LAMBDA NIE DZIALA |
Autor |
Wiadomość |
Nikolas
BMW: 320I
Imię: Stefan
Silnik: 2000
Wiek: 66 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 23-07-10, 18:45 LAMBDA NIE DZIALA
|
|
|
Witam wszystkich i pozdrawiam mam problem z moja bmka autko z roku 1994 sil 2l 6 cylindrow bez gazu ,automat . Badanie komputerem wykazuje ze sonda lambda nie pracuje wymienilem sonde ,kataliaztor ,przekaznik sondy do przekaznika prad dochodzi sprawdzalem a mimo to komputer pokazuje ze lambda nie dziala . Przez to samochod stracil moc i strasznie duzo palia jak sie zagrzeje to nie wkreca sie na obroty bo go zalewa. Na rozgrzanym silniku po zgaszeni i ponownym odpaleniu faluja obroty wymienilem silnik krokowy i nie dalo to efektow ,czujnik temprearury wody tez wymienilem i nic to nie dalo.Moze ktos ma jakis pomysl i moze podpowieziec co z tym zrobic bede wdzieczny . |
|
|
|
|
karol.e36
BMW: 328 avusblau
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 1298 Skąd: brańsk-białystok
|
Wysłany: 23-07-10, 21:38
|
|
|
sonda lamdy to rzecz elektroniczna i zdarza się czasami że nowa jest uszkodzona i nie działa. proponuje jeszcze raz zmienić sonde |
_________________ Bmw e36 M3-cała na części (mpakiet, szpera, motosporty) ///3
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=28082
www.alsort.pl |
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 23-07-10, 21:44
|
|
|
1. zrób reset kompa moze cos pomoże( co i jak znajdziesz w dziale zrób to sam)
2. przepływka moze jest walnieta
3. kupiłeś nowa ori sonde czy zamiennik??? bo zamienniki to shit straszny |
_________________ Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244 |
|
|
|
|
Duch0
BMW: e36 320i 24v 150PS i e36 316 101PS
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-07-10, 23:55
|
|
|
Kolego sprawdź dokładnie tą przepływkę jak kolega wcześniej pisał miałem taki sam przypadek trzy sondy i każda zła dziwne wiec zaczęłem szukać. Okazała się właśnie przepływka. Odkręć ja i sprawdź czy druciki w środku są całe i jaki kolor mają.
Powinny być białe wtedy jest dobra no i oczywiście powinnobyć ich w sumie 3. |
|
|
|
|
Nikolas
BMW: 320I
Imię: Stefan
Silnik: 2000
Wiek: 66 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 24-07-10, 09:42
|
|
|
Dziekuje za podpowiedzi resetowanie kompa nie pomaga ,sprawdzalem 3 sondy i to samo . Mowicie o przeplywce chodzi chyba o przeplywomierz powietrza ktory tez wymienilem tylko nie bardzo wiem o jakie kolory chodzi tych przewodow bo ja tam ich nie widze |
|
|
|
|
Duch0
BMW: e36 320i 24v 150PS i e36 316 101PS
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-07-10, 10:01
|
|
|
Kolego chodzi o te druciki co są w środku jak zdejmiesz przepływkę.
Powinny być białe jak są brudne lub przypalone komputer też może źle obliczać. |
|
|
|
|
gh_joker
BMW: niebieskie
Silnik: zdrowy
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 529 Skąd: ja cie znam?
|
Wysłany: 24-07-10, 10:26
|
|
|
Pytanie czysto teoretyczne: jesli sa mniej niz 3 druciki to znaczy, ze polknal je silnik????
Nie zapominaj, ze po wymianie przeplywki, krokowca itp powinno sie adaptacje zrobic.. Czasami sama wymiana nic nie daje... Ja na twoim miejscu sprawdzil bym bardzo dokladnie wszystkie przewody podcisnieniowe, no i adaptacje przeplywki a w szczegolnosci zaworu biegu jalowego (krokowca).. |
_________________ >>> THE LESS YOU GIVE A FUCK - THE HAPPIER YOU'LL BE <<<
|
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 24-07-10, 11:08
|
|
|
Napisz najpierw jaki komunikat pokazuje komputer diagnostyczny przy okazji błędu sondy, czy może zwarcie do masy, czy wartości poza granicami pomiaru, czy może brak połączenia?
Co do podróbek tez miałem pesymistyczne nastawienie, ale kiedy w motorze 2.5 zmieniłem dwa razy oryginał i po krótkim czasie obie poszły, to po zakupie uniwersalki było dobrze do końca.
Te sondy ;( w każdym swoim BMW z nimi walczyłem. |
_________________ Legio Patria Nostra
|
|
|
|
|
Nikolas
BMW: 320I
Imię: Stefan
Silnik: 2000
Wiek: 66 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 24-07-10, 13:27
|
|
|
Jeszcze raz dziekuje wyjolem z samochodu przeplywke i ta stara porownalem i druciki sa biale ale tylko 2 widze a ponoc musza byc 3 i w srodku wygladaja troche inaczej, i o jaka adaptacje chodzi i czy do tej adaptacji musi byc podlaczony do kompa |
|
|
|
|
gh_joker
BMW: niebieskie
Silnik: zdrowy
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 529 Skąd: ja cie znam?
|
Wysłany: 25-07-10, 11:56
|
|
|
Adaptacje robi sie przy uzyciu komputera a cala operacja polega na tym, ze najprosciej mowiac, przypisujesz nowa czesc do komputera w aucie i zestrajasz ja z innymi wspolpracujacymi czesciami (np pedal gazu z przpustnica i krokowcem)... czasami po wymianie czesci na nowa komputer wcale jej nie widzi jako nowa i wykasowanie bledow nieraz nie wystarcza trzeba wtedy zaprogramowac nowa czesc i wszystko wraca do normy...
Jesli cos zle napisalem to sorry i niech mnie ktos poprawi bo moja wypowiedz oparta jest na przykladzie VW/AUDI...
Przeplywomierz to tez czesc wspolpracujaca z przepustnica wiec jak najbardziej moze byc przyczyna ale objawia sie zazwyczaj wlasnie spadkiem mocy a nie falujacymi obrotami... Najlatwiej jest go sprawdzic poprzez odpiecie kostki na odpalonym silniku - jesli auto zacznie wariowac albo zgasnie to jest dobry a jesli po odpieciu nic sie nie zmieni tzn, ze jes uwalony... Tylko po takiej operacji konieczne bedzie skasowanie bledu... |
_________________ >>> THE LESS YOU GIVE A FUCK - THE HAPPIER YOU'LL BE <<<
|
|
|
|
|
Nikolas
BMW: 320I
Imię: Stefan
Silnik: 2000
Wiek: 66 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 14 Skąd: Birmingham
|
Wysłany: 27-07-10, 13:12
|
|
|
Dziekuje wszystkim za pomoc sprawa juz sie wyjazsnila mialem padniety przeplywomierz powietrza . Zycze szero0kiej drogi i jak najmniej problemow z autkiem |
|
|
|
|
|