m42b18 - podkrecanie i ulepszanie fabryki |
Autor |
Wiadomość |
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-06-08, 10:12 m42b18 - podkrecanie i ulepszanie fabryki
|
|
|
jak w temacie szukam info co i jak zeby uzyskac ciut lepsze osiagi.
mam 1 silnik w aucie i 2 bez bloku,1 tloku i 1 korbowodu lezy w piwnicy, bo wyciagnal kopytko.... ale to dluga historia.
Zbieralem rozne info na ten temat, co by zobic zeby bylo lepiej, ale za duzo tego nie ma.
to co znalazlem
- rozwiercic o 3mm przepustnice, czy moze ktos mi pokazac na foto jak to zrobic? tzn co rozwiercic w ktorym miejscu
- dodac podkladke pod kolektor ssacy
- wyprzedzic walek ssacy, ale o ile stopni
- wstawic sprzeglo jednomasowe - to juz najprawdopodobniej juz mam
- no i na koniec chip
Ile to moze dac KM i czy wplynie to jakos na osiagi ?
czy olac to i cieszyc sie tym co mam bo zadne swapy nie wchodza w gre |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 17-06-08, 11:37
|
|
|
ac_schnitzer napisał/a: | to juz najprawdopodobniej juz mam |
Prawdopodobie masz dwumasowe.
ac_schnitzer napisał/a: | rozwiercic o 3mm przepustnice, czy moze ktos mi pokazac na foto jak to zrobic? tzn co rozwiercic w ktorym miejscu |
Pewnie zwiększyć średnicę przelotu, ale to i klapkę trzeba by dać większą = większe spalanie.
ac_schnitzer napisał/a: | Ile to moze dac KM i czy wplynie to jakos na osiagi ? |
Jakieś max 20KM
Najlepiej wsadzić turbo, Słyszałem, że IS jest podatny na turbo i dzielnie to znosi.
Swap byłb7y najlepszy, ale jak nie chcesz to nie ma co mówić.
Turbo najlepszy przyrost mocy względem kosztów. |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-06-08, 12:02
|
|
|
znalazlem tylko takie fotki
a o tej podkladce pod kolektor ssacy juz poczytalem, a wyglada ona jak na fotkach:
m42 i m44 maja regulowane kola w standardzie wiec ssacy trzeba o 5stopni wyprzedzic ale po co teog nie wiem...
[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]
[ Dodano: Wto Cze 17, 08 12:05 ]
co do uturbiania i swapowania - to nei mam worka pieniedzy na takie zabiegi, ale tu wstawic podkaldke, tam rozwiercic przepustnice przepolerowac kanaly, cyz cos to moge robic, bo mam 2 silnik w czesciach, i jak cos bedzie nei tak, to zawsze moge wstawic oryginalne czesci
do tego znalazlem schemat conversji przeplywki z klapkowej na taka jak maja rzedowe 6
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 17-06-08, 14:19
|
|
|
No próbuj próbuj zawsze coś może się uda.
Tylko musisz mapę później do tego wszystkiego dograć, bo bez tego to tylko straty będą.
Przestawienie kąta na wałku chyba da wcześniejsze i dłuższe spalanie mieszanki w komorze spalania i przez to większe sprężanie, ale to tylko tak gdybam. |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
mucha
BMW: e30isT
Dołączył: 17 Mar 2008 Posty: 32 Skąd: kwidzyn
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-06-08, 20:30
|
|
|
mucha, ile dzieki temu zyskales |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-06-08, 21:46
|
|
|
lolejko, wstawia sie czujnik temperatury w chłodnice, jest nawet na niego miejsce (u kumpla m m40 widziałem ze chłodnica jest taka sama jak u mnie i jest otwór na czujnik zaślepiony)
co do polerowania kanałów to już to przerabiałem (w kazdym moim pojeździe mechanicznym ) warto sie pobawić dla zabicia czasu
daje linka żeby można było sobie o tym trochę poczytać ( jeszcze z czasów kiedy latałem Escorciakiem 2.0 turbo)
http://www.capri.pl/forum/51114 |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-06-08, 21:46
|
|
|
lolejko - wkrecasz czujnik w chlodnice o ile masz miejsce po lewej stronie za lampa powinno byc
jesli nei ma to trzeba nagwintowac lub zamontowac gdzies indziej czujnik, widzialem jzu patenty, ze jest adapter na wezu gornym idacym do chlodnicy z wkreconym czujnikiem.
najlepiej czujnik oryginalny, bo on ma chyba 2 predkosci silnika
do tego potrzebujemy troszke kabla i przekaznik i troszeczke czarnej peszelki i mamy elektryczny wentylator ktory za ok 200-300zl mozemy kupic na allegro |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-06-08, 16:17
|
|
|
lolejko, ty jako moderator mzoe zadzialaj i przeneis ten opis przerobki do dzialu zrob to sam ?
bo ladny tutorial MUCHA napisal, ze zdjeciami. |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21-06-08, 23:14
|
|
|
no dobra my tu o wentylatorze, a jak sprawa podkrecania fabryki i m42
czy ktos mzoe cos dodac od siebie w tym temacie? |
|
|
|
|
|