Zamknięty przez: ikarus 23-05-13, 23:09 |
Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów |
Autor |
Wiadomość |
domi500
BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 140 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-10-09, 19:18
|
|
|
tak udalo mi sie to ogarnac!
zupelnie inna jazda....jakbym innym autem jezdzil |
|
|
|
|
andrzej_46
BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 78 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-09, 19:30
|
|
|
Znam ten ból..., albo raczej tą radochę. Aż się boję pomysleć, na ile mnie skubną w tej Zas..wie, przepraszam, chciałem napisać Warszawie, ale wyszło tak, jak myślę...
Muszę skombinować kasę i to zrobić. Nie mam w pobliżu sensownego warsztatu, ale jakoś sobie poradzę.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Drozda1985
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E-36
Imię: Tomek
Silnik: 18TDS
Wiek: 38 Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 2 Skąd: Turek
|
Wysłany: 18-10-09, 13:44
|
|
|
witam ja mam trochę inny problem bo u mnie nic nie stuka tylko się trze na wszystkich biegach prócz wstecznego jeśli dodaje gazu to trze się szybciej jak puszczam to zwalnia jakby łożyska jakieś w skrzyni nie mam pojęcia dodam że jeszcze przy przyśpieszaniu rosną obroty a dopiero po chwili czuje że zaczyna przyspieszać a wskaźnik prędkościomierza zaczyna się podnosić czyli może coś od sprzęgła to jest mój pierwszy samochód w dodatku jestem za granicą za ewentualne naprawy zapłacę dużo drożej niż w Polsce jak ktoś może coś doradzić albo pomóc to był bym wdzięczny jeszcze jedno jak kupiłem autko to słyszałem pukanie z tyłu myślałem o wale i krzyżaku lecz nim znalazłem wolnego mechanika ustało a on sprawdził ją od spodu poszarpał kazał do tyłu do przodu na kanale jeździć po czym wyszedł i zasugerował że to coś na wale musiało się okręcić a teraz wszystko jest ok i do tej pory tego stukania nie słyszałem .Moje BMW E-36 jest z 97 1.8TDS |
|
|
|
|
domi500
BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 140 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-10-09, 13:47
|
|
|
Drozda1985 napisał/a: | jeśli dodaje gazu to trze się szybciej jak puszczam to zwalnia jakby łożyska jakieś w skrzyni nie mam pojęcia dodam że jeszcze przy przyśpieszaniu rosną obroty a dopiero po chwili czuje że zaczyna przyspieszać d |
ja bym obstawial jednak wał napedowy,,,poszukaj w jego okolicy czy cos nie obciera |
|
|
|
|
Drozda1985
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E-36
Imię: Tomek
Silnik: 18TDS
Wiek: 38 Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 2 Skąd: Turek
|
Wysłany: 18-10-09, 17:09
|
|
|
tylko że ja nigdy się samochodami nie interesowałem więc nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat no i nawet nie mam gdzie na kanał wjechać chcę pozbierać trochę informacji co i jak i wtedy wjadę do mechanika na kanał i nie będę stał zielony tylko powiem z czym może być problem w dodatku jestem w Holandii i nie chcę tak po prostu jechać do mechanika bo wtedy będą mnie tu kasować nawet za samo wjechanie a ewentualnej naprawy dokonałbym w Polsce zastanawiałem się w ogóle czy dojadę do polski mam około 1200 km w każdym razie dzięki za pomoc postaram się poszukać informacji i ten wał jakoś samemu sprawdzić |
|
|
|
|
Hubert34
BMW: E46
Imię: Hubert
Wiek: 48 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 995 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
JimmyBoy
BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 469 Skąd: WWW
|
Wysłany: 11-04-10, 16:19
|
|
|
Tuleje tylnej belki wózka czy sanek czy jak to się fachowo nazywa wymienione stuki ustały problem rozwiązany |
|
|
|
|
andrzej_46
BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 78 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-04-10, 22:14
|
|
|
U mnie też wymienione tuleje tylnego wózka. Dodatkowo poduszki pod skrzynią biegów. Jedna była urwana, a druga ledwo trzymała. Poza tym, wymienili oba wahacze z przodu (te aluminiowe), bo też miały wybite gumy. Pokazali mi jak to wygląda. To było w Piasecznie. Rzeczowa rozmowa, zero naciągania. Sporo kasy poszło, ale wszystko jest OK. |
|
|
|
|
JimmyBoy
BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 469 Skąd: WWW
|
Wysłany: 24-04-10, 14:12
|
|
|
chyba za wcześnie się pochwaliłem z tym uporaniem się problemem, wczoraj znów usłyszałem ten dziwny głuchy dźwięk, podjechalem do mechanika i powiedziął mi że takie odgłosy mogą być spowodowane uszkodzeniem jakiegoś wianuszka w półosi ale żeby to posprawdzać trzeba porozbierać wszystko na części i poskładać na nowo |
|
|
|
|
andrzej_46
BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 78 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-10, 15:49
|
|
|
Jimmy, muszę powiedzieć, że u mnie po wyżej przedstawionych wymianach, też jeszcze odrobinę stuka. Oczywiście teraz bardzo delikatnie. Powód wyjaśnił mi mechanik, pokazując wszystko od spodu na podnośniku. Mianowicie wymienili "gumy" oznaczone na rysunku "2" i "4" (link załączam), a nie wymienili tulei "7", ponieważ były dobre. Dobre, ale bardziej miękkie od tych nowych i dlatego pozostały niewielkie stuki. Może pogadaj jeszcze z innym mechanikiem, bo warto potwierdzić diagnozę, zanim się właduje kupę kasy.
