Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań o M41
Autor Wiadomość
Krzychu_90 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E36
Imię: Krzysztof
Silnik: M41
Nadwozie: Compact
Wiek: 33
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 2
Skąd: Wolbrom/Kraków
Wysłany: 12-07-11, 19:18   Kilka pytań o M41

Witam. Od jakiegoś czasu poruszam się compaktem z tym silniczkiem.
Krótko o kondycji: Na liczniku jest 232000 km('96) ale chyba nikt w to nie uwierzy ;-) . Dodatkowo przy silniku było robione kilka rzeczy tzn:
-spawana i szlifowana głowica (podobno przez najlepszy warsztat w Krk ale nie chce robić reklamy) + wstawanie i docieranie gniazd zaworów + nowa uszczelka pod głowice
-wymienione wtryskiwacze + ustawianie
-sprawdzanie pompy wtryskowej + uszczelnianie
-wymieniony łańcuch rozrządu
-nowe pierścienie tłokowe

Powodem tych napraw były bardzo duże trudności przy odpalaniu no ale w sumie się nie dziwie bo jak się okazało głowica była pęknięta w 4 miejscach.

Wydaje mi się że jeszcze coś jest nie tak tzn:
1. Bardzo kopci na czarno, głównie przy odpaleniu i przy przyspieszaniu do 2000 obr/min potem jest ok. Wiem że diesel musi kopcić ale czasami jeżdżę e36 325td(115KM) i ona tylko lekko zakopci przy odpalaniu, różnica jest naprawdę duża
2. Po puszczeniu gazu obroty nie spadają od razu tylko z lekkim opóźnieniem o ile teraz to nie przeszkadza to w zimę na zakrętach trzeba bardziej uważać. Przy dodawaniu gazu opóźnienia nie ma.
3. Duża "turbodziura" do 2000 obr/min wiem że to nie jest diesel z Common Rail i takie zjawisko musi być ale wydaje mi się że jest za duża ale mogę się mylić bo odnoszę się tylko do wspominanego m51. W nim też jest ale mniej odczuwalna.
O ile powyższe objawy mi tak nie przeszkadzają to pkt 4 już bardzo
4. Bardzo duże spalanie w cyklu typowo mieszanym bez względu na typ jazdy wychodzi średnio 9l/100km (raz udało mi się zejść do 8l/100km) także wydaje mi się to zdecydowanie za dużo zwłaszcza że to compact.

Więc mam teraz do Was pytanie czy "ten typ tak ma" czy jednak dalej coś mu dolega, jeśli tak to co, albo kto mógłby mi to zdiagnozować. Głównie chodzi mi o spalanie bo przy aktualnej cenie paliwa nie jest zbyt ekonomiczny.

Pozdro :)
_________________
No bass, No fun :]
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 17-07-11, 16:08   

Co do punktu 3 - tak mają M41 niestety. Trzeba się przyzwyczaić mocniej walnąć po gazie przy ruszaniu pod górkę. Punkt 4 - spalanie wydaje mi się być za duże. Raz używałem chwilę takiego TDS w sedanie i walnąłem na 15 litrach ponad 200km i to nie po trasie. Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto dłużej używa takie autko.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Krzychu_90 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E36
Imię: Krzysztof
Silnik: M41
Nadwozie: Compact
Wiek: 33
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 2
Skąd: Wolbrom/Kraków
Wysłany: 17-07-11, 17:42   

Dzięki za odpowiedź, bo już myślałem że wszyscy tutaj zlali sobie mój temat :( .
Właśnie to spalanie mnie dobija (a raczej mój portfel :zly: ). Także ciągle czekam na wypowiedzi posiadaczy M41 i każdego kto ma jakieś rozwiązanie dotyczące wymienionych problemów. Pkt 3 uznaje ze tak ma być więc ok. Ale pozostałe?
_________________
No bass, No fun :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14