Stożek w bmw??? |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 31-01-08, 21:36 Stożek w bmw???
|
|
|
Wiem wiem ze to było miliony razy na wielu forach ale pytam jeszcze raz: czy jakbym kupił dedykowany stozek K&N do mojego bmw to wzrosła y mi moc chociarz o 1KM??? mam sportowy układ wydechowy G-power wiec było by przez co przeganiac wiecej powietrza i wogole! wiec moze stozek by dodał mocy w moim przypadku??? jak myslicie?
POZDRO! |
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-01-08, 21:52
|
|
|
nie kupisz dedykowanego do is po primo, mój układ dolotowy przyjechał ze stanów a i tak tam na miejscu trzeba było na niego czekać ponad tydzień po drugie primo mocy to on mi raczej nie dodał, tylko rasowy dźwięk po trzecie primo ultimio jesli nikt ze znajomych nie pojechał na wycieczkę do stanów, to gra nie warta świeczki. |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 31-01-08, 22:11
|
|
|
heh... no coz to pozostane przy sportowym wkladzie K&N ale nie powiem ze mnie nie korci to boruczenie jak sie auto ze stozkiem wkreca na obroty ten dzwiek poprostu uwielbiam i chciałbym miec taki w swoim ale jak mowisz ze mocy nie doda to zostane przy tym co mam!
POZDRO! |
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 31-01-08, 22:28
|
|
|
Też mam u siebie wkładkę K&N i to zupełnie wystarczy aby silnik miał lepszy oddech.
Przy montażu stożka oprócz tego, że trzeba go oddzielić od silnika, dopasować wielkością, dorobić dolot powietrza to często zapomnianą sprawą jest to, że zmieniamy w ten sposób długość dolotu czym bezpośrednio wpływamy na zmianę momentu dlatego często zdarza się, że motor lepiej reaguje na wysokich obrotach co jest raczej rzadko wykorzystywane w codziennej jeździe. |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 01-02-08, 01:30
|
|
|
Moim zdaniem stożek to raczej efekt niż praktyczna sprawa. Rozmawiałem z wieloma osobami które montowały taki dolot i nikt nie potwierdzał wzrostu mocy. Jedynie lepszy dźwięk. |
_________________
|
|
|
|
|
cedro23
BMW: Bmw E36 328
Imię: Grzegorz
Wiek: 42 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 13 Skąd: Przybiernów
|
Wysłany: 01-02-08, 11:56
|
|
|
ja miałem stożek i wróciłem do wkładki...jeżeli chcesz badzo zamontowac to radziłbym zrobić to na hamowni wtedy bedziesz wiedział jeśli nie zabrało mocy i momentu a chodziło ci o to mruczenie to mógłbys sobie zostawic, ale musiałbys zrobic to tak jak kolega wyżej pisał z odgrodzeniem stożka od ciepłego powietrza i nie monotowac go za daleko od przepływomierza |
_________________
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 01-02-08, 15:22
|
|
|
ja mialem stozek dedykowany do M42 K&N, zrobilem do niego sobie dolot zimnego powietrza w zaslepce halogenu.
wszystko bylo ok, w meiscie jakos nie czulem poprawy, jednak na trasie auto sie zbieralo nawet ok.
przejezdzilem tak ok 30tys km i w tej chwili zalozylem z powrotem oryginalna puszke z filtrem...
Stozek daje fajny dzwiek, ale przy trasie 1000km, to juz w polowie mialem dosyc tego buczenia... |
|
|
|
|
Lastx
BMW: E46
Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 305 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-02-08, 15:12
|
|
|
ac_schnitzer, Stozek daje fajny dzwiek, ale przy trasie 1000km, to juz w polowie mialem dosyc tego buczenia...
całkowicie się zgadzam
Typowym skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co radykalnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę. Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika.
Stwierdzenie, że stożki są przecież stosowane w samochodach wyczynowych jest prawdziwe. Nie mniej w wyczynie trwałość silnika i tak jest bardzo niewielka a wielkie prędkości obrotowe silnika oraz zdecydowanie większe zapotrzebowanie powietrza przy zdecydowanie mniejszym podciśnieniu w układzie dolotowym a także odpowiednio dobrane przełożenia skrzyń biegów umożliwią wykorzystanie takiego filtra. Decydując się na radykalną formę tuningu silnika ze znacznym zwiększeniem stopnia sprężania, zastosowaniem innych wałków rozrządu, zmienioną elektroniką sterującą, zmodyfikowanym układem wydechowym, dla osiągnięcia maksymalnych założonych parametrów silnika, będziemy wręcz zmuszeni do rozwiązania układu dolotowego z zastosowaniem filtra stożkowego i w tym przypadku zastosowanie takiego filtra jest jak najbardziej oczekiwane i słuszne i wręcz niezbędne
tak samo jak wiejskie tłumikowe rynny dobre zeby sie pokazaćc na ulicy wieczorem ale nie do robienia tras bo można zwariować i zamiast cieszyć sie jazdą i dobrym dźwiękiem muzyki to głowa pęka z pierdzenia rury wydechowej zresztą w wiadomo że w niektórych drogich autach nie montuje sie radia wogóle ale tam chodzi o dzwięk silnika a nie o dżwięk wydechu i filtrów stożkowych |
_________________ Objazd z miasta na 18-stkach
Nie przestać! Wrócić na 20-stkach
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim BMW spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
pomysł jest, niebawem będzie szał
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 15-02-08, 17:14
|
|
|
hm....zamontowałem dedykowanego K&N'a w swojej E30 i bynajmniej nie mam jakiś opisywanych tutaj dziwnych dzwięków (pierdzenie z rury) . Auto jakby odrobinie lepiej się wkręcało po tym (ale naprawdę tylko odrobinkę lepiej) i odniosłem wrażenie że poprawiła się praca silnika |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 15-02-08, 18:49
|
|
|
Annoth napisał/a: | hm....zamontowałem dedykowanego K&N'a w swojej E30 i bynajmniej nie mam jakiś opisywanych tutaj dziwnych dzwięków (pierdzenie z rury) . Auto jakby odrobinie lepiej się wkręcało po tym (ale naprawdę tylko odrobinkę lepiej) i odniosłem wrażenie że poprawiła się praca silnika |
To tylko pogratulować!! |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
cartonik
...BMW MANIAKKKKK...
BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy Wiek: 79 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1086 Skąd: Mszana Gorna/Dolna
|
Wysłany: 16-02-08, 11:46
|
|
|
w BMW tylko orginalna Puszka i Filtr zadnych Stożków to nic nie daje po za Tym czasem może nawet źle wpłynąć na samochód czytałem o Tym gdzieś na innym Forum bo też chciałem sobie założyć to naprawde nic nie daje! Pozdrawiam |
_________________ Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar
CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! |
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 06-05-08, 13:11
|
|
|
moze mu sie pomyliło z +2 KM? . Sam stożek praktycznie nic nie da, dopiero w połączeniu z innymi modyfikacjami coś tam daje. Ni i napewno nie zamontowany przy przepływce, bo na bank chwyta gorące powietrze i conajwyzej ładnie wygląda (zupełnie jak u mnie ) |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
SID
BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 1037 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: 06-05-08, 22:12
|
|
|
Również chciałem wstawić stożek z dolotem ale po poczytaniu troszkę zrezygnowałem mam org. puszkę i wkładkę K&N i jest OK! |
_________________ Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
|
|
|
|
|
|