Problem z gaśnięciem |
Autor |
Wiadomość |
Damka
BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 26 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 13-07-11, 10:12 Problem z gaśnięciem
|
|
|
Witam.
Wczoraj kupiłem e36 coupe 1.8is +lpg.
na jeździe próbnej auto jeździło ok nie gasło, obroty na lpg i bp takie same były.
Gdy miałem jechać do domu (z uwagi na brak obycia z LPG) zapomniałem się włączyć na BP i odpaliłem na gazie czego efektem był strzał. Facet zajrzał pod maskę i wężyk spadł tylko. Ale już wycofując zauważyłem że strasznie niskie obroty ma aczkolwiek to zlekceważyłem i już w mieście na światłach gasł, myślę może mało tego gazu i fakt było mało ale zalałem 20l i to samo.
Co sprawdzić, gdzie zajrzeć by do zlikwidować bo na PB i LPG obroty tak spadają że gaśnie na jałowym biegu/sprzęgle. Dodam że z rana na ssaniu na benie trzymał równe obroty około 1100-1200 a po wyłączeniu się ssania od nowa.
HELP bo już się zastanawiam czy go nie oddać.
P.S.
W sprawie instalacji gazowej jestem laikiem. |
|
|
|
|
Damka
BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 26 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 13-07-11, 22:14
|
|
|
Sprawa wyjaśniona - guma na przepływomierzu odskoczyła, a z uwagi na brak doświadczenia z LPG nie wiedziałem gdzie patrzeć. |
_________________
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 16-07-11, 01:02
|
|
|
Zostań normalny, załóż sekwencje |
_________________
|
|
|
|
|
miro123
BMW: e36 316
Imię: Miro
Silnik: 1.6
Nadwozie: Sedan
Wiek: 31 Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 115 Skąd: Dankowice
|
Wysłany: 16-07-11, 08:39
|
|
|
na sekwencji też strzela tylko z innych powodów ale efekty te same, dolot, wężyk do krokowca odlatują czasem |
|
|
|
|
Damka
BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 26 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 16-07-11, 11:58
|
|
|
Szczerze to na gazie nie ma różnicy w mocy. Mam nadzieję że będzie mało problemów przez LPG.
Może ktoś by mi podpowiedział czemu czasami sobie zgaśnie na gazie np jak z górki jadę i sobie sprzęgło wcisnę (nie zawsze ale czasami się zdarzy). Przeważnie jezeli zrobię mała przygazówkę (naprawdę małą) to już nie zgaśnie. |
_________________
|
|
|
|
|
lewicki01
BMW: E36 coupe 320i
Imię: Łukasz
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 310 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-07-11, 18:20
|
|
|
masz źle wyregulowany parownik.
prawdopodobnie masz do regulacji 3 pokrętła:
2 w parowniku i 1 na wężu od parownika do miksera (parownik to takie srebrne okrągłe coś pod maską a mikser jest na dolocie - taka zwężka) odkręć 3/4 obrotu jedno z tych pokręteł.
ew. na wężu parownik-mikser masz silniczek krokowy który czyta sygnały z sondy lamda. i on też może zamulać. |
|
|
|
|
Damka
BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 26 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 16-07-11, 22:34
|
|
|
Silniczek krokowy od gazu jest wyciągnięty i zastosowane tam mam ręczne pokrętelko. Sprzedawca tłumaczył to tym że często się zacinają te silniczki. Oczywiście dostałem go.
W parowniku które to pokrętło ?
|
_________________
|
|
|
|
|
grzesiek2304
BMW: e36 325
Imię: grzesiek
Silnik: m50 b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 282 Skąd: głogów zDolnyśląsk
|
Wysłany: 17-07-11, 09:58
|
|
|
Daj fotke z boku tego parownika, powinny być dwie śruby do regulacji, jedna do ustawienia czułości membrany a druga do ustawienia ilości gazu na wolnych obrotach, skoro auto pracuje równo, nie przerywa na wolnych, nie faluje i ma moc to nic tam nie kręć bo bez wiedzy na ten temat na pewno nic tam nie poprawisz tym bardziej że wszystko jest ok.
Co do gaśnięcia podczas jazdy i wciśnięciu sprzęgła - powodem takich objawów jest powietrze wdmuchiwane do kolektora, przy tego typu instalacjach odłancza sie rure powietrza króra idzie z grila do filtra i wygina w bok tak aby podczas jazdy nie dmuchało powietrzem w filtr |
_________________ SPRZEDAM INTERFEJSY ADS DO DIAGNOSTYKI BMW POD INPA, DIS
E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46
www.bmwads.ugu.pl
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 17-07-11, 15:49
|
|
|
Nie wszystkie parowniki mają dwie śruby do regulacji. Musisz podać dokładny model i wtedy będzie łatwiej określić. Co do gaśnięcia na wolnych, tak jak napisał poprzednik - może to być wina wdmuchiwanego powietrza do dolotu przy braku podciśnienia z kolektora. To tak jakby zdmuchnąć świeczkę |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
Damka
BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 26 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 17-07-11, 18:27
|
|
|
Parownik jest firmy Stefanelli.
Tej rury od grilla do filtra nie ma wcale, aczkolwiek myślałem by założyć ją ale skierowaną w stronę lampy ( tak by nie dmuchało do środka z pędu).
Dzisiaj podczas jazdy na trasie zauważyłem że przeważnie gdy jadę do 40km/h to po wciśnięciu sprzęgła auto nie zgaśnie (400-600obr/min ale nie gaśnie) powyżej tej prędkości prawie zawsze gaśnie. (oczywiście na postoju nigdy).
I zamiast silniczka krokowego gazu mam takie ręczne pokręteło gdzie sam mogę ustawić przepływ przez ten wąż- może przy tym pomajstrować czy nie? |
|
|
|
|
grzesiek2304
BMW: e36 325
Imię: grzesiek
Silnik: m50 b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 282 Skąd: głogów zDolnyśląsk
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 18-07-11, 10:47
|
|
|
XXI century |
_________________
|
|
|
|
|
Damka
BMW: [e39]
Imię: Damian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 26 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 26-07-11, 19:19
|
|
|
Temat do zamknięcia faktycznie dmuchał wiatr z pędu w filtr. |
_________________
|
|
|
|
|
|