http://www.realoem.com/bm...839&hg=33&fg=30 |
|
|
|
|
JimmyBoy
BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 469 Skąd: WWW
|
Wysłany: 24-04-10, 18:11
|
|
|
pewnie że warto potwierdzić diagnoze nie zmierzam narazie nic grzebać to już są ogromne koszty na które mnie nie stać
u mnie żadne tuleje już nie wchodzą w gre zostały wymienoine na nowe lub są w bardzo dobrym stanie, teraz zostaje już tylko przeniesienie napędu półosie czy co tam jeszcze siedzi w środku sam nie wiem |
|
|
|
|
dsk
Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 31
|
Wysłany: 01-02-11, 20:51
|
|
|
Witam. Przyłącze się do tematu posiadam e46 320i 1999r. Mam też podpobny problem ze stukaniem przy zmianie biegów, często to puknięcie słychać od razu zanim nawet do końca wrzuce bieg. Też z początku myślałem o różnego rodzaju tulejach, łącznikach, podporach, ale zrobiłem małe doświadczenie - podniosłem auto, tak by tylna oś nie dotykała ziemi i wtedy pobawiłem się zmianą biegów - stuki umilkły, tylko że pojawił sie inny problem - przy wrzucaniu, a także czasem zanim do końca wrzuce bieg tylne koła ruszają tak jakby auto nie było do końca wysprzęglone (dodam, że u mnie obroty spdają do obrotów biegu jałowego już przy połowie wciśniętego sprzegła) czasem jak pare razy wcisne sprzęgło, albo dłużej przytrzymam zanim wrzuce bieg, to znacznie mniej albo nawet wcale koła się nie obrócą. Wygląda na to, że problem tkwi w sprzęgle, tudzież skrzyni - czy takie są objawy usterki dwumasa? |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 01-02-11, 22:33
|
|
|
dsk, wszystko to co opisujesz z tymi krecoącymi sie kołami jest normalne
na podnosniku zawsze pomału chca sie kręcic,
powiem Wam ciekawostke może nie zwiazaną z bmw ale jednak ciekawa
przyjechał do nas klient bo cos mu stuka i stuka, obkechał 10ciu mechaników kazdy mu powymieniał po trochu zawieszenia, w sumie juz było nowe hehe kupa kasy i stuka dalej, ja moze byłem 10tym mechaniorem który próbował zrobić pozadek, nie powiem bo namęczyłem się dwa dni najrózniejsze rzeczy sprawdzane poprawiane, no ku@rwa stuka dalej, co sie okazało w bagazniku bałagan, poukładałem problem znikł jak ręka odjoł
a tyle kasy poszło wpiz....u |
_________________
|
|
|
|
|
kazikm3
///M POWER
BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 3997 Skąd: dolnośląskie/UK
|
Wysłany: 01-02-11, 23:20
|
|
|
esiu tu masz rację w bagażniku jak coś lata to może się wydawać że coś z zawiechą albo z napędem |
_________________ /// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///
Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem
Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
|
|
|
|
|
dsk
Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 31
|
Wysłany: 02-02-11, 16:31
|
|
|
///ESIU napisał/a: | dsk, wszystko to co opisujesz z tymi krecoącymi sie kołami jest normalne
na podnosniku zawsze pomału chca sie kręcic,
|
no jak to? jak wcisniesz sprzęgło koła niepowinny nawet drgnąć , a u mnie w momencie jak zaczynam wrzucać bieg koła się obrucą , dlatego też troche ciężko się wrzuca u mnie biegi a jak już wrzuce bieg i nie puszcze sprzęgła to biegi wchodzą dużo lepiej i koła się już nie ruszają, jak puszcze sprzęgło to sytuacja sie powtarza. Czyli jakby do końca nie wysprzęglał. |
|
|
|
|
|