Zamknięty przez: seniorita 22-11-10, 21:27 |
[e36] Remont silnika czy swap? |
Autor |
Wiadomość |
Adler
BMW: e36
Imię: Dawid
Silnik: M40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 33 Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 134 Skąd: Ober Schlesien
|
Wysłany: 15-11-10, 19:29 [e36] Remont silnika czy swap?
|
|
|
Witajcie
Mam problem i myślę że pomożecie mi go rozwiązać. Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie. Myślę ze to kres tego silnika, mam teraz poważny dylemat. W grę wchodzi albo kapitalka obecnego silnika albo swap, myślę nad M43B18, M42B18 lub M44B18. Czytałem właśnie o tych silnikach i nie wyczytałem żeby były trudności jakieś w swapie, czy tak osprzęt jest plug&play co do mojego M40?
Myślę też nad jakimś R6, ale z tego co czytałem to tam inne skrzynie, mosty, stabilizatory.
Czy może ktoś mi doradzić co robić teraz? Silniczek sobie mogę wstawić do garażu i dłubać do wiosny tak żeby wszystko grało na cacy jeśli miał bym jakiś kupić.
Dzięki za wszystkie posty. |
|
|
|
|
seniorita
wariatka ;)
BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy Wiek: 102 Dołączyła: 11 Cze 2009 Posty: 5602 Skąd: WZ
|
|
|
|
|
Adler
BMW: e36
Imię: Dawid
Silnik: M40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 33 Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 134 Skąd: Ober Schlesien
|
Wysłany: 15-11-10, 19:40
|
|
|
Mam w rodzinie mechanika, oglądaliśmy silniczek. Jego zdaniem można się pakować w naprawę tego, ale nie wiadomo co mi wyskoczy jeszcze w koszty, więc jeśli ten miał bym robić to lepiej zrobić raz a porządnie. Przeszłość auta wskazuje na to że nie dbano ani o serducho ani ogólnie o autko.
Dlatego też pytam was co o tym sądzicie? |
_________________ http://dirtysqueeze.blogspot.com/ |
|
|
|
|
jacusbmw
Specjalista
BMW: e-36
Pomógł: 54 razy Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1223 Skąd: LODZ
|
Wysłany: 15-11-10, 19:42
|
|
|
Dokładnie,tak jak Seniorita napisała,zdiagnozuj co mu naprawdę dolega,a potem zakwailifikujesz to do naprawy czy wymiany. |
|
|
|
|
Maciek
BMW: e36 330
Silnik: M54B30
Pomógł: 12 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 356 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 15-11-10, 19:55
|
|
|
jesli klekocze to pewnie wałek lub popychacze, ciezkie odpalanie to raczej przyczyna uszkodzenia jakiegos elementu osprzetu, dobry fachowiec od BMW ogarnie te sprawy kosztem max 500 zł
jak swapować to M44B19 lub M52B28
piewszy ze wzgledu na prostote operacji i niski koszt, drugi ze wzgledu na super osiągi i mozliwosc dosc latwego podniesienia mocy o 20-25 km |
_________________
|
|
|
|
|
SlaVkoEg
BMW: E36
Silnik: M40B18
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 369 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 15-11-10, 19:56
|
|
|
Ja też stoję przed tym dylematem. Jestem już przekonany do swapa na M42B18, miedzy innymi dlatego ze jest to najłatwiejszy swap. Najpierw brałem pod uwagę naprawę M40 ale chcąc dobrze zrobić to trzeba wydać ponad 1000zł no i nie będzie takiego efektu jak swap na IS-a.
Adler napisał/a: | myślę nad M43B18, M42B18 lub M44B18. |
Trochę poczytałem o tym problemie i myślę, że najlepsza opcja to M42 zwłaszcza, ze większość osprzętu pasuje z M40. Nie wiem jak jest z M43 ale pewnie koszty zbliżone co do M42, a efekt gorszy. M44 ma EWS i podobno jest z tym problem.
seniorita napisał/a: | Adler napisał/a:
Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie.
I to według Ciebie powód do kapitalnego remontu? |
Zaufaj, ze tak Mój już dosyć mocno klekocze (choć słyszałem gorsze klekotanie w tych silnikach) i męczy to strasznie ucho. |
_________________
|
|
|
|
|
cartonik
...BMW MANIAKKKKK...
BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy Wiek: 79 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1086 Skąd: Mszana Gorna/Dolna
|
Wysłany: 15-11-10, 19:58
|
|
|
Najpierw Podjedz kolego do kogoś kto sie na Tym zna bo popatrzeć to kążdy może.
Jeżeli chodzi o swapa to tak jak koledzy wyżej |
_________________ Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar
CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
Krolu
:*
BMW: E36 316i
Imię: Łukasz
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 128 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-11-10, 20:17
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | Ja też stoję przed tym dylematem. Jestem już przekonany do swapa na M42B18, miedzy innymi dlatego ze jest to najłatwiejszy swap. Najpierw brałem pod uwagę naprawę M40 ale chcąc dobrze zrobić to trzeba wydać ponad 1000zł no i nie będzie takiego efektu jak swap na IS-a.
Adler napisał/a: | myślę nad M43B18, M42B18 lub M44B18. |
Trochę poczytałem o tym problemie i myślę, że najlepsza opcja to M42 zwłaszcza, ze większość osprzętu pasuje z M40. Nie wiem jak jest z M43 ale pewnie koszty zbliżone co do M42, a efekt gorszy. M44 ma EWS i podobno jest z tym problem.
seniorita napisał/a: | Adler napisał/a:
Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie.
I to według Ciebie powód do kapitalnego remontu? |
Zaufaj, ze tak Mój już dosyć mocno klekocze (choć słyszałem gorsze klekotanie w tych silnikach) i męczy to strasznie ucho. |
M43 tez maja EWS |
|
|
|
|
Adler
BMW: e36
Imię: Dawid
Silnik: M40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 33 Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 134 Skąd: Ober Schlesien
|
Wysłany: 15-11-10, 20:23
|
|
|
Od zakupu zrobiłem dolot od filtra do kolektora, bo guma była dziurawa jak ser szwajcarski, miałem nadzieje że to lewe powietrze przyczyną lecz nie. Wymieniłem kopułkę oraz palec bo były wyjarane strasznie, przy okazji wymiana świec. Nic nie dało, dalej ciężko pali, trudno utrzymać go na zimnym na obrotach, jak się zagrzeje to lubią mu falować obroty i ciężko go zapalić. Bierze olej, od czerwca zjadło przedziałkę od max do min. Strasznie klekocze, czy to zimny czy to ciepły.
Więc albo pakuje dalej się w koszta albo swap, widzę że zdania są podzielone. |
_________________ http://dirtysqueeze.blogspot.com/ |
|
|
|
|
seniorita
wariatka ;)
BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy Wiek: 102 Dołączyła: 11 Cze 2009 Posty: 5602 Skąd: WZ
|
|
|
|
|
Adler
BMW: e36
Imię: Dawid
Silnik: M40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 33 Dołączył: 19 Lip 2010 Posty: 134 Skąd: Ober Schlesien
|
Wysłany: 15-11-10, 22:38
|
|
|
Komp raz nic nie wykazał, a raz zdarzyło się że niby przepływka walnięta. A tak nic nie pokazuje. |
_________________ http://dirtysqueeze.blogspot.com/ |
|
|
|
|
kazikm3
///M POWER
BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 3997 Skąd: dolnośląskie/UK
|
Wysłany: 15-11-10, 22:45
|
|
|
seniorita napisał/a: | Adler napisał/a: | Bierze olej, od czerwca zjadło przedziałkę od max do min. |
To niefajnie |
Seniorita pokręć swojego kapsla 1,2,3 do odcinki to gwarantuję Ci, że też weźmie |
_________________ /// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///
Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem
Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
|
|
|
|
|
seniorita
wariatka ;)
BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy Wiek: 102 Dołączyła: 11 Cze 2009 Posty: 5602 Skąd: WZ
|
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-10, 08:44
|
|
|
Mysle że to jeszcze zależy od przebiegu w tym okresie... od czerwca mineło prawie pół roku.. czyli ja robie w tym okresie ponad 10000 km... na taki odcinek zjedzone ok 1l oleju to nie jest dużo... natomiast jak było przejechane 1000 km i to silnik zjadł ten olej to dobrze nie jest... ale to ni oznacza że kapitalka jest potrzebna. Swap może wyjść taniej, ale kto wie czy nie kupisz silnika który też będzie wciągał olej |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
|