hamulec reczny regulacja pomocy |
Autor |
Wiadomość |
thcrew
BMW: e36
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 409 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 23-10-09, 23:44
|
|
|
DominikE36 napisał/a: | -zluzowac linki przy lewarku recznego
-rozkrecic samoregulatory w bebnach czy tarczobebnach tak zeby bylo czuc minimalny opor taki sam z obu stron
-wyregulowac linki przy lewarku i to juz wg uznania kto jaki lubi miec reczny i na ile zabkow ma brac. oczywiscie staramy sie zeby oba kola braly tak samo
pozdr |
ja bym najpierw regulowal z tylu, dopiero pozniej naciagal przy lewarku, a nie odwrotnie jak piszesz...wg Twojej recepty na 99% zabraknie sruby.... |
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 24-10-09, 14:45
|
|
|
no przecież właśnie tak napisał? :| o co Ci chodzi ? |
|
|
|
|
thcrew
BMW: e36
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 409 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 24-10-09, 19:15
|
|
|
przyjalem rozkrecic jako zluzowac... |
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 25-10-09, 00:10
|
|
|
No dokładnie! To której śruby ma braknąć? |
|
|
|
|
jacusbmw
Specjalista
BMW: e-36
Pomógł: 54 razy Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1223 Skąd: LODZ
|
Wysłany: 25-10-09, 10:45
|
|
|
Witam,tej na lewarku ręcznego. |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 25-10-09, 12:45
|
|
|
Ale kombinujecie z czym co jest proste.
Żeby działał sprawnie ręczny, to trzeba zobaczyć co się dzieje w bębnach.
Jeśli nie działa, to może być tak, że dżwigienka ta na dole szczęk się zapiekłą i wpierw bym ją oczyścił i rozruszał. Po złożeniu szczęk na swoje miejsce, regulujemy luz na samoregulatorach. Trzeba to tak zrobić by bęben czy tarczo bęben wszedł z delikatnym oporem (Na styk). Bez tego możemy kręcić śrubkami przy dźwigni i kręcić.
Gdy już złożymy w kupę całość, wtedy podciągamy linki.
Może być taka sytuacja, że linka juz zaniemogła i trzeba ją wymienić. I kręcenie śrubkami nam już nic nie daje. Wymiana linki czasem jest koniecznością.
Żadna filozofia. |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
adamossE36
pirat drogowy xd
BMW: E46
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 1523 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: 03-01-10, 23:30
|
|
|
ja tez mam brak ręcznego regulacja przy mieszku jest na maxa podkrecona i zero rekacji przy zaciaganiu, mechanik zaspiewal 100 plny, mowil ze samoregulatory trzeba przeczyscic. jak to zrobic samemu?? powiem ze przy sciagnietym bebnie przy zaciaganiu hamulca slabo sie ruszaja szczeki prawie nic co mam luknac |
|
|
|
|
toyti
BMW: 320i touring
Imię: wojtek
Silnik: M52 B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 243 Skąd: KBC
|
Wysłany: 05-01-10, 21:47
|
|
|
zobacz na linke czy chodzi tak jak powinna, porozbieraj wszystko, poczysc ,wyreguluj i musi działac, bo nie moze byc ze nie działa |
_________________
|
|
|
|
|
adamossE36
pirat drogowy xd
BMW: E46
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 1523 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: 05-01-10, 23:04
|
|
|
dzis wlasnie chcialem poregulowac te samoregulatory. kurde meczylem sie z odkreceniem tej sruby co trzyma beben, ale jakos sie udalo. ale to tak zakleptane jest ze nie dalo sie krecic tym samoregulatorem. drugie kolo poszlo by lepiej bo nie dawno rozbieralem je. Nie chcialo mi juz rozbierac szczek i czyscic tego dziadostwa. |
|
|
|
|
OBOLUK
don_dolarson
BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2016 Posty: 124 Skąd: Machu Picchu
|
Wysłany: 24-05-18, 19:07
|
|
|
Temat zmartchwywstał!
Czy to normalne, że ręczny popuszcza z czasem, w tym samochodzie? Ojciec i matka jeżdżą kilka lat swoimi samochodami i nigdy nic nie podkręcali, a ręczny działa tak samo dziś jak gdy auta z fabryki wyjechały w 2014. To samo znajomi. Tylko ja mam problem z tym zasranym ręcznym. Oba ich auta są przednio napędowe. Piszę to o napędzie z tego względu, iż jeden mechanik powiedział mi, że w tylno napędowych ręczny zawsze będzie puszczał z racji tej, że to tylni napęd... cieszę się, że u niego auta nie zostawiałem bo nie chce mi się wierzyć.
Do rzeczy...
W grudniu 2016 z powodu słabego ręcznego moje (dziś) E36 nie przechodzi przeglądu. Usterka zostaje naprawiona, przegląd zaliczony a miesiąc po ja kupuje to autko. Nie jeżdżę nim przez dwa miesiące po kupnie, na wiosnę po 2 miechach zaczynam jeździć i ręczny ok ale odczuwam, że osłabł troszkę i wyżej muszę dźwignie podciągać aż doszło do momentu, że latem raz zapomniałem spuścić ręczny przez 2km i w ogóle nawet nic nie zauważyłem, że był zaciągnięty bo czujnik ręcznego był odłączony i kontrolki nie było. Oddałem auto do (innego) mechanika w grudniu 2017 z adnotacją, że ma wymienić cokolwiek co będzie zużyte. Powymieniał co trzeba było i byłem zadowolony... auto zagazowane do 5500rpm, dupa siada ale auto stoi. Między styczniem a marcem auto stało na zimnym. Odpalałem je i robiłem kilka km, co 2 tygodnie. Działało dobrze na pewno do końca marca. Wczoraj sprawdzałem i już rusza bez problemu przy 3000 obrotach. Również tym razem widzę, że dźwignia musi być wyżej podciągania a i tak gorzej działa.
Czy to różnica temperatur zima/wiosna powoduje takie rzeczy? Co tu może być grane? 2 tygodnie temu stałem na ostro stromej górce i musiałem bieg wrzucić bo sam ręczny nie podołał, na parkingu lekko pochyłym jeszcze jest ok ale nie chcę wiedzieć co po lecie będzie. Nie latam bokiem ani nie hamuje ręcznym, jedyne co to testowałem go zaciągając i próbując ruszyć.
Regulatory przy dźwigni nie wiem czy coś jest z nimi nie tak czy na maksa są już skręcone bo zaciągam ręczny, kręcę nimi a jak spuszczam hamulec to zaczynają się same odkręcaclć do pozycji takiej gdy zacząłem. |
|
|
|
|
|