Stozek - profesjonalne podejscie |
Autor |
Wiadomość |
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-05-08, 21:07 Stozek - profesjonalne podejscie
|
|
|
sorki za kolejny temat, ale nie chce pogaduch na temat czy stozek jest dobrym czy zlym rozwiazaniem....
Chce podejsc do tego w sposob bardizej PROFI.
szukam fotek, info, opisow jak zrobic dolot, airboxa do ISa lub innych wersji silnikowych...
zalozylem stozek po zimowej przerwie i ten dzwiek wkrecajacego sie silnika jest fajny (pomimo ze to tylko 4 cylindry)
Chce zrobic zabudowe i dolot zimnego powietrza, ale potrzebuje do tego jakies fotki renomowanych producentow, zeby to po prostu skopiowac.
Wklejajcie tutaj takie fotki.
dziekuje za pomoc. |
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 18-05-08, 21:25
|
|
|
Wstawiam zdjęcie samochodu kolegi z innego forum- BMW E36 z motorem 2.8, w którym założono dolot dolot Carbon Airbox BMC CDA, zmieniono kolektor ssący z M50B25 oraz dodano regulator ciśnienia paliwa i na tym wszystkim na hamowni wyszło 17KM więcej, natomiast moment nie wzrósł, ale minimalnie jest trochę lepiej rozłożony.
Pytanie czy gra warta świeczki? Taka nikła zmiana przy dużej pojemności, gdzie była możliwość zastosowania przy okazji kilku szybkich zmian to co będzie przy mniejszych motorach, o ile będzie?
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24-05-08, 17:05
|
|
|
no nic dzis zabierma sie za zrobienei komory dla stozka, oddzielajacej go od cieplego powietrza wewnatrz maski oraz doprowadzajacej zimne powietrze na sam stozek.
wiem ze osiagow to nie polepszy, ale podoba mi sie dzwiek buczacego stozka w aucie i na razie nie planuje go demontowac.
dolot chce wziasc tak jak jest to w oryginale, czyli od przodu zza lampy, lub od dolu z wlotu powietrza na tarcze hamulcowe.
zobaczymy co mi z tego wyjdzie |
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 24-05-08, 21:46
|
|
|
pamiętaj tylko aby z dolnego wlotu za dużo syfu nie szło bezpośrednio na filtr, gdyż znajduje się bardzo nisko
będziesz musiał częściej aniżeli zaleza producent myć filtr |
|
|
|
|
koais
stary wyga
BMW: E30 325s *
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 84 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 368 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-05-08, 10:50
|
|
|
ac_schnitzer, to sam wstawiaj fotki z ciągłości prac, bo też mam ochote się za to zabrać |
_________________ Lubię gdy silnik chodzi - wtedy jest przyjemnie, nie pali dużo; no a napewno mniej ode mnie
s* - tzn szukam |
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 25-05-08, 13:27
|
|
|
ja też, już wiem co i jak tylko nie mam tych 250 zeta na tą operacje potrzebnych:/. Bedzie zassysał powietrze z dołu i odgrodzony od reszty silnika |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 28-05-08, 09:51
|
|
|
przy tym co już mam zrobione stożek może rzeczywiście coś dać, pozatym zastanawiam się nad "świnką"
Co do dopieszczania - najprawdopodbniej w sierpniu bede wstawiał auto do lakiernika (poleccie jakieś dobrego, i najlepiej ttakie co daje auto zastepcze ) i będzie likwidacja rudej i porzadne malowanie (myśle nad kolorem intensywnie) |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28-05-08, 14:08
|
|
|
no i zrobiona puszeczka do filtra
nie jest skonczona , msuze zalozyc uszczelke na gore, zeby przywierala do maski szczelnie.
fotek z produkcji nie mam, ale zrobilem ja z zywicy i maty szklanej, i pomalowalem na czarno sprayem
zrobilem pomiary z oslona i bez oslony, mierzac termometrem elektronicznym temp stozka
temperatura spadla o ok 16-17 st, wiec to zawsze cos
jak zaloze uszczelke i dorobie dolot powino byc jeszcze lepiej.
choc dziala to tylko podczas jazdy, najlepiej na trasie, bo w miescie i tak jest goraco pod maska i zimnego powietrza nie ma skad wziasc
fotki niebawem jzu z zamontowana oslona |
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 09-06-08, 11:50
|
|
|
no będzie czarny, ale być może taki z "dodatkami". Widziałem kilka fajnych lakierów i teraz mi po łbie chodzą |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
|