Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z gaśnięciem
Autor Wiadomość
Damka 



BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: wielkopolska
  Wysłany: 13-07-11, 10:12   Problem z gaśnięciem

Witam.
Wczoraj kupiłem e36 coupe 1.8is +lpg.
na jeździe próbnej auto jeździło ok nie gasło, obroty na lpg i bp takie same były.
Gdy miałem jechać do domu (z uwagi na brak obycia z LPG) zapomniałem się włączyć na BP i odpaliłem na gazie czego efektem był strzał. Facet zajrzał pod maskę i wężyk spadł tylko. Ale już wycofując zauważyłem że strasznie niskie obroty ma aczkolwiek to zlekceważyłem i już w mieście na światłach gasł, myślę może mało tego gazu i fakt było mało ale zalałem 20l i to samo.
Co sprawdzić, gdzie zajrzeć by do zlikwidować bo na PB i LPG obroty tak spadają że gaśnie na jałowym biegu/sprzęgle. Dodam że z rana na ssaniu na benie trzymał równe obroty około 1100-1200 a po wyłączeniu się ssania od nowa.
HELP bo już się zastanawiam czy go nie oddać.

P.S.
W sprawie instalacji gazowej jestem laikiem.
 
 
Damka 



BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 13-07-11, 22:14   

Sprawa wyjaśniona - guma na przepływomierzu odskoczyła, a z uwagi na brak doświadczenia z LPG nie wiedziałem gdzie patrzeć.
_________________
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 16-07-11, 01:02   

Zostań normalny, załóż sekwencje :krzeslo:
_________________
 
 
 
miro123 


BMW: e36 316
Imię: Miro
Silnik: 1.6
Nadwozie: Sedan
Wiek: 31
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 115
Skąd: Dankowice
Wysłany: 16-07-11, 08:39   

na sekwencji też strzela tylko z innych powodów ale efekty te same, dolot, wężyk do krokowca odlatują czasem :)
 
 
 
Damka 



BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 16-07-11, 11:58   

Szczerze to na gazie nie ma różnicy w mocy. Mam nadzieję że będzie mało problemów przez LPG.
Może ktoś by mi podpowiedział czemu czasami sobie zgaśnie na gazie np jak z górki jadę i sobie sprzęgło wcisnę (nie zawsze ale czasami się zdarzy). Przeważnie jezeli zrobię mała przygazówkę (naprawdę małą) to już nie zgaśnie.
_________________
 
 
lewicki01 



BMW: E36 coupe 320i
Imię: Łukasz
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 310
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-07-11, 18:20   

masz źle wyregulowany parownik.

prawdopodobnie masz do regulacji 3 pokrętła:
2 w parowniku i 1 na wężu od parownika do miksera (parownik to takie srebrne okrągłe coś pod maską a mikser jest na dolocie - taka zwężka) odkręć 3/4 obrotu jedno z tych pokręteł.

ew. na wężu parownik-mikser masz silniczek krokowy który czyta sygnały z sondy lamda. i on też może zamulać.
 
 
Damka 



BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 16-07-11, 22:34   

Silniczek krokowy od gazu jest wyciągnięty i zastosowane tam mam ręczne pokrętelko. Sprzedawca tłumaczył to tym że często się zacinają te silniczki. Oczywiście dostałem go.

W parowniku które to pokrętło :D ?
_________________
 
 
grzesiek2304 


BMW: e36 325
Imię: grzesiek
Silnik: m50 b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 282
Skąd: głogów zDolnyśląsk
Wysłany: 17-07-11, 09:58   

Daj fotke z boku tego parownika, powinny być dwie śruby do regulacji, jedna do ustawienia czułości membrany a druga do ustawienia ilości gazu na wolnych obrotach, skoro auto pracuje równo, nie przerywa na wolnych, nie faluje i ma moc to nic tam nie kręć bo bez wiedzy na ten temat na pewno nic tam nie poprawisz tym bardziej że wszystko jest ok.
Co do gaśnięcia podczas jazdy i wciśnięciu sprzęgła - powodem takich objawów jest powietrze wdmuchiwane do kolektora, przy tego typu instalacjach odłancza sie rure powietrza króra idzie z grila do filtra i wygina w bok tak aby podczas jazdy nie dmuchało powietrzem w filtr
_________________
SPRZEDAM INTERFEJSY ADS DO DIAGNOSTYKI BMW POD INPA, DIS
E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46

www.bmwads.ugu.pl
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 17-07-11, 15:49   

Nie wszystkie parowniki mają dwie śruby do regulacji. Musisz podać dokładny model i wtedy będzie łatwiej określić. Co do gaśnięcia na wolnych, tak jak napisał poprzednik - może to być wina wdmuchiwanego powietrza do dolotu przy braku podciśnienia z kolektora. To tak jakby zdmuchnąć świeczkę ;)
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Damka 



BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 17-07-11, 18:27   

Parownik jest firmy Stefanelli.
Tej rury od grilla do filtra nie ma wcale, aczkolwiek myślałem by założyć ją ale skierowaną w stronę lampy ( tak by nie dmuchało do środka z pędu).

Dzisiaj podczas jazdy na trasie zauważyłem że przeważnie gdy jadę do 40km/h to po wciśnięciu sprzęgła auto nie zgaśnie (400-600obr/min ale nie gaśnie) powyżej tej prędkości prawie zawsze gaśnie. (oczywiście na postoju nigdy).
I zamiast silniczka krokowego gazu mam takie ręczne pokręteło gdzie sam mogę ustawić przepływ przez ten wąż- może przy tym pomajstrować czy nie?
 
 
grzesiek2304 


BMW: e36 325
Imię: grzesiek
Silnik: m50 b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 282
Skąd: głogów zDolnyśląsk
Wysłany: 17-07-11, 19:11   

polecam lekturę pod tytułem "krótki poemat na gazu temat"
http://www.autogaz.webd.p...showpage&pid=28
_________________
SPRZEDAM INTERFEJSY ADS DO DIAGNOSTYKI BMW POD INPA, DIS
E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46

www.bmwads.ugu.pl
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 18-07-11, 10:47   

XXI century
_________________
 
 
 
Damka 



BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 26-07-11, 19:19   

Temat do zamknięcia faktycznie dmuchał wiatr z pędu w filtr.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14