Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Współpraca z forum: bmw3er@bmw3er.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: seniorita
22-11-10, 21:27
[e36] Remont silnika czy swap?
Autor Wiadomość
Adler 



BMW: e36
Imię: Dawid
Silnik: M40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 23
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 134
Skąd: Ober Schlesien
  Wysłany: 15-11-10, 19:29   [e36] Remont silnika czy swap?

Witajcie
Mam problem i myślę że pomożecie mi go rozwiązać. Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie. Myślę ze to kres tego silnika, mam teraz poważny dylemat. W grę wchodzi albo kapitalka obecnego silnika albo swap, myślę nad M43B18, M42B18 lub M44B18. Czytałem właśnie o tych silnikach i nie wyczytałem żeby były trudności jakieś w swapie, czy tak osprzęt jest plug&play co do mojego M40?

Myślę też nad jakimś R6, ale z tego co czytałem to tam inne skrzynie, mosty, stabilizatory.
Czy może ktoś mi doradzić co robić teraz? Silniczek sobie mogę wstawić do garażu i dłubać do wiosny tak żeby wszystko grało na cacy jeśli miał bym jakiś kupić.

Dzięki za wszystkie posty. :piwo:
 
 
 
seniorita 
wariatka ;)



BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy
Wiek: 92
Dołączyła: 11 Cze 2009
Posty: 5613
Skąd: WZ
Wysłany: 15-11-10, 19:31   

Adler napisał/a:
Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie.


I to według Ciebie powód do kapitalnego remontu? Czy masz jakaś konkretniejszą diagnozę?
_________________

Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er
 
 
 
Adler 



BMW: e36
Imię: Dawid
Silnik: M40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 23
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 134
Skąd: Ober Schlesien
Wysłany: 15-11-10, 19:40   

Mam w rodzinie mechanika, oglądaliśmy silniczek. Jego zdaniem można się pakować w naprawę tego, ale nie wiadomo co mi wyskoczy jeszcze w koszty, więc jeśli ten miał bym robić to lepiej zrobić raz a porządnie. Przeszłość auta wskazuje na to że nie dbano ani o serducho ani ogólnie o autko.
Dlatego też pytam was co o tym sądzicie?
_________________
http://dirtysqueeze.blogspot.com/
 
 
 
jacusbmw 
Specjalista


BMW: e-36
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1218
Skąd: LODZ
Wysłany: 15-11-10, 19:42   

Dokładnie,tak jak Seniorita napisała,zdiagnozuj co mu naprawdę dolega,a potem zakwailifikujesz to do naprawy czy wymiany. :)
 
 
Maciek 



BMW: e36 330
Silnik: M54B30
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 312
Skąd: Wlkp
Wysłany: 15-11-10, 19:55   

jesli klekocze to pewnie wałek lub popychacze, ciezkie odpalanie to raczej przyczyna uszkodzenia jakiegos elementu osprzetu, dobry fachowiec od BMW ogarnie te sprawy kosztem max 500 zł

jak swapować to M44B19 lub M52B28

piewszy ze wzgledu na prostote operacji i niski koszt, drugi ze wzgledu na super osiągi i mozliwosc dosc latwego podniesienia mocy o 20-25 km
_________________

 
 
SlaVkoEg 



BMW: E36
Silnik: M40B18
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 369
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-11-10, 19:56   

Ja też stoję przed tym dylematem. Jestem już przekonany do swapa na M42B18, miedzy innymi dlatego ze jest to najłatwiejszy swap. Najpierw brałem pod uwagę naprawę M40 ale chcąc dobrze zrobić to trzeba wydać ponad 1000zł no i nie będzie takiego efektu jak swap na IS-a.

Adler napisał/a:
myślę nad M43B18, M42B18 lub M44B18.


Trochę poczytałem o tym problemie i myślę, że najlepsza opcja to M42 zwłaszcza, ze większość osprzętu pasuje z M40. Nie wiem jak jest z M43 ale pewnie koszty zbliżone co do M42, a efekt gorszy. M44 ma EWS i podobno jest z tym problem.


seniorita napisał/a:
Adler napisał/a:
Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie.


I to według Ciebie powód do kapitalnego remontu?


Zaufaj, ze tak :D Mój już dosyć mocno klekocze (choć słyszałem gorsze klekotanie w tych silnikach) i męczy to strasznie ucho.
_________________

 
 
cartonik 
...BMW MANIAKKKKK...



BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy
Wiek: 69
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1084
Skąd: Mszana Gorna/Dolna
Wysłany: 15-11-10, 19:58   

Najpierw Podjedz kolego do kogoś kto sie na Tym zna bo popatrzeć to kążdy może.


