Zawieszenie BMW E36 |
Autor |
Wiadomość |
azzurek
BMW: E36 325 TD
Imię: Damian
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 186 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-02-10, 20:38 Zawieszenie BMW E36
|
|
|
Mam do Was pytanko nad którym się zastanawiam od kilku dni.
Nie jestem specem od zawieszenia a wiem, że niedługo mi się szykuje jak to mechanik mówi "wymiana zawieszenia".
Zastanawiam się co może mieć na myśli.
Dlatego jeśli ktoś może, proszę o podanie elementów wraz z ilością ( tzn. np. ilość wahaczy ) i innych elementów ulegających eksploatacji.
Moja wiedza niestety zawęża się do amortyzatorów, sprężyn, ew. wahaczy...
będę wdzięczny za odpowiedź |
_________________ Car: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=8003
----------------------------------------------
Reanimacja 80%
Mod 1 0% |
Ostatnio zmieniony przez yeahman 27-08-10, 00:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
xxxBMWxxx24
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 419
|
Wysłany: 08-02-10, 20:41
|
|
|
jezeli chodzi o tył to tuleje metalowo-gumowe a jezeli o przód to sworznie |
|
|
|
|
azzurek
BMW: E36 325 TD
Imię: Damian
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 186 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-02-10, 22:59
|
|
|
a wahacze mogą ulec uszkodzeniu?
Jak narazie wnioskuje że uszkodzeniu mogą ulec:
- amortyzatory i sprężyny
- z tyły tuleje metalowo-gumowe
- z przodu sworznie
co mamy jeszcze ? te wahacze? z tego co mniej-więcej wiem to mamy na 1 koło z tyłu 3 wahacze? - myle sie?
A z przodu? |
_________________ Car: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=8003
----------------------------------------------
Reanimacja 80%
Mod 1 0% |
|
|
|
|
astekk
Imię: Bartek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Tuliszków
|
Wysłany: 08-02-10, 23:17
|
|
|
wahacz przedni w bmw składa się tak jak mówiłeś ze sworznia plus są jeszcze tuleje gumowe po 2 na wahacz.dochodzą jeszcze końcówki drążków drążki kierownicze.a tył na koło 1 wahacz i tuleje te które wymieniłeś |
_________________
|
|
|
|
|
adamossE36
pirat drogowy xd
BMW: E46
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 1523 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: 08-02-10, 23:24
|
|
|
no nie zgodze sie z toba astekk, z tylu sa dwa wachacze górny i dolny. |
|
|
|
|
astekk
Imię: Bartek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Tuliszków
|
Wysłany: 08-02-10, 23:27
|
|
|
racja zwracam honor z tyłu:
1.wahacz poprzeczny górny lewy
2.wahacz poprzeczny górny prawy
3.wahacz poprzeczny dolny
czyli w rezultacie mamy 3 sztuki |
_________________
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 09-02-10, 00:17
|
|
|
Tak podstawowo to:
Przód:
Wachacz trójkątny. Mocowany na 2 tulejach i 1 sworzniu. Tuleje i sworzeń zużywają się z upływem czasu jazdy po dziurawych drogach. By złamać waahacz trzeba sie postarać
Sprężyna + armortyzator = kolumna - zużywa sie z upływem czasu.
Drążki kierownicze z końcówkami, stabilizatory. Delikatne elementy któree też się szybko zużywają w Polsce.
Tył:
Tam masz 3 wahacze. Jeden to potężny mocujący tylne koło do podłogi auta, ma kąt prawie 90 stopni i mocowany jest pod tyłkiem pasażera z tyłu. Ma 2 tuleje. Drugi to z gniazdem spręzyny, ma 2 tuleje jest przymocowany od piasty koło i do tylnych sanek. Trzeci to tak zwany patyk, wahacz delikatny - ma dwie tuleje na obu końcach i trzyma zbieżność koła. Z tyłu masz do tego jeszcze całą serię mocowań tylnej belki. Wszystko na tulejach czyli metalowa rurka zalana gumą. Jak zwulkanizowany metal się odczepi od gumy zaczynają się problemy. Z tyłu też amortyzator i sprężyna ale tu już nie w kolumnie a osobno. Na tyle też jest stabilizator - ale to raczej uszkodzeniu nie podlega nawet na Polskich wertepach.
