Sztywne przewody hamulcowe BMW E36 |
Autor |
Wiadomość |
Powered by BMW
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: xxx
|
Wysłany: 24-04-12, 01:45 Sztywne przewody hamulcowe BMW E36
|
|
|
Witam !
Mam pytanie odnośnie sztywnych przewodów hamulcowych zastosowanych w BMW E36.
Zauważyłem, że tylne przewody w moim E36 nadgryzł już ząb czasu. W paru miejscach widać rdzawy nalot na powierzchni przewodów. W jednym z powyższych miejsc oczyściłem przewód. Zauważyłem, że zewnętrzna część wykonana jest ze stali natomiast główny rdzeń przewodu wygląda na miedziany. Nie wiem co robić, wymienić profilaktycznie przewody na nowe, czy pozostać przy starych ?
Czy ktoś przerabiał już ten temat ?
Będę wdzięczny za Wasze opinie. |
|
|
|
|
Broder
BMW: E36 M3 EVO
Imię: Bartek
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Lut 2008 Posty: 502 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-04-12, 03:07
|
|
|
zostawic stare, wymienic dopiero jak ci pusci cisnienie i nie zatrzymasz sie na skrzyżowaniu....
Zakup sobie miedziane, gotowe na allegro za pare pln, tylko dlugosci sobie na realoem posprawdzaj. |
_________________
|
|
|
|
|
Energy
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 456 Skąd: M-c Podl
|
Wysłany: 24-04-12, 07:07
|
|
|
Nie ma z tym żartów, choć bardziej bym się obawiał o gumowe przewody łączące sztywny przewód z zaciskiem. Kilka razy już tak miałem że przewód elastyczny wyglądał jak nowy a ja jadąc wciskam pedał hamulca który nagle wchodzi w podłogę a auto jedzie dalej. Warto raz na dwa lata wymienić te giętkie wężyki hamulcowe. |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 24-04-12, 07:24
|
|
|
wymontuj stare przewody, wyprostuj je kombinerkami, zmierz ich długosć oraz średnice gwintu, jedź do bylejakiego sklepu motoryzacyjnego i tam napewno kupsz, to sie kupuje na metry
trzeba tylko uważać by przy wyginaniu tych miedzianych nie przewęzić za bardzo |
_________________
|
|
|
|
|
Powered by BMW
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: xxx
|
Wysłany: 24-04-12, 21:56
|
|
|
Ok dzięki za pomoc.
A jak wygląda sprawa z założeniem gwintowanych końcówek na te miedziane przewody ? |
|
|
|
|
Broder
BMW: E36 M3 EVO
Imię: Bartek
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Lut 2008 Posty: 502 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 25-04-12, 07:24
|
|
|
ja w INTERCARSIE kupuje or razu z zarobionymi końcówkami
ale wazne jest by przed zakupem zmierzyć srednice gwintu bo były rózne
w niektórych autach np. z jednej strony przewodu jest 10tka a zdrugiej 12tka, takich przewodów gotowych nie ma i tzreba mieć maszynke do zarabiania
pamietaj by po robocie sprawdzić dokładnie szczelność |
_________________
|
|
|
|
|
Powered by BMW
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: xxx
|
Wysłany: 26-04-12, 23:18
|
|
|
Dzięki za namiary na przewody.
Słuchajcie, a jak wygląda sprawa z odpowietrzeniem ukł. hamulcowego ? Nie ma z tym dużego problemu?
Poprawcie mnie jeżeli chcę zrobić coś nie tak. Do wymiany spuszczam płyn z całego układu, wymieniam przewody, wlewam nowy płyn, sprawdzam szczelność, odpowietrzam układ z pomocą dodatkowej osoby.
Najbardziej obawiam się, że nie będę mógł odkręcić, któregoś z przewodów oraz problemów z odpowietrzeniem układu. |
|
|
|
|
walker0210
BMW: E36
Imię: Rafał
Silnik: M43B16 :(
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 39 razy Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 3133 Skąd: Brzesko - [KBR]
|
Wysłany: 26-04-12, 23:42
|
|
|
Powered by BMW, zakładam, że kolejność odpowietrzania kół znasz. Pamiętaj, że auta z ABS odpowietrza się na włączonym zapłonie |
_________________ Gość zobacz moją Padakę
I ♥ E36
Potrzebujesz SAM NAPRAWIAM do swojego Kebaba Zajrzyj do mojego chomika |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 27-04-12, 07:28
|
|
|
nie spuszczaj całego płynu, przewód wymieniaj tak aby pociekło jak najmniej, czyli jak zdejmies zstary to pozakładaj sobie jakieś zaslepki, np. z odpowietrzników zacisków, dopiero przy odpoiwtrzaniu przepompujesz cały płyn na nowy.
przy odkręcaniu sa czasem problemy lubia sie nakretki przewodów obrabiać, do tego słuzą specjalne klucze, problemy bywaja tez z równym załapaniem przewodów
ogólnie jesli nie czujesz sie na siłach to odprowac do mechanika
TO SĄ HAMULCE |
_________________
|
|
|
|
|
kazikm3
///M POWER
BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 3997 Skąd: dolnośląskie/UK
|
Wysłany: 27-04-12, 14:54
|
|
|
wystarczy wcisnąć pedał hamulca i zaprzec o fotel i nie będzie kapac |
_________________ /// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///
Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem
Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
|
|
|
|
|
Powered by BMW
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: xxx
|
Wysłany: 16-05-12, 14:53
|
|
|
Słuchajcie, a średnica wewnętrzna nowego przewodu hamulcowego musi być idealnie taka sama jak oryginału ? Pytam ponieważ generalnie wszyscy mówią tylko, że nalezy dokładnie dobrać długość rurki odpowiadającą oryginałowi, natomiast nikt nie wspomina o średnicy wewnętrznej ? Różnica w średnicy może spowodować inną wydajnośc hamulców ? |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 16-05-12, 15:34
|
|
|
dostępna jest tylko jedna średnica wewnętrzna przewodów hamulcowych dla tego nikt o niej nie wspomina |
_________________
|
|
|
|
|
Powered by BMW
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 9 Skąd: xxx
|
Wysłany: 17-05-12, 01:40
|
|
|
Przewody mam już zamówione. Wysłałem @ do producenta przewodów WP, podałem niezbędne dane dot. mojego BMW, oraz link do schematu przewodów z real OEM z nr przewodów, które chcę wymienić. Gość z WP podał mi nr katalogowe kompletnych przewodów, które zamówiłem w IC. Dodatkowo jadę do ASO po nowe sprężynki - blaszki, które znajdują się pomiędzy sztywnym, a elastycznym przewodem.
Z całością jadę do mechanika na wymianę. |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 17-05-12, 07:50
|
|
|
że tak powiem troche szkoda Twojego zachodu było, bo mechanik ogarnia ten temat z palcem w d@pie, wyjmuje się przewody mierzy długosc i w kazdym sklepie sie je kupuje i nie ma z tym najmniejszych problemów |
_________________
|
|
|
|
|
|