[e46] wymiana LOZYSKA tyl |
Author |
Message |
Ranger
BMW: brak
Silnik: żaden
Nadwozie: Touring
|
Posted: [e46] wymiana ŁOŻYSKA tył
|
[ !!! ]
|
|
czy ktoś z Was już to przerabiał ?
da radę to zrobić domowymi sposobami ?
potrzebuję wskazówek jak to zrobić ewentualnie u kogo zrobić w Łodzi i okolicach ? |
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
bez sciagacza nie dasz rady |
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[b]Ranger[/b], mój kolega / mechanik może Ci to zrobić taniej niż w warsztacie.
Jutro mogę Ci napisać ile by wziął.
Mnie łożysko wymieniał w grudniu w E36.
Zastanów się czy piasta nie jest do wymiany. |
|
|
|
Daniel_325i
BMW: 525i, 316i
Imię: Daniel
Nadwozie: Touring
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[quote="///ESIU"]bez sciagacza nie dasz rady[/quote]
pitolisz głupoty :P
[quote="Ranger"]czy ktoś z Was już to przerabiał ? [/quote]
ja :cwaniak2: [quote="Ranger"]da radę to zrobić domowymi sposobami ? [/quote]
da radę
przerabiałem ten temat w e36 a z tego co patrzyłem na realoem.com to praktycznie nie ma różnicy czy to e36 czy e46 |
|
|
|
///Maniek
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[quote="Daniel_325i"]da radę
przerabiałem ten temat w e36 a z tego co patrzyłem na realoem.com to praktycznie nie ma różnicy czy to e36 czy e46[/quote]
bez sciagacza dałes rade :oczy: jak to zrobiłes?? |
|
|
|
Daniel_325i
BMW: 525i, 316i
Imię: Daniel
Nadwozie: Touring
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[quote="///Maniek"]bez sciagacza dałes rade :oczy: jak to zrobiłes??[/quote]
akurat szczęście chciało, że miałem w domu rurę, która idealnie pasowała i nią wybiłem łożysko |
|
|
|
///Maniek
BMW: e36
Imię: Mariusz
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[quote="Daniel_325i"]akurat szczęście chciało, że miałem w domu rurę, która idealnie pasowała i nią wybiłem łożysko[/quote]
ma sie tego farta :piwo: hehe |
|
|
|
Daniel_325i
BMW: 525i, 316i
Imię: Daniel
Nadwozie: Touring
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
musiałem ją trochę przyszlifować ale dało radę :cwaniak2:
łatwo nie było... rozkręcania w hoooj, stabilizator, półoś, ehhh...... chyba nie podjąłbym się tego drugi raz |
|
|
|
Ranger
BMW: brak
Silnik: żaden
Nadwozie: Touring
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[b]yeahman[/b], pilnie czekam na namiar
mam nadzieje że to nie piasta
czyli skutecznie mnie zniechęcacie do rozkręcania tego bo wujowo będzie gdy to rozbiorę i nie dam rady tego dokończyć a auto będzie rozpiździone w 3 pory roku |
|
|
|
Daniel_325i
BMW: 525i, 316i
Imię: Daniel
Nadwozie: Touring
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[quote="Ranger"]czyli skutecznie mnie zniechęcacie[/quote]
ja nie zniechęcam :)
ja robiłem to jak było +25 stopni :) a to dużo zmienia.... przy takiej pogodzie jak teraz to nie ma mowy żebym to robił.....
dałbyś rade.... ale czy warto się męczyć ?? ;) |
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
nabijanie łożyska to bardzo głupi pomysł, czesto w ten sposób można je popsuć choć nie zawsze
dla tego potrzeby jest ściągacz, lub jak ktos chce wyjać całą zwrotnice to mozna i na prasie, ale z tym jest jeszcze więcej roboty
sciągacz mozna zrobic w bardzo łatwy sposób samemu |
|
|
|
Daniel_325i
BMW: 525i, 316i
Imię: Daniel
Nadwozie: Touring
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[b]///ESIU[/b],
przecież nie nabijałem go metalowym młotkiem :P |
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
nie ma znaczenia jakim, wazne by nie udezac w łozysko, |
|
|
|
Ranger
BMW: brak
Silnik: żaden
Nadwozie: Touring
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
zakupiłem łożyska ruville a w środku pudełko z łożyskiem FAG ?
to normalne że tak jest to pakowane ? |
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
tak to jest normalne, malo tego na zimeringu lozyska mozesz mieć jeszcze napis SKF
to wszystko jest pomieszane i prawde mówiąc nie dowiesz sie kto zrobił to łożysko |
|
|
|
Ranger
BMW: brak
Silnik: żaden
Nadwozie: Touring
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
no i po wymianie,
teraz wiem że sam nie dałbym temu rady i ciesze się że nie strugałem wariata żeby oszczędzić powodem byłoby brak odpowiednich narzędzi i podniesienia auta na odpowiednią w miarę wygodną wysokość,
mechanikom zajęło to ponad 6h (2 strony) bez wyciągania wahaczy tylko wyciśniśnięcie i wciśnięcie łożysk
trzeba zdjąć stabilizator, zaciski, tarcze, odkręcić półosie (w moim przypadku 1 wyszła ręką druga była tak zaciśnięta, ze męczyli się blisko 2h z wybiciem jej a to był istny horror)
teraz 0 huczenia jestem zadowolony |
|
|
|
ded
BMW: e36 '96
Imię: Tomek
Silnik: m51d25
Nadwozie: Sedan
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Ja w e36 zmienialem sam. Wyciagnalem caly wahacz i pojechalem z tym na prase. Niestety za dlugo jezdzilem z huczacym lozyskiem i piasta tez byla do wymiany. Roboty jest faktycznie duzo a minusowe temp skutecznie by mnie zniechecily. Jak jestescie w okolicach, to warto sprawdzic czy gumy na przegubach nie sa sparciale albo porwane. |
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[b]Ranger[/b], ile wyszła cie robocizna za dwa lozyska? |
|
|
|
Ranger
BMW: brak
Silnik: żaden
Nadwozie: Touring
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
ceny za 1 stronę u mnie we wsi kształtują się od 100 do 150 mnie wyszło pośrodku tych kwot,
planowany czas wymiany ok 2-3h na stronę
zależało mi na jak najmniejszym i niepotrzebnym rozkręcaniu |
|
|
|
|