Jeżeli chodzi o swapa to tak jak koledzy wyżej :)
_________________
Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar


CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! :)
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15513
Skąd: Kozienice
Wysłany: 15-11-10, 19:58   

Adler, pewnie ci przepływka padła, albo przewód czy świeca niedomaga. Posprawdzaj wszystko i dopiero się zastanawiaj nad remontem.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Krolu 
:*



BMW: E36 316i
Imię: Łukasz
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 25
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 128
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-11-10, 20:17   

SlaVkoEg napisał/a:
Ja też stoję przed tym dylematem. Jestem już przekonany do swapa na M42B18, miedzy innymi dlatego ze jest to najłatwiejszy swap. Najpierw brałem pod uwagę naprawę M40 ale chcąc dobrze zrobić to trzeba wydać ponad 1000zł no i nie będzie takiego efektu jak swap na IS-a.

Adler napisał/a:
myślę nad M43B18, M42B18 lub M44B18.


Trochę poczytałem o tym problemie i myślę, że najlepsza opcja to M42 zwłaszcza, ze większość osprzętu pasuje z M40. Nie wiem jak jest z M43 ale pewnie koszty zbliżone co do M42, a efekt gorszy. M44 ma EWS i podobno jest z tym problem.


seniorita napisał/a:
Adler napisał/a:
Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie.


I to według Ciebie powód do kapitalnego remontu?


Zaufaj, ze tak :D Mój już dosyć mocno klekocze (choć słyszałem gorsze klekotanie w tych silnikach) i męczy to strasznie ucho.


M43 tez maja EWS :)
 
 
 
Adler 



BMW: e36
Imię: Dawid
Silnik: M40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 23
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 134
Skąd: Ober Schlesien
Wysłany: 15-11-10, 20:23   

Od zakupu zrobiłem dolot od filtra do kolektora, bo guma była dziurawa jak ser szwajcarski, miałem nadzieje że to lewe powietrze przyczyną lecz nie. Wymieniłem kopułkę oraz palec bo były wyjarane strasznie, przy okazji wymiana świec. Nic nie dało, dalej ciężko pali, trudno utrzymać go na zimnym na obrotach, jak się zagrzeje to lubią mu falować obroty i ciężko go zapalić. Bierze olej, od czerwca zjadło przedziałkę od max do min. Strasznie klekocze, czy to zimny czy to ciepły.

Więc albo pakuje dalej się w koszta albo swap, widzę że zdania są podzielone.
_________________
http://dirtysqueeze.blogspot.com/
 
 
 
seniorita 
wariatka ;)



BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy
Wiek: 92
Dołączyła: 11 Cze 2009
Posty: 5613
Skąd: WZ
Wysłany: 15-11-10, 20:26   

Adler napisał/a:
Bierze olej, od czerwca zjadło przedziałkę od max do min.

To niefajnie, ale może wystarczy wymiana uszczelniaczy

A jakie wyniki podłączenia do kompa?
_________________

Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er
 
 
 
Adler 



BMW: e36
Imię: Dawid
Silnik: M40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 23
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 134
Skąd: Ober Schlesien
Wysłany: 15-11-10, 22:38   

Komp raz nic nie wykazał, a raz zdarzyło się że niby przepływka walnięta. A tak nic nie pokazuje.
_________________
http://dirtysqueeze.blogspot.com/
 
 
 
kazikm3 
///M POWER



BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r.
Silnik: V8&R6
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 3215
Skąd: dolnośląskie/UK
Wysłany: 15-11-10, 22:45   

seniorita napisał/a:
Adler napisał/a:
Bierze olej, od czerwca zjadło przedziałkę od max do min.

To niefajnie


Seniorita pokręć swojego kapsla 1,2,3 do odcinki to gwarantuję Ci, że też weźmie ;)
_________________
/// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///

Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
 
 
 
seniorita 
wariatka ;)



BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy
Wiek: 92
Dołączyła: 11 Cze 2009
Posty: 5613
Skąd: WZ
Wysłany: 16-11-10, 07:29   

kazikm3 nie bierze :P

a tak w temacie to jednak za dużo tego oleju
_________________

Gość zobacz i oceń mojego juniora
Gość zobacz i oceń mojego kapsla
Gość zobacz i oceń moje 5er
 
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-10, 08:44   

Mysle że to jeszcze zależy od przebiegu w tym okresie... ;) od czerwca mineło prawie pół roku.. czyli ja robie w tym okresie ponad 10000 km... na taki odcinek zjedzone ok 1l oleju to nie jest dużo... natomiast jak było przejechane 1000 km i to silnik zjadł ten olej to dobrze nie jest... ale to ni oznacza że kapitalka jest potrzebna. Swap może wyjść taniej, ale kto wie czy nie kupisz silnika który też będzie wciągał olej :kij:
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 14