaj u gazownika. Listway sa matrixxa. w srode bedzie mi robil nawierty i poprawial instalacje i po tej operacji wszystko wroci do normy. (drobna awantura byla dzisiaj). Zagwarantowal mi ze wszystko po nawiertach bedzie git. zadnego checka nie bedzie zadnych fal obrotow i gasniecia. Do sroda wieczora problem zawieszony bedzie. Jezeli nie bedzie tak jak trzeba to zazycze sobie zwrotu kasy i zabrania instalacji. Zostawie sobie tylko butle i przewody a gaz zaloze gdzie indziej. Mam nadzieje ze wszystko bedzie tak jak zapewnia gazownik. pozdro i dam znac co i jak. dzieki za informacje Panowie
pawelaspl - 19-04-10, 08:26
wojtek1303, wrzuć fotki spod maski jak to wszystko wyglada!
BayerMW - 19-04-10, 15:14
Bo BMW lubuje się w PB98 a nie LPG, teraz sa tego konsekwencje a po drugie 2.0 przerabiac na gaz co innego 3.0 a za 2700zl to mam tyle litrow paliwa, ze hey a nie teraz sa klopoty z autkiem i na koncu wyjdzie wiecej niz chcialoby sie zaoszczedzic
kazikm3 - 19-04-10, 15:37
BayerMW napisał/a: | a za 2700zl to mam tyle litrow paliwa, ze hey a nie teraz sa klopoty z autkiem i na koncu wyjdzie wiecej niz chcialoby sie zaoszczedzic |
jak założył gaz to pewnie miał powód a jak dużo jeździ to te 2700 na długo nie starczy
wojtek1303 - 22-04-10, 00:26
Dzzisiaj odebralem auto po poprawce. Usterki zniknely i jak narazie jest ok. zobaczymy jak bedzie dalej. Robie minimum 60 km dziennie wiec 2700 jak kolega zauwazyl na dlugo nie starczy
pawelaspl - 22-04-10, 08:31
wojtek1303 napisał/a: | Dzzisiaj odebralem auto po poprawce. Usterki zniknely i jak narazie jest ok. zobaczymy jak bedzie dalej. Robie minimum 60 km dziennie wiec 2700 jak kolega zauwazyl na dlugo nie starczy |
co zostało poprawione wrzuć fotki spod maski ocenimy zobaczymy co za fachman zrobił co i jak
wojtek1303 - 24-04-10, 01:00
Siemka. Jutro zrobie foty i pokaze co i jak mi zamontowal pod maska. Jedynym problemem jest to ze wyskakuje check engine pomaranczowy co jakis czas :/ . Niezabardzo wiem co z tym robic. Gosc kasuje blad poprawia mape i cos tam robi z mieszanka ale blad wraca, a wiem ze nie powinno go byc. W czym moze tkwic pies pogrzebany?? powoli zaczyna mnie to wku...ac :/
ppatryk - 24-04-10, 11:25
problem tkwi prawdopodobnie w złej regulacji
pewno zrobił koleś autokalibrację
przyczyną może być także sonda lampda, jedna lub dwie przed katalizatorem kończą już swój żywot
ale bardziej obstawiam popularną autokalibrację
wojtek1303 - 24-04-10, 13:00
Gosciu cos mi tam recznie w w laptopie ustawial a wczoraj robil mi autokalibracje. Sondy na pewno sa git bo diagnostyke robile niedaawno i zadnych problemow nie bylo i bledw od sond. Co mam poradzic na to co on ma zrobic zeby bylo git. popoludniu wrzuce foty spod maski jak wroce z arbaitu bo zrobilem i pokazde wszystko
ppatryk - 24-04-10, 16:41
masz z nim jechać na trasę, miasto + szybka trasa (np autostrada) i dokładnie wszystko ustawiać i przejechać tak ze 100km
jak to nie pomoże to zmień warsztat
wojtek1303 - 26-04-10, 10:03
[img]yfrog.com/jd20100424525jx[/img]
maku - 26-04-10, 11:55
u mnie pod maska wyglada to tak
instalacja LOVATO
wtryski MATRIX
przebyte 80.000km zero problemów
montowana w BOSH WROCŁAW
ppatryk - 26-04-10, 15:56
wojtek1303 u ciebie instalacja nie jest zbyt ładnie zrobiona,
bardzo długie wężyki od wtryskiwaczy do kolektora, może to być jedna z przyczyn wywalania check'a
czy coś się wyjaśniło czy dalej ten sam problem?
za to u kolegi maku instalacja zamontowana wzorcowo i tak właśnie wojtek powinieneś mieć u siebie
u mnie wygląda tak:
Uploaded with ImageShack.us
wojtek1303 - 27-04-10, 15:13
Jutro jade na jazde z laptopoem do goscia. Czyli jak po tej jezdzie bedzie wywalalo checka to ma skrocic przewody od listw wtryskowych do kolektora??
ppatryk - 27-04-10, 15:18
tak czy siak te przewody są coś przydługawe
maku - 29-04-10, 09:16
ppatryk napisał/a: |
za to u kolegi maku instalacja zamontowana wzorcowo i tak właśnie wojtek powinieneś mieć u siebie
|
cena za instalacje i montaż za to wzorcowa nie była
ale za jakość i porządny montaż, a nie u Heńka w garażu zapłacić trzeba
GRABA20 - 29-04-10, 10:51
w tym silniku to prawie nie widac tej instalacji u mnie w 1.6 to wyraznie
|
|