Szpera, elektroszpera !! |
Autor |
Wiadomość |
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 30-03-08, 23:22
|
|
|
jak zaspawasz satelitki to masz 100% i kazdy zakret pokonujesz bokiem . Da sie z tym jeździć na codzień, ale ja bym chyba spasował |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
misza
zielony w temacie
BMW: M4 F83
Imię: Mariusz
Silnik: S55B30T
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 900 Skąd: Low&Slow Family
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-03-08, 23:25
|
|
|
Na co dzień najlepsze są adaptacyjne szpery, bo nie przeszkadają w normalnej jeździe, a im więcej procent tym lepiej. Ja mam adaptacyjną 100% i w niczym nie przeszkadza a zabawa jest przednia . Natomiast jak to zrobić, jak to działa itd. nie mam pojęcia więc nie pomogę, ale na pewno bym nie spawał. |
_________________
|
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-03-08, 23:39
|
|
|
hehe znajomy ma zaspawany most w 125 2.0 dohc samochód jedzie albo prosto albo bokiem xD nie da sie nim normalnie skręcać i jeździć po mieście na co dzień ale zabawy jest co niemiara x) |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-08, 00:52
|
|
|
Don.Wojciech napisał/a: | samochód jedzie albo prosto albo bokiem xD nie da sie nim normalnie skręcać i jeździć po mieście na co dzień ale zabawy jest co niemiara x) |
Ja mogę jechać normalnie. Moja szpera blokuje mechanizm różnicowy wtedy kiedy trzeba i w takim stopniu jaki jest aktualnie potrzebny. Pozwala na różnicę prędkości tylnych kół(oczywiście na nie za dużą). Nie doświadczyłem czegoś takiego że samochód na zakręcie jest wiecznie w poślizgu i mimo sporej mocy nie jest tak łatwo zerwać przyczepność. Kiedy chcę mogę jechać bokiem, a jak nie chcę mogę jechać normalnie. Żeby jechać bokiem muszę zerwać przyczepność (np. strzałem ze sprzęgła, bo samym gazem to tylko na 1 ewentualnie 2), a dopóki nie zerwę samochód jedzie jak gokart i rwie do przodu nawet na zakręcie bo pchają go obydwa koła. |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-08, 13:14
|
|
|
Wydaje mi się że wszystkie szpery BMW są adaptacyjne (jak się mylę proszę mnie poprawić). Z tego co czytam (na tym forum też jest o tym temat) najlepiej włożyć szperę z e36 M3 3,0 bo ponoć pasuje (tylko nie pamiętam czy ma 25% czy 50%).
Niestety nie powiem ci na jakiej zasadzie działa szpera adaptacyjna bo niestety nie wiem, ale tak jak napisałem działa to znakomicie. |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-08, 13:34
|
|
|
Jeżeli chodzi o przełożenie to proponuję zadzwonić do serwisu BMW i się spytać, wejdą do sytemu BMW i w minutę sprawdzą.
Będzie jeździć normalnie z tym że będziesz miał większą przyczepność tylnych kół. A to nie oznacza że będziesz musiał jeździć bokami wręcz przeciwnie. Auto będzie rzadziej wpadało w poślizgi niż bez szpery i będzie się łatwiej kontrolowało w poślizgu i będzie łatwiej wyprowadzić z poślizgu. Czyli w jeździ same plusy.
A jeżeli się pytasz na czym polega to chodzi ci o budowę czy o zasadę działania? Bo to drugie mogę wyjaśnić. Problem w tym że jak ja coś wyjaśniam (pisząc) to z reguły naokoło bo chcę napisać za dokładnie i cięzko mnie zrozumieć.
I nie można samemu zrobić inaczej niż zespawać. |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 31-03-08, 14:24
|
|
|
Wiec tak.
Powiem na przykladzie E30, ja u siebie w SuperEcie mailem orginalna szpere z M3 E30 o pzrelozeniu S3.25 (orginalne szpery w M3 maja spiecie 25%)
W normalnej jezdzie p omiescie, czy na trasie niczym nie roznila sie w moscie niezeszperowanym...
Dzieki szperze moglem szybciej pokonywac zakrety (bo jak wiecie szpera nie jest stosowana tylko do Driftingu)
Alpina miala dyfry 40%, wiem ,ze w wyscigach stosowano szpery o 80% speiciu, zcasem trafiajja sie na ebay.de
Ale jednak 25% okazala sie troche zaslaba, dlatego zaspawalem dyfer 4.10... Ale ja mam auto typowo do zawodow.
Autem bardz ociezk osie aprkuje, jest starszny opor... Ale da sie jezdzic, i nie tak jak psiza ze akzd yzakret bokiem... Oczywiscie tzreba znacznie wuazac... Ale idzie sie przyzywczaic (jednak do auta cywilnego niepolecam)
jesli chdozi o E36 to szpera z M3 pasuje, ma 25% spiecie i pzrelozenie S3.15 |
_________________ rev |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-03-08, 14:43
|
|
|
Ale z tego co wiem można bez większy problemów spiąć taką szperę nawet do 100%, wystarczy chyba tylko wymienić okładki cierne(tak to się chyba nazywa )
Co do zasady działania. Kiedy samochód pokonuje prawy zakręt lewe koła muszą kręcić się szybciej (ponieważ samochód porusza się po łuku, a koła muszą mieć taką samą prędkość kątową, to zewnętrzne koła muszą kręcić się szybciej), adaptacyjna szpera jest tak ustawiona żeby pozwalała na dokładnie taką różnicę prędkości jaka jest potrzebna (wystarczy wyliczyć z rozstawu kół jaka ma być maksymalna ta różnica). Jeżeli różnica prędkości kuł robi się większa (czyli koło zaczyna tracić przyczepność) szpera zaczyna blokować mechanizm różnicowy żeby zmniejszyć różnicę prędkości kół napędzanych. W skrajnym wypadku szpera 100% blokuje mechanizm różnicowy w 100% i obydwa koła dostają taką samą moc i kręcą się z taką samą prędkością(ewentualnie koło o większej przyczepności dostaje 100% mocy, właśnie tego do końca nie rozumiem, czy 100% szpera w skrajnym wypadku rozkłada moc po 50% czy na koło o większej przyczepności daje 100% byłbym wdzięczny jakby wytłumaczył to ktoś mądrzejszy od mnie). |
_________________
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 31-03-08, 14:49
|
|
|
100% czyli oba kola kreca sie z ta samo predkoscia, jak masz szpere 25% to 25% mocy pzrekazywane jest na to kolo, ktore ma mneijsza przyczepnosc
Dlateg ow 100% szybciej sie zuzywaja opony, polosie, pzreguby itp |
_________________ rev |
|
|
|
|
|