To tak z grubsza o co biega. Jak coś źle napisałem to mnie poprawcie od 6 rano na nogach i czas iść spać |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
azzurek
BMW: E36 325 TD
Imię: Damian
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 186 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-02-10, 13:44
|
|
|
Tak więc powiedzmy finansowo-allegrowo max. koszt wymiany zawieszenia to :
1. Amortyzatory 4szt średniej + oboje jakości firmy max-gear 450 pln
2. Sprężny firmy Kayba przód + tył 240 pln
3. Drążek kierowniczy + końcówka L/P 75 pln
4 .Wahacz przedni lewy i prawy (nowy) ok. 320 pln
5. Wahacz tył poprzeczny dolny l i p ok. 200 pln
6. Wahacz tył poprzeczny górny l i p ok. 200 pln
7. SWORZNIE WAHACZA ZESTAW 4SZT MEYLE (4stk starczy?) 199 pln
8. 4stk tuleje wahacza ok. 160 pln
----------------------------------------------------->>suma sumarum zawieszenie przódi tył mamy za ok.1844 pln
Coś jeszcze? |
_________________ Car: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=8003
----------------------------------------------
Reanimacja 80%
Mod 1 0% |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 09-02-10, 14:34
|
|
|
A po co wachacze chcesz wymieniać? Jesli nei są skrzywione i w aucie da się ustawić zbieżność i geometrię to nie ma sensu wymieniać wachaczy.
Remnot zawieszenia to
Amortyzatory + sprężyny - 1000zł średniej firmy
Komplet tulei, sworzni = 500zł średniej formy
Drażki, stablilizatory = 150zł średniej firmy
+ Robocizna. |
_________________
|
|
|
|
|
xxxBMWxxx24
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 419
|
Wysłany: 09-02-10, 14:47
|
|
|
azzurek napisał/a: | Tak więc powiedzmy finansowo-allegrowo max. koszt wymiany zawieszenia to :
1. Amortyzatory 4szt średniej + oboje jakości firmy max-gear 450 pln
2. Sprężny firmy Kayba przód + tył 240 pln
3. Drążek kierowniczy + końcówka L/P 75 pln
4 .Wahacz przedni lewy i prawy (nowy) ok. 320 pln
5. Wahacz tył poprzeczny dolny l i p ok. 200 pln
6. Wahacz tył poprzeczny górny l i p ok. 200 pln
7. SWORZNIE WAHACZA ZESTAW 4SZT MEYLE (4stk starczy?) 199 pln
8. 4stk tuleje wahacza ok. 160 pln
----------------------------------------------------->>suma sumarum zawieszenie przódi tył mamy za ok.1844 pln
Coś jeszcze? |
Taką robote to można wykonac jak sie planuje jezdzic autem jeszcze 10lat , jak wachacze sa proste to bez sensu je wymieniac. |
|
|
|
|
azzurek
BMW: E36 325 TD
Imię: Damian
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 186 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-02-10, 15:04
|
|
|
xxxBMWxxx24 napisał/a: | Taką robote to można wykonac jak sie planuje jezdzic autem jeszcze 10lat , jak wachacze sa proste to bez sensu je wymieniac. | tak tak.. ja tylko tak licze ile teoretycznie może kosztować taki remont. |
_________________ Car: http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=8003
----------------------------------------------
Reanimacja 80%
Mod 1 0% |
|
|
|
|
Reeper
BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 286 Skąd: ???
|
Wysłany: 09-02-10, 17:46
|
|
|
To ja sie przyłacze do tematu bo nie bede niepotrzebnie zakładał nowych. Z przodu po prawej mam luzy na sworzniu dolnym i niewiem czy wymieniac tylko ten czy odrazu prawy i lewy a moze odrazu caly komplet z prawej i lewej.
Pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
xxxBMWxxx24
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 419
|
Wysłany: 09-02-10, 17:54
|
|
|
jak robic to mozna wypluc sie z kasy juz na komplet, widze ze jestes z okolic, jakby co to mam komplet wachaczy po renowacji na czesciach lemfodera, wachacze zmontowane, założone do auta i znowu zdjęte, nie przejechały nawet 1km |
|
|
|
|
Reeper
BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 286 Skąd: ???
|
Wysłany: 09-02-10, 17:59
|
|
|
Dzieki ale wachacze mam zdrowe i raczej wole kupic calkowicie nowy zestaw. Z tym pytaniem to chodzi mi czy jak np wymienie sworznie to czy nic nie bedzie jak nie wymienie innycg czesci , ktore np moga miec minimalne luzy i przez to znowu wyrabac nowe czesci . |
_________________
|
|
|
|
|
|